سبد خرید
بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی 5 روش

بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی 5 روش

امتیاز post

در این مقاله درباره اهمیت بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی بر یادگیری زبان انگلیسی و همچنین روش های نوین برای کسب بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی در ایران به صورت خودخوان و کلاس های زبان توضیح داده شده است. برای دریافت بهترین آموزش با مرکز زبان ایرن بریتانیا تماس حاصل فرمایید.

مقدمه آموزش مکالمه انگلیسی

انگلیسی یکی از پرکاربردترین زبان‌های دنیاست. مردم 6 کشور بریتانیا، ایالات متحده امریکا، کانادا، ایرلند جنوبی، استرالیا و نیوزیلند به زبان انگلیسی صحبت می‎کنند و مردم بسیاری از کشورها نیز این زبان را به عنوان زبان دوم خود یاد می‎گیرند. اگر با زبان انگلیسی آشنا باشید، به راحتی می‌توانید با مردمان دیگر نقاط دنیا ارتباط برقرار کنید.

بنر آموزش زبان
بنر آموزش زبان

برای برقراری ارتباط، باید مکالمه انگلیسی را یاد بگیرید تا حرف طرف مقابل را بفهمید و بتوانید منظور خود را به او برسانید. در واقع باید دو مهارت اسپیکینگ و لیسنینگ خود را تقویت کنید. در این مقاله در مورد  اهمیت مکالمه در زبان انگلیسی صحبت می‌کنیم و بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی را نیز به شما عزیزان معرفی می‌نماییم. با ما همراه باشید.

اهمیت مکالمه در زبان انگلیسی

اگر به دنبال آموزش زبان انگلیسی هستید، حتما می‌دانید که مکالمه در زبان انگلیسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن محسوب می‌شود. آموزش مکالمه انگلیسی به شما کمک می‌کند تا با دیگران ارتباط برقرار کنید و با آن‌ها به گفتگو بنشینید. اگر مکالمه زبان انگلیسی را بلد باشید، به راحتی می‌توانید با یک فرد انگلیسی زبان صحبت کنید و حرف‌های او را بفهمید. آموزش مکالمه انگلیسی برای افرادی که قصد مهاجرت دارند یا برای کار و تحصیل به کشور دیگری سفر می‌کنند، لازم و ضروری است.

برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی باید دو مهارت اسپیکینگ و لیسنینگ خود را تقویت کنید. مهارت لیسنینگ یا شنیداری زبان به شما کمک می‌کند تا صحبت‌های دیگران را درک کنید و منظور آن‌ها را متوجه شوید. با اسپیکینگ می‌توانید انگلیسی صحبت کنید و منظور خود را به مخاطب برسانید. در این قسمت بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی در منزل به صورت خودخوان و بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی به صورت شرکت در کلاس های و روش های نوین آموزشی توضیح داده می شود.

روش‌های نوین آموزش مکالمه انگلیسی

هرچقدر که در کلاس‎های زبان انگلیسی شرکت کنید و حتی بهترین استادها را داشته باشید، تا خودتان نخواهید، چیزی یاد نمی‌گیرد. شما باید هدف مشخصی داشته باشید و از انگیزه کافی برای یادگیری برخوردار باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را از آموزش زبان دریافت کنید. البته تأثیر روش آموزشی را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. اگر قصد یادگیری زبان را دارید، باید بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی را انتخاب کنید. بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی، روشی است که شما را خسته نکند و بتواند در کمترین زمان بهترین بازدهی را داشته باشد.

روش‌های نوین آموزش مکالمه انگلیسی
روش‌های نوین آموزش مکالمه انگلیسی

برای یادگیری زبان حتما نباید سخت مطالعه کنید. لازم نیست لیستی از لغات را تهیه نمایید و آن را بارها بخوانید تا حفظ شوید. قرار نیست زبان انگلیسی را با دشواری یاد بگیرید. روش‌های نوین آموزش مکالمه انگلیسی راه‌های آسان‌تر و سریع‌تری را پیش‌روی شما قرار می‌دهند. در بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی  خبری از مطالعه طولانی مدت و حفظ کردن نیست! بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی و تمامی نکات کلیدی و مفیدی در مورد آموزش زبان دارند. این نکات عبارتند از:

  • خود را در موقعیت مناسب قرار دهید.

سعی کنید در شرایطی قرار بگیرید که ذهن شما درگیر لغات و مفاهیم زبان انگلیسی باشد. باید بتوانید از آن‌چه بلد هستید، استفاده کنید و هر روز چیزهای جدیدتری یاد بگیرید. برای انجام این کار پیشنهاد می‌کنیم از گوشی تلفن خود شروع کنید و زبان آن را به انگلیسی تغییر دهید. روی لوازم خانه برچسب بزنید و معادل انگلیسی آن را بنویسید تا همیشه جلوی چشمتان باشد.

  • به انگلیسی صحبت کنید.

بسیاری از افراد از حرف زدن به انگلیسی می‌ترسند. در واقع اعتماد بنفس مکالمه انگلیسی را ندارند. شاید تلفظ لغات را به خوبی بلد نباشید یا در جمله سازی مشکل داشته باشید. اصلا مهم نیست! با همان لغاتی که بلدید، جملات خود را بسازید و سعی کنید انگلیسی صحبت کنید.

در مراحل اولیه اشتباهات زیادی دارید و شاید نتوانید منظور خود را به مخاطب برسانید. شما در ابتدای راه هستید و باید اشتباه کنید تا یاد بگیرید. پس این فرصت را از دست ندهید و شروع به صحبت کردن کنید تا مکالمه انگلیسی را یاد بگیرید. اگر به دنبال بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی هستید، به این نکته توجه داشته باشید.

  • یک دوست انگلیسی زبان پیدا کنید.

بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی این است که انگلیسی بشنوید و صحبت کنید تا مسلط شوید. برای این کار بهتر است با یک فرد انگلیسی زبان آشنا شوید. یک دوست انگلیسی زبان سرعت یادگیری شما را افزایش می‌دهد و کمک می‌کند تا بهتر یاد بگیرید.

  • لغات کم و پرکاربرد را حفظ کنید.

در روش‌های نوین و بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی خبری از حفظ لغات زیاد نیست. قرار نیست ذهن خود را با تعداد زیادی از لغات کنید. باید روش درستی برای این کار انتخاب نمایید و لغات مهم و کلیدی را به خاطر بسپارید. برای حفظ کردن لغات از جعبه لایتنر استفاده نمایید و سعی با تمرین و تکرار آن‌ها را ملکه ذهن خود کنید.

  • اشتباهات خود را یادداشت کنید.

قرار نیست از اول همه چیز را بلد باشید. از اشتباه کردن نترسید. با صدای بلند انگلیسی صحبت کنید و حتی اگر اشتباه می‌کنید، این کار را انجام دهید. هرچقدر بیشتر صحبت کنید، بیشتر یاد می‌گیرید و کمتر اشتباه می‌کنید. برای این‌که اشتباهات خود را به یاد داشته باشید، بهتر است آن‌ها را یادداشت کنید و سعی کنید دیگر تکرار نکنید.

روش‌های خودخوان آموزش مکالمه انگلیسی

اگر فرصت حضور در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی را ندارید، نگران نباشید. شما می‌توانید در خانه تمرین کنید و با استفاده از بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی، به طور خودخوان انگلیسی را بیاموزید. یادگیری زبان انگلیسی به تنهایی نیز ممکن است. برای استفاده از بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی در خانه، نکات زیر را به یاد داشته باشید:

  • اطراف خود را با زبان انگلیسی پر کنید.

به دنبال فرصت مناسب برای یادگیری نباشید. سعی کنید از هر فرصتی برای این کار استفاده نمایید و در واقع انگلیسی را زندگی کنید. فیلم و سریال انگلیسی ببینید. این روش جزو بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی  است. به انگلیسی فکر کنید و به انگلیسی صحبت کنید. این بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی است که می‌توانید از آن استفاده نمایید.

روش‌های خودخوان آموزش مکالمه انگلیسی
روش‌های خودخوان آموزش مکالمه انگلیسی
  • صدای خود را ضبط کنید

یکی از بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی که تاثیر بی نظیری بر کاربران زبان انگلیسی داشته است رکورد صدا می باشد. ضبط صدا به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف خود را پیدا کنید و آن‌ها را برطرف نمایید.

  • پادکست گوش دهید

پادکست‌ها یکی از بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی و تقویت زبان می باشد. به صحبت‌های گوبنده خوب گوش دهید و سعی کنید منظور او را کاملا درک نمایید. با پادکست می‌توانید لغات جدید و تلفظشان را به خوبی یاد بگیرید و حتی نحوه استفاده از لغات در جمله را نیز بیاموزید.

  • جلوی آینه تمرین کنید

اگر تنها هستید و هیچ کسی را برای مکالمه ندارید، بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی این است که با خودتان صحبت کنید. می‌توانید جلوی آینه بایستید و جملاتی که یاد گرفته‌اید تکرار کنید.

  • ابزارهای آنلاین

استفاده از این ابزارها بخشی از بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی است. نرم‌افزارهای زبان شناسی و برنامه‌های آموزش مکالمه متعددی وجود دارند که می‌توانید برای تمرین و یادگیری از آن‌ها استفاده نمایید.

مدت زمان مطالعه برای آموزش مکالمه انگلیسی

حتما تبلیغات مؤسسات یا برنامه‌های آموزش مکالمه انگلیسی را دیده‌اید. بسیاری از این مؤسسات مدعی هستند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مکالمه انگلیسی را به علاقه‌مندان آموزش می دهند. برخی از این مؤسسات پای خود را فراتر گذاشته و زمان مشخصی را نیز تعیین می‌کنند. مثلا می‌گویند در کمتر از 6 ماه آموزش مکالمه انگلیسی را به اتمام می‌رسانند یا حتی کمتر از 3 ماه زبان را آموزش می‌دهند.

نکته این‌جاست که هیچ زمان دقیقی برای آموزش مکالمه انگلیسی وجود ندارد و این زمان برای هر فرد متفاوت است. برای این‏که مدت زمان مطالعه برای آموزش مکالمه انگلیسی را مشخص کنید، باید مواردی را در نظر بگیرید. برای این کار ابتدا به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • در چه سطحی قرار دارید؟
  • قصد دارید تا چه سطحی پیش بروید؟
  • در طول روز چند ساعت را به مطالعه اختصاص می‎دهید؟

طبیعی است، هرچه سطح بالاتری داشته باشید و زمان بیشتری را به مطالعه و تمرین اختصاص دهید، زودتر به نتیجه موردنظر می‌رسید و زمان کمتری برای آموزش مکالمه انگلیسی نیاز دارید. علاوه بر این موارد، انگیزه شما برای آموزش مکالمه انگلیسی نیز مهم است. هرچه انگیزه شما برای یادگیری زبان بیشتر باشد، مدت زمان مطالعه برای آموزش مکالمه انگلیسی بیشتر بوده و نتیجه نیز سریع‎تر حاصل می‌گردد.

برای اطلاعات بیشتر درباره روشهای نوین آموزش زبان انگلیسی و آموزش زبان انگلیسی به فارسی اینجا کلیک کنید.

بهترین اپلیکیشن‌های آموزش مکالمه انگلیسی

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم­، برای بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی باید اسپیکینگ و لیسنینگ خود را تقویت کنید. اگر از جمله افرادی هستید که انگلیسی را خوب بلدید، اما در بخش اسپیکینگ ضعف دارید، می‌توانید از اپلیکیشن‌های آموزش مکالمه انگلیسی برای تقویت مهارت‌های خود استفاده نمایید. این اپلیکیشن‌ها عبارتند از:

  • بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی با اپلیکیشن English Speaking Practice
  • بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی با اپلیکیشن English Conversation Practice
  • بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی با اپلیکیشن Practice English Speaking Talk
بهترین اپلیکیشن‌های آموزش مکالمه انگلیسی
بهترین اپلیکیشن‌های آموزش مکالمه انگلیسی

از اپلیکیشن های معروف معرفی شده در قسمت بالا از بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی می باشند و زبان انگلیسی را بسیار ارتقا داد البته باید به این نکته دقت داست که اپلیکیشن یکی از بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی می باشد و زمان بندی مناسب برای مطالعه و روش مناسب برای لغت آموزی از دیگر نکاتی است که تاثیر بسیار زیادی دارد.

بهترین کتاب های مکالمه زبان انگلیسی

یکی از بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی استفاده از کتاب های تخصصی برای مکالمه می باشد. انواع کتاب های مختلفی از انتشارات زبان های مختلف به چاپ رسیده است که برخی از این کتاب های به صورت مختصر معرفی شده است.

  • کتاب معروف English conversation

این کتاب یکی از بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی به صورت خود خوان در منزل می باشد که از مبتدی شروع شده و تمامی مکالمات روزمره را با نمونه سوالات و پاسخ های تشریحی شاکل می شود و لغات ضروری زبان را نیز در آن مشاهده خواهید کرد. این کتاب توصیه شده توسط بهترین اساتید زبان انگلیسی می باشد.

  • کتاب معروف Talk English

به ادعای نویسنده این کتاب یکی از بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی به صورت خود خوان با بیا روش های بسیار ساده و کاربردی برای ارتقا زبان دانش پژوهان می باشد. تمرکز این کتاب برروی مکالمه محاوره ای می باشد و کلمات و اصطلاحت روزمره را آموزش میدهد.

  • کتاب معروف Spoken English in dialogues

این کتاب به عنوان بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی برای افرادی است که بر مکالمه زبان نگلیسی کاملا مسلط هستند اما  در شرایط وافعی تا به حال قرار نگرفته اند با این کتاب یکی از بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی به صورت خودخوان و تسلط زبانی کاربران می باشد.

بنر آزمون دولینگو
بنر آزمون دولینگو

کتاب listening is an act of love

این کتاب به عنوان یکی از بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی و منبع های مهم تقویت لیسنینگ برای مکالمه و بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی محاوره ای در منزل می باشد. در این کتاب که یک کتاب داستان میباشد درباره شخصیت های مختلف عامیانه و غیر معروف آمریکایی صحبت میکند.

جمع بندی درباره بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی

در این مقاله اهمیت آموزش مکالمه انگلیسی را بیان کردیم و بهترین روش آموزش مکالمه انگلیسی را نیز معرفی نمودیم. آموزش مکالمه انگلیسی یکی از مهم‌ترین بخش‌های یادگیری زبان انگلیسی است. اگر به قصد مهاجرت انگلیسی یاد می‎گیرد یا قصد کار، تحصیل یا تجارت در کشور دیگری را دارید، باید برای آموزش مکالمه انگلیسی تلاش کنید و زمان کافی به این کار اختصاص دهید.

برای این کار باید دو مهارت لیسنینگ و اسپیکینگ خود را ارتقا دهید تا بتوانید صحبت‌های طرف مقابل خود را درک کنید و منظورتان را به او بفهمانید. بهترین راه برای تقویت لیسنینگ و اسپیکینگ، گوش دادن و صحبت کردن است. ترس را کنار بگذارید و با اعتماد بنفس انگلیسی صحبت کنید. از اشتباهات خود درس بگیرید و با برطرف کردن آن‌ها، مهارت‌‌های زبان خود را تقویت کنید.

شما عزیزان می توانید ما را در اینستاگرام ایران – بریتیش جستجو نمایید. همچنین حتما از مقاله های موجود برای آزمون سلپیپ استفاده کنید. مجموعه ایران بریتانیا بهترین امکانات و مجموعه های آموزش زبان انگلیسی را برای شما عزیزان تدارک دیده است. حتما از فروشگاه دوره های آموزش زبان انگلیسی هم دیدن نمایید. در ادامه شما عزیزان همچنین می توانید پکیج خودآموز آزمون سلپیپ را برای آموزش خود خوان آزمون سلپیپ را تهیه نمایید.

بنر آزمون سلپیپ
بنر آزمون سلپیپ

مرکز زبان ایران بریتانیا بسته های آموزش زبان انگلیسی به فارسی را به صورت حرفه ای به همراه کتاب های آموزش زبان انگلیسی برای داوطلبین زبان انگلیسی تهیه کرده است که زبان را از صفر تا ۱۰۰ بالا می برد. لذا برای کسب اطلاعات بیشتر درباه بسته های آموزشی زبان انگلیسی به فروشگاه ایران بریتانیا مراجعه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *