سبد خرید
تمرین و تکنیک‌های مهارت خواندن آزمون دولینگو

تمرین و تکنیک‌های مهارت خواندن آزمون دولینگو

4.7/5 - (4 امتیاز)

در این مقاله سعی بر این شده است تا بهترین و و سریع ترین روش برای تمرین و تکنیک‌های مهارت خواندن آزمون دولینگو به شما معرفی شود. به همراه این توضیحات نکات کلیدی و پر اهمیتی که در ساختار های آزمون در بخش ریدینگ آزمون دولینگو بسیار مهم می باشد نیز اشاره شده است. لطفا تا انتهای مقاله تمرین و تکنیک‌های مهارت خواندن آزمون دولینگو با ما همراه باشید.

خرید پکیج دولینگو
خرید پکیج دولینگو

بهبود مهارت ریدینگ یک فرآیند است که نیازمند صبر، تمرکز و تمرین مداوم است. در ادامه، چند راهنمایی برای تمرین و تکنیک‌های مهارت خواندن آزمون دولینگو به شما ارائه می‌شود:

انتخاب متون مناسب

انتخاب متونی که به سطح خواندن شما می‌پردازند، بسیار مهم است. به طور تدریجی از متون ساده به متون پیچیده‌تر پیشرفت کنید. در اینجا 5 کتاب معرف برای تقویت ریدینگ معرفی می شود که شامل:

To Kill a Mockingbird by Harper Lee

یک رمان کلاسیک که داستان نژادپرستی و عدالت را در جنوب آمریکا در دهه 1930 روایت می‌کند.با استفاده از این کتاب موارد زیر را میتوانید ارتقا دهید:

  • دامنه لغات
  • تنوع گرامری
  • آموزش ساختار های کلاسیک

1984 by George Orwell

این رمان دیستوپیایی در مورد یک جامعه کنترل‌شده توسط دولت را به تصویر می‌کشد و درباره‌ی موضوعاتی مانند حقوق شهروندی و آزادی تفکر بحث می‌کند. با استفاده از این کتاب میتوان تمرین و تکنیک‌های مهارت خواندن آزمون دولینگو خوبی برای شما باشد که شامل:

  • تقوت نگارش جمات
  • اشاره به جملات پیچیده
  • استفاده از اصطلاحات مختلف

The Great Gatsby by F. Scott Fitzgerald

این رمان داستان ثروت، عشق و رفاه اقتصادی در دهه 1920 را در نیویورک ترسیم می‌کند. این کتاب بسیار برای تمرین و تکنیک‌های مهارت خواندن آزمون دولینگو مفید است در بخش های که شامل:

  • آموزش توصیف وقایع
  • استفاده از جملات طولانی و رمانتیک
  • یادگیری قالب های کاربردی در نوشتار
  • تنوع لغتی

Pride and Prejudice by Jane Austen

یک رمان کلاسیک دیگر که داستان مشکلات اجتماعی و روابط عاطفی در جامعه انگلیس قرن نوزدهم را توصیف می‌کند. این کتاب یکی از بهترین کتاب های است که در تمرین و تکنیک‌های مهارت خواندن آزمون دولینگو به شما میتواند کمک کند چون:

  • آموزش لغات انگلو ساکسون
  • استفاده از کاربرد جملات طولانی
  • ایجاد تنوع لغات در نوشتار

The Alchemist by Paulo Coelho

این کتاب به شکل موهبتی در مورد سفری جستجویی و شخصیت‌یابی است که در طول آن مفاهیمی مانند رویاها و اهداف زندگی بررسی می‌شوند. کمک بسیار عالی برای بالا بردن قدرت خواند شما خواهند کرد.

این کتب ژانرها و موضوعات مختلفی دارند که می‌توانند به تنوع مهارت ریدینگ شما کمک کنند. قبل از شروع هر کتاب، مطمئن شوید که سطح دشواری آن با سطح خواندنتان مطابقت دارد تا بتوانید بهره کاملی از خواندن آن ببرید. برای مشاهده مقاله راهنمای آزمون دولینگو اینجا کلیک کنید.

منظم و مداوم بخوانید

به جای خواندن متن‌ها در فواصل طولانی، سعی کنید به طور منظم و مداوم وقتی برای ریدینگ اختصاص دهید. حتی اگر کمی زمان کم‌تری دارید، مهم است که هر روز کمی بخوانید. به جای مطالعه رمان های بلند حتما تلاش کنید از متن های کوتاه تر و یا داستان های کوتاه اما با محتوا و معرف استفاده کنید.

منظم و مداوم بخوانید
منظم و مداوم بخوانید

یکی از بهترین روش های تمرین و تکنیک‌های مهارت خواندن آزمون دولینگو خواند روزانه 30 الی 40 دقیقه داستان کوتاه که در پایین به آنها شاره شد است می باشد:

 The Lost Key

John was getting ready to leave for work, but he couldn’t find his car keys anywhere. He searched his entire house, checking under cushions, in drawers, and even in the fridge. After a frustrating hour of searching, he gave up and decided to take the bus. Just as he was about to leave, he heard a jingling sound coming from his jacket pocket

 The Magical Painting

Emily loved to visit antique shops, and one day she stumbled upon a beautiful painting of a serene forest scene. She brought it home and hung it on her wall. As days went by, Emily noticed that the painting seemed to change. The birds in the trees would move, and the leaves would rustle in the wind. One day, she reached out and touched the painting, and to her surprise, her hand passed through the canvas into the forest.

 The Unlikely Friendship

In a small village, there lived a lonely old man named Henry and a stray cat named Whiskers. At first, Henry shooed the cat away whenever it came near his house. But over time, Whiskers’ persistence won him over. Henry started leaving out food for the cat, and soon they became inseparable companions. The villagers were amazed to see the grumpy old man walking around with Whiskers on his shoulder

این داستان‌ها به شما فرصت می‌دهند (تمرین و تکنیک‌های مهارت خواندن آزمون دولینگو) با متون انگلیسی ساده تا متوسط سطح تمرین کنید و همچنین اصطلاحات و واژگان جدید را در دسته‌بندی‌های مختلف بیاموزید. به خواندن مکرر و تمرین مداوم ادامه دهید تا مهارت خواندنتان بهبود یابد.

کلمات ناآشنا را معرفی کنید

یکی دیگر از تمرین و تکنیک‌های مهارت خواندن آزمون دولینگو شناسیایی کلمات است. هنگامی که با کلمات جدید مواجه می‌شوید، آنها را یادداشت کنید و معانی آنها را در دیکشنری جستجو کنید. سعی کنید این کلمات را در جملات مختلف استفاده کنید تا به یادگیری عمیق‌تری دست پیدا کنید.

تمرکز بر مفهوم اصلی

هنگام خواندن، تلاش کنید به مفهوم اصلی جملات و پاراگراف‌ها تمرکز کنید. فهمیدن مفهوم کلی متن به درک جزئیات کمک می‌کند. درک ایده اصلی یک متن در بخش ریدینگ آزمون، یک مهارت مهم است که نیازمند تمرین و استراتژی‌های خاصی است. در زیر تعدادی از راهنماها برای بهبود درک ایده اصلی متن‌ها در آزمون‌های ریدینگ آمده است:

پیش‌بینی محتوا

قبل از شروع به خواندن، سعی کنید حدس بزنید که محتوای متن درباره چه چیزی است. این کمک می‌کند تا با مراجعه به متن، به دنبال اطلاعات و دلائل مرتبط با پیش‌بینی خود باشید. در تمامی روش های تمرین و تکنیک‌های مهارت خواندن آزمون دولینگو که بیان شده است این روش توسط مرکز دولینگو تایید شده است. شما باید موراد زیر را حدس بزنید:

  • اتفاقات مهم
  • مکان های مهم
  • افراد مهم
  • عمل های مهم
  • تاریخ و زمان

با این تمرین و تکنیک‌های مهارت خواندن آزمون دولینگو می توانید بهترین خودتان در دولینگو باشید.

خواندن با سرعت مناسب

سعی کنید به سرعت مناسبی متن را بخوانید. این به شما کمک می‌کند تا ایده اصلی متن را به‌طور کلی درک کنید.

خواندن با سرعت مناسب
خواندن با سرعت مناسب

تشخیص اصلی‌ترین موارد

به دنبال جملات یا بخش‌هایی در متن باشید که اطلاعات کلی و اصلی را ارائه می‌دهند. این موارد معمولاً در ابتدای متن، پایان متن یا ابتدای هر بخش می‌توانند یافت شوند.

تمرکز بر جزئیات تأییدی

معمولاً در متون، جزئیاتی وجود دارند که ایده اصلی را تأیید یا توضیح می‌دهند. این جزئیات می‌توانند مثال‌ها، دلائل، تفصیلات یا آمارها باشند.

تفسیر مفهوم کلی

پس از خواندن متن، سعی کنید مفهوم کلی متن را بازگو کنید یا یک خلاصه کوتاه از آن بسازید. این کار به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که درک درستی از ایده اصلی دارید. به یاد داشته باشید که تمرین مداوم و تجربه با متون مختلف به شما در بهبود درک ایده اصلی متن‌ها کمک خواهد کرد.

خلاصه‌نویسی

خلاصه نویسی یک مهارت مهم در مطالعه و آزمون‌دهی است که به شما کمک می‌کند اطلاعات اصلی یک متن را با کوتاه‌ترین واژه‌ها و جملات انتخابی منتقل کنید. در زیر راهنمایی‌هایی برای تقویت مهارت خلاصه نویسی در آزمون آورده شده است:

  • متوجه شدن از ایده اصلی

قبل از شروع خلاصه نویسی، مطمئن شوید که ایده اصلی و اطلاعات کلی متن به شما واضح است. اگر ایده اصلی را ندانید، خلاصه نویسی دشوارتر خواهد بود. بهترین روش برای ارتقا نمره در آزمون های با تمرین و تکنیک‌های مهارت خواندن آزمون دولینگو میباشد. برای مطالعه منابع آزمون دولینگو اینجا کلیک کنید.

  • شناسایی جملات کلیدی

به دنبال جملات کلیدی و مهم در متن باشید. این جملات معمولاً شامل اطلاعات اصلی و تأییدی اند. آنها می‌توانند در ابتدای بخش‌ها یا پایان متن یافت شوند.

  • استفاده از واژگان کوتاه و مختصر

در انتخاب واژگان برای خلاصه نویسی، از واژگان کوتاه‌تر و معنایی استفاده کنید. جملات ساده و مختصر نیز در خلاصه نویسی مؤثر هستند.

  • پیوستگی منطقی

در خلاصه نویسی، ترتیب ایده‌ها و جملات باید منطقی باشد و خواننده بتواند به‌سرعت جریان مطلب را درک کند. بهترین روشی که در کتاب دولینگو انگلیش تست آورده شده است که به عنوان تمرین و تکنیک‌های مهارت خواندن آزمون دولینگو معرفی شده است خلاصه کردن متن در حد 2 خط و نشان دادن مفهوم متن می باشد.

با تمرین منظم و استفاده از استراتژی‌های مناسب، مهارت خلاصه نویسی خود را بهبود دهید و برای آزمون‌های مختلف آماده شوید.

تمرین با سوالات

پس از خواندن هر متن، سوالات مرتبط با محتوا را بپرسید و تلاش کنید به آنها پاسخ دهید. یکی از روش های تمرین و تکنیک‌های مهارت خواندن آزمون دولینگو نوین برای ارتقا این سطح می باشد. این تمرین به تقویت تفکر منطقی و درک عمیق‌تر موضوع کمک می‌کند.

به یاد داشته باشید که بهبود مهارت ریدینگ زمان می‌برد، اما با تمرین مستمر و پیشرفتی تدریجی قطعاً توانایی‌های خوبی خواهید داشت. نه مایوس شوید و عجله کنید.

نتیجه گیری تمرین و تکنیک‌های مهارت خواندن آزمون دولینگو

در نتیجه برای تسلط بر لغات کاربردی و مهم آزمون باید لیست کامل آن را از سایت ایران بریتانیا دانلود کرد و مطالعه کرد. برای اینکه تمامی لغات ضروری را به صورت رایگان دانلود کنید در کانال تلگرام ایران بریتانیا مشاهده کنید. برای مطالعه مقاله نکاتی برای تقویت مهارت گفتاری آزمون دولینگو اینجا کلیک کنید. امیدواریم که از مقاله نکاتی برای تمرین و تکنیک‌های مهارت خواندن آزمون دولینگو استفاده را برده باشید و در صورت هر گونه سوال درباره آزمون با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

1- آیا تغییرات جدید در آزمون دولینگو در بخش ریدینگ هم ایجاد شده است؟ بلهیکی از قسمت هاییکه تغییر پیدا کرده است بخش ریدینگ می باشد.

2- آیا با آمادگی آزمون آیلتس میتونم در آزمون دولینگو و بخش ریدینگ را پاس کنم؟ تا حدودی بله ولی ساختار آزمون دولینگو در بخش ریدینگ کاملا متفاوت و جدید است.

3- زمان بخش ریدینگ آزمون دولینگو چقدر است؟ ردیدینگ آزمون دولینگو اخیرا به 3 بخش تقسیم شده است که هر بخش 5 دقیقه ای می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *