سبد خرید
راهنمایی برای تقویت دایره واژگان در آزمون دولینگو

راهنمایی برای تقویت دایره واژگان در آزمون دولینگو

5/5 - (1 امتیاز)

در این صفحه قصد داریم شما را با راهنمایی برای تقویت دایره واژگان در آزمون دولینگو آشنا کنیم و روش های جدیدی که برای راهنمایی برای تقویت دایره واژگان در آزمون دولینگو در بخش های مختلف مانند اسپیکینگ و رایتینگ و ریدینگ و همچنین لیسنینگ برای شما مورد نیاز می باشد را به صورت مختصر توضیح دهیم. تقویت دایره واژگان در زبان دوم، مانند آزمون Duolingo ، می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های زبانی خود را بهبود ببخشید. در ادامه چند راهنمایی برای تقویت دایره واژگانتان در Duolingo آمده است:

تمرین منظم روزانه

برای راهنمایی برای تقویت دایره واژگان در آزمون دولینگو برنامه‌ریزی برای تمرین روزانه از اهمیت بالایی برخوردار است. حتی چند دقیقه تمرین در روز می‌تواند تاثیر بزرگی بر دایره واژگانتان داشته باشد. شما میتوانید در بازه 1 ماهه 800 الی 1000 لغت ضروری آزمون دولینگو را که بسیار مهم می باشند حفظ کنید. این لغات در صفحه 52 الی 62 کتاب دولینگو انگلیش تست موجود می باشد.

خرید پکیج دولینگو
خرید پکیج دولینگو

همچنین برای راهنمایی برای تقویت دایره واژگان در آزمون دولینگو کاربردی ترین روش استفاده از متن های و ساختار های سال گذشته که به شدت تکرار شده است می باشدو حتما سعی کنید که لغات کاربردی را در این بخش استفاده کنید.

استفاده از تکنیک‌های حفظ واژگان

برای راهنمایی برای تقویت دایره واژگان در آزمون دولینگو از تکنیک‌هایی مانند تکرار فعال، تکرار معکوس، ساخت جملات با واژگان و همچنین استفاده از کارت‌های حافظه برای حفظ واژگان استفاده کنید. در این روش شما میتوانید روزانه 30 الی 40 کلمه جدید بیاموزید به شرط اینکه در اخر روز تمامی لغات تکرار شوند و یک برنامه منظم برای مرور همه این لغات در آخر رو زداشته باشید.

برای مثال:

استفاده از تکنیک‌های حفظ واژگان می‌تواند به شما در یادگیری زبان کمک کند. یکی از تکنیک‌های معمول برای حفظ واژگان، تکرار مکرر و متنوع آنهاست. در ادامه یک مثال را برای توضیح این تکنیک آورده‌ام:

فرض کنید که می‌خواهید واژگان مرتبط با میوه‌ها را یاد بگیرید. در اینجا چند واژه به همراه ترجمه‌هایشان وجود دارد:

  1. Apple (سیب)
  2. Banana (موز)
  3. Orange (پرتقال)
  4. Grape (انگور)
  5. Strawberry (توت فرنگی)
  6. Watermelon (هندوانه)
  7. Pineapple (آناناس)
  8. Cherry (گیلاس)

برای استفاده از تکنیک تکرار مکرر و متنوع، می‌توانید به شکل زیر عمل کنید:

  1. ابتدا لیست واژگان را بخوانید و معانی آنها را چک کنید.
  2. سعی کنید هر کدام از این واژگان را به صورت خودرو تلفظ کنید و به تلفظ صحیح آنها توجه کنید.
  3. واژه‌ها را ترجمه کنید و تلاش کنید با یک جمله کوتاه از هر واژه استفاده کنید. به عنوان مثال، برای “Apple” می‌توانید بگویید: “I love eating apples.” (من دوست دارم سیب بخورم.)
  4. وقتی که تمام واژگان را یاد گرفتید، شروع به تکرار کردن آنها می‌کنید. از جمله‌ها و تلفظ‌های مختلف استفاده کنید. به طور مثال، “Apple” را به صورت مکرر تکرار کنید و از جملات مختلفی استفاده کنید مانند: “I have an apple.” (یک سیب دارم.)، “This apple is delicious.” (این سیب خوشمزه است.) و غیره.
  5. با مرور مکرر و متنوع، این واژگان به تدریج در ذهنتان تثبیت می‌شوند و به راحتی به یادتان می‌مانند.

تکرار منظم و تنوع در استفاده از واژگان به شما کمک می‌کند تا آنها را به طور دائمی یاد بگیرید. همچنین، می‌توانید از تکنیک‌های دیگر مانند استفاده از کارت‌های فلش، ایجاد تصاویر ذهنی و یادداشت برداری فعال نیز استفاده کنید.

خواندن متون و گوش دادن به مکالمات 

از دیگر راهنمایی برای تقویت دایره واژگان در آزمون دولینگو خواندن متون و گوش دادن به مکالمات در زبان هدفتان، به شما کمک می‌کند تا واژگان را در متن‌ها و مکالمات واقعی ببینید و به کار ببرید. این روز یکی از سریعترین روش و کاربردی ترین روش می باشد به دلیل اینکه سرعت را افزایش میدهد لذا تمامی افرادی که قصد دارند دامنه لغت خود را سریعا ارتقا دهند از این روش استفاده کنند. برای مثال:

فرض کنید می‌خواهید واژگان مرتبط با محیط زیست را بهبود دهید. برای این منظور، یک متن کوتاه درباره حفاظت از محیط زیست را مطالعه کنید و سپس به یک پادکست مرتبط با این موضوع گوش دهید.

خواندن متن

متن کوتاه: “حفاظت از محیط زیست امری بسیار مهم است. در جهان امروز، آلودگی هوا، تخریب جنگل‌ها و تغییرات اقلیمی به چالش‌های جدی تبدیل شده‌اند. برای محافظت از محیط زیست، باید از تولید پسماندهای زیاد خودداری کنیم و از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند آفتاب و باد بهره ببریم. همچنین، حفظ تنوع زیستی و حمایت از گونه‌های در معرض خطر نیز از اهداف مهم حفاظت از محیط زیست است.

گوش دادن به پادکست روزانه

در این روش از راهنمایی برای تقویت دایره واژگان در آزمون دولینگو لغات های جدید را که برای شما تازگی دارند حتما یاداشت کنید و در آخر روز آنها را تکرار کنید. این عمل باعث بالا رفتن دامنه لغات کاربردی شما می باشد.

تمرینات تلفظ

تمرین تلفظ واژگان یکی از راهنمایی برای تقویت دایره واژگان در آزمون دولینگو نیز بسیار مهم است. در Duolingo می‌توانید به تمرینات تلفظ مراجعه کنید. مهمترین بخش آزمون دولینگو که 23 درصد نمره کلی آزمون را به خود اختصاص داده است تلفظ کلمات می باشد. حتما سعی کنید در بخش ریدینگ و اسپیکینگ از تلفظ درست کلمات استفاده کنید. برای این منظور از کتاب های مختلفی چون:

  • تلفظ امریکایی
  • فیلم های با تلفظ امریکایی
  • پادکست های با بیان امریکایی

استفاده کنید. پادکست های مانند بریتیش کانسل، پادکست دولینگو و حتی پادکست های مرحله ای مانند COLIPS و ساختار های شبیه آن ها بسیار برای تقویت این بخش ماثر هستند.

 معنی کانتکست 

هنگام یادگیری واژگان، همیشه به کانتکست و معانی مختلف واژگان توجه کنید تا بهتر بفهمید چگونه آنها را به کار ببرید. با این روش لغات در حافظه بلند مدت شما جای خواهد گرفت. برای این منظور شما میتوانید با بهترین روش های که مرکز زبان ایران بریتانیا به شما معرفی کرده است که شامل:

  • سرچ لغات در اینترنت
  • مترادف سازی لغات
  • استفاده از عکس لغات برای به خاطر آوری
  • استفاده از جمله سازی برای کلمه
تمرینات تلفظ
تمرینات تلفظ

حتما از این روش برای راهنمایی برای تقویت دایره واژگان در آزمون دولینگو استفاده کنید.

 پیوستن به جمع‌های زبانی 

در تالارها یا جمع‌های آنلاین زبانی شرکت کنید تا با دیگران در موضوعات مختلف گفتگو کنید و از واژگان‌های جدید استفاده کنید. در این روش با مشترک کردن دامنه لغات خود با دیگر زبان آموزان میتوانید به بهترین شکل سطح لغات حرفه ای خود را افزایش دهید. به این منظور حتما به کانال تلگرامی مرکز زبان ایران بریتانیا متصل شوید تا از تجربه دیگر کاربران و دامنه لغات آنها استفاده کنید.

 پیشرفت به مراحل پیشرفته‌تر

در Duolingo، شما به تدریج به مراحل پیشرفته‌تر خواهید رسید که در آنجا واژگان پیچیده‌تری نیز به شما آموزش داده می‌شود. در این قسمت شما باید از سری لغات سری B1 الی B2 استفاده کنید که توصیه مرکز زبان ایران بریتانیا توصییه می شود از لغات ضروری استفاده کنید. تمامی افرادی که در ایران آزمون دولینگو را شرکت کرده اند با برخی مشکلات مواجه شده اند که در در مقاله مشکلات آزمون دولینگو برای تمامی کاربرها اشاره شدهاست حتما مطالعه کنید.

 تنوع در منابع آموزشی

به منابع آموزشی دیگر نیز مراجعه کنید. دوره‌های آموزشی آنلاین، کتاب‌ها، فیلم‌ها و پادکست‌ها همگی می‌توانند به تنوع و تقویت دایره واژگان کمک کنند. برای ارتقا این بخش ها پادکست های مختلفی مانند:

  •  DAUOLINGO PODCAST
  • ویدئو های آموزشی مرکز زبان ایران بریتانیا
  • پکیج آزمون دولینگو
 تنوع در منابع
تنوع در منابع

استفاده کنید که شما را در این بخش آماده آزمون خواهد کرد. راهنمایی برای تقویت دایره واژگان در آزمون دولینگو برای تمامی داوطلبین عزیز در قسمت بعدی پیگیری می کنیم.

 بازبینی منظم

واژگان را بازبینی کنید تا فراموش نشوند. از طریق تکرارهای مکرر، مطمئن شوید که واژگان در حافظه‌تان ثبت می‌شوند. برای این کار نیازی نیست واژه های را در حافظه بلند مدت به خاطر بسپارید تنها با نگاه کردن به لغات و سپردن این لغات به دامنه کوتاه مدت میتوانید در آزمون دولینگو نمره عالی کسب کنید. برای شرکت در کلاس دولینگو اینجا کلیک کنید.

  • مررو روزانه لغات
  • مرور هفتگی لغات برای حافظه بلند مدت
  • استفاده از جمله سازی در به کارگیری لغات در متن

نتیجه گیری درباره راهنمایی برای تقویت دایره واژگان در آزمون دولینگو

در نتیجه برای تسلط بر لغات کاربردی و مهم آزمون باید لیست کامل آن را از سایت ایران بریتانیا دانلود کرد و مطالعه کرد. برای اینکه تمامی لغات ضروری را به صورت رایگان دانلود کنید در کانال تلگرام ایران بریتانیا مشاهده کنید. برای مطالعه مقاله تکنیک‌های موثر برای حل تست‌های آزمون دولینگو اینجا کلیک کنید. امیدواریم که از مقاله راهنمایی برای تقویت دایره واژگان در آزمون دولینگونهایت استفاده را برده باشید و در صورت هر گونه سوال درباره آزمون با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

1- دامنه لغات چقدر در نمره آزمون دولینگو تاثیر خواهد داشت؟ دامنه لغات از 40 الی 60 دصد در نمره شما تاثیر مستقیم دارد.

2- تنوع لغات در چه بخش هایی از آزمون دولینگو باید رعایت شود؟ در اسپیکینگ و رایتینگ و توصیف تصویر.

3- آیا با داشتن دامنه لغات آیلتس میتوان در آزمون دولینگو شرکت کرد؟ خیر دامنه لغات آیلتس و کتاب های آیلتس بسیار عالی می باشند ولی لغات تخصصی آزمون دولینگو کاملا اختصاصی می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *