سبد خرید
کاربرد زمان گذشته کامل (Past Perfect) در 2 آزمون آیلتس و تافل

کاربرد زمان گذشته کامل (Past Perfect) با 4 مثال

4.3/5 - (28 امتیاز)

در این مقاله به معرفی زمان گذشته کامل در زبان انگلیسی پرداخته شده است و تمامی نکات طلایی و کلیدی کاربردی برای کاربرد این زمان در آزمون های معرف آیلتس و تافل اشاره شده است. حتما تا انتهای مقاله زمان گذشته کامل با ما همراه باشید.

معرفی زمان گذشته کامل

گذشته کامل (Past Perfect) یک زمان گرامری در زبان انگلیسی است که برای نشان دادن وقوع یک عمل در گذشته قبل از وقوع عمل دیگری در گذشته استفاده می‌شود. این زمان به صورت زیر تشکیل می‌شود:

ساختار گذشته کامل:

فاعل + had (گذشته فعل کمکی have) + شکل سوم فعل (Past Participle)

مثال:

  1. She had already eaten when I arrived (او قبل از وقتی که من رسیدم، قبل از دسته جمع کردنده بود.)
  2. By the time he called, I had finished my homework (تا وقتی که او زنگ زد، من تمام کار خود را انجام داده بودم.)

در مثال اول، had فعل کمکی گذشته فعل eat است و eaten شکل سوم فعل eat است. این جمله نشان می‌دهد که عمل “خوردن” قبل از وقوع عمل “رسیدن” انجام شده است. برای مطالعه گرامر Would اینجا کلیک کنید.

معرفی زمان گذشته کامل
معرفی زمان گذشته کامل

در مثال دوم، had فعل کمکی گذشته فعل finish است و finished شکل سوم فعل finish است. این جمله نشان می‌دهد که عمل “تمام کردن کار” قبل از وقوع عمل “زنگ زدن” انجام شده است.

کاربرد زمان گذشته کامل در زبان انگلیسی

زمان گذشته کامل (Past Perfect) در زبان انگلیسی برای نشان دادن ترتیب زمانی دو عمل در گذشته استفاده می‌شود. این زمان به شما اجازه می‌دهد تا بگویید که کدام یک از دو عمل در گذشته قبل از دیگری اتفاق افتاده است. کاربردهای اصلی زمان گذشته کامل به شرح زیر است:

ترتیب زمانی در گذشته

از زمان گذشته کامل برای نشان دادن این که کدام یک از دو عمل در گذشته قبل از دیگری رخ داده است، استفاده می‌شود. معمولاً عملی که قبل‌تر از دیگری اتفاق افتاده است با گذشته کامل نشان داده می‌شود. مثال:

    • She had already left when I arrived. (او قبل از وقتی که من رسیدم، رفته بود.) در اینجا، عمل رفتن (left) ابتدا اتفاق افتاده و بعد از آن عمل “رسیدن (arrived) رخ داده است.
    • They had finished dinner before the movie started. (آنها شام را تمام کرده بودند قبل از اینکه فیلم شروع شود.) در اینجا، عمل تمام کردن (finished) ابتدا اتفاق افتاده و بعد از آن عمل شروع شدن فیلم (started) رخ داده است.

گذشته کامل با by the time و before

از زمان گذشته کامل به عنوان زمان ماقبلی در جملاتی که با عباراتی مانند by the time (تا وقتی که) و before (قبل از) آغاز می‌شوند، استفاده می‌شود. مثال:

    • By the time I got to the party, they had already eaten all the food. (تا وقتی که به مهمانی رسیدم، آنها قبلاً همه غذاها را خورده بودند.)
    • She had finished her work before her boss arrived. (قبل از اینکه رئیسش برسد، کار خود را تمام کرده بود.)

تجربیات گذشته

زمان گذشته کامل برای بیان تجربیات و تجربیات گذشته در زمان خاص استفاده می‌شود. معمولاً با کلماتی مانند never (هرگز)، ever (هرگز)، before (قبل از) و already (قبلاً) همراه می‌شود. مثال:

    • I had never seen such a beautiful sunset before. (هرگز غروبی زیبا مشاهده نکرده بودم.)
    • Have you ever visited Paris? Yes, I had visited it once before. (آیا تا کنون پاریس را بازدید کرده‌اید؟ بله، یک بار قبلاً بازدید کرده بودم.)
تجربیات گذشته
تجربیات گذشته

همچنین برای مطالعه و داشتن 50 کلمه ضروری برای مکالمه روزمره انگلیسی اینجا کلیک کنید.

  1. شرایط غیرفعال در گذشته: زمان گذشته کامل برای بیان شرایط غیرفعال یا فرصت‌های از دست رفته در گذشته استفاده می‌شود. مثال:
    • He would have passed the exam if he had studied harder. (اگر بیشتر مطالعه می‌کرد، امتحان را قبول می‌کرد.)
    • She regretted that she had not taken the job offer when it was available. (او افسوس می‌خورد که وقتی فرصت وجود داشته است، پیشنهاد شغل را نپذیرفته است.)

مهم است که در استفاده از زمان گذشته کامل به ترتیب زمانی دقت کنید و عملی که قبل‌تر از دیگری رخ داده است با گذشته کامل نشان داده شود.

خلاصه و پایان مقاله

امیدواریم از مطالعه مقاله زمان گذشته کامل استفاده لازم را برده باشید. اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید، تمرین، مطالعه و آمادگی می‌تواند به شما کمک کند تا نتایج مثبتی کسب کنید و به دستاوردهای آینده‌ی خود در کشورهای انگلیسی‌زبان دست پیدا کنید.

در کانال تلگرامی مرکز زبان ایران بریتانیا آموزهای رایگان به صورت ویدئو و فایل های تصویری و حتی پادکست های حرفه زبان انگلیسی آورده شده است. برای اینکه تمامی لغات ضروری را به صورت رایگان دانلود کنید در کانال تلگرام ایران بریتانیا مشاهده کنید. امیدواریم که مقاله زمان گذشته کامل استفاده را برده باشید و در صورت هر گونه سوال درباره آزمون با ما در ارتباط باشید.

10 comments

  1. سلام واحترام وتشکر.عالی

    1. درود و وقت بخیر به شما. برای داشتن اطلاعات .ویدئو و فیلمهای رایگان آموزشی کانال تلگرامیما به نشانی iranbritish را دنبال کنید. تشکر

      1. سلام درواقع گذشته کامل انگلیسی معادل ماضی بعید درزبان فارسی است که همیشه با بود میاد مثلا دیده بود،کرده بودو…

        1. سلام وقت بخیر و شادی بله دقیقا همین طور هست و لی در فارسی عامیانه کمی وارن تر و ساده تر بیان می شود.

      2. سلام مرسی مطلب خوبی بود.

        1. گرامر بسیار خوبی بود
          زبان در هر کجای دنیا لازم است تشکر
          مطالب خوبی بود

          1. درود به شما کاربر گرامی. حتما عضو کانال تلگرامی iranbritish شوید.

    2. محمدامین محمدی نصر

      سلام تشکر از راهنمایی شما…

  2. با سلام .
    گرامر خوبی بود و مفید.

    1. درود به شما کاربر گرامی. با تشکر از بیان نظرتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *