سبد خرید
چگونه آزمون دولینگو را با موفقیت قبول شویم؟

چگونه آزمون دولینگو را با موفقیت قبول شویم؟

4.8/5 - (12 امتیاز)

آزمون دولینگو یکی از مهم‌ترین آزمون‌های آموزش زبان برای ورود به دانشگاه‌ها یا مهاجرت به کشورهای خارجی است. در این مقاله، به بررسی استراتژی‌ها و چگونه آزمون دولینگو را با موفقیت قبول شویم؟ خواهیم پرداخت. این راهنما به شما کمک می‌کند تا با اطمینان و مهارت‌های لازم به آزمون دولینگو آماده شده و به موفقیت در این آزمون دست یابید. لطفا برای اینکه کاملا چگونه آزمون دولینگو را با موفقیت قبول شویم؟ را بیابید با ما همراه باشید.

 شناخت دقیق نیازها

قبل از هر چیز، باید نیازهای خود را برای آزمون دولینگو به دقت تعیین کنید. این آزمون شامل چهار بخش اصلی است: شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن. با بررسی نمونه سوالات و ساختار آزمون، می‌توانید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید و برنامه‌ای مناسب برای آمادگی ترتیب دهید. لذا تمامی توضیحات کامل درباره آزمون و ساختار آزمون به صورت مختصر در این قسمت داده می شود.

خرید پکیج دولینگو
خرید پکیج دولینگو

ابتدا شما باید خود را مورد سنجش (آزمون آزمایشی) قرار دهید تا نقاط ضعف مشخص شود. سپس با مشورت با یک استاد برجسته با توجه به آمادگی شما استراتژی مطالعاتی برای شما ترسیم خواهد شد. چگونه آزمون دولینگو را با موفقیت قبول شویم؟ شامل گستردگی زیادی است که حتما باید به آنها پاسخ داه شود.

 تدوین برنامه مطالعه

با توجه به نیازهای خود، برنامه مطالعه مناسبی تدوین کنید. به تعیین زمان مخصوص هر بخش بپردازید و تاکید بیشتری روی نقاط ضعف داشته باشید. همچنین، از منابع معتبر و کتاب‌های آموزشی مرتبط با آزمون دولینگو استفاده کنید. با داشتن برنامه مطالعاتی شبیه C program  برنامه تخصصی که مرکز زبان ایران بریتانیا برای تمامی کاربرانی که در کلاس های تخصصی آزمون دولینگو شرکت میکنند میتواند یکی از بهترین برنامه های باشد که اصول آموزشی و تقویت زبان را در بر داشته باشد که شامل:

  • پادکست حرفه ی آزمون دولینگو
  • تقویت ریدینگ
  • تقویت اسپیکینگ با برنامه مکالمه با پارتنر مجازی
  • تقویت رایتینگ با تقویت نوشتن متن های تخصصی
  • تقویت لغات با ارایه لغات تخصصی آزمون

این برنامه برای بیش از 6000 هزار داوطلب تست شده است و نتیجه بسیار مطلوبی در ارتقا زبانی و نتیجه آزمون آنها داشته است.

 تمرین مداوم

یکی از اصول اساسی برای موفقیت در آزمون دولینگو، تمرین مداوم است. روزانه زمان مخصوصی را برای تمرین در هر بخش از آزمون اختصاص دهید. با تکرار و تمرین، مهارت‌های زبانی خود را بهبود دهید و به افزایش اعتماد به نفس خود برای حضور در آزمون برسید.

توضیحات مختصری درباره بخش های که داوطلب در آزمون مواجه خواهد شد داده شده است که شامل:

بخش اسپیکینگ

در این بخش که یکی از ساختارهای مهم و نمره بیار آزمون دولینگو می باشد شامل توصیف تصویر همچنین مکالمه 2 دقیقه ای و بخش مصاحبه در انتهای آزمون می باشد. این بخش شامل یک سوم نمره کلی آزمون می باشد لذا در کسب نمره این بخش دقت بالایی داشته باشید.

بخش رایتینگ

رایتینگ یکی از بخش های مهم وچالشی آزمون دولینگو می باشد. دلیل ای امر هم میتوان به

  • سوالات چالش برانگیز
  • مقدار کم نوشتار
  • زمان محدود این بخش
  • اجازه نداشتن نت برداری در این بخش
بخش رایتینگ
بخش رایتینگ

رایتنگ به 2 بخش توصیف تصویر نوشتار و همچنین نوشتار رایتینگ 50 کلمه ای تقسیم می شود.

بخش ریدینگ

بخش ریدینگ داوطلب باید به 3 سبک سوال پاسخ دهد.

  • سوالات چهارگذینه ای مربوط به گرامر و لغت شناسی
  • سوالات درک مطلب در غالب سوال و جواب
  • خواندن یک متن با صدای بلند

بخش ریدینگ آزمون دولینگو با نمونه های دیگر در آزمون هایی مانند تافل وآیلتس کاملا متفاوت می باشد. کاملاانحصاری برای این آزمون است.

بخش لیسنینگ

توجه به اینکه این بخش یکی از راحترین بخش آزمون می باشد. در این بخش شما باید متنی را با صدای بلند بخوانید.دقت بالا شامل:

  • دقت بالا در خواندن متن
  • خواندن متن با تلفظ درست
  • خواند متن با تنیشن درست

در این بخش حتما دقت بالایی شود.

برای اطلاعات جامع درباره آزمون دولینگو و همچنین شناخت نقاط ضعف و قوت خود حتما از صفحه راهنمای آزمون دولینگو دیدن فرمایید.

تمرین در بخش های اسپیکینگ

روش های متوعی در بخش ها مختلف برای ارتقا بخش های آزمون وجود دارد یکی بهترین روش های در بخش اسپیکینگ استفاده از ساخت قالب آماده برای مکالمه می باشد. 2 قالب جذاب و پیشنهادی مرکز زبان ایران بریتانیا برای اینکه به تمامی موضوعات دلالت کند را حتما از ما جویا شوید تا در این بخش نمره بسیار بالایی کسب شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این بخش حتما مقاله دولینگو را مطالعه کنید.

تمرین در بخش رایتینگ

در این بخش حتما با استفاده از 5 روش پینهادی مرکز زبان ایران بریتانیا که چگونه آزمون دولینگو را با موفقیت قبول شویم؟ با اشاره به تنوع گرامر و لغتی در آنها رعایت شده است استفاده شود. برای مثال با تمرین بر روی موضوعات پرتکرار مانند:

  • خریدکردن
  • فروش
  • مسافرت
  • تحصیل
  • سرمایه گذاری
  • شبکه های اجتماعی

می توان تسلط خوبی بر روی بخش رایتینگ داشت. همچنین راه دیگری برای ارتقا این بخش استفاده از رایتینگ های نوشته شده با نمره بالا است که مرکز ایران بریتانیا با ارایه رایتینگ با نمرات بالا روش کسب نمره بالا در این بخش را برای شما میسر کرده است.

استفاده از منابع آموزشی

در حین تمرین و آمادگی برای آزمون، از منابع آموزشی متنوع استفاده کنید. کتاب‌ها، ویدئوها، پادکست‌ها و منابع آنلاین می‌توانند به شما در فهم بهتر ساختارها و واژگان زبان انگلیسی کمک کنند. بهترین منابع آیدیت شده آزمون دولینگو شامل:

  • کتاب مجموعه اراگون
  • لغات ضروری دولینگو
  • کتاب Duolingo basic
  • کتاب گرامر ضروری دولینگو
استفاده از منابع آموزشی
استفاده از منابع آموزشی

تمامی منابع در وب سایت ایران بریتانیا موجود می باشد.

کی از بهترین روش هایی که همه اساتید برجسته دنیا به آن شاره داشته اند که چگونه آزمون دولینگو را با موفقیت قبول شویم؟ تمرین با نمونه هایی سوالات سال های گذشته می باشد.

 تمرین با نمونه سوالات

هنگامی که به نزدیکی آزمون رسیده‌اید، با حل نمونه سوالات آشنا شوید. این کار به شما کمک می‌کند تا با ساختار سوالات آشنا شوید و سرعت و دقت خود را در پاسخ‌دهی افزایش دهید.  بهترین منابع آموزشی جدیدی که برای آزمون دولینگو معرفی شده است نمونه سوالات آزمون دولینگو در سال های گذشته می باشد. از آنجایی که سوالات آزمون در سال های گذشته بسیار تکرار شده است حتما با استفاده از نمونه سوالات سال های گذشته ارتقا سطح خود در آزمون را تست کنید.

همچنین کتاب های متنوعی در بخش های ردیدنگ و رایتینگ و اسپیکینگ و لغات ضروری معرفی شده است که میتوان به کتاب دولینگو انگلیش تست و همچنین کتاب لغات ضروری آزمون دولینگو اشاره کرد.

استفاده از آزمون آزمایشی

شرکت در آزمون های آزمایشی هر چقدر که به آزمون اصلی نزدیک می شوید به شما کمک میکند تا نقاط قوت و ضعف خود را بهتر درک کنید. انالیز نمره در آزمون آزمایشی بهترین کلید برای شما برای سنجش سطح آمادگی شما می باشد.

حتما بعد از شرکت در آزمون آزمایشی کارنامه خود را با استاد برجسته که سابقه تحلیل نمره و نقاط ضعف را دارد را به اشتراک بگذارید تا بتوان بر اساس نمره شما تحلیل کلی برای شرکت در آزمون اصلی داشته باشید.

نتیجه‌گیری درباره چگونه آزمون دولینگو را با موفقیت قبول شویم؟

آزمون دولینگو چالشی است اما با تدوین برنامه‌ای منظم و تمرین مداوم، می‌توانید به چگونه آزمون دولینگو را با موفقیت قبول شویم؟ کمک کند. پشتیبانی از منابع آموزشی و ایجاد اعتماد به نفس در خود، به شما کمک خواهد کرد تا با موفقیت آزمون دولینگو را قبول کنید. امید وارین از مقاله چگونه آزمون دولینگو را با موفقیت قبول شویم؟ نهایت استفاده را برده باشید. برای شرکت در کلاس دولینگو اینجا کلیک کنید.

برای استفاده از تجربه دیگر کاربران در آزمون دولینگو و آموزش های رایگان حتما از کانال تلگرام مرکز ایران بریتانیا دیدن فرمایید.

پرسش‌های متداول:

  1. آیا باید تنها از منابع انگلیسی استفاده کنیم؟ برخورداری از منابع فارسی و انگلیسی به کمک شما می‌آید. اما تمرکز بر منابع انگلیسی برای تقویت مهارت‌های زبانی بسیار مفید است.
  2. آیا تمرکز بر بخش خاصی از آزمون مفید است؟ تمرکز بر همه بخش‌های آزمون اهمیت دارد، اما به خصوص تمرکز بر نقاط ضعف شما در هر بخش، بهبودی موثری در نتایج شما خواهد داشت.
  3. چقدر باید روزانه وقت بگذارم؟ تقسیم زمان مناسب برای تمرین در هر بخش و روزی حداقل چند ساعت را به طور مداوم در نظر بگیرید.
  4. آیا می‌توانم از راهکارهای خاصی برای حفظ واژگان استفاده کنم؟ استفاده از کارت‌های واژگان، نوشتن جملات با واژگان جدید و مکالمه با خودتان از راهکارهای موثری برای حفظ واژگان است.
  5. چگونه می‌توانم استرس آزمون را کاهش دهم؟ تمرین‌های آزمون شبیه‌سازی شده، تنفس عمیق، مدیتیشن و استفاده از تکنیک‌های تسکین استرس می‌توانند به کاهش استرس و ترس از آزمون کمک کنند.

3 comments

  1. سهیلا کریمی

    با سلام. من مقاله به خوبی این نخونده بودم. مرسی که اطلاعات مفید در اختیار ما قرار میدین.

  2. Hi I want go please help me I cN speak English

    1. hi plz call to center 02191017475

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *