سبد خرید
14 داستان انگلیسی برای تقویت زبان

14 داستان انگلیسی برای تقویت زبان

امتیاز post

در این مقاله اهمیت داستان انگلیسی برای تقویت زبانانگلیسی و همچنین راه های مطالعه و از همه مهمتر معرفی داستان های مهم زبان انگلیسی از مبتدی تا به حرفه ای برای تمامی داوطلبین عزیز انجام شده است. لطفا برای همراهی ما و کسب اطلاعات درباره داستان انگلیسی برای تقویت زبان تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بنر آزمون دولینگو
بنر آزمون دولینگو

اهمیت آموزش زبان انگلیسی

این روزها بسیاری از افراد به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند و روش‌های مختلفی را برای تقویت زبان دنبال می‌کنند. یکی از روش‌های تقویت زبان، مطالعه داستان انگلیسی است. مطالعه داستان به شما کمک می‌کند تا با ادبیات دیگر کشورهای دنیا آشنا شوید و مهارت‌های زبانی خود را نیز افزایش دهید. در این مقاله چند داستان انگلیسی برای تقویت زبان کودک و بزرگ‌سال را به شما عزیزان معرفی کرده و  اطلاعاتی در زمینه نحوه مطالعه داستان‌ها در اختیارتان قرار می‌دهیم. اگر به دنبال داستان انگلیسی برای تقویت زبان هستید، حتما ادامه مطلب را دنبال نمایید.

دلیل مطالعه داستان انگلیسی برای تقویت زبان

بسیاری از اساتید و افرادی که در زبان انگلیسی پیشرفت زیادی داشته‌اند، مطالعه داستان انگلیسی برای تقویت زبان را مفید می‌دانند و آن را به دیگران نیز توصیه می‌کنند. مطالعه داستان یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت زبان انگلیسی است. دلایل متعددی برای این مسئله وجود دارد که عبارتند از:

  • سرعت یادگیری‌تان را کنترل می‌کنید.

در این روش سرعت مطالعه به خودتان بستگی دارد. شما یک کتاب را انتخاب می‌کنید و سطر به سطر پیش می‎روید. می‌توانید برخی از قسمت‌های داستان را چندین بار بخوانید تا کاملا متوجه شوید. هر جمله را به طور جداگانه بررسی کنید و کلمات را با دقت بیشتری دنبال نمایید. این امکان در روش‌های دیگر یادگیری مانند گوش دادن به فایل‌های صوتی وجود ندارد. در فایل صوتی شما نمی‌توانید سرعتتان را با سرعت خواننده هماهنگ کنید و باید چندین بار فایل را متوقف کنید و برگردانید تا مطلب را به طور کامل درک کنید.

دلیل مطالعه داستان انگلیسی برای تقویت زبان
دلیل مطالعه داستان انگلیسی برای تقویت زبان
  • درک مطلب را می‌آموزید.

مطالعه داستان انگلیسی برای تقویت زبان به شما کمک می‌کند تا مطالب را بهتر درک کنید. شاید اوایل کار کمی کند باشید یا از یادگیری ناامید شوید. توصیه می‌کنیم به هیچ وجه مطالعه داستان انگلیسی برای تقویت زبان را کنار نگذارید و حتی به مقدار خیلی کم در حد یک پاراگراف در روز مطالعه کنید. جملات را ترجمه نکنید و سعی کنید با خواندن متوجه منظور نویسنده شوید. لازم نیست داستان را با تمام جزئیات آن دنبال کنید. همین که کلیت موضوع را درک کنید، کافیست. به مرور یاد می‌گیرید که خود را در جریان داستان قرار دهید و با آن هماهنگ شوید.

  • مهارت خواندن خود را بهبود می‌‌بخشید.

خواندن و نوشتن دو مهارت مهم در یادگیری زبان جدید محسوب می‌شوند. مطالعه داستان انگلیسی برای تقویت زبان به شما کمک می‌کند تا مهارت خواندن خود را بهبود بخشید و کم کم یاد بگیرید که چطور بنویسید.

  • دایره واژگان خود را گسترش می‌دهید.

در حین مطالعه داستان انگلیسی برای تقویت زبان، ممکن است کلمه‌ای را متوجه نشوید و معنای آن را ندانید. داستان به شما کمک می‎کند تا مفهوم واژه را در قالب جمله و با توجه به فضای داستان، حدس بزنید. با این روش خیلی راحت دایره لغات خود را افزایش می‌دهید و با کاربرد واژه در جمله آشنا می‌شوید.

  • دستور زبان انگلیسی را در قالب داستان می‌آموزید.

با مطالعه داستان انگلیسی برای تقویت زبان، نیاز نیست گرامر را به طور جداگانه بخوانید. مطالعه داستان انگلیسی برای تقویت زبان به شما کمک می‌کند دستور زبان را به صورت طبیعی و ناخودآگاه یاد بگیرید و به خوبی از آن استفاده کنید. البته لازم است کتاب‌های زیادی را مطالعه کنید و برای این کار وقت بگذارید.

انواع داستان‌های طبقه‌بندی شده زبان انگلیسی

داستان‌های طبقه‌بندی شده زبان انگلیسی کتا‌ب‎هایی هستند که در سطوح مختلف زبان انگلیسی وجود دارند. اگر در مراحل ابتدایی یادگیری هستید و قصد دارید از مطالعه داستان انگلیسی برای تقویت زبان خود کمک بگیرید، می‌توانید کتاب‌های سطوح مبتدی را تهیه کنید و به ترتیب تا سطح پیشرفته ادامه دهید. کتاب‌های طبقه‌بندی شده، داستان‌ها را متناسب با هر سطح در اختیار مخاطب قرار می‌دهند و مطالعه داستان انگلیسی برای تقویت زبان را برای آنان راحت‌تر می‌کنند. از جمله داستان‌های طبقه‌بندی شده می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • مجموعه کتاب‌های Pearson English Active Readers

این مجموعه دارای سه داستان کوتاه The Outsiders، African Safari و The Olympics می‌باشد.

داستان انگلیسی برای تقویت زبان
داستان انگلیسی برای تقویت زبان
  • کتاب های Oxford Bookworms

مجموعه‌ای پرطرفدار از داستان زبان انگلیسی است. این مجموعه توسط انتشارات آکسفورد و در 7 سطح منتشر شده است.

  • کتاب‌های Penguin Active Reading

یکی از بهترین مجموعه‌های معرفی شده برای افرادی است که قصد دارند از داستان انگلیسی برای تقویت زبان خود استفاده کنند. این مجموعه در 5 سطح منتشر می‌شود و موضوعات متنوعی دارد.

  • کتاب‌های New Dominoes

این مجموعه کتاب در 4 سطح و ویژه نوجوانان طراحی شده است.

  • کتاب‌های Dolphin Readers

این مجموعه در 5 سطح طراحی شده و ژانرهای مختلفی را در اختیار علاقه‌مندان به مطالعه داستان انگلیسی برای تقویت زبان قرار می‌دهد.

کتاب‌های Dolphin Readers
کتاب‌های Dolphin Readers

داستان‌های جدید برای تقویت زبان انگلیسی

داستان‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید برای تقویت زبان انگلیسی مطالعه کنید. برای شروع توصیه می‌کنیم داستان‌های کوتاه را انتخاب نمایید و کم کم به سراغ رمان و داستان‌های بلند بروید. اگر در سطح مبتدی هستید و از روش مطالعه داستان انگلیسی برای تقویت زبان استفاده می‌کنید، گزینه‌های زیر را از دست ندهید:

  • داستان The Bogey Beast

این داستان در مورد یک پیرزن فقیر اما شاد می‌باشد. این پیرزن سعی می‌کند نگاه مثبتی به اتفاقات منفی زندگی‌اش داشته باشد و آن را یک شانس ببیند. اتفاقات بسیار متنوعی در زندگی این پیر زن اتفاق می افتد که بسیار جذاب می باشد اگر به دنبال داستان انگلیسی برای تقویت زبان کوتاه تقریبا 2 صفحه ای هستید حتما این کتاب جذاب را مطالعه کنید.

  • داستان The Tale of Johnny Town-Mouse

داستانی کوتاه در مورد یک موش روستایی است. این موش به طور اتفاقی به شهر می‌رود و نمی‌تواند با محیط شهری کنار بیاید. داستان حول این موضوع می‌چرخد.

داستان The Tale of Johnny Town-Mouse
داستان The Tale of Johnny Town-Mouse
  • داستان طنز Orientation

اگر به داستان‌های طنز علاقه‌مندید، می‌توانید این کتاب را برای مطالعه داستان انگلیسی برای تقویت زبان انتخاب کنید. داستان این کتاب در یک محیط دفتری و برای کارمندان اتفاق می‌افتد و صحنه‌های خنده‌داری را رقم می‌زند.  در این کتاب به دلیل اینکه روزمره عامه مردم انگلیسی را در قالب طنز به نمایش میگذارد میتواند اصطلاحات و ساختار های متنوعی را به کاربر بیاموزد.

اگر در سطح متوسط هستید و از روش مطالعه داستان انگلیسی برای تقویت زبان استفاده می‌کنید، کتاب‌های زیر را مطالعه نمایید:

  • داستان Paper Menagerie

مادر جک حیوانات کاغذی می‌سازد و از زبان آن‌ها حرف می‌زند. این کتاب موضوعات متعددی را شامل می‌شود. و برای داوطلبانی که سطح زبان انگلیسی متوسط دارند بسیار مناسب است. بسیاری از لغات ضروری برای مکالمه در این کتاب قرار گرفته شده است.

  • داستان The Missing Mail

این داستان حول محور یک پست‌چی می‌چرخد و روابط و احساسات او را روایت می‌کند. اتفاقات گوناگونی برای این پست چی در روزهای کاری اتفاق می افتد که بسیار می تواند برای خوانندگان جالب باشد. مکالمه هایی که مابین پست چی و افراد مختلف به زبان عامیانه رخ میدهد برای بالا بردن لغات اسلنگ یا عامیانه بسیار مفید است.

اگر از روش مطالعه داستان انگلیسی برای تقویت زبان استفاده می‌کنید و به داستان‌های بلند علاقه‌مندید، کتاب‌های زیر را از دست ندهید. در اینجا به برخی از داستان های بلند اشاره شده است که طرفداران زیادی دارند شامل:

  • کتاب Tuesdays with Morrie

کتاب سه‌شنبه ها با موری نوشته میچ آلبوم یک کتاب آموزنده است. این کتاب لحظه‌های زندگی یک انسان بزرگ را توصیف می‌کند. در این کتاب به صورت بسیار جذاب فضا سازی و ارتباطات به نمایش داده شده است. این کتاب جزو کتاب های حرفه ای مطالعه زبان انگلیسی  می باشد. اگر به دنبال داستان انگلیسی برای تقویت زبان هستید حتما این کتاب را مطالعه کنید.

  • کتاب The Old Man and the Sea

پیرمرد و دریا یکی از معروف‌ترین نوشته‌های ارنست همینگوی است. این کتاب داستان یک ماهیگیر را بیان می‌کند. بیان ساده و عاطفی و لحظه های جذاب پیرمرد و بیان تجربیان در قالب داستان بسیار جذاب می باشد. اگر به دنبال داستان انگلیسی برای تقویت زبان که پرهیجان باشد حتما این داستان را مطالعه کنید.

  • مجموعه کتاب‌های Harry Potter

مجموعه کتاب‌های هری پاتر برای نوجوانان نوشته شده و گزینه‌ای مناسب برای مطالعه داستان انگلیسی برای تقویت زبان محسوب می‌شود. این کتاب یکی از مجموعه های پرطرفدار داستان انگلیسی برای تقویت زبان می باشد که تغداد بسیار زیادی به فروش رفته است. این سری کتاب که جزو مجموعه های خیالی می باشند به بهترین شکل ممکن می تواند دامنه لغات شما را افزایش دهد.

مجموعه کتاب‌های Harry Potter
مجموعه کتاب‌های Harry Potter
  • رمان‌های انگلیسی برای تقویت زبان کودکان

اگر به دنبال داستان انگلیسی برای تقویت زبان کودکان هستید، کتاب‌های زیر انتخاب مناسبی است:

  • رمان مصور Dog Man

کتاب داگ من نوشته دیو پیکلی یک داستان بسیار مهیج با تصاویر رنگی است. برای نوشتن این داستان از جملات کوتاه و ساده استفاده شده و برای یادگیری کودکان و نوجوانان بسیار مناسب است. این سری کتاب با داشتن نقاشی های متنوع و همچنین با داشتن داستان های کودکانه برای سنین کودک و نوجوان بسیار عالی می باشند. در طراحی این کتاب که جزو داستان انگلیسی برای تقویت زبان کوکان است به نحوه زیرکانه علاقه کودکان را در نظر گرفته است.

  • مجموعه کتاب A Diary of A Wimpy Kid 

خاطرات یک بچه چلمن، یک مجموعه کتاب پرطرفدار در بین کودکان و نوجوانان است. جیف کینی این کتاب را به زبان طنز و بسیار ساده نوشته است. این کتاب جرو کتاب های داستان انگلیسی برای تقویت زبان به صورت طنز می باشد که نوجوانان را راغب به مطالعه زبان میکند و کمک بسیار زیادی به دامنه و تمرین گرامر میکند.

  • رمان Captain Underpants

مجموعه کتابکاپیتان زیر شلواری نوشته دیو پیکلی کتاب دیگری است که برای مطالعه داستان انگلیسی برای تقویت زبان کودکان پیشنهاد می‌شود.

اگر قصد مطالعه داستان انگلیسی برای تقویت زبان را دارید و در سطوح مبتدی یا متوسط هستید، توصیه می‌شود از داستان‌های کودکان و نوجوانان شروع کنید. بنابراین می‌توان گفت، این کتاب‌ها نه تنها برای کودکان، بلکه برای تقویت زبان بزرگ‌سالان نیز پیشنهاد می‌شوند.

کتاب داستان انگلیسی برای تقویت ریدینگ آزمون آیلتس

اگر داستان انگلیسی برای تقویت زبان را به منظور تقویت ریدینگ و شرکت در آزمون آیلتس دنبال می‌کنید، کتاب‌های زیر را از دست ندهید:

  • کتاب Animal farm

قلعه حیوانات نوشته جورج اورول اولین داستان انگلیسی برای تقویت زبان است که پیشنهاد می‌دهیم حتما مطالعه کنید. این داستان در مورد حیوانات یک مزرعه است که صاحبان خود را از بین می‌برند و خودشان صاحب مزرعه می‌شوند. در این داستان که یکی از شاهکارهای ادبی می باشد نویسنده انسان های را به حیوانات تشبیه کرده است و سعی کرده است تمامی قالب ها به شوخی بیان کند اگر شما از آن دسته افرادی هستید که داستان انگلیسی برای تقویت زبان به صورت حرفه ای دنبال می کنید از این کتاب دیدن کنید. دانلود کتاب مزرعه حیوانات

  • کتاب Steve Jobs

توصیه می‌کنیم زندگی‌نامه استیو جابز را به عنوان یک داستان انگلیسی برای تقویت زبان مطالعه کنید. این کتاب توسط والتر ایزاکسون نوشته شده و نقل‌ قول‌های جذابی از استیو جابز دارد. این کتاب علاوه بر این که جزو داستان انگلیسی برای تقویت زبان می باشد جزو زندگی نامه های آموزنده است که برای پیشرفت شما بسیار مفید است. در این کتاب که از روایت های واقعی برای نوشتن استفاده کرده است بسیار جذاب می باشد.

  • کتاب chocolate factory

چارلی و کارخانه شکلات‌سازی نوشته روالد دال، کتاب دیگری است که توصیه می‌کنیم به عنوان یک داستان انگلیسی برای تقویت زبان مطالعه کنید. این کتاب داستان زندگی یک پسر فقیر را نقل می‌کند که وارد بزرگ‌ترین کارخانه شکلات سازی دنیا می‌شود.

نحوه مطالعه داستان انگلیسی برای تقویت زبان

راه‌های مختلفی برای تقویت زبان انگلیسی وجود دارد که مطالعه داستان یکی از آن‌هاست. اگر روش مطالعه داستان انگلیسی برای تقویت زبان را انتخاب کرده‌اید، باید نحوه مطالعه را بلد باشید تا دچار یأس، ناامیدی یا دل‌زدگی نشوید. نکات زیر به شما کمک می‌کند تا بیشتر یاد بگیرید و بهترین نتیجه را از مطالعه داستان انگلیسی برای تقویت زبان به دست آورید.

  • موضوع کتاب را با توجه به علاقه‌تان انتخاب کنید.

کتاب‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید برای تقویت زبان از آن استفاده کنید. سعی کنید کتابی را انتخاب کنید که موضوع آن را دوست داشته باشید. این کار به شما کمک می‌کند تا خسته نشوید و کتاب را تا انتها دنبال کنید.

  • کتاب را متناسب با سطح زبانتان انتخاب کنید.

سطح زبان خود را در نظر بگیرید و کتابی را انتخاب نمایید که مطالعه آن برایتان خیلی سخت یا خیلی آسان نباشد. متن کتاب باید به گونه‌ای باشد که شما را به چالش دعوت کند، اما خسته نکند. برای انتخاب کتاب مناسب، توصیه می‌کنیم 2 تا 3 صفحه از کتاب را بخوانید. اگر در هر صفحه بیش از 10 لغت سخت دیدید و معنای آن را نمی‌دانستید، کتاب را تعویض کنید و به سراغ سطوح پائین‌تر بروید.

  • از کتاب‌های دوزبانه شروع کنید.

اگر در ابتدای راه هستید و مطالعه داستان انگلیسی برای تقویت زبان برایتان کمی سخت است، از کتاب‌های دو زبانه شروع کنید.  کتاب‌های دو زبانه علاوه بر متن انگلیسی دارای متن فارسی نیز هستند. بنابراین، اگر متن داستان را درک نمی‌کنید، می‌توانید معنای فارسی آن را بخوانید و سپس به سراغ مطالعه داستان انگلیسی برای تقویت زبان بروید.

  • اگر رمان معروفی را می‌خوانید، ابتدا فیلم آن را ببینید.

بسیاری از رمان‌های معروف انگلیسی نسخه سینمایی نیز دارند. اگر به دنبال این رمان‌ها می‌روید، توصیه می‌کنیم فیلم مربوط به آن را پیدا کنید تا یک دید کلی نسبت به داستان داشته باشید.

  • به تجزیه و تحلیل بپردازید.

در حین مطالعه داستان انگلیسی برای تقویت زبان یک مداد در دست داشته باشید و کلمات سخت را مشخص کنید. معنای کلمات را پیدا کرده و آن را در  یک دفترچه یادداشت نمایید. سعی کنید از این کلمات در مکالمه خود استفاده کنید و  آن‌ها را به ذهن بسپارید.

  • معنای کلمه را قبل از استفاده از دیکشنری پیدا کنید.

در حین مطالعه داستان انگلیسی برای تقویت زبان، به واژگان جدیدی بر می‌خورید. قبل از این‌که معنای واژه را در دیکشنری جستجو کنید، سعی کنید آن را با توجه به مفهوم داستان حدس بزنید. این کار باعث می‌شود تا کلمات را بهتر به خاطر بسپارید.

  • در مورد کتابی که خوانده‌اید خوب فکر کنید.

زمانی که کتاب را تمام کردید، نباید آن را به طور کامل کنار بگذارید. به لغات سخت توجه کنید و معانی آن را چندین بار بخوانید. نکاتی که یادداشت کرده‌اید را مرور کنید تا بهتر به خاطر بسپارید. در مورد کتاب فکر کنید و ببینید آیا موضوع آن را دوست داشتید؟ آیا قلم نویسنده برایتان جذاب بود؟ اگر این‌طور است، شاید بهتر باشد کتاب بعدی را نیز از همین نویسنده انتخاب کنید. نویسندگان معمولا از کلمات و عبارات یکسانی در کتاب‌های خود استفاده می‎کنند. خواندن کتاب دیگر از همین نویسنده باعث می‌شود تا لغات سخت کتاب قبلی را نیز تکرار کنید و بیشتر یاد بگیرید.

بنر آزمون سلپیپ
بنر آزمون سلپیپ
  • به سراغ کتاب بعدی بروید.

خواندن یک کتاب کافی نیست! مطالعه داستان انگلیسی برای تقویت زبان را کنار نگذارید. اگر پس از خواندن کتاب اول، از خودتان  راضی هستید، کتاب بعدی را از سطح بالاتری انتخاب کنید.

مطالعه داستان و رمان بسیار جذاب و سرگرم‌کننده است. بنابراین، خواندن کتاب داستان یکی از مؤثرترین راه‌ها برای تقویت زبان انگلیسی محسوب می‎شود. داستان انگلیسی برای تقویت زبان به شما کمک می‌کند تا دایره لغات خود را افزایش دهید و با ساختار گرامر در قالب جملات آشنا شوید. داستان انگلیسی برای تقویت زبان، مهارت‌های مختلف زبان را بهبود می‌بخشد.

شما را برای آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی مانند آزمون آیلتس آماده می‌کند. اگر قصد مطالعه داستان انگلیسی برای تقویت زبان را دارید، توصیه می‌شود داستان‌هایی را انتخاب کنید که با سطح زبان شما هم‌خوانی داشته باشد و موضوع داستان نیز برایتان جذاب باشد. در این صورت می‌توانید بهترین نتیجه را از مطالعه داستان انگلیسی برای تقویت زبان دریافت کنید و بیشتر یاد بگیرید.

مشاوره با مرکز زبان ایران بریتانیا

شما عزیزان می توانید ما را در اینستاگرام ایران – بریتیش جستجو نمایید. حتما از فروشگاه دوره های آموزش زبان انگلیسی هم دیدن نمایید. همچنین حتما از مقاله های موجود برای آزمون سلپیپ استفاده کنید. مجموعه ایران بریتانیا بهترین امکانات و مجموعه های آموزش زبان انگلیسی را برای شما عزیزان تدارک دیده است.  در ادامه میتوانید برای کسب بسته های خودآموز سلپیپ که پکیج سلپیپ می باشد و همچنین پکیج دولینگو به صفحه های مورد نظر مراجعه فرمایید. مرکز زبان ایران بریتانیا تمامی کتاب های زبان انگلیسی را به صورت کاملا رایگان در اختیار داوطلبین عزیز قرار می دهد. با بالاترین کیفیت آموزشی.

برای شرکت در کلاس های تخصصی آزمون های بیین المللی مانند آیلتس و یا تافل و دولینگو و غیره با مرکز زبان ایران بریتانیا تماس حاصل فرمایید. مرکز زبان ایران بریتانیا برای تعیین سطح رایگان تمامی کاربران مواردی گنجانده شده است که به صورت کاملا رایگان میتوانید در آزمون آزمایشی شرکت کرده و همچنین برای مشاوره با مرکز ایران بریتانیا میتوانید با این مرکز تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی و مشاوره این مرکز و مشاوران دلسوز ما برخوردار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *