سبد خرید
مشکلات آزمون دولینگو

بزرگترین مشکلات آزمون دولینگو با 10 متد

4.2/5 - (8 امتیاز)

در این مقاله به برخی از مشکلات آزمون دولینگو در ایران و خارج از ایران پرداخته شده است. آزمون دولینگو بهترین آزمون آنلاین معرفی شده از سمت کاربران اینترنتی در سال های 2020 الی 2022 می باشد این آزمون برپایه پلت فرم آنلاین با هزینه 49 دلاری و حداقل قیمت دارای شرایط بی نظیر برای کاربر شامل قیمت مناسب، سهولت در شرکت در آزمون و همچنین سادگی ساختار آزمون و فرندلی بودن می باشد. البته تمامی موارد اشاره شده بسیار بی نظیر می باشد اما برای بسیاری از کاربران در قبل آزمون، مابین آزمون و پس از دچار مشکلات می شوند که در اینجا به برخی از مشکلات آزمون دولینگو اشاره می شود.

مشکلات آزمون دولینگو در ایران

در ایران مشکلات زیر برای کاربران دولینگو رخ داده است که در در این بخش به صورت کامل توضیح داده شده است و تمامی مشکلات و دغدغه های مهمی که برای کاربران ایرانی و خارج ایران رخ داده است به صورت مفصل توضیح داده شده است.

  • مشکل پرداخت

یکی از بزرگترین مشکل کاربران ایرانی نداشتن کارت اعتباری بین المللی برای ثبت نام در آزمون دولینگو می باشد که این مشکل توسط برخی از شرکت های پرداخت آنلاین حل شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با مرکز زبان ایران برتانیا تمای حاصل فرمائید.

  • حساسیت بالای آزمون

به دلیل تقلب های گسترده ای که در آزمون دولینگو انجام شده است مرکز آزمون دولینگو حساسیت بالایی در برگزرای آزمون دولینگو اعمال می کند که این خود برای کاربران ایرانی که اطلاعات کمی از قوانین آزمون دارند از مشکلات آزمون دولینگو محصول می شود. تمامی قوانین بحوه برگزاری آزمون و تمامی قوانین که باید قبل و بعد آزمون تمامی کاربران رعایت کنند به صورت کامل و مفصل در بخش قوانین آزمون توضیح داده شده است.

خطاهای متداول در آزمون دولینگو
خطاهای متداول در آزمون دولینگو
  • مشکلات سخت افزاری آزمون دولینگو

یکی از بزرگترین مشکلات آزمون دولینگو در ایران استفاده از لپ تاب های با سخت افزار نامناسب برای برگزاری آزمون دولینگو می باشد. سی پی یو مناسب برای آزمون دولینگو تسط مرکز دولینگو توضیح داده شده است. مهم ترین سخت افزاری که باید برای جلوگیری از مشکلات آزمون دولینگو در حین آزمون کاربر رعایت کند دوربین لپ تاب می باشد که دوربینی با کیفت مناسب و تصویر واضح می باشد.

کاربران برای شرکت در آزمون دولینگو در ایران نیز دچار مشکلات زیادی زیادی می شوند که در این مقاله به تمامی این مشکلات و نحوه برطرف کردن این مشکلات اشاره شده است.

مشکلات صدای محیط در آزمون دولینگو

یکی از بزرگترین مشکلات آزمون دولینگو پخش شدن صدای محیط و یا صدای بیرون از منزل می باشد که مرکز دولینگو به کوچکترین صدا محیطی حساس می باشد و همچنین صدای بی کیفیتی که توسط کاربر در آزمون ضبط می شود برای مرکز دولینگو مورد قبول نمی باشد. لذا نشستن در یک محیط آرام و بدون سروصدا و انعکاس صدا تمامی مشکلات آزمون دولینگو را از بین خواهد برد.

خرید پکیج دولینگو
خرید پکیج دولینگو

همجنین داشتن یک لپ تاب باکیفیت که میکروفن بسیار قوی داشته باشد و بتواند صدای داوطلب را به رسایی ضبط کند یکی از امتیازات برای کاربران دولینگو می باشد. از این رو به تمامی کاربران توصیه می شود قبل از آزمون اصلی تمامی قسمت های سیستم خود را چچک کنند تا هیچ مشکلی برای کاربر ایجاد نشود. همچنین در ساعاتی از شبانه روز آزمون دولینگو را شرکت کنند که صدای محیط بیرن حداقل باشد.

برخی از مشکلات آزمون دولینگو در حین آزمون رخ می دهد که ارورهای را شامل می شود که برخی از آنها اشاره می شود.

  • خطای اول از سری مشکلات آزمون دولینگو You looked away from the screen for an extended period of time

این یکی از خطاهای معروف در آزمون دولینگو میباشد که جزو مشکلات آزمون دولینگو به حساب می آید. مفهوم این ارور این است که کاربر در هنگام مکالمه به جای تمرکز بر روی دوربین به مکانی غیر از دوربین و یا مانیتور نگاه کرده است که باعث رد شدن آزمون کاربر کشته است.

نکته: نگاه کردن به کیورد در هنگام رایتنگ و بخش تایپ کردن بلامانع است و تقلب به حساب نمی آید اما در بخش های اسپیکینگ حتی نگاه کردن به کیورد هم باعث رد شدن آزمون می شود.

  • خطای دوم از سری مشکلات آزمون دولینگو We could not verify the security of your test environment

یکی دیگر از مشکلات آزمون دولینگو برای کاربران ایجاد فضای کاملا ساکت و بدون سرو صداست که تمامی کاربران باید در این محیط قرار بگیرند. صدای محیط شامل تلفن همراه صدای افراد منزل و حتی صدای بوق وسایل نقلیه بیرون از منزل بسیار در رد شدن نمره آزمون تاثیر گذار خواهد بود.

توصیه مرکز ایران بریتانیا برای برطرف شدن یکی از بزرگترین مشکلات آزمون دولینگو قرار گرفتن در اتاق ساکت در شرکت کردن در ساعتی از از شبانه روز که صدای محیطی به حداقل میرسد مانند آخر شب و یا صبح زود می باشد.

مشکلات سخت افزاری آزمون دولینگو
مشکلات سخت افزاری آزمون دولینگو
  • خطای شماره سوم  از سری مشکلات آزمون دولینگو

Your face was not always visible because the test area was too dark

درصورتی که کاربر در یک محیط تاریک و یا نیمه تاریک  قرار بگیرد و یا نور در قسمتی از بسیار زیاد و در قسمتی بسیار تاریک است این عامل باعث میگردد نیمه از صورت تاریک و نمی پر نور باشد.

نکته: بهترین شرایط نوری قرار گرفتن در اتاقی که بالا سر کاربر یک لامپ و یا لوستر با پخس نور کافی باشد می باشد.

خطای شماره چهارم از سری مشکلات آزمون دولینگو Your microphone did not work during the test

یکی دیگر از مشکلات آزمون دولینگو که در طی آزمون برای کاربر رخ می دهد کارنکردن میکروفن و یا کیبرد در طول آزمون می باشد که صدای کاربرد در آزمون ضبط نشده است. حتما قبل از شروع آزمون میکروفن و دکمه های کیبورد را چک کنید در در طی مسیر آزمون از این مشکلات برای کاربر رخ ندهد.

  • خطای شماره چهارم از سری مشکلات آزمون دولینگو

You did not speak during the graded speaking section. You must speak for 30 to 90 seconds in reply to each question

در بخش های مختلف اسپیکینگ آزمون دولینگو کاربر حداقل 30 ثانیه باید درباره موضوع ثحبت کند درصورتی که حداقل ها در آزمون رعایت نشود آزمون برای داوطلب رد خواهد شد. اسپیکینگ شامل 3 بخش می باشد که به ترتیب 30 ثانیه، 1 دقیقه و 90 ثاینه حداقل زمانهای ارائه شده به کاربر برای صحبت کردن است لذا دانستن شرایط لازم برای حداقل صحبت کردن در آزمون از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • خطای شماره پنجم از سری مشکلات آزمون دولینگو You are using third party webcam software. Please try again without using this software

از مشکلات آزمون دولینگو بعد از آزمون نصب برخی از اپلیکیشن های ارتباطی که از وب کم و یا میکروفن لپ تاب شما استفاده میکنند مانند اسکایپ، وات سپ و غیره در برخی دیگر از نرم افزار های مشابه که باید حتما از لپ تاب شما حذف شوند تا مشکل برای آزمون شما پیش نیاید.

  • خطای شماره ششم از سری مشکلات آزمون دولینگو

Your speaking response was not related to the question we asked you. Your response

 must be related to the question asked to receive a valid score

خارج از موضوع صحبت کردن یا همان of topic  یکی از مشکلات آزمون دولینگو می باشد که برای داوطلبین رخ میدهد. حتما درباره سوال مطرح شده صحبت کنید و از موضوع مربوطه خارج نشوید. درصورتی که کل سوال به به درستی متوجه نشدید درباره کلمات کلیدی سوال بیشاز 30 ثاینه صحبت کنید تا آزمون اصلی شما رد نشود.

  • خطای شماره هفتم از سری مشکلات آزمون دولینگو

Your speaking response appears to be rehearsed or written out in advance. This is not permitted. Your speaking response must be naturally given at the time of the test to receive a valid score.

در کل مسیر آزمون اشتباهات رایجی که برای کاربران رخ می دهد خواند متن سوال با صدای بلند می باشد لذا اگر متن را بخوانید این گونه تصور می شود که شما برای کسی دیگری که در اتاق حضور دارد متن را میخوانید و آزمون کاربر رد می شود. لذا به هیچ وجه در بخش اسپیکنگ متن سوال را بلند نخوانید.

  • خطای شماره هشتم از سری مشکلات آزمون دولینگو There was a technical error with the recording

یکی از بزرگترین مشکلات آزمون دولینگو مشکل فنی می باشد مثلا قطع اینترنت و یا قطع میکروفن و هر مشکل فنی که فایل آزمون آپلود نشود کل آزمون توصط مرکز آزمون رد خواهد شد.

  • خطای شماره نهم از سری مشکلات آزمون دولینگو

There is too much glare on your glasses which obscures parts of your face. Try again in a well-illuminated room to reduce glare

از بزرگترین مشکلات آزمون دولینگو برای افراد عینکی انعکاس نور اتاق در عینک و مشخص نبودن چشمان کاربر است که باعث رد شدن آزمون اصلی میگردد لذا حتما برای جلوگیری از انعکاس نور، نور محیط را کمی کمتر کنید تا از انعکاس جلوگیری شود.

  • خطا شماره دهم از سری مشکلات آزمون دولینگو You wore headphones or air buds during the test

استفاده از میکروفن و هدفن و هدست و هندزفری هنگام شرکت در آزمون دولینگو ممنوع می باشد و جایز نیست. تنها از میکروفن خود لپ تاب استفاده کنید.

  • خطای شماره یازدهم از سری مشکلات آزمون دولینگو

Your ID could not be verified. To complete your test, please submit an acceptable form of ID. If you believe this is in error, please contact support

یکی دیگر از مشکلات آزمون دولینگو ارائه کارت شناسایی معتبر مانند پاسپورت، گواهی نامه بین المللی و دیگر مدارک شناسایی معتبر است که درصورتی که در هنگام نمایش به دوربین واضح نباشد و عکس کاربر به درستی قابل مقایسه با خود کاربر نباشد آزمون مربوطه در انتها رد خواهد شد.

  • خطای شماره دوازدهم از سری مشکلات آزمون دولینگو

During the test, it was evident that you had a paper, pen or pencil present in the testing area, which is not permitted.

ممنوعیت یاداشت برداری برداری در آزمون برای تمامی کاربران می باشد. کاربر حق استفاده از کاغذ و خودکار یا مداد در طول آزمون را نداشته در صورتی که این عمل مشاهده شمود به منزله تقلب می باشد  آزمون داوطلب رد خواهد شد.

  • خطای شماره سیزدهم از سری مشکلات آزمون دولینگو The test was not completed and uploaded

سرعت اینترنت در ایران یکی از بزرگترین مشکلات آزمون دولینگو محصوب میشود در صورتی که سرعت اینترنت شما کمتر 8 مگابایت بر ثانیه باشد در میانه آزمون اروری مشاهده میشود مبنی بر اینکه آزمون کاربر رد شده است.

 خطای شماره چهاردهم از سری مشکلات آزمون دولینگو Your entire face was not always visible to the camera

قبل از شروع شدن آزمون کاربر باید نکات امنیتی را رعایت کند لذا در کاردری که قبل شروع آزمون نمایش داده می شود کاربر باید عکس صورت خود را دقیقا در وسط این کادر قرار دهد تا عکس برداری شود لذا این نکته بسیار حائذ اهمیت است.

  • خطای شماره پانزدهم از سری مشکلات آزمون دولینگو Interview

در گذشته بخش انتهایی آزمون دولینگو در محاسبه نمر کلی تاثیر نداشت و فقط برای استاد مربوطه و دانشگاه ارسال می شد که این خود در داوطلب این تصور را به وجود می آورد که نباید در این قسمت تمامی قوانین آزمون را رعایت کند لذا آزمون بای کاربر لغو می شود. امروزه نیز این بخش یکی از بخش های مهم آزمون دولینگو می باشد که دارای نمره می باشد و تمامی قوانین دولینگو باید در این قسمت رعایت شود.

  • خطای شماره شانزدهم از سری مشکلات آزمون دولینگو

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که اکثر کاربرهای آزمون دولینگو انجام می دهند استفاده از ابزار های جانبی برای لپ تاب و یا کامپیوتر می باشد که این به دلایل زیادی اشتباه است و نمره آزمون شما اینولید می شود.

سخن پایانی درباره مشکلات آزمون دولینگو
سخن پایانی درباره مشکلات آزمون دولینگو

برخی از مشکلات آزمون دولینگو

برخی از مشکلات آزمون دولینگو عبارتند از:

– نامشخص بودن سوالات و محتوای آزمون در قبل از شروع آزمون

این مشکل برای تمامی داوطلبین آزمون در تمامی کشورهای دنیا می باشد. مرکز زبان ایران بریتانیا با تهیه پکیج تخصصی آزمون دولینگو و دسته بندی گرامر های ضروری آزمون و خرید کتاب مهم دولینگو انگلیش تست این مشکل را برای تمامی کاربران عزیز برطرف کرده است.

– عدم توانایی در تغییر پاسخ پس از ورود به سیستم آزمون

به دلیل شرکت در آزمون دولینگو از ایران برخی از مشکلات به خصوص عدم نمایش آزمون از نیمه به بعد برای برخی از داوطلبین ایرانی مشاهده شده است که مربوط به تنظیمات DNS لپ تاب می باشد. برای برطرف کردن این مشکل به کانال تلگرامی مرکز زبان ایران بریتانیا به نشانی خرید مدرک دولینگو https://t.me/iranbritish مراجعه کرده و نحوه تنظیمات به صورت حرفه ای توضیح داده شده است.

– محدودیت های زمانی سخت بر روی هر قسمت آزمون

این قسمت اخیرا با اصلاحیه که در اول ماه می انجام شده است برطرف شده و برای هر بخش 20 ثانیه زمان تفکر در نظر گرفته شده است.

– عدم ارائه بازخورد جامع در مورد نمره و عملکرد در طول آزمون

این قسمت یکی از بزرگترین مشکلات آزمون دولینگو می باشد که همچنان پاورجاست و تمامی داوطلبین عزیز از این مشکل که چه فسمت هایی را نمره کمتر گرفته اند و چه قسمت های را باید بیشتر تقویت کنند رنج می برند.

– کاهش کیفیت سوالات در برخی از زبان ها با توجه به نوآوری های جديد و عدم بروزرسانی آن ها

برخی از قسمت های آزمون به دلیل جدید بودن و سوالات نو آورانه از کیفیت کمتری برخوردار است که رفته رفته اصلاح شده و بهتر خواهد شد.

– عدم توانایی در شناسایی و تصحیح خطاهای جدی در مورد نمره گذاری و ارزیابی

– هزینه بالای ثبت نام در آزمون برای برخی از کاربران

هر چقدر هزینه این آزمون بالا رفته باشد باز هم در مقابل آزمون آیلتس  تافل نیم قیمت می باشد.

سخن پایانی درباره مشکلات آزمون دولینگو

درصورتی که قصد شرکت در آزمون بین المللی و مهم دولینگو را دارید حتما قوانین آزمون دولینگو را با دقت مطالعه بفرمایید و تمامی مشکلات آزمون دولینگو که در سال های گذشته برای داوطلبین عزیز رخ داده است را مرور کنید تا این مشکلات برای شما رخ ندهد. حتما با یک استاد متخصصی و دلسوز مشورت کنید و تمامی نکاتی که از صفر تا 100 باید رعایت کنید را چک کنید. در سال های اخیر حساسیت آزمون دولینگو به دلیل تقلب ها بسیار زیاد شده است لذا تمامی تنظیمات سیستم را با دقت بررسی کنید.

شما عزیزان می توانید ما را در اینستاگرام ایران – بریتیش جستجو نمایید. همچنین حتما از مقاله های موجود برای دولینگو استفاده کنید. مجموعه ایران بریتانیا بهترین امکانات و مجموعه های آموزش زبان انگلیسی را برای شما عزیزان تدارک دیده است. حتما از فروشگاه دوره های آموزش زبان انگلیسی هم دیدن نمایید. در ادامه شما عزیزان همچنین می توانید پکیج دولینگو بسته خودآموز DUOLINGO را برای آموزش خود خوان دولینگو تهیه نمایید.

3 comments

  1. فرزانه احمدی

    سلام من 2 بار در آزمون دولینگو شرکت کردم هر 2 بار 90 شدم چطور میتونم 120 بشم؟

    1. درود به شما کاربر گرامی.
      تنها را شرکت در کلاس ها و یا مطالعه تمامی منابع دقیق آزمون و پاسخ به سوالات طبق استانداردهای بیان شده در کتاب دولینگو انگلیش تست می باشد.

  2. آموزش خوبی بوده مرسی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *