سبد خرید
پادکست آموزش زبان انگلیسی 10 کاربرد

پادکست آموزش زبان انگلیسی 10 کاربرد

4.2/5 - (4 امتیاز)

در این مقاله توضیح درباره پادکست آموزش زبان انگلیسی پرداخته شده است و دلیل استفاده از پادکست آموزش زبان انگلیسی برای ارتقا زبان و همچنین کاربرد آن در آزمون های بین الللی پرداخته شده است. اگر اهل گوش دادن به پادکست باشید، می‌توانید از آن برای تقویت زبان انگلیسی استفاده کنید. پادکست یکی از بهترین راه‌ها برای آموزش زبان انگلیسی و تقویت لیسنینگ است.

با پادکست می‎توانید مهارت‌های شنیداری خود را بهبود بخشید و از آن برای یادگیری لغات بیشتر و آشنایی با اصطلاحات زبان استفاده کنید. البته قبل از شروع باید نحوه استفاده از پادکست آموزش زبان انگلیسی را یاد بگیرید تا نتیجه خوبی دریافت کنید. در این مقاله تأثیر پادکست بر روی تقویت زبان انگلیسی را بیان می‌کنیم و لیستی از بهترین  پادکست‌های آموزش زبان انگلیسی در سطوح مختلف را در اختیارتان قرار می‎دهیم. با ما همراه باشید.

پادکست چیست؟

پادکست (Podcast)، مجموعه‌ای از فایل‌های صوتی است که در قالب یک موضوع مشخص منتشر می‌شود و از طریق وب‌سایت یا شبکه اجتماعی در اختیار مخاطبین قرار می‎گیرد. پادکست‌ها در زمینه‌های مختلف تولید می‌شوند. گاهی اوقات پادکست‌ها داستان‌های دنباله‌دار هستند و در برخی مواقع نیز فایل صوتی از یک کتاب می‌باشند. در واقع گوینده کتاب را با صدایی رسا می‌خواند و فایل صوتی آن را به اشتراک می‌گذارد.

پادکست چیست؟
پادکست چیست؟

پادکست می‌تواند اطلاعات مفیدی در یک زمینه علمی یا کاری به شما بدهد یا یک موضوع خنده‌دار و طنز داشته باشد. اگر وقت کتاب خواندن ندارید، می‌توانید پادکست مربوطه را دانلود کنید و به آن گوش دهید. زمانی که مشغول آشپزی هستید، کارهای خانه را انجام می‌دهید، در مترو یا اتوبوس هستید یا حتی زمانی که در پارک پیاده‌روی می‌کنید، می‌توانید به این فایل‌های صوتی گوش دهید و از زمان خود بهترین استفاده را داشته باشید.

فردی که پادکست را تولید می‌کند آن را بر روی سایت‌های معتبر به اشتراک می‎گذارد. این سرورها لینک‌هایی را تولید می‎کنند و آن را به مخاطبین ارائه می‌دهند. برای استفاده از پادکست کافیست یکی از اپ‌های مربوط به پادکست را در گوشی خود نصب کنید. اپ‌های پادکست آموزش زبان انگلیسی لینک‌های ارائه شده را جمع‌آوری می‌کنند و لیستی از پادکست‌ها با موضوعات مختلف را در اختیار مخاطب قرار می‎دهند. شما می‌توانید پادکست مورد علاقه خود را پیدا کنید و مشترک آن شوید. برای گوش دادن به پادکست لازم نیست همیشه آنلاین باشید. می‌توانید آن را دانلود و ذخیره کنید و هر زمان که فرصت داشتید به آن گوش دهید.

ورود پادکست در آموزش زبان انگلیسی

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، پادکست‌ها موضوعات مختلفی دارند. یکی از این موضوعات، پادکست آموزش زبان انگلیسی است. انگلیسی یک زبان بین‌المللی است. این زبان در بسیاری از کشورها به عنوان زبان رسمی شناخته می‎شود. بسیاری از مردمان دنیا از کودکی این زبان را در کنار زبان مادری‌شان یاد می‌گیرند تا در آینده بتوانند از آن استفاده کنند.

اولین پادکست آموزش زبان انگلیسی در سال 2005 توسط دو استاد سابق دانشگاه آمریکا با نام دکتر جف مک کویلان و دکتر لوسی تسه منتشر شد. این پادکست آموزش زبان انگلیسی English as a Second Language (ESL) نام داشت و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‎گرفت. پادکست آموزش زبان انگلیسی ESL تا کنون در بیش از 1000 قسمت منتشر شده و موضوعاتی متعددی چون زندگی روزمره، خرید، تجارت، مسافرت، سلامت، تناسب اندام و  غیره را در بر می‌گیرد.

در حال حاضر پادکست آموزش زبان انگلیسی زیادی وجود دارد. این پادکست‌ها موضوعات مختلفی را شامل می‎شوند و در کنار فایل‌های صوتی دارای توضیحات متنی، زیرنویس و غیره نیز هستند. پادکست آموزش زبان انگلیسی در سطوح مختلف مبتدی، متوسط و پیشرفته ارائه می‎شود و ابزاری مناسب برای آموزش بهتر زبان و تقویت آن می‎باشد.

فواید استفاده از پادکست در آموزش زبان انگلیسی

پادکست آموزش زبان انگلیسی این روزها طرفداران زیادی دارد و به عنوان یک منبع کمک آموزشی مفید در کنار کلاس‌ها و کتاب‎های آموزشی زبان مورد استفاده قرار می‎گیرد. بسیاری از مدرسین به زبان‌آموزان خود توصیه می‌کنند برای یادگیری بهتر و تقویت زبانشان از پادکست آموزش زبان انگلیسی استفاده کنند. گوش دادن به این پادکست‌ها فواید زیادی دارد که در این بخش به تعدادی از آن‎ها اشاره می‌کنیم:

  • یادگیری آسان و ارزان

با پادکست آموزش زبان انگلیسی می‌توانید در هر زمان و مکانی که حضور دارید­، به یادگیری زبان بپردازید. کافیست یکی از پادکست آموزش زبان انگلیسی را بر روی گوشی خود ذخیره کنید و به همراه داشته باشید. در این صورت این فرصت را دارید که در اتوبوس یا مترو، زمانی که پیاده‎روی می‌کنید، در صف بانک، حین رانندگی یا هنگام آشپزی و غیره به یادگیری بپردازید و چند ساعت بیشتر تمرین کنید. در واقع این تمرین، زمان اضافی از شما نمی‎گیرد، اما اطلاعات شما را افزایش می‎دهد.

فواید استفاده از پادکست در آموزش زبان انگلیسی
فواید استفاده از پادکست در آموزش زبان انگلیسی
  • تقویت مهارت شنیداری

با پادکست آموزش زبان انگلیسی می‌توانید مهارت‌های شنیداری خود را تقویت کنید. ممکن است در ابتدا تمامی کلمات را متوجه نشوید و مفهوم پادکست را به طور کامل درک نکنید، اما به مرور توانایی شنیداری‌تان افزایش می‎یابد و درک مطالب برایتان راحت‎تر می‎شود.

  • افزایش دامنه لغت

پادکست آموزش زبان انگلیسی فقط توانایی شنیداری‌تان را افزایش نمی‎دهد، بلکه دامنه لغات شما را نیز بهبود می‌بخشد. اگر تاکنون برای یادگیری لغات بیشتر، آن‌ها را لیست می‌کردید تا بتوانید حفظ کنید، این کار را کنار بگذارید. گوش دادن به پادکست آموزش زبان انگلیسی یکی از جدیدترین روش‌ها برای یادگیری لغات تازه است. شما لغات را در میان یک جمله می‎شنوید و سریع‌تر آن را به حافظه می‌سپارید.

  • تقویت گرامر

پادکست آموزش زبان انگلیسی به تقویت گرامر نیز کمک می‎کند. نیاز نیست تا مفاهیم و ساختارهای گرامری را به طور جداگانه بخوانید و به ذهن بسپارید. با گوش دادن به پادکست، این مفاهیم را در قالب جمله و متن می‌شنوید و راحت‎تر یاد می‎گیرد. بر اساس مطالعات انجام شده، یادگیری گرامر در قالب سریال یا فایل‌های صوتی بازدهی بیشتری نسبت به دیگر روش‌های آموزشی دارد.

  • تقویت قدرت ریدینگ

پادکست آموزش زبان انگلیسی علاوه بر فایل صوتی دارای یک فایل متنی نیز می‎باشد. می‌توانید هم‎زمان با گوش دادن به پادکست، فایل متنی را نیز مطالعه کنید و با گوینده همراه شوید. این کار به شما کمک می‏کند تا توانایی ریدینگ را افزایش دهید و قدم بزرگ‌تری در روند بهبود یادگیری زبان انگلیسی بردارید.

  • تفریح و سرگرمی

برخی از پادکست آموزش زبان انگلیسی مانند یک نمایش رادیویی هستند و شما را خسته نمی‎کنند. اگر پادکست آموزش زبان انگلیسی مناسبی را برای آموزش انتخاب کنید، نه تنها از یادگیری خسته نمی‌شود، بلکه از آن لذت می‎برید و دوست دارید زمان بیشتری را به پادکست آموزش زبان انگلیسی گوش دهید.

فواید استفاده از پادکست در آموزش زبان انگلیسی
فواید استفاده از پادکست در آموزش زبان انگلیسی

برخی از پادکست آموزش زبان انگلیسی رایگان هستند و به راحتی قابل دسترس می‎باشند. شما برای استفاده از پادکست‌ها هیچ مبلغی پرداخت نمی‌کنند و در واقع از یک منبع آموزشی مفید و رایگان استفاده می‌کنید.

روش‌های استفاده درست از پادکست آموزش زبان انگلیسی

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، پادکست آموزش زبان انگلیسی مهارت‌های زبانی شما را تقویت می‎کند و باعث افزایش اعتماد‌به‌نفس می‏گردد. با پادکست می‌توانید تلفظ صحیح کلمات را یاد بگیرید، با نحوه استفاده از آن‌ها در جمله آشنا شوید، مهارت لیسنینگ خود را تقویت کنید و با مطالعه نسخه‌های متنی آن، توانایی ریدینگ و رایتینگ را نیز بهبود بخشید. برای این‌که بتوانید از همه این مزایا برخوردار باشید، باید قبل از شروع روش درست استفاده از پادکست را یاد بگیرید. مراحل استفاده از پادکست آموزش زبان انگلیسی عبارتند از:

  • مرحله اول

پادکست‌های زبان انگلیسی موضوعات مختلفی دارند. پادکستی را انتخاب کنید که موضوع آن برایتان جذابیت داشته باشد. دانش پژوه حتما باید پادکست آموزش زبان انگلیسی را متناسب با سطح زبان انگلیسی‌تان گوش کنید. به این معنی که، اگر در سطح مبتدی هستید، پادکست آموزش زبان انگلیسی برای سطح مبتدی را دانلود کنید.

  • مرحله دوم

پادکست آموزش زبان انگلیسی که انتخاب کرده‌اید، به عنوان یک صدای پس زمینه، مانند موسیقی، پخش کنید. به عنوان مثال زمانی که در حال انجام کاری هستید، پادکست را گوش کنید. ممکن است اصلا متوجه نشوید گوینده چه جملاتی را می‎گوید. مهم نیست! انجام این کار گوش شما را به شنیدن زبان انگلیسی عادت می‌دهد و مغزتان آمادگی بیشتری برای یادگیری پیدا می‎کند.

  • مرحله سوم

بار دوم سعی کنید با دقت بیشتری به پادکست آموزش زبان انگلیسی گوش دهید و کلمات آن را تشخیص دهید. اگر گوینده تند صحبت می‌کند، سرعت فایل را کاهش دهید و دقت بیشتری روی لغات و اصطلاحات داشته باشید.

  • مرحله چهارم

پادکست آموزش زبان انگلیسی منتشرشده یک نسخه متنی نیز دارند. نسخه نوشتاری پادکست را دانلود کنید و هم زمان با گوش دادن، آن را بخوانید. این کار باعث می‌شود تا چشم شما با کمات آشنا شود و گوشتان توانایی بیشتری برای شنیدن پیدا کند. علاوه بر این، خواندن هم زمان متن یادگیری را برای مغز راحت‌تر می‎کند.

  • مرحله پنجم

در این مرحله آمادگی دارید تا با گوینده همراه شوید و متن را با صدای بلند بخوانید. در واقع با این کار تلفظ لغات را تمرین می‌کنید و بیشتر یاد می‌گیرید. اگر در خواندن مشکل دارید، کمی به عقب برگردید و لغت را چندین بار تکرار کنید.

  • مرحله ششم

متن را کنار بگذارید و سعی کنید تا پادکست آموزش زبان انگلیسی را بدون متن گوش دهید و درک کنید. و این درک کردن باعث بالا رفتن سطح زبانی می شود.

بهترین پادکست آموزش زبان انگلیسی از مبتدی

اگر در مراحل ابتدایی آموزش زبان هستید، بهتر است از پادکست آموزش زبان انگلیسی مبتدی شروع کنید. دقت داشته باشید که اگر پادکست را متناسب با سطح زبان خود انتخاب نکنید، به زودی از گوش دادن دلسرد می‌شوید و آن را کنار می‌گذارید. بنابراین، توصیه می‌کنیم حتما در انتخاب پادکست دقت کنید. در این قسمت چند پادکست آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان را به شما عزیزان معرفی می‎کنیم.

  • پادکست British Council

این پادکست آموزش زبان انگلیسی در سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته دسته‌بندی شده و موضوعات آن اغلب در مورد مسائل روزمره است. پادکست British Council گفتگو محور است و علاوه بر فایل صوتی، دارای متن، تست و تمرین نیز می‌باشد.

بهترین پادکست آموزش زبان انگلیسی از مبتدی
بهترین پادکست آموزش زبان انگلیسی از مبتدی
  • پادکست Voice of America (VOA)

پادکست VOA موضوعات متنوعی را شامل می‌شود و پاسخگوی تمام سلیقه‌ها می‎باشد. این پادکست آموزش زبان انگلیسی نیز در سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته ارائه می‎گردد. محتوای پادکست توسط یک گوینده و با سرعت آهسته بیان می‌شود.

بهترین پادکست آموزش زبان انگلیسی از مبتدی
بهترین پادکست آموزش زبان انگلیسی از مبتدی

یکی از بهترین و روانترین پادکست آموزش زبان انگلیسی برای ارتقا زبان می باشد و به تمامی داوطلبین زبان انگلیسی توصیه می شود که این پادکست را گوش دهند.

بهترین پادکست آموزش زبان انگلیسی برای سطح متوسط

  • پادکست Breaking News English

این پادکست آموزش زبان انگلیسی در سطح مبتدی، متوسط و کمی بالاتر از آن تولید می‌شود. این مجموعه خبرهای جالب دنیا را در قالب داستان بیان کرده و در هر سطح، از کلمات، عبارات و اصطلاحات متناسب با همان سطح استفاده می‎کند. در واقع یک داستان را در 5 سطح مختلف با درجه دشواری و سرعت‌ متفاوت تعریف می‌کند.

  • پادکست Podcasts in English

این پادکست آموزش زبان انگلیسی موضوعات مختلف را در برمی‎گیرد و مجموعه‌ای مفید از داستان‎های جذاب و کوتاه را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‎دهد. این مجموعه در سه سطح مبتدی، متوسط و کمی بالاتر از آن تولید می‌شود.

بهترین پادکست آموزش زبان انگلیسی پیشرفته

  • پادکست The English We Speak

این پادکست آموزش زبان انگلیسی توسط خبرگزاری بی‌بی‌سی تولید می‌شود و در سطح متوسط رو به بالا و پیشرفته می‌باشد. فهم این پادکست برای غیر انگلیسی‌ زبان‌ها کمی دشوار است.

  • پادکست Luke’s English

این پادکست آموزش زبان انگلیسی توسط یک معلم زبان انگلیسی با نام لوک تولید می‎شود. لوک لغات و عبارات را به صورت روان و قابل فهم بیان می‎کند و مطالب جالب و گاها خنده‌دار را در محتوای پادکست خود می‎گنجاند. پادکست لوک در سطح پیشرفته تولید می‎شود.

بهترین پادکست آموزش زبان انگلیسی برای تقویت گرامر

گرامر یکی از مهم‌ترین بخش‌های آموزش زبان انگلیسی است. بدون گرامر نمی‌توانید جمله‌های درستی بسازید یا آن‌ها را به خوبی درک کنید. خواندن گرامر و تمرین آن برای برخی از زبان ‎آموزان سخت است و گاهی اوقات بسیار خسته‌کننده می‌باشد. شاید فکر کنید با پادکست نمی‌توانید گرامر یاد بگیرید، اما این‌طور نیست. پادکست‌هایی وجود دارند که برای تقویت گرامر پیشنهاد می‌شوند. این پادکست‎ها تأکید بیشتری بر روی گرامر دارند و طوری طراحی می‎شوند که نکته‌های گرامری را در داستان‌ها یا مکالماتی که انجام می‎دهند، می‌گنجانند. بهترین پادکست آموزش زبان انگلیسی برای تقویت گرامر عبارتند از:

  • پادکست Grammar Matters and Stuff That Isn’t Funny

این پادکست آموزش زبان انگلیسی کمی متفاوت‌تر از پادکست‌های معرفی شده می‌باشد. در این‌جا گرامر، محور گفتگو بوده و یک مکالمه دو طرفه را شکل می‎دهد. گوینده‌ها در مورد زندگی روزمره باهم صحبت می‌کنند و در این میان اطلاعات گرامری را نیز به مخاطب انتقال می‎دهند.

  • پادکست Happy English

هپی انگلیش یک پادکست آموزش زبان انگلیسی فوق‌العاده برای افرادی است که به دنبال یادگیری گرامر، لغات جدید، اصطلاحات و نکات کاربردی هستند. این پادکست بسیار جذاب است و علاوه بر آموزش، جنبه سرگرمی نیز دارد. استفاده از این پادکست برای تمامی گروه‌های سنی و سطوح مختلف زبان پیشنهاد می‌شود.

بهترین پادکست آموزش زبان انگلیسی برای تقویت اصطلاحات

زبان انگلیسی نیز مانند دیگر زبان‌های دنیا دارای اصطلاحات، عبارات و مفاهیمی است که کمتر در کتاب‌ها دیده می‌شوند و اغلب در زندگی روزمره مردم رواج دارند. عبارات محاوره‌ای یا اصطلاحاتی که در گفتگوهای عادی بین دو نفر به کار می‌روند. دانستن این نکات به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر با انگلیسی زبانان ارتباط برقرار کنید و گویش بهتری داشته باشید.

  • پادکست Culips

کولیپس دارای 4 بخش مختلف است و هر بخش آن یک پادکست متفاوت محسوب می‏شود. در بخش Simplified Speech ، گفتگوها بسیار روان هستند، با سرعتی مناسب بیان می‌شوند و اغلب به موضوعات روزمره می‌پردازند. بخش Chatterbox گفتگو حول محور یک داستان می‌چرخد و گوینده هم‌چنان از لغات ساده استفاده می‌کند. بخشword Catch بر روی لغات، عبارات و اصطلاحات جالب اما غیر رسمی تأکید دارد و در بخشtalk Real تمرکز بر روی لغات و اصطلاحات رایج و روزمره افراد می‌باشد.

  • پادکست Better @ English

اگر به دنبال یادگیری لغات دشوار و اصطلاحات غیر رسمی و خیابانی زبان انگلیسی هستید، این پادکست آموزش زبان انگلیسی بهترین انتخاب است. این پادکست گفتگوهای روزمره دو شخص انگلیسی زبان را پوشش می‌دهد و موضوعات مختلفی را در برمی‌گیرد.

بهترین پادکست آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

اگر مایلید فرزندتان زبان انگلیسی را بیاموزد و آن را مانند زبان مادری خود یاد بگیرد، باید از همان دوران کودکی به فکر باشید و آموزش زبان کودک را شروع کنید. برای این کار می‌توانید از پادکست آموزش زبان انگلیسی کمک بگیرید. دقت داشته باشید که کودک زبان مادری خود را صرفا با شنیدن کلمات و جملات از اطرافیان خود یاد می‌گیرد. شما هیچ زمانی برای آموزش لغات و معانی آن به کودک خود صرف نمی‌کنید. کودک با گوش دادن به گفتگوهای اطرافیان خود زبان مادری را می‌آموزد و به خوبی صحبت می‎کند. بنابراین، با پادکست آموزش زبان انگلیسی می‌توانید تا حد زیادی به آموزش زبان انگلیسی کودکان خود کمک کنید و از او یک کودک دو زبانه بسازید.

بنر آزمون دولینگو
بنر آزمون دولینگو

پادکست آموزش زبان انگلیسی برای کودکان ویژگی‌های متفاوتی دارد. این پادکست‌ها مختص کودکان طراحی می‌شوند و موضوعاتی را پوشش می‎دهند که برای آن‌ها جذاب است. پادکست آموزش زبان انگلیسی برای کودک باید طوری طراحی شود که در حین سرگرم کردن کودک، زبان انگلیسی او را نیز تقویت کند. در این بخش دو پادکست ویژه‌ کودکان را معرفی می‎کنیم.

  • پادکست Tumble

این پادکست ویژه کودکان تولید می‌شود و موضوعات مرتبط با علوم تجربی را پوشش می‎دهد. در پادکست Tumble می‌توانید مطالب جالب در مورد موضوعاتی چون انسان، کره ماه­، زندگی دایناسورها و غیره را بشنوید و زبان انگلیسی را نیز یاد بگیرید.

  • پادکست What If World

این پادکست آموزش زبان انگلیسی به دنیای اطراف می‌پردازد و با مطرح کردن سوالات عجیب و پاسخ به آن‌ها، ذهن کودک را درگیر می‎کند. مفاهیم انگلیسی در قالب این سوال و جواب‌ها گنجانده شده و باعث یادگیری و تقویت زبان انگلیسی کودک می‌گردد. جالب است بدانید که محتوای این پادکست برای بزرگسالان نیز بسیار جذاب است.

بهترین پادکست آزمون آیلتس

آیلتس یک آزمون زبان انگلیسی است. این آزمون در اغلب کشورهای دنیا برگزار می‎شود و دارای 4 بخش اسپیکینگ، ریدینگ، لیسنینگ و رایتینگ می‌باشد. افرادی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، باید برای آموزش اقدام نمایند تا بتوانند آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارند. منابع زیادی برای یادگیری زبان و شرکت در آزمون آیلتس وجود دارد که یکی از آن‎ها استفاده از پادکست می‎‌باشد. گوش دادن به پادکست آزمون آیلتس، در کنار کلاس و مطالعه کتاب‌های آموزشی بسیار مفید می‌باشد. پادکست‌های انگلیسی متعددی برای شرکت در آزمون آیلتس وجود دارد که  از بین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پادکست IELTS Exam Preparation

این پادکست آموزش زبان انگلیسی را می‌توان به عنوان بهترین پادکست آموزش زبان انگلیسی برای آمادگی آیتلس معرفی کرد. پادکست IELTS Exam توانایی شنیداری، نوشتاری، صحبت کردن و خواندن افراد را افزایش می‌دهد و  با برگزاری آزمون‌های منظم، میزان پیشرفت آن‌ها را می‌سنجد.

بهترین پادکست آزمون آیلتس
بهترین پادکست آزمون آیلتس
  • پادکست IELTS Writing

این پادکست آموزش زبان انگلیسی برای تقویت رایتینگ بسیار مفید است. با گوش دادن به پادکست IELTS Writing می‌توانید اطلاعاتی در مورد موضوعات مهم و رایج آزمون‌های آیتلس به دست آورید و نمونه‌هایی از رایتینگ‎ آزمون‎های گذشته را ببینید.

  • پادکست IELTS Speaking for Success

اگر در بخش اسپیکینگ آیتلس ضعف دارید، می‎توانید از این پادکست برای تمرین بیشتر استفاده کنید. دو نفر در این پادکست به گفتگو می‌پردازند و در مورد جدیدترین موضوعات اسپیکینگ آیلتس صحبت می‌کنند.

  • پادکست IELTS Listening

یکی از بهترین پادکست آموزش زبان انگلیسی آیتلس برای تقویت لیسنینگ است. در این پادکست 4 بخش آیتلس به صورت جداگانه آموزش داده می‌شود و هر بخش آن نیز دارای دروس و تمرینات متعدد می‎باشد.

بهترین منبع برای دانلود پادکست آموزش زبان انگلیسی

تمامی پادکست‌های معرفی شده یا دیگر پادکست آموزش زبان انگلیسی را می‌توانید از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید. اپ های موبایل به شما کمک می‌کنند تا به راحتی پادکست موردنظر خود را پیدا کنید و از امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهند، استفاده نمایید. با کمک اپ‌های موبایلی این امکان را دارید که پادکست را دانلود کنید، ذخیره کنید و در فرصت مناسب به آن گوش دهید.

بنر آزمون سلپیپ
بنر آزمون سلپیپ

علاوه بر این، بسیاری از پادکست‌های معروف و پرطرفدار دارای وب‌سایت هستند و فایل‌های صوتی تولید شده را در وب‌سایت خود آپلود می‌کنند و به همراه متن، تمرین و غیره در اختیار کاربران قرار می‌دهند. با یک جستجوی ساده می‌توانید وب‌سایت پادکست موردنظر را پیدا کنید و به صورت رایگان از آن استفاده نمایید.

وب‌سایت‌هایی که در زمینه آموزش زبان انگلیسی فعالیت می‌کنند نیز منبع خوبی برای دانلود پادکست‌ها هستند. این وب‌سایت بهترین پادکست‌های موجود را جمع آوری می‌کنند و برای مخاطبین خود به اشتراک می‎‌گذارند.

سوالات متداول در مورد پادکست آموزش زبان انگلیسی

گوش دادن به پادکست آموزش زبان انگلیسی چه تأثیری بر روی یادگیری زبان دارد؟

با گوش دادن به پادکست آموزش زبان انگلیسی می‌توانید توانایی شنیداری زبان انگلیسی را تقویت کنید و علاوه بر آن مهارت‌های خواندن، نوشتن و صحبت کردن خود را نیز بهبود بخشید. گوش دادن به پادکست کمک می‎کند دایره لغات خود را افزایش دهید و اصطلاحات کاربردی زبان انگلیسی را نیز یاد بگیرید.

از چه پادکستی استفاده کنیم؟

انتخاب پادکست آموزش زبان انگلیسی در افزایش توانایی شما بسیار مهم است. باید پادکستی را انتخاب کنید که متناسب با سطح شما باشد و اطلاعات بیشتری از آن‌چه می‌دانید در اختیار شما قرار دهد. زمانی که پادکست را گوش می‌دهید باید بتوانید تا حدی مطلب را درک کنید و علاوه بر آن لغات و نکات جدید را نیز یاد بگیرید. در واقع باید پادکستی را انتخاب کنید که 80 درصد آن را درک کنید و 20 درصد باقی‌مانده را بیاموزید.

گوش دادن به پادکست آموزش زبان انگلیسی چه مهارت‌هایی را تقویت می‌کند؟

با گوش دادن به پادکست آموزش زبان انگلیسی می‌توانید هر 4 مهارت لیسنینگ، اسپیکینگ، ریدینگ و رایتینگ را بهبود بخشید و نقاط ضعفتان را بر طرف کنید.

بنر آموزش زبان
بنر آموزش زبان

شما عزیزان می توانید ما را در اینستاگرام ایران – بریتیش جستجو نمایید. همچنین حتما از مقاله های موجود برای آزمون سلپیپ استفاده کنید. مجموعه ایران بریتانیا بهترین امکانات و مجموعه های آموزش زبان انگلیسی را برای شما عزیزان تدارک دیده است. حتما از فروشگاه دوره های آموزش زبان انگلیسی هم دیدن نمایید. در ادامه شما عزیزان همچنین می توانید پکیج خودآموز آزمون سلپیپ را برای آموزش خود خوان آزمون سلپیپ را تهیه نمایید.

مرکز زبان ایران بریتانیا بسته های آموزشی حرفه ای به همراه کتاب های آموزش زبان انگلیسی برای داوطلبین زبان انگلیسی تهیه کرده است که زبان را از صفر تا ۱۰۰ بالا می برد. لذا برای کسب اطلاعات بیشتر درباه بسته های آموزشی زبان انگلیسی به فروشگاه ایران بریتانیا مراجعه نمایید.

3 comments

  1. مطلب مفیدی بود.

  2. کیمیا گنجزاده

    من زبان با پادکست یادگرفتم مرسی از شما.

  3. سارا لامری

    مرسی از شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *