سبد خرید
راهنمای آزمون دولینگو

راهنمای آزمون دولینگو 100 درصد

4.3/5 - (9 امتیاز)

برای درک درست از آزمون دولینگو و تمامی قوانین و مقررات این آزمون مرکز زبان ایران بریتانیا راهنمای آزمون دولینگو از صفر تا 100 را به صورت کاملا دقیق تهیه کرده است که به تمامی کاربران عزیز از ابتدا نحوه ثبت نام در سایت تا مراحل پایانی شرکت در این آزمون را شامل می شود. لطفا با دقت راهنمای آزمون دولینگو  را مطالعه بفرمائید.

کاربرد آزمون دولینگو

تمامی داوطلبانی که قصد مهاجرت (چه تحصیلی و چه مهاجرت کاری ) و یا اقامت به کشورهای مختلف را دارند باید برای اثبات تسلط به زبان انگلیسی خود مدرکی را ارئه دهند در گذشته آزمون های بین المللی مانند آیلتس و تافل و غیره به عنوان مدارک معتبر و قابل و قابل قبول برای کاربران مختلف بوده است. اما در سال های اخیر با ورود آزمون دولینگو تمامی آزمون های دیگر تحت تاثیر این آزمون قرار گرفته اند. در این راهنمای آزمون دولینگو به صورت کامل اهمیت آزمون دولینگو توضیح داده شده است.

دلایل شرکت در آزمون در این راهنمای آزمون دولینگو به صورت کاملا شفاف تشریح شده است و شرایط مختلف شرکت در آزمون  و همچنین مشکلات کاربران در راهنمای آزمون دولینگو توضیح داده شده است.

کاربرد آزمون دولینگو
کاربرد آزمون دولینگو
  • سهولت شرکت در آزمون

کاربران آزمون دولینگو نیازی ندارند که مدت زمان زیادی را ثبت نام و یا انتظار برای خالی شدن مرکز زمان آزمون داشته باشند هر ساعتی از شبانه روز می توانند ثبت نام را انجام دهند و هر ساعتی تمایل داشتن در آزمون شرکت کنند.

  • قیمت مقرون به صرفه

ثبت نام در آزمون دولینگو تنها 49 دلار می باشد که این خود یکی از مهمترین گزینه های ترغیب کابران برای شرکت در آزمون دولینگو است. در مقایسه با آزمون آیلتس و یا تافل این مبلغ 1500 هزار تومان شاید یک ششم قیمت تمامی آزمون های دیگر است.

  • قابل ارائه بودن به چندین سازمان یا مرکز و یا سفارت

مدرک های زبان آیلتس و تافل تنها قابل ارئه به یک دانشگاه و یا یک موسسه و یا سفارت می باشند ولی مدرک زبان دولینگو قابل ارائه به بی نهایت مرکز می باشد چون برای دولینگو مدرک فیزیکی تعریف نشده است و تنها یک کد دیجیتالی 8 الی 18 رقمی تعریف میگردد که کاربر میتواند به تمامی مراکز ارائه دهد.

  • سهولت در برگزاری آزمون

این آزمون در مقایسه با سایر آزمون های بسیار ساده تر و ساختار پیجچیده ای ندارد و کاربر با مطالعه تمامی تکنیک های این آزمون میتواند نمره بالایی در این آزمون کسب کند.

  • مکان شرکت در آزمون

برای شرکت در آزمون نیازی نیست کاربر در مرکز تخصصی دولینگو شرکت کند هر کاربر می تواند با مطاله این راهنمای آزمون دولینگو که به صورت جامع و کامل تهیه شده است به پاسخ تمامی سوالات خود دست پیدا کند.

ساختار آزمون دولینگو

در این راهنمای آزمون دولینگو هر 4 بخش مختلف آزمون دولینگو که کاربر باید بر آن مسلط باشد به صورت کاملا حرفه ای توضیح داده شده است و راهکارهای کسب نمره بالا دراین بخش ها نیز برای داوطلب به صورت کاملا اختصاصی توضیح داده شده است.

راهنمای آزمون دولینگو بخش اول سوالات 

بخش اول شامل کلمات REAL WORD و C-TEST می باشد. در بخش REAL WORD که کاملا جدید می باشد و در هیچ آزمون دیگری تا قبل از این مشاهده نشده است.  خود به 2 بخش تقسیم می شود.

  • REAL WORD نوشتاری
  • REAL WORD صوتی
خرید پکیج دولینگو
خرید پکیج دولینگو

که در دو صورت نوشتاری و صوتی کاربر کلماتی را مشاهده میکند که در ظاهر شبیه به زبان انگلیسی هستن و یا صوتی شبیه به زبان انگلیسی دارند اما ریشه این کلمات انگلیسی نمی باشند و کابر دچار اشتباه خواهد شد. با توجه به این که این قسمت از آزمون دولینگو در هیچ آزمون دیگری آورده نشده و کاملا یونیک می باشد لذا در این راهنمای آزمون دولینگو  به صورت کاملا حرفه ای توضیح داده می شود چطور داوطلب می تواند این بخش را راحتی پاسخ دهد.

راهنمای آزمون دولینگو بخش دوم شامل رایتنگ و ریدینگ

رایتنگ آزمون دولینگو به دو بخش تقسیم می شود

  • نوشتن یه متن 50 کلمه ای

با توجه به معیارهای و اصول کتاب DUOLINGO ENGLISH TEST

  • 2-نوشتن توصیف 20 ثانیه ای

که درباره عکسی که کاربر آن را باید تحلیل کند.

بخش ریدینگ آزمون دولینگو نیز به دو قسمت تقسیم می شود 1- خواند متن در مدت زمان 20 ثاینه با صدای بلند با تلفظ درست 2-ریدینگ 8 دقیقه ای که به تازگی به آزمون دولینگو اضافه شده است و در این راهنمای آزمون دولینگو  به صورت کاملا حرفه ای توضیح داده شده است.

بخش سوم شامل لیسنینگ و اسپیکینگ در راهنمای آزمون دولینگو

لیسنیگ آزمون دولینگو شامل یک فایل صوتی می باشد که داوطلب یاید به آن گوش داده و با دقت تمامی کلماتی که می شنود را تایپ کند در واقع اینجا قدرت لیسنیگ شما در تفهیم کلمات سخت مورد ارزیابی قرار می گیرد.

در قسمت اسپیکینگ که شامل 3 بخش می باشد

  • پخش ویس صوتی

پاسخ به سوال پرسیده شده به مدت زمان 1 الی 2 دقیقه.

  • سوالات نوشتاری

که به Q-CARD نیز معروف است و داوطلب باید مابین 1 الی 3 دقیقه به سوالات پاسخ دهد.

  • بخش توصیف تصاویر

که تصویر شاخصی برای کاربر نمایش داده می شود و کاربر باید با توجه به تصویر و قوانین توصیف آن که در کتاب دولینگو انگلیش تست آورده شده است تصویر را توصیف نماید.

بخش چهارم شامل مصاحبه در راهنمای آزمون دولینگو
بخش چهارم شامل مصاحبه در راهنمای آزمون دولینگو

بخش چهارم شامل مصاحبه در راهنمای آزمون دولینگو

در گذشته مصاحبه آزمون آزمون در نمره اصلی تاثیر نداشته و فقط برای دانشگاه و یا استاد مربوطه ارسال می شد تا توانایی یک کاربر در نوشتن و صحبت کردن را به استاد نشان دهد اما از 4 ماه گذشته تغییر بسیار چشم گیری در آزمون رخ داده و آزمون به جهتی رفته که بخش مصاحبه در آزمون شامل نمره تخصصی در کل شده است.

بخش های مهم آزمون دولینگو

اگر بخواهیم در این راهنمای آزمون دولینگو بخش های مهم آزمون دولینگو از نظر تاثیر نمره تقسیم بندی کنیم می توانیم به 2 قسمت دسته بندی شود

  • سهولت در نمره دادن

بخش REAL WORD و C-TEST  بهترین قسمت ها در کسب و بالا بردن نمره برای داوطلب می باشند

  • تاثیر در انتخاب ضریب نمره کل

قسمت های اسپیکینگ و رایتینگ دولینگو ضریب 2 را در کسب نمره بالا دارند.

روش نمره دهی در راهنمای آزمون دولینگو

نمره دهی آزمون دولینگو به این صورت است که نمره هر بخش به صورت مجزا محاسبه می شود درو هر بخش نمره خاص خود را دریافت کرده در ضریب مربوطه ضرب شده و نمره کلی حاصل می شود.

برای مثال به نمره دهی که در راهنمای آزمون دولینگو به صورت مفصل توضیح داده شده دقت بفرمایید.

بزرگترین مشکلات آزمون دولینگو

از بزرگترین مشکلات آزمون دولینگو و اینولید شدن کاربران بسیار زیادی که در سال های گذشته در این آزمون شرکت کرده اند می توان به 16 مورد مهم و کاربردی اشاره کرد که شامل نگاه کردن به اطراف، مناسب نبود فاصله کاربر و سیستم کامپیوتر، به کارگیری میکروفن خارجی، استفاده از موس خارج از محدوده آزمون و بسیاری دیگر از مشکلات آزمون دولینگو را در مقاله بعدی با دقت بخوانید و با ساختار کلی همه ارورهای وارده آشنا شوید.

نحوه ثبت نام آزمون دولینگو

برای ثبت نام در اینترنت کلمه DUOLINGO ENGLISH TEST را سرچ کنید بعد وارد وب سایت آزمون می شود در ابتدا وارد سایت شده بخش قوانین و مقررات سایت و آزمون و بخش راهنمای آزمون دولینگو را به صورت کامل و با دقت مطالعه کنید.

سپس در اواسط صفحه بخش ورود به سایت برای کاربران را انتخاب کرده و ثبت نام را انجام دهید.

پس از ثبت نام وارد اکانت کاربری خود شوید و می توانید 3 قسمت اصلی را مشاهده کنید که در اینجا به هر سه بخش به صورت کامل توضیح داده شده است.

1_آزمون آزمایشی 15 دقیقه ای

در بخش آزمون آزمایشی شما می توانید به صورت کاملا رایگان و بی نهایت در آزمون آزمایشی دولینگو که در راهنمای آزمون دولینگو به صورت مفصل توضیح داده شده است شرکت کنید.

این آزمون آزمایشی پر از اشکال است چون که زمان آزمون اصلی 1 ساعت ولی آزمون آزمایش 15 دقیقه می باشد. در آزمون اصلی تمامی بخش های آزمون تصحیح می شود اما در آزمون دولینگو فقط بخش های C-TEST و REAL WORD تصحیح می شود. و در قسمت آخر آزمون اصلی دارای نمره منفی می باشد ولی آزمون آزمایشی نمره منفی ندارد پس نمی توان نشان دهنده نمره دقیقی از نمره کاربر می باشد. در مقاله بعدی راهنمای آزمون دولینگو برای آزمون آزمایشی به صورت مفصل توضیح داده شده است.

2_خرید اکانت اصلی آزمون دولینگو

برای خرید اکانت دولینگو داوطلب باید کارت اعتباری بین المللی داشته باشد تا پرداخت را انجام دهد. در صورتی که بعد از مطالعه این راهنمای آزمون دولینگو نیاز به راهنمایی بیشتر و یا سوالات دیگر داشتید با مرکز زبان ایران بریتانیا جهت مشاوره تماس حاصل فرمائید.

3_دانلود نرم افزار دولینگو

آزمون دولینگو توسط مرورگر خاصی که توسط مرکز آزمون تهیه و تولید شده، برگزار می گردد. لذا دانستن اینکه این مرورگر خاص آزمون دولینگو ( شبیه نرم افزار ) می باشد را چگونه دانلود کنیم در مقاله دیگر و در راهنمایی آزمون دولینگو بخش شرکت در آزمون توضیح داده شده است.

نحوه پرداخت هزینه آزمون دولینگو
نحوه پرداخت هزینه آزمون دولینگو

نحوه پرداخت هزینه آزمون دولینگو

برای پرداخت هزینه شرکت در آزمون دولینگو شما می توانید با داشتن کارت اعتباری بین المللی به راحتی در وب سایت رسمی دولینگو ثبت نام و شرکت نمایید. در صورتی که کارت اعتباری بین المللی ندارید می توانید از طریق ثبت نام در وب سایت هایی که صدور ویزا کارت و مستر کارت را انجام می دهند، هزینه شرکت در آزمون را پرداخت نموده و سپس باقی مراحل شرکت در آزمون را انجام دهید. برای دریافت راهنمایی برای پرداخت هزینه آزمون می توانید به وب سایت ایران بریتانیا مراجعه فرمایید.

روش های آمادگی در آزمون دولینگو

برای کسب آمادگی در آزمون دولینگو شما می توانید در ابتدا با شرکت در آزمون های شبیه سازی شده میزان آمادگی و همچنین نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید. علاوه بر این شرکت در آزمون های آزمایشی به شما کمک می کند با محیط آزمون و تعداد و انواع سوالات و دقت و سرعت خود را بسنجید. برای این امر وب سایت ایران بریتانیا برای شما آزمون های آزمایشی دولینگو را تعبیه کرده است تا بتوانید با نمونه سوالات آشنا شوید و از همه مهمتر از اضطراب خود برای شرکت در آزمون اصلی بکاهید.

دانشگاه های مورد پذیرش دولینگو

لیست دانشگاه هایی که مدرک دولینگو را برای دانشجویان می پذیرند در وب سایت ایران بریتانیا درج شده است. همچنین دانشگاه های که در سال های آینده آزمون دولینگو را به عنوان مدرک پذیرا هستن در بخش راهنمای آزمون دولینگو در وب سایت duolingo  موجود است که می توان سرچ کرد و یافت. مرکز دولینگو با همکاری بسیار از مراکز علمی معتبر دنیا تصمیم بر این گرفته است که ساختار آزمون خود را کمی سخت تر کند تا مورد پذیرش بیش از 6000 هزار دانشگاه و مرکز قرار بگیرد. از این رو تا سال 2025 مرکز دولینگو رفته رفته تغییر کلی را بر روی ازمون خود ایجاد خواهد کرد.

شرایط مناسب برای برگزاری آزمون دولینگو

برای این که در آزمون دولینگو شرکت کنید و نمره شما به هر دلیلی رد نشود باید بسیاری از موارد را رعایت کنید که در اینجا به برخی از آنها شاره میکنیم.

  • محیط کاملا ساکت

شما حتما باید در محیطی قرار بگیرید که کاملا ساکت و بدون هیچ سرو صدای باشد حتی صدای زنگ تلفن و افراد منزل شنیده نشود.

  • تنظیم نور محیط

داوطلب باید در محیطی قرار بگیرد تا تمامی قسمت های صورت داوطلب بدون سایه نمایان باشد بهترین شکل این است که در بالای سر شما یک لامپ و یا لوستر جهت تنظیم نور روشن باشد.

  • تنظیمات لپ تاب

تنظیمات لپ تاب باید در قسمت کنترل پنل وارد شده و قسمت های امنیت را غیر فعال کنید به دلیل این که داوطلب باید آزمون را با اپلیکیشن خاص دولینگو شرکت کند که شرکت امنیت ویندوز این اپلیکیشن را غیر فعال میکند لذا یاید دیواره آتش ویندوز و انتی ویروس را در زمان آزمون غیر فعال کنید.

تعداد شرکت در آزمون دولینگو در ماه

تعداد شرکت در هر ماه میلادی تنها 2 بار می باشد که در سال تنها 24 مرتبه هر داوطلب میتواند در آزمون شرکت کند. اگر جواب قطعی آزمون برای شما نیاید و آزمون شما رد شود به تعداد نامحدود میتوانید شرکت کنید.

بهترین روش سنجش نمره در آزمون دولینگو

نمره آزمون دولینگو به صورت گروهی و دسته بندی شده سنجیده می شود و برای هر بخش قسمت مجزای تهیه نشده است. لذا با دانستن اینکه که اسپیکینگ 23 درصد رایتینگ 26 درصد و لیسنینگ 16 درصد نمره کلی هر داوطلب را در آزمون تشکیل میدهد تمرکز بر این بخش ها بسیار مهم می باشد.

سخن پایانی در راهنمای آزمون دولینگو

سخن استاد با تمامی داوطلبین عزیزی که قصد شرکت در آزمون دولینگو را دارند در ابتدا راهنمای آزمون دولینگو را با دقت مطالع بفرمائید سپس با مرکز زبان ایران بریتانیا تماس حاصل فرمائید و درباره شرایط  تغییرات جدید آزمون دولینگو جویا شوید. حتما منابع جدید و آبدیت آزمون را تهیه کنید. با فرد آگاه و مطلع درباره آزمون دولینگو مشاوره دقیقی انجام دهید.

کانال تلگرامی ایران بریتانیا
کانال تلگرامی ایران بریتانیا

شما عزیزان می توانید ما را در اینستاگرام ایران – بریتیش جستجو نمایید. همچنین حتما از مقاله های موجود برای دولینگو استفاده کنید. مجموعه ایران بریتانیا بهترین امکانات و مجموعه های آموزش زبان انگلیسی را برای شما عزیزان تدارک دیده است. حتما از فروشگاه دوره های آموزش زبان انگلیسی هم دیدن نمایید. در ادامه شما عزیزان همچنین می توانید پکیج دولینگو بسته خودآموز DUOLINGO را برای آموزش خود خوان دولینگو تهیه نمایید.

4 comments

  1. من 3 بار آزمون شرکت کردم رد شدم مشکل از کجاست؟

  2. حمید رضا کرمانی

    مرسی از مطالب خوب سایت شما

  3. امتحان دولینگو ده موبایل امکان داره؟

    1. با سلام خیر با گوشی امکان نداره فقط لپ تاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *