سبد خرید
ضمایر فاعلی در زبان انگلیسی با 5 نکته طلایی

ضمایر فاعلی در زبان انگلیسی با مثال کلیدی

امتیاز post

در این مقاله درباره انواع ضمایر فاعلی و نحوه کاربرد آنها در زبان انگلیسی مورد بحث و اضهار نظر قرار داده شده است. برای تسلط کامل به ضمایر فاعلی و کاربرد این ضمایر در زبان انگلیسی این مقاله را تا انتها پیگیری نمایید.

تعریف جمله در زبان انگلیسی

جمله یک واحد اساسی زبان است که شامل حداقل یک فعل و یک فاعل است. اجزای جمله به شرح زیر میباشند:

1-فاعل (Subject)

فاعل جمله کسی یا چیزی است که فعل را انجام میدهد. برای مثال، در جمله John eats breakfast every day, John فاعل است.

2-فعل (Verb)

فعل نشان دهنده عمل یا وضعیت است که توسط فاعل انجام میشود. در جمله John eats breakfast every day، فعل eats است.

3- مفعول (Object)

مفعول جمله کسی یا چیزی است که تحت تأثیر فعل قرار میگیرد. در جمله John eats breakfast every day، صبحانه مفعول است.

4- صفت (Adjective)

صفت ها ویژگی هایی را که به فاعل یا مفعول اشاره می کنند را وصف می کنند. در جمله The big cat caught the mouse, صفت big به فاعل cat اشاره دارد.

5-قید (Adverb)

قید ها ویژگی هایی را که به فعل، صفت یا قید دیگر اشاره میکنند را توصیف می کنند. در جمله She sings beautifully, قید beautifully به فعل sings اشاره دارد.

6- حرف اضافه (Preposition)

حروف اضافه با اسمها و ضمیرها همراه شده و محل یا زمان یک عمل را نشان می دهند. برای مثال، در جمله The book is on the table, حرف اضافه on به محل کتاب اشاره دارد.

این اجزا به صورت مختلف در جملات به کار میروند و هر جمله ممکن است براساس نوع خود، از یک یا چندین اجزا تشکیل شود.

تعریف فاعل در زبان انگلیسی

فاعل (Subject) در زبان انگلیسی، کسی یا چیزی است که فعل را انجام میدهد. برای مثال در جمله John eats breakfast every day، John فاعل است زیرا فعل eat توسط وی انجام میشود.

تعریف فاعل در زبان انگلیسی
تعریف فاعل در زبان انگلیسی

فاعل ممکن است شامل یک اسم، ضمیر، اسم مفضل، اسم عَمُومی، یا گروهی از اسامی باشد. به عنوان مثال، در جمله I am a studen، ضمیر I فاعل است. و در جمله The students are studying hard for their exams، گروهی از اسامی students فاعل هستند.

لازم به ذکر است که برخی جملات ممکن است به دلیل نوع جمله خود، فاعل نداشته باشند. به عنوان مثال، در جمله It is raining outside فاعل مشخصی وجود ندارد، زیرا فعل is raining به طور کلی در مورد وضعیت هوا صحبت میکند.

ضمایر فاعلی در انگلیسی و کاربرد

در زبان انگلیسی، ضمایر فاعلی (Subject Pronouns) برای اشاره به شخصیت یا اشخاصی استفاده میشوند که فعل را انجام میدهند. این ضمایر عبارتند از:

 من  I

 تو/شما  You

  او (مذکر) He

 او (مونث)  She

    آن  It

ما We

  آنها They

به عنوان مثال، در جمله I am studying English، ضمیر فاعلی I به شخصیت صحبت کننده اشاره دارد که فعل”studying را انجام میدهد.

ضمایر فاعلی نیز مانند همه ضمایر دیگر، برای جلوگیری از تکرار نام فاعل در جملات مورد استفاده قرار میگیرند. به عنوان مثال، به جای گفتن John is my friend. John likes to play football, میتوان گفت John is my friend. He likes to play football که در آن ضمیر فاعلی He به جای تکرار نام John استفاده شده است.

تطبیق فعل کمکی To be با ضمایر فاعلی

ضمایر فاعلی با فعل to be تطابق دارند و به عنوان زیر میآیند:

من هستم  I am

تو/شما هستی    You are

او (مذکر) هست    He is

  او (مونث) هست  She is

  آن هست It is

ما هستیم  We are

آنها هستند  They are

به عنوان مثال، در جمله I am a student، ضمیر فاعلی I با فعل to be یعنی am تطابق دارد. به طور مشابه، در جمله He is an engineer، ضمیر فاعلی He با فعل to be یعنی is تطابق دارد.

لازم به ذکر است که این تطابق در زمان حال ساده (Present Simple) برقرار است و در زمانهای دیگر قابل تغییر است. به عنوان مثال، در زمان گذشته (Past Simple)، فعل “to be” به شکل مختلفی است و تطابق ضمایر فاعلی نیز به همین شکل تغییر می کند.

کاربرد ضمایر فاعلی در جملات مجهول

در جملات مجهول (Passive Voice)، فاعل جمله در واقع نامشخص است و به عبارت دیگر، فاعل پنهان شده است. در این صورت، به جای ذکر فاعل، از ضمایر فاعلی مثل he, she یا they نمیتوان استفاده کرد و باید از کلمات دیگری مثل someone یا something استفاده کرد.

کاربرد ضمایر فاعلی در جملات مجهول
کاربرد ضمایر فاعلی در جملات مجهول

برای ساخت جملات مجهول، فعل اصلی تبدیل به شکل سوم افعال (past participle) میشود و فعل to be به عنوان فعل کمکی به کار میرود. برای مثال، در جمله The cake was baked by my mom, فعل baked به شکل سوم افعال تبدیل شده و با فعل کمکی was استفاده شده است. در این جمله، فاعل my mom پنهان شده است و به طور خلاصه میتوان جمله را به شکل The cake was baked نیز نوشت.

بنابراین، در جملات مجهول، به جای ضمایر فاعلی، از کلمات دیگری برای نشان دادن فاعل استفاده میشود و فاعل در واقع پنهان میماند.

مشاوره با مرکز زبان ایران بریتانیا

شما عزیزان می توانید ما را در اینستاگرام ایران – بریتیش جستجو نمایید. حتما از فروشگاه دوره های آموزش زبان انگلیسی هم دیدن نمایید. همچنین حتما از مقاله های موجود برای آزمون سلپیپ استفاده کنید. مجموعه ایران بریتانیا بهترین امکانات و مجموعه های آموزش زبان انگلیسی را برای شما عزیزان تدارک دیده است.  در ادامه میتوانید برای کسب بسته های خودآموز سلپیپ که پکیج سلپیپ می باشد و همچنین پکیج دولینگو به صفحه های مورد نظر مراجعه فرمایید. مرکز زبان ایران بریتانیا تمامی کتاب های زبان انگلیسی را به صورت کاملا رایگان در اختیار داوطلبین عزیز قرار می دهد. با بالاترین کیفیت آموزشی.

برای شرکت در کلاس های تخصصی آزمون های بیین المللی مانند آیلتس و یا تافل و دولینگو و غیره با مرکز زبان ایران بریتانیا تماس حاصل فرمایید. مرکز زبان ایران بریتانیا برای تعیین سطح رایگان تمامی کاربران مواردی گنجانده شده است که به صورت کاملا رایگان میتوانید در آزمون آزمایشی شرکت کرده و همچنین برای مشاوره با مرکز ایران بریتانیا میتوانید با این مرکز تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی و مشاوره این مرکز و مشاوران دلسوز ما برخوردار شون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *