سبد خرید
نکات کلیدی برای حضور موثر در آزمون دولینگو

نکات کلیدی برای حضور موثر در آزمون دولینگو

4.7/5 - (11 امتیاز)

در این مقاله سعی شده است تمامی موارد و نکات کلیدی برای حضور موثر در آزمون دولینگو به صورت دسته بندی برای شما توضیح داده شود.برای کسب اطلاعات کامل درباره این مقاله حتما تا انتهای این صفحه با ما همراه باشید.

زمانبندی مناسب

پیش از شروع آزمون، مطمئن شوید که زمان کافی برای تمرین و انجام آزمون دارید. تعیین یک زمان مشخص به شما کمک می‌کند تا به‌طور جدی و با تمرکز بیشتری به آزمون مراجعه کنید.

خرید پکیج دولینگو
خرید پکیج دولینگو

حتما قبل از جلسه آزمون مطمعن شوید که نکات کلیدی برای حضور موثر در آزمون دولینگو را چک کرده اید. از مهمترین این نکات در این قسمت آورده شده است.

زمان بندی سرجلسه آزمون

همچنین زمان بندی سر جلسه آزمون از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال اگر سوالی 3 دقیقه زمان نیاز داشت حتما از نهایت زمان استفاده کنید چون که:

  1. زمان اضافه به سوالات بعدی اضافه نخواهد شد
  2. اگر شما زودتر از 1 ساعت سوالات را پاسخ دهید آزمون برای شما سوالات بیشتری مطرح کرده تا زمان شما به یک ساعت برسد.

لذا حتما از زمان خود نهایت استفاده را کنید. تا بتوان

  • سوالات را با دقت پاسخ دهید
  • پاسخ ها را چک کنید
  • سوالات بعدی را پیش بینی کنید.

تمامی نکات کلیدی برای حضور موثر در آزمون دولینگو که اشاره شده مربوط به مدیریت زمان است. آزمون دولینگو مانند آزمون آیلتس و یا تافل با محدودیت زمانی مواجه نیستید لذا در پاسخ به سوالات اصلا عجله نکرده و با دقت سوال را مطالعه کنید. برای مطالعه مقاله تمرین و تکنیک‌های مهارت خواندن آزمون دولینگو اینجا کلیک کنید.

خواندن دقیق سر جلسه آزمون

نکات کلیدی برای حضور موثر در آزمون دولینگو مهارت خواندن به قبل و در سر جلسه مربوط می باشد. در قبل از شروع آزمون باید به موارد که در قسمت پایین شاره شده است مطالعه کنید تا برای جلسه کاملا آماده باشید. در سر جلسه آزمون هم تکنیک های درست خواندن متن و تفهیم کلی سوال بسیار هم می باشد که باید دقت شود:

تقویت مهارت خواندن قبل از جلسه

قبل از جلسه آزمون باید برای تقویت مهارت های عمومی زبان خود کتاب های ریدینگ( inside reading- step to understanding- duolingo reading) و بقیه کتاب های که در پکیج دولینگو ایران بریتانیا قرار داده شده است را با دقت مطالعه کنید. تمامی داوطلبان باید مهارت تست زدن و همچنین مهارت درک مطلب خود را بالا ببرند. برای شرکت در کلاس دولینگو اینجا کلیک کنید.

مهارت خواندن سر جلسه

در هر سوال، دقیقاً بخوانید و تا دقیقه آخر زمان پاسخ‌گویی را به تمرین اختصاص دهید. عجله نکنید و از دقت در خواندن و درک سوال اطمینان حاصل کنید. خروج از سوال یا همان off topic شدن نمره شما را به شدن کاهش میدهد.

خواندن دقیق
خواندن دقیق

در این آزمون موضوعی به نام off topic  مطرح شده است به این معنا که اگر در قسمت نوشتار و یا گفتار آزمون شما از موضوع صحبت یا نوشتار خارج شوید هیچ نمره به شما تعلف نخواهد گرفت لذا این نکته مهم:

  • چندین بار سوال را بخوانید
  • دقت در نکات و کلمات کلیدی سوال
  • پاسخ به تمامی سوالات
  • مقایسه پاسخ سوالات با یکدیگر

حتما این نکات کلیدی برای حضور موثر در آزمون دولینگو را در نظر بگیرید.

توجه به ترجمه و معنی

در تمرین‌های ترجمه، دقت کنید که معنای دقیق جمله را منتقل کنید. از دانش خود در مورد گرامر و واژگان بهره ببرید. درک اینکه سوال چه چیزی از شما درخواست میکند بسیار مهم است برای مثال یه سوال زیر دقت کنید:

Once upon a time, in a small village nestled in the heart of the mountains, there lived a young girl named Lily. She was known for her kind heart and adventurous spirit. Every day, she would explore the lush green forests that surrounded the village, discovering hidden treasures and encountering magical creatures

One sunny morning, as Lily was wandering through the woods, she stumbled upon a mysterious old book lying under a towering oak tree. Intrigued, she opened the book and found herself transported to a different world. The pages were filled with enchanting tales of faraway lands and extraordinary adventures

With each turn of the page, Lily found herself immersed in a new story. She traveled through deserts with brave warriors, soared across the sky with majestic dragons, and delved into the depths of the ocean with mythical sea creatures. The book became her portal to endless possibilities and her escape from the ordinary

As time went on, Lily’s love for the magical book grew stronger. She became determined to unravel its secrets and understand its true power. With the help of her newfound friends from the book’s pages, she embarked on a quest to protect the book from falling into the wrong hands

Through countless trials and challenges, Lily discovered not only the strength within herself but also the importance of friendship, courage, and the belief in magic. Together, they fought against darkness and restored balance to the worldتوجه به ترجمه و معنی

توجه به ترجمه و معنیموضوع اصلی این متن درباره یک دختر جوان به نام لیلی است که با کشف یک کتاب قدیمی و جادویی، به دنیای جدیدی سفر میکند و در آنجا ماجراجوییهای فوقالعاده را تجربه میکند. این متن درباره رشد و تحول لیلی، دوستی و شجاعت و قدرت خیال پردازی و تاثیر آن بر زندگی او و دیگران است. یکی از بهترین نکات کلیدی برای حضور موثر در آزمون دولینگو درک مطلب می باشد.

تمرکز بر نکات گرامری

یکی از تمرین‌هایی که نکات کلیدی برای حضور موثر در آزمون دولینگو را اشاره میکند مرتبط با گرامر و نکات زبانی هستند، دقت کنید تا اشتباهات رایج را جلوگیری کنید. ممکن است تمرین‌های این دسته در بهبود دقت شما تأثیر بگذارند. حتما در منزل قبل شروع آزمون گرامر های مهمی از قبیل:

  1. زمان های کامل
  2. زمانهای شرطی
  3. زمانهای مجهول
  4. کلمات ربط
  5. جملات پیچیده
  6. استفاده از کالوکیشن ها
  7. کلمات ساختاری موازی

و تمامی موارد بالا را با دقت بررسی کنید تا در صحبت کردن و همچنین ساختار نوشتار خود استفاده کنید.

شنیداری دقیق

در تمرین‌های شنیداری، تمرکز خود را بر روی فهم دقیق متن داشته باشید. اگر نیاز دارید، چند بار متن را گوش کنید تا بهتر بفهمید. گوش دادن به پادکست های مهمی از قبیل:

  • دولینگو تست
  • پادکست لغات دولینگو
  • پادکست

در تمرین های شنیداری مهم این است که قبل از آزمون حتما لهجه امریکایی با دقت درک کنید. در هنگام آزمون 3 نکته مهم در باره بخش شنیداری مهم است که:

  • هر 3 بار متن را پخش کنید و گوش کنید
  • قوانین نوشتار را رعایت کنید
  • هر چه از متنشنیدید یاداشت کنید چه کم چه زیاد

تمرین قبلی

قبل از ورود به آزمون، از بخش تمرین‌های روزانه Duolingo استفاده کنید تا مهارت‌های خود را گسترش دهید و گرم‌شوید.

آرامش و خوش‌بینی

آرامش خود را حفظ کنید و از فشار آزمون نترسید. هدف اصلی از Duolingo یادگیری زبان است، پس از این نگرانی را کنار بگذارید و لذت ببرید. حتما مقاله دولینگو را مطالعه کنید.

تنوع موضوعات

دولینگو موضوعات مختلفی را در آزمون‌ها و تمرین‌های خود استفاده می‌کند. پیش از آزمون، با موضوعات مختلفی آشنا شوید تا در همه زمینه‌ها مهارت داشته باشید.

حتما برای نکات کلیدی برای حضور موثر در آزمون دولینگو برای موضوعات زیر قالب آماده بسازید:

  • مسافرت
  • خرید
  • تحصیل
  • ارتباطات
  • شبکه های اجتماعی
  • خانواده

تمامی نکات کلیدی که در بارلا اشاره شده است از نکات کلیدی برای حضور موثر در آزمون دولینگو می باشد.

به تجربه‌تان اعتماد کنید

به خودتان اعتماد کنید و به این فکر نکنید که باید همه سوال‌ها را درست جواب دهید. آزمون‌های Duolingo بهبود پیشرفت شما را نشان می‌دهد، پس از اینکه انجام شده، از نتایج یادگیریتان استفاده کنید.

با توجه به این نکات، می‌توانید بهترین عملکرد را در آزمون Duolingo از خود ارائه دهید. همچنین، به یاد داشته باشید که هدف اصلی این پلتفرم یادگیری زبان است، پس از اینکه خودتان را به چالش می‌کشید، از مسیر یادگیریتان لذت ببرید.

نتیجه گیری درباره نکات کلیدی برای حضور موثر در آزمون دولینگو

در نتیجه برای تسلط بر لغات کاربردی و مهم آزمون باید لیست کامل آن را از سایت ایران بریتانیا دانلود کرد و مطالعه کرد. برای اینکه تمامی لغات ضروری را به صورت رایگان دانلود کنید در کانال تلگرام ایران بریتانیا مشاهده کنید. برای مطالعه مقاله تمرین و تکنیک‌های مهارت خواندن آزمون دولینگو اینجا کلیک کنید. امیدواریم که از مقاله نکات کلیدی برای حضور موثر در آزمون دولینگو استفاده را برده باشید و در صورت هر گونه سوال درباره آزمون با ما در ارتباط باشید

سوالات متداول

از سوالات پرتکرار که مربوط به نکات کلیدی برای حضور موثر در آزمون دولینگو می باشد این سوالات می باشد که حتما دقت بفرمایید.

1- چقدر زمان برای آمادگی آزمون دولینگو مورد نیاز است؟ این بسته به زبان ابتدایی شما دارد. اگر زمان متوسط به قوی داشته باشید در حد 5 جلسه.

2- کلاس دولینگو بهتر است یا بسته خودآموز؟ بسته به نمره موردنیاز شما در آزمون دارد اگر کمتر از 115 مورد نیاز است با بسته قابل کسب می باشد اما برای نمره بالاتر باید در کلاس های نخصصی دولینگو شرکت کرد.

3- شرایط برگزاری کلاس های تخصصی مرکز ایران بریتانیا چیست؟ کلاس های تخصصی به صورت خصوصی و 1 نفره برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *