سبد خرید
آموزش زبان انگلیسی به فارسی با 5 روش

آموزش زبان انگلیسی به فارسی با 5 روش

امتیاز post

این روزها آموزش زبان انگلیسی اهمیت زیادی دارد. مهم نیست در چه رشته‎ای تحصیل می‌کنید یا به چه شغلی مشغول هستید. در هر صورت به زبان انگلیسی نیاز دارید. انگلیسی یک زبان بین‌المللی است. اگر در فضای مجازی فعال هستید یا در زمینه تجارت و اقتصاد کار می‌کنید، باید با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید. بسیاری از برنامه‌ها و اپ‌هایی که در زندگی روزمره از آن استفاده می‌کنیم، زبان انگلیسی دارند.

آموزش زبان انگلیسی به فارسی برای آزمون‌های ورودی نیز بسیار مهم است. اگر قصد مهاجرت دارید باید با این زبان آشنایی داشته باشید تا بتوانید با مردم کشور مقصد ارتباط برقرار کنید. آشنایی با زبان انگلیسی دایره مطالعات شما را نیز افزایش می‌دهد. می‌توانید سری به سایت‌های انگلیسی زبان بزنید و در مورد هر موضوعی که دوست دارید، تحقیق کنید. در این مقاله در مورد اهمیت آموزش زبان انگلیسی به فارسی صحبت می‌کنیم و به معرفی روش‌های آموزش زبان و اپلیکیشن‌های مربوط به آن می‌پردازیم.

اهمیت آموزش زبان انگلیسی به فارسی

زبان، یکی از مهم‌ترین ابزارهای برقراری ارتباط است. همه کشورهای دنیا یک زبان رسمی دارند. مردم یک کشور می‌توانند با زبان رسمی خود به راحتی باهم صحبت کنند و از این طریق با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند. زبان رسمی کشور ایران فارسی است. مردم ایران با زبان فارسی با هم‌وطنان خود صحبت می‎کنند، اما نمی‌توانند با این زبان با مردم دیگر نقاط دنیا ارتباط برقرار کنند. اگر می‎خواهید با مردم دیگر کشورها ارتباط برقرار نمایید، باید زبان دیگری بلد باشید. زبانی که همه مردم دنیا آن را بدانند و با آن آشنایی داشته باشند.

اهمیت آموزش زبان انگلیسی به فارسی
اهمیت آموزش زبان انگلیسی به فارسی

انگلیسی یک زبان بین‌المللی است. مردم بسیاری از کشورهای دنیا علاوه بر زبان مادری خود، با زبان انگلیسی نیز آشنایی دارند و از این طریق با مردمان دیگر نقاط دنیا ارتباط برقرار می‎کنند. زبان انگلیسی فقط یک ابزار ارتباطی نیست!

آموزش زبان انگلیسی به فارسی در زندگی روزمره ما نیز نقش دارد. با یادگیری این زبان به راحتی می‌توانید به منابع متنوع علمی، پزشکی، تکنولوژی، تجارت و … دسترسی داشته باشید و اطلاعات خود را هم‌تراز با جدیدترین اطلاعات روز دنیا نگه دارید. در واقع با آموزش زبان انگلیسی به فارسی به یک منبع اطلاعاتی بی‌نهایت دسترسی پیدا می‎کنید و می‌توانید از آن در بخش‌های مختلف زندگی خود استفاده نمایید.

آموزش زبان انگلیسی به فارسی اطلاعات شما را در هر زمینه‌ای ارتقا می‎دهد و فرصت‌های شغلی زیادی را برایتان ایجاد می‌کنید. اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌های خارج از ایران را دارید یا به دلایل کاری مهاجرت می‎کنید، باید با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید تا بتوانید در کشور مقصد زندگی کنید و با اطرافیان خود ارتباط برقرار نمایید.

آموزش زبان انگلیسی به فارسی در زندگی امروز اهمیت بسیار زیادی دارد. همین مسئله باعث شده است تا بسیاری از خانواده‏ها از همان دوران کودکی به فکر آموزش فرزندان خود باشند و آن‌ها را برای زندگی بهتر و فرصت‌های بیشتر آماده کنند.

روش‌های آموزش زبان انگلیسی به فارسی

روش‌های مختلفی برای آموزش زبان انگلیسی به فارسی وجود دارد. این روش‌ها عبارتند از:

  • ثبت نام در مؤسسات زبان و حضور در کلاس

کلاس‎های آموزش زبان انگلیسی با همراهی یک استاد برگزار می‎شوند. استاد زبان، منابع متنی، ویدیویی یا صوتی متنوعی را به زبان‌آموزان معرفی می‌کند و با پرسش و پاسخ‌های منظم، میزان یادگیری زبان آموز را می‌سنجد. حضور در کلاس این فرصت را به شما می‌دهد که در کنار دیگر زبان‌آموزان قرار بگیرید و با افرادی هم‌سطح خود گفتگو و مکالمه داشته باشید. می‌توانید سوالات خود را از استادتان بپرسید و در کمترین زمان ممکن به جواب برسید.

  • استفاده از کلاس‌های آنلاین

در سال‌های اخیر و با پیشرفت تکنولوژی، آموزش زبان انگلیسی به فارسی آسان‎تر شده و شرایط مناسب‌تری را برای علاقه‌مندان ایجاد کرده است. بسیاری از مؤسسات زبان و اساتید این رشته کلاس‌های خود را به صورت آنلاین برگزار می‌کنند. این کلاس‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس برگزار می‎شود و فرصت یادگیری در منزل همراه با استاد را برای علاقه‌مندان فراهم می‎کند.

روش‌های آموزش زبان انگلیسی به فارسی
روش‌های آموزش زبان انگلیسی به فارسی
  • استفاده از اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی به فارسی

استفاده از اپلیکیشن‌ یکی از جدیدترین راه‌های آموزش زبان انگلیسی به فارسی است. اپلیکیشن‌های متعددی وجود دارند که با شیوه‌های بسیار جدید، زبان انگلیسی را به مخاطبان خود آموزش می‎دهند. اغلب این برنامه‌ها رایگان هستند و امکانات فوق‌العاده‌ای دارند. این اپلیکیشن‌ها روش‎های بسیار ساده و جذابی برای آموزش دارند و مخاطب خود را خسته نمی‏کنند.

  • استفاده از سایت‌های آموزش زبان انگلیسی به فارسی

وب‌سایت‌های زیادی هستند که در زمینه آموزش زبان انگلیسی به فارسی فعالیت می‌کنند. این وب‌سایت‌ها، آموزش زبان انگلیسی به فارسی را سطح از مبتدی شروع می‌کنند و در هر درس تعدادی لغت به همراه نکات گرامری را ارائه می‌دهند. اگر در سطح مبتدی هستید و هنوز چیز زیادی از زبان انگلیسی نمی‌دانید، می‌توانید از این وب‌سایت‌ها برای یادگیری لغات و گرامر استفاده کنید.

  • حضور در انجمن‌های زبان انگلیسی

یکی از بهترین روش‌ها برای آموزش زبان انگلیسی به فارسی، حضور در انجمن‌های آنلاین یا همان فروم‎هاست. در این انجمن‌ها می‎توانید با دیگر افرادی که به دنبال آموزش زبان هستند، آشنا شوید و به تبادل اطلاعات بپردازید. فروم‌های زبان انگلیسی این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهند که با اعضای انجمن، به زبان انگلیسی صحبت کنید. می‌توانید موضوع جذابی را انتخاب کنید و در مورد آن به بحث و گفتگو بپردازید.

  • تماشای ویدئو

یکی از محبوب‌ترین روش‌های آموزش زبان انگلیسی به فارسی، تماشای فیلم یا ویدئو است. می‌توانید فیلم یا سریال مورد علاقه خود را تماشا کنید یا یک موضوع جذاب انتخاب کنید و ویدئوهای مرتبط با آن را جستجو کنید. با تماشای فیلم بدون خستگی، واژه‌های جدید را یاد می‌گیرید و با کاربرد آن‌ها در جمله آشنا می‌شوید.

روش‌های آموزش زبان انگلیسی به فارسی
روش‌های آموزش زبان انگلیسی به فارسی
  • گوش دادن به پادکست‌های زبان انگلیسی

پادکست‌های زبان انگلیسی در سطوح مختلف زبان تولید می‏شوند و موضوعات متنوعی را در بر می‎گیرند. شما می‌توانید پادکست متناسب با سطح خود را پیدا کنید و در هر زمان و مکانی که هستید، به آن گوش دهید. پادکست توانایی شنیداری‌تان را تقویت می‌کند و دایره لغاتتان را افزایش می‎دهد.

  • خواندن کتاب

مطالعه کتاب در آموزش زبان انگلیسی به فارسی و تقویت مهارت‌هایتان بسیار مفید است. کتابی را انتخاب کنید که موضوع آن را دوست داشته باشید. در این صورت علاوه بر سرگرم شدن، می‌توانید اطلاعات خود را افزایش دهید و زبان انگلیسی‌تان را نیز تقویت کنید.

  • صحبت کردن با صدای بلند

اگر می‌خواهید آموزش زبان انگلیسی به فارسی را به خوبی یاد بگیرید، باید اعتماد به‌نفس خود را افزایش دهید و با صدای بلند صحبت کنید. اگر دوستانی دارید که می‌توانید با آن‌ها انگلیسی حرف بزنید، یک جلسه برگزار کنید و در مورد موضوع موردعلاقه‌تان به گفتگو بنشینید. در غیر این صورت با خودتان حرف بزنید. جلوی آینه بایستید و با صدای بلند انگلیسی صحبت کنید. می‌توانید صدایتان را ضبط کنید و به آن گوش دهید.

مدت زمان آموزش زبان انگلیسی به فارسی

یکی از سوالاتی که در ذهن اغلب افراد ایجاد می‎شود این است که یادگیری آموزش زبان انگلیسی به فارسی چه مدت طول می‌کشد. برای این سوال جواب دقیقی وجود ندارد. مدت زمان آموزش زبان انگلیسی به فارسی به عوامل متعددی بستگی دارد. این عوامل عبارتند از:

  • انگیزه

داشتن انگیزه و هدف از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر روی مدت زمان آموزش زبان انگلیسی به فارسی است. هرچه انگیزه شما قوی‌تر باشد و هدف مشخص‌تری داشته باشید، زمان بیشتری به یادگیری اختصاص می‌دهید و زودتر یاد می‌گیرید. به عنوان مثال، اگر قصد مهاجرت داشته باشید، مجبور به یادگیری زبان هستید و باید در مدت کوتاه‎تری این کار را انجام دهید.

  • سن

سن فرد از دیگر عواملی است که بر روی مدت زمان آموزش زبان انگلیسی به فارسی تأثیر می‎گذارد. هرچه سن زبان‌آموز پائین‌تر باشد، درصد یادگیری او بالاتر است.

  • سطح زبان

مهم است که در چه سطحی از زبان قرار دارید. اگر هیچ چیز از زبان انگلیسی نمی‌دانید، طبیعتا باید مدت زمان بیشتری را به آموزش زبان انگلیسی به فارسی اختصاص دهید.

  • ساعات مطالعه

اگر در طول روز چندین ساعت به مطالعه زبان انگلیسی اختصاص دهید، دوره کوتاه‌تری برای آموزش زبان انگلیسی به فارسی دارید. به عنوان مثال، زمان آموزش فردی که دو ساعت در طول روز مطالعه می‎کند با فردی که دو ساعت در هفته را به مطالعه اختصاص می‎دهد، متفاوت است.

آموزش زبان انگلیسی به فارسی
آموزش زبان انگلیسی به فارسی

انوع اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی به فارسی

همان‎طور که در بالا به آن اشاره کردیم، یکی از روش‌های یادگیری زبان، استفاده از اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی به فارسی است. اپلیکیشن‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. از جمله بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی به فارسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایران بریتانیا

مرکز زبان ایران بریتانیا به عنوان یکی از بهترین مراکز زبان انگلیسی برای تقویت زبان و بالا بردن سطح زبان جامعه بسیاری از آموزش های زبان انگلیسی و همچنین بسیاری از کتاب های آموزشی زبان انگلیسی را به صورت رایگان به دانش پژوهان عزیز قرار داده است و به عنوان یکی از مراکز برتر زبان انگلیسی در ایران انتخاب شده است.

بنر آموزش زبان
بنر آموزش زبان

اپلیکیشن کیک

یکی از بهترین اپلیکیشن هایی که در زمینه زبان انگلیسی فعال است و متد کاری بر اساس آموزش فیلم های زبان انگلیسی در یوتیوپ می باشد. بهترین اپی که در ایران میتوان در این زمینه برای کاربران ایرانی برای آشنایی برای ساختار زبان روزمره کاربرد خوبی داشته باشد. برای معرفی 10 اپلیکیشن معروف پادکست آموزش زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید.

شما عزیزان می توانید ما را در اینستاگرام ایران – بریتیش جستجو نمایید. همچنین حتما از مقاله های موجود برای آزمون سلپیپ استفاده کنید. مجموعه ایران بریتانیا بهترین امکانات و مجموعه های آموزش زبان انگلیسی را برای شما عزیزان تدارک دیده است. حتما از فروشگاه دوره های آموزش زبان انگلیسی هم دیدن نمایید. در ادامه شما عزیزان همچنین می توانید پکیج خودآموز آزمون سلپیپ را برای آموزش خود خوان آزمون سلپیپ را تهیه نمایید.

مرکز زبان ایران بریتانیا بسته های آموزش زبان انگلیسی به فارسی را به صورت حرفه ای به همراه کتاب های آموزش زبان انگلیسی برای داوطلبین زبان انگلیسی تهیه کرده است که زبان را از صفر تا ۱۰۰ بالا می برد. لذا برای کسب اطلاعات بیشتر درباه بسته های آموزشی زبان انگلیسی به فروشگاه ایران بریتانیا مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *