سبد خرید
کاربرد When و While‌ در گذشته استمراری با 5 نکته کلیدی

کاربرد When و While‌ با 5 نکته کلیدی

امتیاز post

در این مقاله به صورت کامل و حرفه ای کاربرد When و While‌ در زمان های مختلف بررسی شده است. و مقایسه بسیار مناسب برای کاربرد When و While‌ در گذشته استمراری در این صفحه به صورت کاملا حرفه ای بیان شده و از شما خواهشمندیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کاربرد while  در گذشته ساده

While در گذشته ساده به عنوان حرف اضافه‌ای بکار می‌رود و معمولاً به معنای هم‌زمان با و در حینی که به کار می‌رود. در زیر چند مثال از کاربرد while در گذشته ساده آورده شده است:

(در حینی که به خانه می‌رفتم، همسایه‌ام را دیدم.)                 While I was going to home, I saw my neighbor
(در حینی که داشتیم تلویزیون می‌دیدیم، برق قطع شد.)               While we were watching TV, the power went out
(در حینی که برای امتحانش مطالعه می‌کرد، متوجه شد که کتاب درسی خود را فراموش کرده است.)  While he was taking for his exam, he realized that he had forgotten his textbook

کلاس آیلتس
کلاس آیلتس

لازم به ذکر است که در جملات فوق، فعل اصلی همیشه به صورت گذشته ساده استفاده می‌شود، به دلیل اینکه while به تنهایی به عنوان حرف اضافه‌ای عمل می‌کند و نیازی به تغییر فعل نیست.

کاربرد when  در گذشته استمراری

When نیز به عنوان حرف اضافه‌ای در گذشته استمراری به کار می‌رود و معمولاً به معنای “در زمانی که” و “هنگامی که” استفاده می‌شود. در زیر چند مثال از کاربرد when در گذشته استمراری آورده شده است:

(هنگامی که داشتم مطالعه می‌کردم، دوستم تماس گرفت.)     When I was studying, my friend called me
(وی زمانی که داشت فیلم می‌دید، خوابید.)   He fell asleep when he was watching the movie
زمانی که معلم داشت درس را توضیح می‌داد، دانش‌آموزان داشتند نوشته می‌کردند. When the teacher was explaining the lesson, the students were taking notes

در جملات فوق، وقتی از when در گذشته استمراری استفاده می‌شود، دو فعل با هم به کار می‌روند، فعل اصلی به صورت گذشته استمراری و فعل کمکی به صورت گذشته ساده است. به عنوان مثال در جمله اول، فعل اصلی studying به صورت گذشته استمراری به کار رفته و فعل کمکی was به صورت گذشته ساده استفاده شده است.

When، برای بیان جملات مرتبط با سن

در ادامه بررسی کاربرد When و While‌ میتوان When برای بیان زمان در جملات مرتبط با سن نیز می‌تواند به کار رود. مثلاً وقتی که می‌خواهیم بگوییم که چه سنی بودیم که چیزی را انجام دادیم، از when استفاده می‌کنیم. در زیر چند مثال از کاربرد when برای بیان جملات مرتبط با سن آورده شده است:

(زمانی که ده ساله بودم، شنا را یاد گرفتم.)  When I was ten years old, I learned how to swim
(وی هنگامی که شش ساله بود، شروع به نواختن پیانو کرد.)  She started playing the piano when she was six years old
(زمانی که نوجوان بودند، هر تابستان به کمپینگ می‌رفتند.)  When they were teenagers, they used to go camping every summer

در این جملات، when برای بیان زمانی استفاده شده که چیزی انجام شده است و سن فرد یا افرادی که چیزی را انجام داده‌اند، همچنین در این جملات با استفاده از سن، زمان را مشخص کرده‌ایم.

کاربرد While در گذشته استمراری

While همچنان به عنوان حرف اضافه‌ای به معنای در حالی که و همزمان با در گذشته استمراری به کار می‌رود. در زیر چند مثال از کاربرد while در گذشته استمراری آورده شده است:

(در حالی که داشتم مطالعه می‌کردم، هم‌خونه‌ام داشت موسیقی بلندی پخش می‌کرد.) While I was studying, my roommate was playing loud music
(در حالی که منتظر اتوبوس بودیم، باران شروع شد.) While we were waiting for the bus, it started to rain
(زمانی که داشت شام را آماده می‌کرد، فرزندانش داشتند تکالیفشان را انجام می‌دادند.) While she was cooking dinner, her children were doing their homework

در جملات فوق، وقتی از while در گذشته استمراری استفاده می‌شود، دو فعل با هم به کار می‌روند، فعل اصلی به صورت گذشته استمراری و فعل کمکی به صورت گذشته ساده است. به عنوان مثال در جمله اول، فعل اصلی studying به صورت گذشته استمراری به کار رفته و فعل کمکی was به صورت گذشته ساده استفاده شده است.

تقاوت کاربرد When و While‌

کاربرد When و While‌ هر دو حرف اضافه هستند و برای بیان زمان و شرایط خاصی در جملات به کار می‌روند، اما تفاوتی در کاربرد آن‌ها وجود دارد.

تقاوت کاربرد When و While‌
تقاوت کاربرد When و While‌

When بیشتر برای بیان زمان استفاده می‌شود و به معنای زمانی که و هنگامی که می‌باشد. به عنوان مثال:

(زمانی که به مهمانی رسیدم، همه قبلاً شروع به رقصیدن کرده بودند.) When I arrived at the party, everyone was already dancing
(وی زمانی که به خانه رسید، به من زنگ زد.) He called me when he got home

در مقابل، While بیشتر برای بیان شرایطی که در آن زمان دو فعالیت یا حالت با هم همزمان بوده‌اند، استفاده می‌شود. به عنوان مثال:

(در حالی که داشتم مطالعه می‌کردم، هم‌خونه‌ام داشت موسیقی بلندی پخش می‌کرد.) While I was studying, my roommate was playing loud music
(وی در حالی که داشت فیلم می‌دید، خوابید.) She fell asleep while watching the movie

بنابراین، تفاوت اصلی بین کاربرد When و While‌ در نحوه بیان زمان و شرایط مختلفی است که در آن زمان دو فعالیت یا حالت با هم همزمان بوده‌اند یا نه.

امیدواریم از آموزش کاربرد When و While‌ در زبان انگلیسی استفاده کامل را برده باشید و تمامی موارد و نکات کلیدی کاربرد When و While‌ در انگلیسی را با دقت آموخته باشید. برای دسترسی رایگان به تمامی گرامر آموزش زبان انگلیسی حتما از این صفحه بازدید کنید. همچنین برای مطالعه گرامر had better اینجا کلیک کنید.

تست های چهارگزینه ای درباره کاربرد When و While‌

در این قسمت ۱۰ تست چهارگزینه ای درباره کاربرد When و While‌ آورده شده است لطفا با دقت این سوالات را بررسی کنید و با توجه به توضیحات کاربرد When و While‌ که در بالا آورده شده است پاسخ درست را انتخاب کنید.

 _____ I was cooking dinner, the phone rang
a) While
b) When
c) Both a and b
d) None of the above

Answer: b) When

 _____ she was studying for her exam, her friends were watching TV
a) When
b) While
c) Both a and b
d) None of the above

Answer: b) While

 _____ we were driving to the beach, we saw a beautiful sunset
a) While
b) When
c) Both a and b
d) None of the above

Answer: b) When

 _____ I was walking in the park, I saw a deer
a) When
b) While
c) Both a and b
d) None of the above

Answer: a) When

 _____ he was playing video games, his sister was doing her homework
a) When
b) While
c) Both a and b
d) None of the above

Answer: b) While

 _____ I was watching a movie, my phone rang
a) While
b) When
c) Both a and b
d) None of the above

Answer: b) When

 _____ we were waiting for the train, it started to rain
a) When
b) While
c) Both a and b
d) None of the above

Answer: b) While

 _____ she was reading a book, her phone rang
a) While
b) When
c) Both a and b
d) None of the above

Answer: b) When

_____ I was studying, my roommate was listening to music
a) While
b) When
c) Both a and b
d) None of the above

Answer: a) While

 _____ they were swimming, it started to rain
a) When
b) While
c) Both a and b
d) None of the above

Answer: b) While

پس از حل کردن تست های مربوط به کاربرد When و While‌ تمامی پاسخ ها را بررسی کنید.

مشاوره با مرکز زبان ایران بریتانیا

شما عزیزان می توانید ما را در کانال تلگرامی ایران بریتیش که زبان آموزان مختلفی عضو هستن و انتقال تجربه در آزمون های مختلفی وجود دارد مشاهده کنید همچنین در  اینستاگرام ایران – بریتیش جستجو نمایید.  حتما از فروشگاه دوره های آموزش زبان انگلیسی هم دیدن نمایید. همچنین حتما از مقاله های موجود برای آزمون سلپیپ استفاده کنید. مجموعه ایران بریتانیا بهترین امکانات و مجموعه های آموزش زبان انگلیسی را برای شما عزیزان تدارک دیده است.  در ادامه میتوانید برای کسب بسته های خودآموز سلپیپ که پکیج سلپیپ می باشد و همچنین پکیج دولینگو به صفحه های مورد نظر مراجعه فرمایید. مرکز زبان ایران بریتانیا تمامی کتاب های زبان انگلیسی را به صورت کاملا رایگان در اختیار داوطلبین عزیز قرار می دهد. با بالاترین کیفیت آموزشی.

برای شرکت در کلاس های تخصصی آزمون های بیین المللی مانند آیلتس و یا تافل و دولینگو و غیره با مرکز زبان ایران بریتانیا تماس حاصل فرمایید. مرکز زبان ایران بریتانیا برای تعیین سطح رایگان تمامی کاربران مواردی گنجانده شده است که به صورت کاملا رایگان میتوانید در آزمون آزمایشی شرکت کرده و همچنین برای مشاوره با مرکز ایران بریتانیا میتوانید با این مرکز تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی و مشاوره این مرکز و مشاوران دلسوز ما برخوردار شوید.

کانال تلگرامی ایران بریتانیا
کانال تلگرامی ایران بریتانیا

سوالات متداول

در این بخش به برخی از پرسش های پرتکرار برخی از کاربران درباره کاربرد When و While‌ در زبان انگلیسی پرداخته شده است که شامل:

1- کاربرد When و While‌ در زبان انگلیسی در چه بخش های می باشد؟ در مکالمه و نوشتار

2- اشتباهات رایج در کاربرد When و While‌ در چه بخش هایی است؟ در کاربرد این 2 قسمت به جای هم و در مکان و زمان اشتباه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *