سبد خرید
کتاب آموزش مکالمه انگلیسی 100 درصد رایگان

کتاب آموزش مکالمه انگلیسی 100 درصد رایگان

3.7/5 - (84 امتیاز)

در این مقاله تمامی کتاب آموزش مکالمه انگلیسی را به صورت اختصاصی معرفی شده است و بین شده است که با توجه به سطح زبان شما چه کتاب کتاب آموزش مکالمه انگلیسی برای شما مناسب تر است. لذا حتما تا انتهای این مقاله با دقت مطالعه کنید و بهترین کتاب آموزش مکالمه انگلیسی را برای خود انتخاب بفرمایید.

کتاب آموزش مکالمه انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی این روزها بیشتر از گذشته به چشم می‌آید. اگر برای اقامت، تحصیل یا کار مهاجرت می‌کنید، به یک مدرک معتبر زبان انگلیسی نیاز دارید. در این صورت باید مهارت‌های مختلف زبان را یاد بگیرید و در یکی از آزمون‌های بین‌المللی و معتبر شرکت کنید. در این میان برخی از افراد هستند که تنها برای برقراری ارتباط، زبان انگلیسی یاد می‌گیرند. قصد این افراد بیشتر یادگیری مکالمه انگلیسی است.

کتاب آموزش مکالمه انگلیسی
کتاب آموزش مکالمه انگلیسی

اگر قصد سفر به یک کشور انگلیسی زبان را دارید، برای خرید، غذا خوردن، رزرو هتل و … ، به مکالمه انگلیسی نیاز پیدا می‌کنید. شاید لازم نباشد حتما مدرک دریافت کنید، اما باید بتوانید با افراد بومی، حتی به صورت دست و پا شکسته ارتباط برقرار کنید. یادگیری مکالمه این امکان را به شما می‎دهد که بتوانید با انگلیسی زبان‌ها ارتباط برقرار کنید و منظور خود را به آن‌ها برسانید. راه‌های متعددی برای یادگیری مکالمه وجود دارد که کتاب آموزش مکالمه انگلیسی یکی از آن‌هاست. در این مقاله چندین کتاب آموزش مکالمه انگلیسی را معرفی می‌کنیم و اطلاعاتی در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

اگر قصد دارید از کتاب آموزش مکالمه انگلیسی برای یادگیری استفاده کنید، باید کتاب را متناسب با سطح خود انتخاب نمایید. یعنی، اگر در سطح مبتدی هستید، نمی‌توانید کتاب آموزش مکالمه انگلیسی برای سطح متوسط یا پیشرفته را مطالعه کنید و انتظار داشته باشید نتیجه خوبی از آن دریافت نمایید. برای یادگیری در سطح مبتدی بهتر است از کتاب‌های زیر شروع کنید:

  • کتاب Practice Makes Perfect: English Conversations

English Conversations یک کتاب آموزش مکالمه انگلیسی است. این کتاب به شما کمک می‎کند با تمرین و تکرار به مهارت برسید و مکالمه خود را بهبود بخشید. این کتاب شامل نمونه‌هایی از مکالمه می‌باشد.

کتاب آموزش مکالمه انگلیسی از مبتدی
کتاب آموزش مکالمه انگلیسی از مبتدی

در مورد لغات و اصطلاحات هر مکالمه نیز توضیحاتی را ارائه می‌دهد. در واقع یک مکالمه را با ارائه توضیحات کامل در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.  کتاب آموزش مکالمه انگلیسی English Conversations یک اپلیکیشن نیز دارد. این اپلیکیشن شامل فایل‌های صوتی مکالمه برای آشنایی با تلفظ می‎باشد.

  • کتاب Spoken English in Dialogues

اگر زبان انگلیسی را تا حدی بلد هستید، اما با مکالمه کردن و گفتگو مشکل دارید، کتاب آموزش مکالمه انگلیسی    Spoken English in Dialogues مناسب شماست. شما در این کتاب اصطلاحات و عباراتی که بومی‌ها در گفتگوهای روزمره خود مورد استفاده قرار می‌دهند را یاد می‎گیرید و با تمرین می‎توانید مکالمه خوبی داشته باشید.

کتاب آموزش مکالمه انگلیسی رایگان
کتاب آموزش مکالمه انگلیسی رایگان

کتاب  Spoken English in Dialogues موضوعات مختلفی چون سفر، گفتگو در مطب پزشک، مکالمه‌های مربوط  به یافتن دوست و … را شامل می‎شود و مخاطب را با مکالمات ساده و روزمره آشنا می‎کند. این کتاب برای سطوح مبتدی تا متوسط مناسب است.

  • مجموعه کتاب آموزش مکالمه انگلیسی Northsta

مجموعه کتاب Northsta یکی از بهترین کتاب‌ها برای تقویت مهارت‌های اسپیکینگ و لیسنینگ است. این کتاب محتوایی کاربردی دارد و به زبان آموز یاد می‌دهد که چگونه با دیگران ارتباط برقرار نماید. نوع آموزش این کتاب بر اساس خود بیانی (personal expression) است. تمرین‌های کتاب طوری طراحی شده است که نقاط ضعف و قدرت فرد را مورد بررسی قرار می‎دهد و  او را برای شرکت در آزمون‌ آماده می‎کند. کتاب Northsta شامل 8 درس است و موضوعات مختلف را شامل می‎شود. در هر درس واژگان جدید معرفی می‎شوند و  فرد را برای یادگیری موضوعی جدید آماده می‎کنند. مجموعه کتاب Northsta همراه با دی‌وی‌دی ارائه می‎گردد.

کتاب آموزش مکالمه انگلیسی برای کودکان

دوران کودکی بهترین رمان برای یادگیری زبان انگلیسی است. اگر می‌خواهید فرزند دو زبانه داشته باشید، بهتر است از دوران کودکی برای این کار اقدام نمایید. منابع زیادی برای آموزش کودکان وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در این بخش چند کتاب آموزش مکالمه انگلیسی برای کودکان را معرفی می‌کنیم.

  • کتاب آموزش مکالمه انگلیسی let’s go

let’s go یک مجموعه کتاب است که برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال نوشته شده است. این کتاب زبان انگلیسی را در قالب بازی و سرگرمی به کودکان آموزش می‎دهد و دارای تصاویر رنگی­، آهنگ‌های شاد، انواع بازی و غیره می‌باشد.

کتاب آموزش مکالمه انگلیسی برای کودکان
کتاب آموزش مکالمه انگلیسی برای کودکان

کتاب‌های let’s go  بخش‌های مختلفی را شامل می‌شوند که مکالمه یکی از آن‌هاست.  این کتاب از همان جلسات اول آموزش مکالمه را آغاز می‎کند و آن را به همراه بازی‌های جذاب به کودک آموزش می‎دهد. کتاب آموزش مکالمه انگلیسی let’s go دارای نرم افزار و فایل‌های صوتی نیز می‌باشد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کتاب آموزش مکالمه انگلیسیlet’s go افزایش اعتماد به نفس در کودکان است. این کتاب با استفاده از بازی‌های گروهی کمک می‌کند تا کودکان از زبان‎ انگلیسی در مکالمات خود استفاده کنند و ترسی برای صحبت کردن نداشته باشند.

  • کتاب آموزش مکالمه انگلیسی backpack

Backpack یک مجموعه کتاب است. این مجموعه مکالمه محور است و تمرکز خود را بر روی دو مهارت ریدینگ و اسپیکینگ قرار داده است. کودکان و نوجوانان زبان انگلیسی را در قالب آهنگ‌های شاد، ویدیوهای جذاب و بازی‌های سرگرم‌کننده آموزش می‌بینند و با علاقه بیشتر این کار را دنبال می‎کنند. کتاب آموزش مکالمه انگلیسی backpack  دارای نرم افزار تعاملی نیز می‌باشد و امکان تمرین بیشتر در یک محیط  جمعی را برای زبان‌آموز ایجاد می‌کند. کتاب آموزش مکالمه انگلیسی backpack  یکی از موفق‌ترین دوره‌های آموزشی برای رده سنی کودکان و نوجوانان است.

  • کتاب آموزش مکالمه انگلیسی super safari

super safari کتاب آموزش مکالمه انگلیسی دیگری است که برای کودکان طراحی شده است. این کتاب زبان را در قالب آهنگ، داستان و کاردستی‎های متنوع آموزش می‎دهد و باعث افزایش تمرکز، خلاقیت و مهارت‎های حسی کودک می‎شود. مایک، پولی، لئو و جینا چهار شخصیت کتاب super safari هستند که کودکان را با خود همراه می‌کنند. کودک در قالب بازی زبان انگلیسی را می‎آموزد و توانایی‌های اجتماعی خود را نیز بهبود می‌بخشد. مجموعه super safari در 3 جلد طراحی شده و با دو لهجه بریتیش و امریکن ارائه می‌شود.

کتاب آموزش مکالمه انگلیسی با ترجمه فارسی

  • کتاب آموزش مکالمه انگلیسی How Do You Do

How Do You Do یک مجموعه برنامه‌ در زمینه زبان انگلیسی است. این مجموعه 24 قسمت دارد و موضوعات مختلفی چون آب‌وهوا، خرید، رستوران، ورزش، پزشکی و … را شامل می‎شود. برنامه آموزشی How Do You Do توسط سازمان مهاجرین و کاریابی کانادا برای افرادی که قصد سفر یا مهاجرت به این کشور را دارند، تدارک دیده شده است.  این برنامه به عنوان یک شیوه آموزشی موفق مورد توجه زبان‌آموزان در سراسر دنیا قرار گرفته و یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های آموزشی محسوب می‎شود. حمیدرضا بلوچ قسمت‌های مختلف این برنامه را جمع‌آوری کرده و با ترجمه و راهنمای کامل  به صورت کتاب آموزش مکالمه انگلیسی در اختیار فارسی زبانان قرار داده است. کتاب آموزش مکالمه انگلیسی How Do You Do به همراه سی‌دی ارائه می‎گردد.

  • کتاب آموزش مکالمه انگلیسی Making friends in English

کتاب مکالمات دوستانه در زبان انگلیسی نوشته اینگرید فریبرن، یک کتاب مفید برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی است. این کتاب شامل 10 فصل می‌باشد و به آموزش اصطلاحات و عبارت‌های پرکاربرد می‎پردازد. مکالمات کتاب کوتاه هستند و هرکدام از آن‌ها نکات فرهنگی یا مربوط به زبان را به مخاطب آموزش می‌‎دهند. کتاب آموزش مکالمه انگلیسی Making friends in English به فارسی ترجمه شده و در دسترس قرار دارد.

  • کتاب آموزش مکالمه انگلیسی Speak English around town: conduct everyday conversations with confidence

” انگلیسی را در شهر صحبت کنید” کتاب آموزش مکالمه انگلیسی دیگری است که به فارسی ترجمه شده است. این کتاب توسط “ایمی جیلت” نوشته شده و 325 عبارت و اصطلاح آمریکایی را شامل می‌شود. دروس به صورت مکالمه ارائه می‌شوند و عبارات و اصطلاحات استفاده شده در پایان هر درس مورد بررسی قرار می‏گیرند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کتاب، موضوعات متنوع آن است که فرد را با موقعیت‌های مختلف مکالمه در یک شهر آشنا می‎کند.  با کتاب آموزش مکالمه انگلیسی Speak English around town به راحتی می‎توانید مکالمه کنید و مهارت‌های زبانی خود را تقویت نمایید.

کتاب آموزش مکالمه انگلیسی بدون گرامر

  • کتاب Talk English: The Secret to Speak English like a Native in 6 Months for Busy People

عنوان این کتاب به شما می‌گوید، با چند ترفند ساده می‌توانید بعد از 6 ماه مانند یک فرد بومی انگلیسی صحبت کنید. نویسنده این کتاب روش یادگیری خود را در اختیار مخاطبانش قرار می‎دهد و به آن‌ها می‌گوید چگونه بدون حفظ گرامر، انگلیسی را یاد بگیرند. این کتاب به افرادی پیشنهاد می‌شود که مشغله زیادی دارند و فرصت شرکت در کلاس را ندارند. کتاب آموزش مکالمه انگلیسی Talk English شامل 5 درس می‌باشد و مخاطبان را گام به گام تا مرحله آخر راهنمایی می‌کند.

  • کتاب Conversation Skills: How to Easily Talk to Anyone Without Feeling Awkward or Shy

بسیاری از زبان‌آموزان به دلیل خجالت، از مکالمه انگلیسی و حرف زدن با دیگران امتناع می‌کنند. خصوصا این‌که در اغلب موارد فرد در بین دوستان خود کسی را نمی‌شناسد که به زبان انگلیسی مسلط باشد.

کتاب آموزش مکالمه انگلیسی بدون گرامر
کتاب آموزش مکالمه انگلیسی بدون گرامر

از این رو، مجبور است با افراد غریبه به گفتگو و تمرین بنشیند. این کتاب با عنوان “مهارت‌های مکالمه برای افراد خجالتی” به شما کمک می‎کند تا با هرکسی که می‌خواهید به راحتی مکالمه کنید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. کتاب آموزش مکالمه انگلیسی در مورد جنبه‌های مختلف برقراری ارتباط مانند تماس چشمی، زبان بدن و … صحبت می‎کند و اطلاعاتی در مورد صحبت در موقعیت‌هایی چون مهمانی،  مصاحبه‌های شغلی، رویدادهای رسمی و … را در  اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

  • کتاب Short Stories in English

یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی، مطالعه داستان‎های کوتاه است. کتاب آموزش مکالمه انگلیسی Short Stories in English  شامل 8 داستان کوتاه است. برای نوشتن این داستان‌ها از کلمات کاربردی و رایج استفاده شده است. با مطالعه این کتاب می‌توانید کلمات را در قالب  جملات یاد بگیرید و مکالمه زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.  کتاب Short Stories in English اصطلاحات و دیالوگ‌های رایج انگلیسی‌ زبان‌ها را بیان می‎کند و امکان یادگیری گرامر در قالب جملات را فراهم می‌آورد.

روش مطالعه کتاب آموزش مکالمه انگلیسی

برای یادگیری مکالمه انگلیسی تنها نیاز به تمرین دارید. قرار نیست کار خاصی انجام دهید. کافیست کتاب موردنظر خود را انتخاب کنید و به طور منظم به مطالعه بپردازید. روزی یک ساعت را به مطالعه اختصاص دهید. نکات زیر به شما کمک می‌کند تا مطالعه مفیدتری داشته باشید و هرچه زودتر به هدف خود برسید.

یادگیری گرامر زبان انگلیسی را نیز در برنامه خود قرار دهید. گرامر یکی از مهم‌ترین بخش‌های یادگیری یک زبان است. لازم نیست وارد دستورات پیچیده زبان شوید. افعال و زمان آن‌ها را به خوبی یاد بگیرید و حروف اضافه را بشناسید. یادگیری گرامر به شما کمک می‌کند تا درک بهتری نسبت به جملات داشته باشید و راحت‌تر صحبت کنید.

دایره لغات خود را افزایش دهید. لازم نیست به خود فشار وارد کنید. از کلمات پرکاربرد شروع کنید و روزی یک لغت را به خاطر بسپارید. هرگاه به کلمه جدیدی برخوردید، آن را در دفترچه خود یادداشت کنید. با تکرار و تمرین می‌توانید به مرور این کلمات را برای همیشه در حافظه‌تان ثبت نمایید.

موضوع مناسبی را برای مطالعه کتاب آموزش مکالمه انگلیسی انتخاب کنید. سعی کنید از موضوعات موردعلاقه خود شروع کنید. اگر به خوراکی‌ها علاقه‌مندید، به سراغ این موضوع بروید و مقالات، وبلاگ‌ها و فروم‌های مربوط به موضوع موردعلاقه‌تان را دنبال کنید. در این صورت انگیزه بیشتری برای مطالعه و تمرین دارید.

بهترین راه برای یادگیری مکالمه، فردی است که بتوانید با او صحبت کنید. هرچقدر که کتاب آموزش مکالمه انگلیسی را بخوانید، تا صحبت نکنید یاد نمی‎گیرید. صحبت کردن به شما کمک می‌کند تا مهارت گفتاری خود را بهبود بخشید و به آن مسلط شوید. تلفظ‌ها را یاد بگیرید و اعتماد به‌نفس خود را افزایش دهید. اگر دوست انگلیسی زبان ندارید، می‌توانید در انجمن‌های آموزش انگلیسی عضو شوید و با زبان‌آموزان دیگر به گفتگو بپردازید.

در کنار مطالعه کتاب آموزش مکالمه انگلیسی، از اپلیکیشن‌های مکالمه نیز استفاده نمایید. اپلیکیشن‌ به شما کمک می‎کند تا تلفظ خود را بهبود بخشید و تمرینات بیشتری انجام دهید. برخی از اپلیکیشن‌ها شرایطی را ایجاد می‌کنند تا با افراد واقعی به مکالمه بپردازید و یادگیری بهتر و سریع‌تری داشته باشید.

فقط به مطالعه کتاب آموزش مکالمه انگلیسی بسنده نکنید. آهنگ‌، اخبار و پادکست‌های زبان انگلیسی گوش کنید، فیلم ببینید و سعی کنید ارتباط بیشتری با این زبان برقرار نمایید.

از اشتباه کردن نترسید و زود جا نزنید. شاید لازم باشد بارها و بارها یک متن را بخوانید تا بر آن تسلط پیدا کنید. ناامید نشوید و یادگیری خود را متوقف نکنید. یادگیری زبان نیز مانند هر کار دیگری نیاز به پشتکار، تکرار و تمرین دارد. برنامه‌ی منظمی داشته باشید و نکات گفته شده را با دقت انجام دهید تا نتیجه کار را ببینید.

سوالات متداول

1- کتاب برای مکالمه بهتر است یا نرم افزار؟ هر دو بسیار مفید است اما کتاب های مفیدی که در بالا به آنها اشاره شده است بسیار کاربردی می باشند.

2- نحوه مطالعه کتاب برای بالابردن سطح زبانی چگونه می باشد؟ روزانه 2 ساعت زمان مطالعه برای این بخش کافی می باشد.

3- بهترین زمان مطالعه برای مکالمه انگلیسی چه زمانی است؟ بهترین زمان صبح ها با انرژی بالا و یا در طول روز زمانی که فارغ از خستگی و استرس باشید.

شما عزیزان می توانید ما را در اینستاگرام ایران – بریتیش جستجو نمایید. همچنین حتما از مقاله های موجود برای آزمون سلپیپ استفاده کنید. مجموعه ایران بریتانیا بهترین امکانات و مجموعه های آموزش زبان انگلیسی را برای شما عزیزان تدارک دیده است. حتما از فروشگاه دوره های آموزش زبان انگلیسی هم دیدن نمایید. در ادامه شما عزیزان همچنین می توانید پکیج خودآموز آزمون سلپیپ را برای آموزش خود خوان آزمون سلپیپ را تهیه نمایید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله تردید شما در انتخاب آزمون تافل یا آیلتس برطرف شده باشد ولی اگر بازهم در انتخاب دو آزمون تافل یا آیلتس دچار تردید هستید با مرکز زبان ایران بریتانیا تماس حاصل فرمایید تا با مشاوره دقیقی که اساتید برجسته زبان خدمت شما ارائه میدهند انتخاب درستی مابین تافل یا آیلتس داشته باشد. برای مطالعه مقاله نرم افزار آموزش مکالمه انگلیسی اینجا کلیک کنید.

4 comments

  1. سید رضا احمدوند

    واقعا عالیه

    1. درود به شما
      مرسی از شما دوست گرامی

  2. تشکر.

  3. Very excellent

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *