سبد خرید
اخبار انگلیسی برای تقویت زبان با معرفی 10 سایت

اخبار انگلیسی برای تقویت زبان با معرفی 10 سایت

5/5 - (2 امتیاز)

در این مقاله به معرفی اخبار انگلیسی برای تقویت زبان پرداخته شده است همچنین معرفی بهترین وب سایت هایی که در زمینه اخبار انگلیسی برای تقویت زبان کار میکنند بیان شده است و راهکارهایی که هر داوطلب با گوش دادن به اخبار انگلیسی می تواند گوش دادن و تقویت لغت داشته باشد در این صفحه بیان شده است. لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چرا اخبار انگلیسی برای تقویت زبان

یکی از بهترین کارها برای تقویت زبان انگلیسی، مطالعه یا گوش دادن به اخبار انگلیسی است. اگر تمایل دارید تلفظ لغات را به درستی یاد بگیرید و لهجه‌تان را بهبود بخشید، پیشنهاد می‌کنیم به اخبار انگلیسی گوش دهید.

چرا اخبار انگلیسی برای تقویت زبان
چرا اخبار انگلیسی برای تقویت زبان

اخبارها معمولا موضوعات متنوعی دارند و دایره لغات گسترده‌ای را پوشش می‌دهند. در این مقاله در مورد اخبار انگلیسی برای تقویت زبان و فواید آن صحبت کرده و چندین منبع آموزشی را نیز به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

مهم ترین دلایل گوش دادن به اخبار انگلیسی برای تقویت زبان

یکی از مهم‌ترین مواردی که به زبان‌آموزان توصیه می‎شود، گوش دادن به اخبار انگلیسی برای تقویت زبان است. با گوش دادن به اخبار انگلیسی می‌توانید مهارت‌های مختلف زبان را بهبود بخشید و لهجه خود را نیز تقویت کنید. با گوش دادن به اخبار، تلفظ صحیح لغات را یاد می‎گیرید و با ساختارهای گرامری بیشتر آشنا می‌شوید. گوش دادن به اخبار انگلیسی برای تقویت زبان دلایل دیگری نیز دارد که عبارتند از:

  • گوینده خبر با لحن واضح و شفاف صحبت می‌کند.

گویندگان خبر، بیانی شیوا دارند و کلمات را به صورت واضح بیان می‌کنند. آن‌ها معمولا لهجه خاصی ندارند و زبان انگلیسی را به صورت استاندارد و ساده صحبت می‎کنند.

  • موضوعات بیان شدن در اخبار به روز هستند.

اطلاعاتی که در اخبار به مخاطب داده می‌شود، جدید است و مربوط به اتفاقات روز دنیا می‌باشد. به روز بودن اخبار به شما کمک می‌کند تا مفاهیم را به خوبی درک کنید و با آن ارتباط برقرار نمایید.

  • اخبار موضوعات متنوعی دارد.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، جذابیت موضوع است. هرچه موضوع جذاب‌تر باشد، میل به دنبال کردن آن افزایش می‌یابد. خبر موضوعات متنوعی را شامل می‌شود و فرصت انتخاب موضوع را در اختیار شما قرار می‌دهد. می‎توانید یکی از موضوعات سیاسی، هنر، ورزشی، جامعه و … را انتخاب کنید و با تمایل بیشتری خبر را دنبال کنید.

  • می‌توانید نوع خبر را انتخاب کنید.

اخبار انگلیسی برای تقویت زبان را می‌توانید بخوانید و بشنوید. اگر قصد دارید مهارت ریدینگ خود را تقویت کنید، اخبار را در روزنامه بخوانید و اگر قصد تقویت لیسنینگ را دارید، اخبار را در رادیو و تلویزیون دنبال کنید.

انواع اخبار انگلیسی برای تقویت زبان

اخبار انگلیسی برای تقویت زبان انواع مختلفی دارد و به روش‌های متفاوتی ارائه می‌شود. انواع اخبار انگلیسی برای تقویت زبان را می‌توان به دسته‌های زیر تقسیم کرد:

  • اخبار ملل (International)
  • سیاست (Politics)
  • تجارت و بیزنس (Business)
  • فناوری (Technology)
  • علوم (Science)
  • سلامت (Health)
  • ورزش (Sports)
  • هنر (Arts)
  • سفر (Travel)
بنر آموزش زبان
بنر آموزش زبان

اگر قصد دنبال کردن اخبار انگلیسی برای تقویت زبان را دارید، توصیه می‌شود موضوع مورد علاقه خود را انتخاب نمایید تا از دنبال کردن آن خسته نشوید. به عنوان مثال اگر سیاست برایتان جاذبه‌ای ندارد و خسته‌تان می‌کند، بهتر است به سراغ موضوعات دیگر مانند هنر یا ورزش بروید تا از خواندن خبر لذت ببرید.

اخبار از طریق رسانه‌های مختلف در اختیار مخاطب قرار می‏گیرد. روزنامه‌های آنلاین، وب‌سایت‌های خبری، کانال‌های خبری تلویزیون، ویدیوهای خبری در شبکه‌های اجتماعی، اخبار رادیو و اپلیکیشن‌های خبری از جمله رسانه‌هایی هستند که اخبار انگلیسی برای تقویت زبان را در اختیار مخاطب قرار می‌دهند. شما می‌توانید با توجه به شرایط و نیاز خود برای یادگیری، یکی از رسانه‌های اخبار انگلیسی برای تقویت زبان را انتخاب کنید و تمرین خود را آغاز نمایید. در ادامه چند منبع خبری رایگان اخبار انگلیسی برای تقویت زبان را معرفی می‌کنیم.

منابع خبری رایگان اخبار انگلیسی برای تقویت زبان

  • سایت JP

سایت نیوزمپ اخبار کشورهای مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد. کافیست روی سربرگ کشور موردنظر کلیک کنید و سرفصل خبرها را ببینید. موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید و شروع به مطالعه اخبار انگلیسی برای تقویت زبان نمایید. با کلیک بر روی مقاله موردنظر می‎توانید کل خبر را باز کنید و به اطلاعات دیگر نیز دسترسی داشته باشید.

  • سایت com

نیوزپیپرمپ، سایت خبری دیگری است که می‌توانید برای مطالعه اخبار انگلیسی برای تقویت زبان از آن استفاده کنید. مطالب سایت بر اساس نام روزنامه قابل دسترسی هستند. در ابتدا باید از روی نقشه سایت روزنامه موردنظر خود را انتخاب کنید. سپس با کلیک بر روی آن می‌توانید به خبرها دسترسی داشته باشید.

  • BBC News

بی‌بی‌سی یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های خبری جهان است. مقالاتی که در وب سایت بی‌بی‌سی وجود دارند، بسیار کوتاه و قابل فهم هستند و به عنوان یک منبع مناسب اخبار انگلیسی برای تقویت زبان پیشنهاد می‌شوند.

BBC News
BBC News

در این سایت تعدادی ویدیوی خبری نیز وجود دارد که برای تقویت مهارت شنیداری و افرادی که به دنبال یادگیری لهجه بریتیش هستند، مناسب می‌باشد.

  • Sky News

اسکای نیوز کانال خبری دیگری است که می‌توانید برای مطالعه به اخبار انگلیسی برای تقویت زبان از آن استفاده کنید. این کانال جذاب‎تر از بی‌بی‌سی نیوز است و برای زبان‌آموزی مناسب‌تر می‌باشد. گویندگان کانال اسکای نیوز با لهجه بریتیش صحبت می‎کنند و گویش‌های مختلفی دارند.

  • Al Jazeera

الجزیره یک کانال خبری انگلیسی است که در قطر مستقر می‌باشد. این کانال اخبار مختلف از سراسر دنیا را پوشش می‏دهد. مجریان این شبکه از نقاط مختلف دنیا در این مکان جمع شده‌اند و لهجه‌های متفاوتی دارند. اگر اخبار انگلیسی برای تقویت زبان را برای یادگیری لهجه دنبال می‌کنید، الجزیره بهترین انتخاب برای شماست. مجریان این شبکه به انواع لهجه‌های انگلیسی مانند بریتیش، آمریکایی، استرالیایی، آفریقایی و … صحبت می‌کنند و فرصت آشنایی با لهجه‌های مختلف را در اختیار مخاطب قرار می‌دهند.

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های اخبار انگلیسی برای تقویت زبان

اپلیکیشن‌ها از جمله بهترین و در دسترس‌ترین منابع اخبار انگلیسی برای تقویت زبان هستند. می‌توانید یکی از این اپلیکیشن‌ها را بر روی گوشی خود نصب کنید و در هر زمان و مکانی که هستید، به آن دسترسی داشته باشید. بهترین اپلیکیشن‌های اخبار انگلیسی برای تقویت زبان عبارتند از:

  • اپلیکیشن Google News

گوگل نیوز یکی از بهترین اپلیکیشن‌های اخبار انگلیسی برای تقویت زبان محسوب می‌شود. این اپلیکیشن‌ اخبار را از وب‌سایت‌ها و خبرگزاری‌های نقاط مختلف دنیا جمع می‌کند و مهم‌ترین اخبار را در اختیار مخاطب قرار می‎دهد.

اپلیکیشن Google News
اپلیکیشن Google News

این اپلیکیشن بر روی اندروید و آی‌او‌اس قابل نصب است.

  • اپلیکیشن Apple News

اپل نیوز با مجموعه‌های مختلفی همکاری می‌کند و موضوعات متنوعی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. اپل نیوز به طور پیش‌فرض بر روی تمامی دستگاه‌های آی‌او‌اس وجود دارد و دارای نسخه اندروید نمی‌باشد.

  • اپلیکیشن Pocket

پاکت، اپ دیگری است که می‌توانید برای دریافت اخبار انگلیسی برای تقویت زبان از آن استفاده کنید. این اپ امکان ذخیره اخبار را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد و خبرها را به صورت خودکار در دسته‌های مختلف ویدیوها، مقالات، بهترین ها، ترندها و …. طبقه‌بندی می‌کند. این اپلیکیشن امکانات فراوانی دارد که یکی از آن‌ها voice-reader است. ویس ریدر مقالات خبری را می‌خواند و امکان گوش دادن را برای مخاطب فراهم می‌آورد. این اپلیکیشن بر روی اندروید و آی‌او‌اس قابل نصب است.

  • اپلیکیشن Inoreader

این اپ قابلیت‌هایی مشابه با اپلیکیشن پاکت دارد و امکان دسته‌بندی مطالب بر اساس تاریخ و زمان را نیز برای مخاطب ایجاد می‎کند. اپلیکیشن Inoreader بر روی اندروید و آی‌او‌اس قابل نصب است.

  • اپلیکیشن Ground News

این اپ کمی متفاوت‌تر از دیگر اپلیکیشن‌های اخبار انگلیسی برای تقویت زبان می‌باشد. گراند نیوز خبر منتخب شما را باز می‎کند و اطلاعات دریافتی از خبرگزاری‌های مختلف را به شما نشان می‌دهد.

اپلیکیشن Ground News
اپلیکیشن Ground News

در واقع شما می‌توانید با کلیک بر روی یک تیتر، اخبار منتشر شده از خبرگزاری‌های مختلف در رابطه با تیتر منتخب خود را ببینید. گراند نیوز بر روی اندروید و آی‌او‌اس قابل نصب است.

  • نحوه گوش دادن به اخبار انگلیسی

اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از گوش دادن به اخبار انگلیسی برای تقویت زبان بگیرید، باید نحوه درست استفاده از این روش را بلد باشید. نحوه گوش دادن به اخبار انگلیسی برای تقویت زبان با توجه به نوع خبر، متفاوت می‌باشد، اما به طور کلی شامل مراحل زیر است:

  • موضوعات مورد علاقه‌تان را دنبال کنید.

وقتی به یک موضوع علاقه داشته باشید، راحت‌تر آن را دنبال می‌کنید و کمتر خسته می‌شوید. علاوه بر این، نکات مهم و لغات جدید را بهتر به خاطر می‌سپارید و مدت طولانی‌تری آن را حفظ می‌کنید. در  واقع دنبال کردن موضوع مورد علاقه‌تان باعث می‌شود کیفیت یادگیری‌تان افزایش یابد و نتیجه بهتری از گوش دادن به اخبار انگلیسی برای تقویت زبان دریافت کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم خود را محدود نکنید و در کنار موضوعات محبوبتان، موضوعات دیگر را نیز تا حدی دنبال نمایید.

  • لغات جدید را یادداشت کنید.

لغات و اصطلاحات جدیدی که در اخبار می‌شنوید یا می‌خوانید را یادداشت کنید. یک دفترچه یادداشت در کنار خود داشته باشید و لغات تازه را در آن بنویسید. لازم نیست همه لغات را یادداشت کنید. تعداد زیاد لغات حواس شما را از محتوا و مفهوم خبر پرت می‌کند. واژه‌هایی را بنویسید که چندین بار تکرار شده‌اند. واژه‌هایی که به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرند و کاربرد روزانه ندارند را رها کنید و روی آن وقت نگذارید.

  • کلمات جدید را دسته‌بندی کنید.

لغات جدید را دسته‌بندی کنید و هرکدام را در گروه مربوطه یادداشت نمایید. به عنوان مثال زمانی که از اخبار انگلیسی برای تقویت زبان استفاده می‌کنید، می‌توانید گروه‌هایی چون ورزش، سیاست، حوادث، سلبریتی‌ها، آب و هوا و … داشته باشید و لغت مربوطه را در گروه مناسب خود بنویسید.

  • محتوای فارسی خبر را بخوانید.

اگر به تازگی اخبار انگلیسی برای تقویت زبان را شروع کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم خبرهای روز دنیا را به فارسی بخوانید تا یک دید کلی نسبت به اخبار داشته باشید. در این صورت، زمانی که اخبار انگلیسی برای تقویت زبان را گوش می‌دهید، مطلب را راحت‌تر درک می‎کنید و یادگیری‌تان را سرعت می‌بخشید. البته انجام این کار نباید برایتان تبدیل به عادت شود.

  • اخبار را با صدای بلند بخوانید.

اگر اخبار انگلیسی برای تقویت زبان را از روی منابع نوشتاری دنبال می‎کنید، خبر را با صدای بلند بخوانید.  لغات تازه و جملات را زیر لب زمزمه نکنید. برای یادگیری بهتر اخبار انگلیسی برای تقویت زبان یک سرگرمی برای خود ایجاد کنید. وانمود کنید که گوینده خبر هستید و خبر را مانند مجریان با صدای بلند و واضح بخوانید. این کار مهارت گفتاری‌تان را بهبود می‌بخشد.

  • اخبار را خلاصه کنید.

از دیگر کارهایی که می‌توانید برای دریافت نتیجه بهتر از روش اخبار انگلیسی برای تقویت زبان انجام دهید، خلاصه سازی خبرهاست. زمانی که یک خبر را می‌خوانید، بر روی جملات مهم آن خط بکشید و پس  از اتمام مطالعه، به صورت خلاصه بر روی کاغذ بنویسید. سپس جملات را در کنار هم قرار دهید و متن را بازنویسی کنید. سعی کنید آن‌چه از اخبار فهمیده‌اید را بر روی کاغذ پیاده‌ کنید و این کار را به درستی انجام دهید. خلاصه‌نویسی به تقویت مهارت ریدینگ کمک می‎کند.

  • به اخبار تلویزیون گوش دهید.

گوش دادن به اخبار انگلیسی برای تقویت زبان به شما کمک می‌کند تا مهارت شنیداری‌تان را افزایش دهید. در کنار مطالعه مقالات خبری، اخبار تلویزیون را نیز دنبال کنید و سعی کنید بفهمید گوینده خبر چه می‎گوید. توصیه می‌کنیم این کار را به صورت منظم و روزانه انجام دهید.

به اخبار تلویزیون گوش دهید.
به اخبار تلویزیون گوش دهید.
  • اپلیکیشن‌های خبری را دنبال کنید.

اغلب روزنامه‌ها و وب‌سایت‌های خبری  دارای اپلیکیشن هستند و امکان دسترسی به اخبار را از طریق موبایل برای مخاطبین خود فراهم می‌کنند. می‌توانید یکی از این اپلیکیشن‌ها را بر روی گوشی خود نصب کنید و در طول روز چندین بار از آن استفاده نمایید.  اپلیکیشن‌های خبری به شما کمک می‏کند در هر مکان و زمانی به اخبار دسترسی داشته باشید.

  • با دوستان خود در مورد موضوعات خبری بحث کنید.

یک موضوع خبری جذاب را انتخاب کنید و در مورد آن با دوستان خود گفتگو کنید. می‌توانید در  جمع کلاسی این کار  را انجام دهید یا از طریق گروه‌های اجتماعی با دوستان خود بحث کنید. این کار باعث می‌شود تا واژگان جدید را تکرار کنید و تمرین بیشتری داشته باشید.

در این مقاله در مورد اخبار انگلیسی برای تقویت زبان صحبت کردیم و اطلاعاتی در این زمینه در اختیارتان قرار دادیم. همان‌طور که در بالا بیان کردیم، مطالعه یا گوش دادن به اخبار انگلیسی برای تقویت زبان بسیار مفید بوده و تأثیر زیادی بر روی یادگیری لغات جدید، تلفظ و بهبود لهجه دارد. اخبار انگلیسی برای تقویت زبان یکی از بهترین روش‌های آموزشی زبان انگلیسی محسوب می‌شود. توصیه می‌شود موضوع اخبار را با توجه به علایق خود انتخاب کنید و خبرها را به صورت روزمره و منظم دنبال نمایید تا هرچه زودتر به نتیجه برسید. لغات جدید را یادداشت کنید و تلفظ آن‌ها را به درستی یاد بگیرید. متن خبر را به طور کامل بخوانید و سعی کنید با توجه به چیزهایی که از قبل می‌دانید، محتوای خبر را درک کنید. می‌توانید از دیکشنری‌های آنلاین برای پیدا کردن معنای لغات جدید استفاده کنید و دایره واژگان خود را افزایش دهید. با پیگیری مداوم و تمرینات مستمر می‌توانید مهارت‌های 4 گانه زبان انگلیسی را تقویت کنید و لهجه‌تان را بهبود بخشید.

مشاوره با مرکز زبان ایران بریتانیا

شما عزیزان می توانید ما را در اینستاگرام ایران – بریتیش جستجو نمایید. حتما از فروشگاه دوره های آموزش زبان انگلیسی هم دیدن نمایید. همچنین حتما از مقاله های موجود برای آزمون سلپیپ استفاده کنید. مجموعه ایران بریتانیا بهترین امکانات و مجموعه های آموزش زبان انگلیسی را برای شما عزیزان تدارک دیده است.  در ادامه میتوانید برای کسب بسته های خودآموز سلپیپ که پکیج سلپیپ می باشد و همچنین پکیج دولینگو به صفحه های مورد نظر مراجعه فرمایید. مرکز زبان ایران بریتانیا تمامی کتاب های زبان انگلیسی را به صورت کاملا رایگان در اختیار داوطلبین عزیز قرار می دهد. با بالاترین کیفیت آموزشی. همچنین از مقاله کارتون انگلیسی برای تقویت زبان دیدن فرمایید.

برای شرکت در کلاس های تخصصی آزمون های بیین المللی مانند آیلتس و یا تافل و دولینگو و غیره با مرکز زبان ایران بریتانیا تماس حاصل فرمایید. مرکز زبان ایران بریتانیا برای تعیین سطح رایگان تمامی کاربران مواردی گنجانده شده است که به صورت کاملا رایگان میتوانید در آزمون آزمایشی شرکت کرده و همچنین برای مشاوره با مرکز ایران بریتانیا میتوانید با این مرکز تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی و مشاوره این مرکز و مشاوران دلسوز ما برخوردار شون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *