سبد خرید
تمرین‌های افزایش مهارت نوشتن

7 تا از تمرین‌های افزایش مهارت نوشتن

2.8/5 - (5 امتیاز)

در این مقاله سعی شده است تا تمامی تکنیک های جدید را که برای تمرین‌های افزایش مهارت نوشتن در آزمون های بین المللی مانند آیلتس و یا تافل مورد نیاز است بیان شود. برای اینکه شما در این مهارت به صورت کامل مسلط شوید و تمرین‌های افزایش مهارت نوشتن برای شما به درستی جواد دهد نا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

روش های تمرین‌های افزایش مهارت نوشتن

برای افزایش مهارت نوشتن در زبان انگلیسی، شما می‌توانید از تمرین‌ها و روش‌های مختلفی استفاده کنید. در ادامه، تعدادی از تمرین‌ها و مشورت‌ها برای بهبود مهارت نوشتن در انگلیسی آمده است:

خواندن بیشتر

خواندن کتاب‌ها، رمان‌ها، مقالات و متون مختلف به شما کمک می‌کند تا با نحوه نوشتن و استفاده از واژگان متنوع آشنا شوید. همچنین، با خواندن متون مختلف، می‌توانید الگوها و ساختارهای نوشتاری متنوع را بیاموزید.

کلاس آیلتس
کلاس آیلتس

نوشتن روزنامه یا وبلاگ

شروع به نوشتن یک روزنامه شخصی یا وبلاگ در مورد تجربیات و دیدگاه‌های شخصیتان کنید. این تمرین به شما کمک می‌کند تا به تمرین نوشتن متنوع بپردازید. سعی کنید مقالات مختلفی درباره موضوعات مختلف بنویسید. وب سایت های گوناگون بسیار به شما در کسب تسلط تمرین‌های افزایش مهارت نوشتن کمک خواهند کرد.

تمرین نوشتن روزانه

هر روز یک مقاله کوتاه یا داستان کوتاه بنویسید. این تمرین به شما کمک می‌کند تا مهارت نوشتنتان را تقویت کنید و به تدریج بهبود پیدا کند.

مرور گرامر و املاء

تمرین‌های گرامر و املاء به شما کمک می‌کند تا اشکال رایج در نوشتن را بهبود دهید. می‌توانید از کتاب‌ها و منابع آموزشی مختلف برای این منظور استفاده کنید.

بازخورد دریافت کنید: نوشته‌هایتان را به دیگران نشان دهید و از آن‌ها بازخورد بگیرید. این بازخورد می‌تواند اشکالات شما را تشخیص دهد و به شما اصول نوشتاری بهتری آموزش دهد.

استفاده از منابع آموزشی

از کتب و منابع آموزشی در زمینه نوشتن استفاده کنید. مثلاً “The Elements of Style” نوشته‌ی William Strunk Jr. و E.B. White یکی از کتب معتبر در زمینه نوشتن است. در پایین این صفحه کتاب های بسیار کاربردی برای تمرین‌های افزایش مهارت نوشتن معرفی شده است.

توسعه واژگان

کلمات جدید را یاد بگیرید و از واژگان متنوعی در نوشته‌هایتان استفاده کنید. از دیکشنری‌ها و کتب واژگان‌شناسی بهره ببرید. سعی کنید هر واژه جدیدی که از خواندن کتاب و یا مقالات و یا در نوشتار استفاده کرده اید و برای شما سخت می باشد را یاداشت کنید تا بعد از مدتی مرور کنید تا از خاطر شما پاک نشود.

تمرین تصحیح و ویرایش

پس از نوشتن یک متن، وقت بگذارید تا آن را مرور و ویرایش کنید. اصلاح اشکالات گرامری و بهبود ساختار جملات از اهمیت بالایی برخوردار است. حتما کلمات چند بخشی در زبان انگلیسی را سعی کنید چندین بار بنویسید این کار یکی از تمرین‌های افزایش مهارت نوشتن می باشد. هم سرعت و هم تسلط شما بر واژه آرایی را افزایش میدهد.

نوشتن درباره موضوعات مختلف

تلاش کنید تا در موضوعات مختلف نوشتن کنید تا تنوع در مهارت نوشتنتان ایجاد شود. برای مثال موضوعاتی مانند:

  • کتاب
  • خرید
  • مسافرت
  • کارهای روزمره
  • اتفاقات مهم
  • تحصیل
  • کار
  • مهاجرت
  • دوست و خانواده
  • محیط زیست

و بسیاری از موضوعات دیگر به شما کمک میکند ایده شما در باره نوشتن تقویت شود.

یادگیری نوشتن به مرور زمان نیازمند صبر و تمرین مداوم است. با تمرین‌های منظم و توجه به بازخورد‌های دریافتی، مهارت نوشتن شما بهبود خواهد یافت.

معرفی چند کتاب برای تمرین‌های افزایش مهارت نوشتن

تعداد زیادی کتاب مفید در زمینه تمرین‌ها و افزایش مهارت نوشتن در زبان انگلیسی وجود دارد. در زیر چند کتاب معروف و توصیه شده به عنوان منابع مفید برای افزایش مهارت نوشتن زبان انگلیسی آورده شده است:

  • The Elements of Style نوشته‌ی William Strunk Jr. و E.B. White

این کتاب یکی از کتب کلاسیک در زمینه نوشتن و گرامر است. آن شما را با اصول نوشتاری ساده و موثر آشنا می‌کند.

  • On Writing: A Memoir of the Craft نوشته‌ی Stephen King

استیون کینگ، نویسنده مشهور، در این کتاب به نکاتی در مورد نوشتن داستان و ابزارهای نوشتاری پرداخته و تجارب شخصی خود را به اشتراک می‌گذارد.

معرفی چند کتاب برای تمرین‌های افزایش مهارت نوشتن
معرفی چند کتاب برای تمرین‌های افزایش مهارت نوشتن
  • Bird by Bird: Some Instructions on Writing and Life نوشته‌ی Anne Lamott

این کتاب به شما راهنمایی‌ها و توصیه‌های عملی در مورد نوشتن ارائه می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا به تدریج مهارت نوشتن خود را بهبود دهید.

  • Writing Down the Bones نوشته‌ی Natalie Goldberg

کتابی انگیزشی که به تمرین‌ها و تکنیک‌های خلاق نوشتن می‌پردازد و به شما کمک می‌کند تا به توانایی خلاقانه‌تر نوشتن دست یابید.

  • Style: Lessons in Clarity and Grace نوشته‌ی Joseph M. Williams و Joseph Bizup

این کتاب به توسعه مهارت‌های نوشتاری و بهبود ساختار جملات کمک می‌کند.

  • Writing Tools: 50 Essential Strategies for Every Writer نوشته‌ی Roy Peter Clark

این کتاب ۵۰ استراتژی مهم برای نویسندگان را ارائه می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا بهبودی یکنواخت در نوشتن خود داشته باشید.

  • The Writing Life نوشته‌ی Annie Dillard

این کتاب به تجربیات و نظرات نویسنده در مورد فرآیند نوشتن و ارتباط آن با زندگی می‌پردازد.

همه این کتب منابع مفیدی برای افزایش مهارت نوشتن در انگلیسی هستند. با انتخاب کتابی که به نیازها و سطح مهارتی شما بیشتر می‌پردازد، می‌توانید بهبود مهارت نوشتن خود را تسریع کنید.

مشاوره با مرکز زبان ایران بریتانیا

امیدواریم که از مقاله ضمایر تاکیدی یا انعکاسی در انگلیسی نهایت استفاده را برده باشید. شما عزیزان می توانید ما را در کانال تلگرامی ایران بریتیش که زبان آموزان مختلفی عضو هستن و انتقال تجربه در آزمون های مختلفی وجود دارد مشاهده کنید همچنین در  اینستاگرام ایران – بریتیش جستجو نمایید. حتما از کانال تلگرام ما درباره آموزش های رایگان دیدن کنید.

کانال تلگرامی ایران بریتانیا
کانال تلگرامی ایران بریتانیا

برای مطالعه مقالات بیشتر درباره این قسمت حتما مقاله چگونه مکالمه‌ی خود را برای آزمون آیلتس تقویت کنیم را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *