سبد خرید
تکنیک‌های موثر برای حل تست‌های آزمون دولینگو

تکنیک‌های موثر برای حل تست‌های آزمون دولینگو

4/5 - (1 امتیاز)

در این مقاله تمامی تکنیک‌های موثر برای حل تست‌های آزمون دولینگو را مورد ارزیابی قرار میدهیم و همچنین تکنیک‌های موثر برای حل تست‌های آزمون دولینگو در تمامی قسمت ها به صورت کوتاه و کاربردی معرفی میکنیم. لذا برای کسب اطلاعات کامل در باره این بخش تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

حل تست‌های آزمون Duolingo می‌تواند با استفاده تکنیک‌های موثر برای حل تست‌های آزمون دولینگو باعث جهش نمره شما شود. در ادامه، تکنیک‌هایی که می‌توانید برای حل تست‌های آزمون Duolingo استفاده کنید، آورده شده است:

مطالعه دقیق سوال

در ابتدا قبل از بیان هر تکنیک‌های موثر برای حل تست‌های آزمون دولینگو، نکته کلیدی این است که سوالات را با دقت مطالعه کنید تا به درستی درک شوند. درک دقیق سوالات مهم است تا به جواب‌های صحیح برسید. در بخش نوستاری آزمون دولینگو و همچنین بخش گفتار آزمون اگر شما از موضوع خارج شوید به شما در این 2 بخش هیچ نمره تعلق نخواهد گرفت و نمره کلی شما حتما زیر 100 خواهد شد.

خرید پکیج دولینگو
خرید پکیج دولینگو

لذا حتما سوال را با دقت مطالعه کنید و هدف از سوال و همان تاپیک سوال می باشد را به درستی درک کنید. بهترین تکنیک‌های موثر برای حل تست‌های آزمون دولینگو درک درست سوال می باشد. برای مثال شما اگر سوال را متوجه نشوید هرچقدر ساختار گرامر و لغتی عالی استفاده کنید به شما نمره داده نمیشود.

زمان‌بندی مناسب

هر سوال در آزمون دولینگو معمولاً محدوده‌ی زمانی دارد. بنابراین، سعی کنید به هر سوال معینی از زمان اختصاص دهید تا در پایان زمان مشکل نداشته باشید. در بخش کلمات واقعی انگلیسی و بخش پر کردن جای خالی در این آزمون زمان به شدت اهمیت بالایی دارد.

شاید شما اطلاعات کاملی داشته باشید اما به دلیل کندی در پاسخ به سوالات از ادامه سوال جا بیفتید. زمان باقی مانده برای هر سوال به سوال بعد اضافه نخواهد شد. لذا برای کسب نمره بالا حتما از نهایت زمان خود استفاده کرده و پاسخ های خود را چندین بار مرور کنید و از اطمینان به پاسخ به سوالات مطمعن شوید.

پاسخ به سوالات آسان ابتدا

اگر سوالات دارای امتیاز مختلفی هستند، ابتدا به سوالات آسان و با امتیاز کم پاسخ دهید و سپس به سوالات دشوارتر بپردازید. سوالات بخش C test  و Real word کاملا ساده می باشد. لذا با داشتن نمونه سوالات سال های گذشته به راحتی میتوانید به این سوالات پاسخ دهید. به مثال زیر دقت کنید:

پاسخ به سوالات آسان ابتدا
پاسخ به سوالات آسان ابتدا

در این قسمت یکی از تکنیک‌های موثر برای حل تست‌های آزمون دولینگو خواندن سوالات C test و دقت به پاسخ به این سوالات می باشد.

انتخاب نخستین پاسخ درست

گاهی اوقات نخستین پاسخی که به ذهن می‌رسد، درست است. به این پاسخ‌ها اولویت دهید و وقت زیادی را صرف تفکر برای پیدا کردن پاسخ صحیح نکنید. در بسیاری از موارد اولین گذینه ای که به ذهن شما میرد درست می باشد. لذا در این موراد اگر 2 گذینه را با هم دچار شک و تردید شدید مقایسه کنید.در تمامی قسمت هایی که تکنیک‌های موثر برای حل تست‌های آزمون دولینگو بیا شده است به دلیل اینکه بعد از مدت کوتاهی داوطلب نظر خود را سریع عوض میکنند و دقیقا پاسخ اشتباه را انتخاب میکنند لطف کنید بعد انتخاب سوال درست نظر خود را عوض نکنید. همچنین میتوان برای تسلط کامل و برای شرکت در کلاس دولینگو اینجا کلیک کنید.

حذف گزینه‌های نادرست

اگر از گزینه‌ها دچار شک بودید، گاهی می‌توانید گزینه‌هایی که به نظرتان نادرست هستند را حذف کنید. این کار احتمال پیدا کردن پاسخ درست را افزایش می‌دهد. این تکنیک در بخش ریدینگ و پاسخ به سوالات چهار گذینه ای بسیار کاربردی می باشد. از آنجایی که در این بخش نمره منفی وجود ندارد این تکنیک میتواند بسیار کاربردی باشد.

حذف گزینه‌های نادرست
حذف گزینه‌های نادرست

در این سری از سوال آزمون دولینگو که یکی از چالشی ترین بخش ها می باشد حتما دقت کنید که تک تک گذینه ها را در جای خالی قرار دهید بهترین و نزدیک ترین گذینه را انتخاب کنید. برای این بخش تکنیک‌های موثر برای حل تست‌های آزمون دولینگو دیگر وجود دارد که در بسته خودآموز دولینگو ایران بریتانیا ساتاد بیان کرده است.

استفاده از منطق و پیش‌فرض‌های زبانی

در تست‌های زبانی، می‌توانید با استناد به منطق و دانش زبانی‌تان، به پاسخ‌های صحیح نزدیک‌تر برسید. شما از هیچ گذینه ای مد نظر شما نیست تک تک گذینه ها را در جای خالی قرارر دهید و نزدیک ترین گذینه و بهترین انتخاب برای این بخش خواهد بود. با ساختار و همخوانی گذینه درست با جمله ساخته شده دقت بالایی شود. در این قسمت از تکنیک‌های موثر برای حل تست‌های آزمون دولینگو حتما به مثال زیر دقت کنید:

بیان مثال‌ها و تجربیات شخصی

در سوالاتی که از شما خواسته می‌شود نظرتان را بیان کنید یا درباره تجربه‌های شخصی صحبت کنید، می‌توانید با ارائه مثال‌ها و تجربیات خود به جواب‌های کامل‌تر و جامع‌تر برسید. حتما از قبل درباره موضوعات مختلفی از قبیل:

  • مسافرت
  • خرید
  • ملاقات دوستان و یا خانواده
  • سرمایه گذاری
  • شبکه های اجتماعی
  • مهاجرت
  • و دیگر موضوعات شبیه به این

دقت بالایی شود و مطالعه کاملی صورت گیرد. برای مثال برای تقویت این بخش تکنیک‌های موثر برای حل تست‌های آزمون دولینگو به مثال زیر دقت کنید:

بیان مثال‌ها و تجربیات شخصی
بیان مثال‌ها و تجربیات شخصی

تمرکز بر مفهوم کلی

در برخی سوالات، تمرکز بر مفهوم کلی موضوع به شما کمک می‌کند تا به پاسخ درست برسید حتی اگر جزئیات دقیق را به یاد نداشته باشید. و حتی اگر سوال را به صورت کلی متوجه نشده باشید. درباره مفهول کلی صحب کنید و یا بنویسید حداقل نمره به شما در این بخش ها تعلق خواهد گرفت. اگر جای خالی بگذارید اصلا در آن بخش نمره کسب نخواهید کرد. برای مشاهده مقاله دولینگو اطلاع کامل آزمون اینجا کلیک کنید.

بازخورد استفاده‌پذیری

اگر دسترسی به بازخورد استفاده‌پذیری دارید، از آن استفاده کنید. این بازخورد ممکن است به شما در مورد نقاط ضعف و قوت‌های خود در حل تست‌ها کمک کند. حتما تست های درست که برگه های آزمون های تست میزنید به خاطر داشته باشید. چه بسیار تمامی سوالات تست در آزمون اصلی تکرار شود. تمامی افرادی که در آزمون شرکت کرده اند از راهنمای آزمون دولینگو مرکز ایران بریتانیا را با دقت مطالعه کرده اند. به شما هم توصیه می شود که این راهنما را با دقت مطالعه کنید.

تمرین مداوم

همانند هر مهارت دیگر، تمرین مداوم در حل تست‌ها نیز مهم است. با تکرار تمرین‌های آزمون، با نوع سوالات آشنا می‌شوید و روش‌های حل موثرتری برای خود پیدا می‌کنید. تمرین در بخش های درک مطلب، نوشتاری و گفتاری کمک بسیار بالای در کسب نمره عالی برای شما خواهد کرد. حتما سعی کنید نمونه های آماده از هر قسمت مانند اسپیکینگ و رایتینگ را در وب سایت ایران بریتانیا تهیه کنید و مداوما آنها را مطالعه کنید و یک قالب آماده برای خود برای تکنیک‌های موثر برای حل تست‌های آزمون دولینگو درست کنید.

تمرین مداوم
تمرین مداوم

از آنجایی که روند آزمون توسط یک هوش مصنوعی بسیار قوی کنترل می شود اگر شما به سوالات به درستی و با درصد بالا پاسخ دهید روند سوالات به سمت سختر شدن می رود و نمره کلی شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

به یاد داشته باشید که تمرین و پشتکار موجب بهبود عملکرد شما در حل تست‌ها خواهد شد. همچنین، تلاش برای درک عمیق تر مفاهیم زبانی و تمرین زیاد نقطه قوت‌های شما در حل تست‌های آزمون Duolingo را تقویت خواهد کرد.

نتیجه گیری درباره تکنیک‌های موثر برای حل تست‌های آزمون دولینگو

در نتیجه برای تسلط بر لغات کاربردی و مهم آزمون باید لیست کامل آن را از سایت ایران بریتانیا دانلود کرد و مطالعه کرد. برای اینکه تمامی لغات ضروری را به صورت رایگان دانلود کنید در کانال تلگرام ایران بریتانیا مشاهده کنید. در این آزمون یکی از بهترین تکنیک‌های موثر برای حل تست‌های آزمون دولینگو بالا بردن دامنه لغت شما می باشد لذا حتما در تمامی قسمت ها از قبیل اسپیکینگ و ریدینگ و C test  و Real word حتماگستردگی دامنه لغت حرف اول را می زند. امیدواریم از مقاله حرفه ای تکنیک‌های موثر برای حل تست‌های آزمون دولینگو نهایت استفاده را برده باشید  برای مطالعه مقاله تمرین و تکنیک‌های مهارت نوشتن در آزمون دولینگو اینجا کلیک کنید.

سوالات متداول

1-آیا سوالات آزمون هر دفعه تکرار می شوند؟ بله احتمال تکراری بودن سوالات بسیار بالاست.

2-سوالات آزمون دولینگو هر چند روز یک بار عوض می شوند؟ سوالات آزمون هر ساله در ماه می تغییر پیدا می کند.

3- ترتیب سوالات آزمون برای هر داوطلب چگونه است؟ برای هر داوطلب سیستم ترتیب را مشخص می کند ولی قالب شروع سوالات در آزمون دولینگو به صورت این است که یا با c test  و یا Real word  شروع می شود.

4-هر داوطلب در ماه چند بار میتواند در آزمون شرکت کند؟ در هر ماه میلادی تنها میتوان 3 مرتبه شرکت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *