سبد خرید
کارتون انگلیسی برای تقویت زبان با معرفی 5 انیمیشن

10 کارتون انگلیسی برای تقویت زبان

5/5 - (2 امتیاز)

کارتون‌ها از جمله جذاب‌ترین برنامه‌های سرگرمی هستند. این برنامه‌ها هم مورد توجه بچه‌ها قرار دارند و هم می‌توانند بزرگسالان را به سمت خود جذب کنند. تماشای کارتون انگلیسی برای تقویت زبان نیز پیشنهاد می‌شود. افرادی که دوست دارند زبان انگلیسی خود را تقویت کنند، می‌توانند در کنار کلاس‌ها و کتاب‌ها، به تماشای کارتون انگلیسی برای تقویت زبان بپردازند.

البته به شرطی که کارتون و انیمیشن مناسبی را برای این کار انتخاب کنند. کارتون انگلیسی برای تقویت زبان باید سرعت مناسبی داشته باشد و در آن از لغات و اصطلاحات کاربردی استفاده شده باشد. در این مقاله در مورد کارتون انگلیسی برای تقویت زبان صحبت می‌کنیم و اطلاعاتی در این زمینه در اختیارتان قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

اهمیت تماشای کارتون انگلیسی برای تقویت زبان

کارتون‌ها، فیلم‌ها یا سریال‌هایی هستند که با انیمیشن ساخته می‌شوند. انیمیشن‌ها در واقع‌ همان نقاشی‌های متحرک هستند که با رنگ‌های شاد و زنده تولید می‌شوند. تماشای انیمیشن برای کودکان بسیار جذاب است و می‌تواند آن‌ها را ساعت‌ها سرگرم کند. انیمیشن‌ها در ابتدای کار بیشتر جنبه سرگرمی داشتند و صرفا برای کودکان تولید می‌شدند، اما به مرور جنبه آموزشی نیز پیدا کردند و علاوه بر کودکان، بزرگسالان را نیز به سمت خود جذب نمودند.

بنر آموزش زبان
بنر آموزش زبان

سازندگان انیمیشن سعی می‌کنند تا موضوعات خسته‌کننده و یکنواخت را در قالب یک داستان به صورت کارتونی تولید کنند و از این طریق آن را تبدیل به یک موضوع جذاب و جالب نمایند. قطعا یک تصویر نقاشی شده کارتونی جذاب‌تر از یک صفحه کتاب است و می‌تواند تأثیر بیشتری بر روی کودکان و نوجوانان داشته باشد. شخصیت کارتونی اگر جذابیت داشته باشد، کودک به آن علاقه نشان می‌دهد و در ذهن او ماندگار می‌شود. از این رو، می‌توان بسیاری از مطالب مفید را از طریق این شخصیت کارتونی به کودک انتقال داد. در واقع این یکی از جدیدترین تکنیک‌های آموزشی است.

تماشای کارتون برای تمامی سنین جذابیت دارد. اگر قصد آموزش زبان به فرزند خود را دارید، می‌توانید از همان کودکی از کارتون انگلیسی برای تقویت زبان او استفاده کنید. کودک با تماشای کارتون واژه‌های جدید را یاد می‌گیرد و با تلفظ صحیح واژگان آشنا می‌شود. کارتون انگلیسی برای تقویت زبان فقط ویژه کودکان نیست. بسیاری از انیمیشن‌ها ویژه بزرگسالان ساخته می‌شوند و برای آنان نیز سرگرم‌کننده هستند.

علاوه بر این، واژگان و مکالمات در انیمیشن‌ها واضح‌تر و آهسته‌تر از فیلم‌ها یا موزیک‌ها بیان می‎شوند. از این رو، می‌توان از کارتون انگلیسی برای تقویت زبان بزرگسالان نیز استفاده کرد. اگر حوصله تماشای فیلم ندارید یا اهل موسیقی نیستید، می‌توانید از کارتون انگلیسی برای تقویت زبان خود کمک بگیرید و با این کار مهارت‌های مختلف زبان و لهجه خود را بهبود بخشید.

انواع کارتون انگلیسی برای تقویت زبان کودکان

کودکی بهترین زمان برای یادگیری است. اگر دوست دارید فرزندی دو زبانه داشته باشید، باید از همان دوران کودکی آموزش زبان انگلیسی را برای کودک خود شروع کنید. البته آموزش زبان به کودک کار چندان راحتی نیست. کودک دغدغه آموزش ندارد و خیلی زود خسته می‌شود. بنابراین، باید روش‌های مناسبی را برای آموزش انتخاب کنید. یکی از بهترین روش‌ها برای آموزش زبان انگلیسی به کودک، پخش کارتون انگلیسی است. تماشای کارتون برای کودک جذابیت دارد و باعث خستگی او نمی‌شود. اگر می‌خواهید از روش کارتون انگلیسی برای تقویت زبان کودک خود استفاده کنید، باید کارتون مناسبی را انتخاب نمایید.  در این بخش چند کارتون انگلیسی برای تقویت زبان کودکان را معرفی می‌کنیم:

  • کارتون Daniel Tiger’s Neighborhood

کارتون “محله‌ی دنیل ببره” یک کارتون انگلیسی برای تقویت زبان است. این کارتون داستان یک ببر کوچک را بیان می‌کند. این ببر به مهد کودک می‌رود و نکات مفید و مثبتی را با کمک مربیان خود یاد می‌گیرد.

کارتون Daniel Tiger's Neighborhood
کارتون Daniel Tiger’s Neighborhood

دنیل ببره پیام‌های آموزشی فراوانی برای کودکان دارد و مواردی چون مهربانی، مسئولیت‌پذیری، عذرخواهی کردن و غیره را آموزش می‌دهد.

  • کارتون My Little Pony: Friendship is Magic

“پونی کوچک من” یک کارتون موزیکال آموزشی است. این کارتون نیز نکته‌هایی چون عشق، صلح و دوستی را در قالب داستان‌ به کودکان آموزش می‎دهد و برای آنان جذابیت دارد. می‌توانید از پونی کوچک من به عنوان کارتون انگلیسی برای تقویت زبان کودکان خود استفاده کنید.

  • کارتون SUPERWHY

“سوپر وای” یک کارتون مناسب برای آموزش زبان انگلیسی است. کودکان می‎توانند الفبای انگلیسی را در این کارتون بیاموزند و حروف و کلمات را تشخیص دهند.

کارتون SUPERWHY
کارتون SUPERWHY

علاوه بر این، سوپر وای پیام‌هایی چون دوستی، احترام، کار گروهی و غیره را نیز در قالب داستان به کودکان انتقال می‌د‌هد.

  • کارتون Team umizoomi

” تیم اومی زومی” کارتون دیگری است که به عنوان کارتون انگلیسی برای تقویت زبان کودکان معرفی می‌کنیم. در این کارتون علاوه بر یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید مفاهیم ریاضی مانند شمارش، اندازه‌گیری، مباحث سه‌بعدی و غیره را به کودکان خود آموزش دهید. آموزش‌ها به صورت غیرمستقیم انجام می‎شود و کودک را خسته نمی‎کند.

  • کارتون peppa pig

” پپا پيگ” داستان یک خوک کوچولو است. این خوک پپا نام دارد و با خانواده‌اش زندگی می‌کند. پپا یک برادر با نام جرج دارد و دوستانش نیز گونه‌های مختلفی از حیوانات هستند. کارتون، حول محور پپا می‌گردد و بخش‌های مختلف زندگی او را به نمایش می‌گذارد. پپا پيگ آخرین گزینه‌ایست که به عنوان کارتون انگلیسی برای تقویت زبان برای کودکان پیشنهاد می‎دهیم.

کارتون انگلیسی برای تقویت زبان برای نوجوانان

کارتون انگلیسی برای تقویت زبان یکی از بهترین روش‌های آموزش مکالمه به کودکان و نوجوانان است. کارتون‏ها پر از رنگ و تحرک هستند و برای گروه‌های سنی مختلف جذابیت دارند. کارتون‌ها صداگذاری دارند و کلمات را به صورت واضح بیان می‌کنند. تماشای کارتون انگلیسی برای تقویت زبان به بچه‌ها کمک می‌کند تا واژه‌های جدیدی یاد بگیرند و تلفظ صحیح لغات را مانند انگلیسی زبانان بیاموزند. در این قسمت چند کارتون انگلیسی برای تقویت زبان نوجوانان را معرفی می‌کنیم:

  • کارتون Postman Pat

“پت پست‌چی” به صورت دوبله در تلویزیون ایران پخش شده است. این کارتون در مورد یک پست‌چی مهربان می‎باشد که بسته‌های مردم را به آنان تحویل می‌دهد. پت پست‌چی در حین تحویل بسته‌ها با چالش‌های جالبی مواجه می‌شود و نکاتی را نیز به کودک و نوجوان آموزش می‌دهد.

کارتون Postman Pat
کارتون Postman Pat

می‌توانید از این کارتون انگلیسی برای تقویت زبان در سطح متوسط استفاده کنید.

  • کارتون WordGirl

“وردگرل” یک کارتون سرگرم‌کننده است. این کارتون بر روی آموزش زبان انگلیسی تمرکز دارد و برای کودکان و نوجوانان مناسب می‌باشد. قهرمان داستان در موقعیت‌های هیجان‌انگیزی قرار می‌گیرد و بچه‌ها را مجذوب خود می‏کند.  اگر دوست دارید مکالمه انگلیسی را به فرزندان خود آموزش دهید، WordGirl انتخاب مناسبی است.

  • کارتون Phineas and Ferb

” فینیاس و فرب” گزینه دیگری است که به عنوان کارتون انگلیسی برای تقویت زبان نوجوانان معرفی می‌کنیم. این کارتون صحنه‌های کمدی جذابی را به نمایش می‎گذارد و یکی از محبوب‌ترین کارتون‌ها برای این گروه سنی می‎باشد. اصطلاحات بکار رفته در دیالوگ‌های شخصیت‌های کارتون برای یادگیری مکالمه انگلیسی بسیار مناسب است.

  • کارتون SpongeBob SquarePants

” باب اسفنجی” را همه می‌شناسند. حتی اگر علاقه‌مند به کارتون نباشید، نام باب اسفنجی را حتما شنیده‌اید. باب اسفنجی یک شخصیت کارتونی بسیار جذاب است که در زیر دریا زندگی می‎کند و ماجراهای مختلفی دارد. کارتون باب اسفنجی پر از کلمات و اصطلاحات جدید است و به عنوان کارتون انگلیسی برای تقویت زبان برای نوجوانان پیشنهاد می‌شود.

  • کارتون Tangled

” گیسوکمند ” یک کارتون جذاب هیجانی و ماجراجویانه است. این کارتون موزیکال توسط کمپانی والت دیزنی تولید شده و طرفداران زیادی دارد. شخصیت‌های کارتون از ساختارهای گرامری متنوعی در دیالوگ‌های خود استفاده می‌کنند و فرصت یادگیری بیشتر را در اختیار زبان‌آموز قرار می‌دهند.

کارتون انگلیسی برای تقویت زبان برای بزرگسالان

تماشای کارتون انگلیسی برای تقویت زبان تنها برای کودکان و نوجوانان پیشنهاد نمی‌شود، بلکه بزرگسالان را نیز شامل می‌گردد. اگر در سطح مبتدی هستید، می‌توانید از انیمیشن‌‌هایی که در بخش کارتون انگلیسی برای تقویت زبان کودکان معرفی کردیم، شروع کنید و کم‌کم وارد انیمیشن‌های ویژه بزرگسالان شوید. در این قسمت 5 کارتون انگلیسی برای تقویت زبان برای بزرگسالان را معرفی می‌کنیم:

  • کارتون The Simpsons

” سیمپسون‌ها” یکی از معروف‌ترین انیمیشن‌هاست. این کارتون داستان یک خانواده آمریکایی را روایت می‌کند. در این کارتون می‌توانید با لغات و اصطلاحات متعددی آشنا شوید. لغاتی که در زندگی روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسیار کاربردی هستند.

  • کارتون Moana

” موانا” یک دختر کنجکاو است که به دنبال کشف چیزهای جدید می‌رود. با تماشای این انیمیشن لغات جدیدی یاد می‌گیرید و با ضرب‌المثل‌های قدیمی انگلیسی نیز آشنا می‌شوید.

کارتون Moana
کارتون Moana
  • کارتون Frozen

اگر سطح زبان متوسطی دارید و به دنبال کارتون انگلیسی برای تقویت زبان هستید، “یخ‌زده” را تماشا کنید. شخصیت‌های این کارتون با ریتم تندتری صحبت می‎کنند و اصطلاحات کاربردی فراوانی را در مکالمات خود بکار می‌برند.

  • کارتون Coco

“کوکو” یکی از بهترین انیمیشن‌هایی است که در لیست کارتون انگلیسی برای تقویت زبان جای دارد. این انیمیشن فضایی فانتزی و کمدی دارد و پر از اصطلاحات کاربردی زبان انگلیسی می‌باشد.

  • کارتون Inside Out

” درون و بیرون” آخرین کارتونی است که به عنوان کارتون انگلیسی برای تقویت زبان بزرگسالان معرفی می‌کنیم. این انیمیشن مفاهیم بسیار غنی و ارزشمندی را به مخاطب منتقل می‎کند و برای یادگیری زبان انگلیسی پیشنهاد می‎شود.

روش مشاهده کارتون انگلیسی برای تقویت زبان

برای این‌که بتوانید از کارتون انگلیسی برای تقویت زبان خود استفاده کنید، باید روش تماشای آن را بلد باشید. برای این‌که بهترین نتیجه را از تماشای کارتون انگلیسی برای تقویت زبان دریافت کنید، مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • کارتون را یک دور کامل ببینید.

در مرحله اول کارتون را به طور کامل تماشا کنید. در این مرحله قرار نیست چیزی یاد بگیرید. هدف درک فیلم و مفهوم آن است. می‌توانید فیلم را با زیرنویس ببینید تا کاملا متوجه موضوع شوید.

  • کارتون را به بخش‌های مختلف تقسیم کنید.

کارتونی که انتخاب کرده‌اید را به بخش‌های مختلف تقسیم کنید. به عنوان مثال، اگر زمان کل فیلم یک ساعت است، آن را به 4 قسمت 15 دقیقه‌ای تقسیم کنید. هرچه بخش‌ها کوتاه‌تر باشد، یادگیری بهتر انجام می‌شود. برای هریک از بخش‌ها مراحل زیر را به طور جداگانه دنبال کنید.

  • زیرنویس انگلیسی کارتون را دانلود کنید.

زیرنویس انگلیسی کارتون را پیدا کنید و همراه با بخش اول فیلم نگاه کنید. لغات جدیدی که می‌بینید را یادداشت کنید و سعی کنید با توجه به محتوای داستان، معنی آن را حدس بزنید. اگر نتوانستید، می‌توانید از دیکشنری برای پیدا کردن معنای آن کمک بگیرید. پس از اتمام بخش اول، لغات جدید را بخوانید و معنای آن را به خاطر بسپارید. سپس مجدد بخش اول را پخش کنید و هرجا که به واژه جدید برخوردید، معنای آن را در ذهن خود مرور کنید. این کار را چندین بار انجام دهید تا به طور کامل بر معنای لغات جدید مسلط شوید.

  • کارتون را بدون زیرنویس انگلیسی ببینید.

در این مرحله زیرنویس انگلیسی حذف کنید و کارتون انگلیسی برای تقویت زبان را بدون زیرنویس ببینید. سعی کنید لغات جدید را به خاطر آورید. اگر معنای آن را نمی‌دانستید، یک نگاه به یادداشت خود بیندازید.

ارتون را بدون زیرنویس انگلیسی ببینید.
ارتون را بدون زیرنویس انگلیسی ببینید.
  • همراه با شخصیت کارتون تکرار کنید.

تا این‌جا با لغات جدید آشنا شدید و معنای آن را نیز یاد گرفتید. وقت آن است که روی تلفظ لغات کار کنید. با شخصیت کارتون همراه شوید و سعی کنید مانند او تکرار کنید. پس از اتمام هر جمله فیلم را متوقف کنید و دیالوگ را چندین بار با صدای بلند تکرار کنید.

  • تلفظ را هم‌زمان با شخصیت‌ها تمرین کنید.

در این مرحله نباید فیلم را متوقف کنید. با شخصیت کارتونی همراه شوید و هم‌زمان جملات را بیان کنید. سعی کنید لحنتان شبیه به شخصیت کارتونی باشد.

یادگیری با این روش ممکن است ساعت‌ها طول بکشد، اما مهم نیست. مهم این است که لغات، اصطلاحات و جملات کارتون را به خوبی یاد بگیرید و بتوانید مانند شخصیت داستانی، تلفظ کنید. هرچه جلوتر می‌روید، سرعت یادگیری‌تان بیشتر شده و پیشرفت چشم‌گیری خواهید داشت.

در این مقاله در مورد کارتون انگلیسی برای تقویت زبان صحبت کردیم و بهترین کارتون‌ها برای سه گروه سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان را معرفی نمودیم. دقت داشته باشید، اگر از روش تماشای کارتون انگلیسی برای تقویت زبان استفاده می‌کنید، باید کارتون مناسبی را انتخاب نمایید. داستانی را انتخاب کنید که به آن علاقه داشته باشید. در این صورت جذب داستان شده و راحت‌تر کار را دنبال می‎کنید. کارتون انتخابی باید با سطح زبان شما نیز هم‌خوانی داشته باشد. اگر در ابتدای راه هستید، می‌توانید از کارتون انگلیسی برای تقویت زبان کودکان شروع کنید و لغات ساده‌تر را یاد بگیرید. سپس وارد سطح کارتون‌های متوسط و پیشرفته شوید. هر روشی را که برای یادگیری زبان انتخاب می‌کنید، باید به طور مستمر دنبال کنید و تکرار و تمرین داشته باشید تا موفق شوید.

مشاوره با مرکز زبان ایران بریتانیا

شما عزیزان می توانید ما را در کانال تلگرامی ایران بریتیش که زبان آموزان مختلفی عضو هستن و انتقال تجربه در آزمون های مختلفی وجود دارد مشاهده کنید همچنین در  اینستاگرام ایران – بریتیش جستجو نمایید.  حتما از فروشگاه دوره های آموزش زبان انگلیسی هم دیدن نمایید. همچنین حتما از مقاله های موجود برای آزمون سلپیپ استفاده کنید. مجموعه ایران بریتانیا بهترین امکانات و مجموعه های آموزش زبان انگلیسی را برای شما عزیزان تدارک دیده است.  در ادامه میتوانید برای کسب بسته های خودآموز سلپیپ که پکیج سلپیپ می باشد و همچنین پکیج دولینگو به صفحه های مورد نظر مراجعه فرمایید. مرکز زبان ایران بریتانیا تمامی کتاب های زبان انگلیسی را به صورت کاملا رایگان در اختیار داوطلبین عزیز قرار می دهد. با بالاترین کیفیت آموزشی. همچنین برای مطالعه مقاله کتاب آموزش مکالمه انگلیسی اینجا کلیک کنید.

کانال تلگرامی ایران بریتانیا
کانال تلگرامی ایران بریتانیا

برای شرکت در کلاس های تخصصی آزمون های بیین المللی مانند آیلتس و یا تافل و دولینگو و غیره با مرکز زبان ایران بریتانیا تماس حاصل فرمایید. مرکز زبان ایران بریتانیا برای تعیین سطح رایگان تمامی کاربران مواردی گنجانده شده است که به صورت کاملا رایگان میتوانید در آزمون آزمایشی شرکت کرده و همچنین برای مشاوره با مرکز ایران بریتانیا میتوانید با این مرکز تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی و مشاوره این مرکز و مشاوران دلسوز ما برخوردار شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *