در این مقاله سعی شده است تا تمامی لغات کاربردی برای مکالمه در رستوران به همراه اصطلاحات و کلمات مهم که برای مکالمه بسیار ضروری می باشد به صورت حرفه ای بیان شود. لطفا تا انتهای مقاله لغات کاربردی برای مکالمه در رستوران با ما همراه باشید.
معرفی لغات کاربردی برای مکالمه در رستوران در انگلیسی
بهنظر میرسد که بعضی از لغات کاربردی برای مکالمه در رستوران به انگلیسی به همراه معانی اصطلاحاتی که پیشنهاد میشود، مفید باشند اشاره شده است که شامل:
- Booking a table (رزرو میز):
- Reservation (رزرو): The act of booking a table in advance
- Table for [number] (میز برای [تعداد]): Requesting a table for a specific number of people
- Seating and greetings (نشستن و سلام):
- Host/hostess (میزبان/میزبانی): The person who greets and seats you
- Booth (کرسی دونفره): A semi-private seating area
- Waitstaff/waiter/waitress (پرسنل رستوران/سرویسدهنده): The staff that serves you
- Welcome to [Restaurant Name] (خوش آمدید به [نام رستوران]): A common greeting
- Ordering (سفارش دادن):
- Menu (منو): The list of dishes and drinks
- Appetizer (پیشغذا): A small dish before the main course
- Main course (غذای اصلی): The primary dish in a meal
- I’d like to order [dish] (من میخواهم [غذا] بگیرم): A polite way to request a specific dish
- Special of the day (ویژگی روز): A dish that is featured for the day
- Asking questions (پرسش کردن):
- What do you recommend (چه چیزی پیشنهاد میکنید؟): Asking for the server’s recommendation
- Is this dish spicy (آیا این غذا تند است؟): Inquiring about the spiciness of a dish
- Do you have a vegetarian option (آیا گزینه گیاهی دارید؟): Asking for a non-meat option
- How is it cooked (چگونه پخته میشود؟): Asking about the cooking method
- Making special requests (درخواستهای ویژه):
- Can I have it without [ingredient] (میتوانم بدون [مواد] داشته باشم؟): Requesting a dish without a specific ingredient
- Could you make it [cooking style] (میتوانید از نظر پخت آن را [سبک پخت] کنید؟): Asking for a specific cooking style
- May I have extra [item] (آیا میتوانم بیشتر از [مورد] داشته باشم؟): Requesting additional items
- Paying the bill (پرداخت صورتحساب):
- Check/bill, please (صورتحساب، لطفاً): Requesting the bill
- Is service included? (آیا خدمات در صورتحساب مشمول شده است؟): Asking if the service charge is included
- Separate checks, please (لطفاً صورتحسابها را جداگانه بدهید): Requesting separate bills in a group
- Expressing gratitude (بیان سپاسگزاری):
- Thank you (متشکرم): Expressing appreciation
- It was delicious (خیلی خوشم آمد): Complimenting the food
- We had a great time (وقت خوبی داشتیم): Showing satisfaction with the experience
- Common restaurant phrases (عبارات رایج در رستوران):
- Table for two, please (میز برای دو نفر، لطفاً): Requesting a table for two people
- I’m ready to order (من آماده سفارش دادن هستم): Letting the waiter/waitress know you’re ready to order.
- What’s the soup of the day (سوپ روز چیست؟): Asking about the daily soup special
- Can I have a to-go box? (میتوانم یک جعبه برای برداشت داشته باشم؟): Requesting a container for leftovers
- Complaining or providing feedback (شکایت یا ارائه بازخورد):
- I’m sorry, but this isn’t what I ordered (متاسفانه این چیزی نیست که من سفارش دادم): Expressing a problem with your order
- The food is cold (غذا سرد است): Complaining about the temperature of your food
- The service was slow (خدمات طولانیمدت بود): Providing feedback about the service
- Asking for the check (خواستن صورتحساب):
- Can I have the bill, please? (آیا میتوانم صورتحساب را داشته باشم؟): Requesting the check when you’re ready to pay
- Leaving a tip (پرداخت پورسانت):
- Keep the change (اختلاف را نگه دارید): Allowing the server to keep the change as a tip.
- I’ll leave a tip on the table (پورسانت را روی میز میگذارم): Indicating that you’ll leave a tip on the table
- Making a reservation (رزرو کردن):
- I’d like to make a reservation for [number] at [time] (میخواهم برای [تعداد] نفر در ساعت [زمان] رزرو کنم): Requesting to reserve a table at a specific time for a certain number of people
- Dealing with dietary restrictions (مدیریت محدودیتهای رژیم غذایی):
- I have a food allergy to [allergen] (من به [علت حساسیت] حساسیت دارم): Informing the staff about a food allergy
- Are there gluten-free options? (آیا گزینههای بدون گلوتن وجود دارد؟): Inquiring about gluten-free menu options
- Expressing satisfaction (بیان رضایت):
- The meal was excellent (وعده غذایی عالی بود): Praising the quality of the food
- The service was outstanding (خدمات فوقالعاده بود): Complimenting the service
- Accepting or declining a menu item (قبول یا رد کردن یک آیتم منو):
- I’ll have that (من آن را میخواهم): Accepting a menu item
- No, thank you. I’m not interested in [dish] (خیر، ممنون. من به [غذا] علاقهای ندارم): Politely declining a menu item
- Complaining or providing feedback (شکایت یا ارائه بازخورد):
- I’m sorry, but this isn’t what I ordered (متاسفانه این چیزی نیست که من سفارش دادم): Expressing a problem with your order
- The food is cold (غذا سرد است): Complaining about the temperature of your food
- The service was slow (خدمات طولانیمدت بود): Providing feedback about the service
- Asking for the check (خواستن صورتحساب):
- Can I have the bill, please? (آیا میتوانم صورتحساب را داشته باشم؟): Requesting the check when you’re ready to pay
- Leaving a tip (پرداخت پورسانت):
- Keep the change (اختلاف را نگه دارید): Allowing the server to keep the change as a tip
- I’ll leave a tip on the table (پورسانت را روی میز میگذارم): Indicating that you’ll leave a tip on the table.
- Making a reservation (رزرو کردن):
- I’d like to make a reservation for [number] at [time] (میخواهم برای [تعداد] نفر در ساعت [زمان] رزرو کنم): Requesting to reserve a table at a specific time for a certain number of people
- Dealing with dietary restrictions (مدیریت محدودیتهای رژیم غذایی):
- I have a food allergy to [allergen] (من به [علت حساسیت] حساسیت دارم): Informing the staff about a food allergy
- Are there gluten-free options (آیا گزینههای بدون گلوتن وجود دارد؟): Inquiring about gluten-free menu options
- Expressing satisfaction (بیان رضایت):
- The meal was excellent (وعده غذایی عالی بود): Praising the quality of the food
- The service was outstanding (خدمات فوقالعاده بود): Complimenting the service
- Accepting or declining a menu item (قبول یا رد کردن یک آیتم منو):
- I’ll have that (من آن را میخواهم): Accepting a menu item
- No, thank you. I’m not interested in [dish] (خیر، ممنون. من به [غذا] علاقهای ندارم): Politely declining a menu item
با مطالعه تمامی لغات کاربردی برای مکالمه در رستوران که در بالا اشاره شده است به راحتی در هر رستورانی سفارش غذا به زبان انگلیسی خواهید داد.
خلاصه و پایان مقاله
امیدواریم از مطالعه مقاله لغات کاربردی برای مکالمه در رستوران استفاده لازم را برده باشید. اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید، تمرین، مطالعه و آمادگی میتواند به شما کمک کند تا نتایج مثبتی کسب کنید و به دستاوردهای آیندهی خود در کشورهای انگلیسیزبان دست پیدا کنید. حتما برای مطالعه مقالات بیشتر کالوکیشن کاربردی زبان انگلیسی را مطالعه کنید.
برای مطالعه مقالات بیشتر در این باره حتما از صفحه کلمات کاربردی آشپزی در زبان انگلیسی دیدن کنید.
من از سایت شما روزانه برای تقویت زبانم استفاده میکنم. مرسی از سایت خوبتون