سبد خرید
گرامر so و such در 2 آزمون آیلتس و تافل

گرامر so و such در 2 آزمون آیلتس و تافل

امتیاز post

در این مقاله درباره گرامر so و such و تمامی شباهت های این 2 ساختار و نحوه کاربرد و تفاوت های گرامر so و such در جملات اسپیکینگ و رایتینگ بیان شده است. لطفا برای کسب اطلاعات لازم درباره گرامر so و such این مقاله را تا انتها دنبال کنید. در انتهای این صفحه درباره کاربرد گرامر so و such در آزمون آیلتس و تافل نیز بحث شده است.

معرفی گرامر so و such  در انگلیسی

گرامر so و such هر دو قید هستند که برای نشان دادن میزان یا شدت یک صفت یا قید در جمله استفاده میشوند. با این حال، این دو قید در کاربرد خود تفاوت دارند.

“So” به عنوان قید استفاده میشود تا نشان دهد صفت یا قیدی چقدر شدید است. برای استفاده از so، باید صفت یا قید را پس از آن قرار دهید. برای مثال:

معرفی گرامر so و such  در انگلیسی
معرفی گرامر so و such  در انگلیسی

– She is so beautiful (او خیلی زیباست.)
– He speaks English so fluently (او به انگلیسی خیلی روان صحبت میکند.)

از such در جملاتی استفاده میشود که شامل اسم هستند و برای بیان میزان یا شدت این اسم استفاده میشود. برای استفاده از such، باید اسم و صفت را پس از آن قرار دهید. برای مثال:

– She is such a beautiful woman (او یک زن خیلی زیباست.)
– He has such a fluent English accent (او لهجه انگلیسی خیلی روانی دارد.)

کاربرد گرامر so و such در زبان انگلیسی

گرامر so و such در جملات انگلیسی به عنوان قید استفاده میشوند تا بیان کنند یک صفت یا قید چقدر شدید است. با این حال، کاربرد هر دو قید متفاوت است.

So برای بیان شدت یک صفت یا قید استفاده میشود. برای گرامر so و such مثال:

– She is so beautiful (او خیلی زیباست.)
– He runs so fast (او خیلی سریع دویدن میکند.)

So در بعضی از جملات با that قبل از اسم استفاده میشود. این ساختار برای بیان علت و نتیجه استفاده میشود. برای مثال:

– She was so tired that she fell asleep on the couch. (او خیلی خسته بود که روی مبل خوابید.)

Such برای بیان شدت یک اسم استفاده میشود. برای مثال:

– She is such a beautiful woman (او یک زن خیلی زیباست.)
– That was such an interesting movie (فیلم خیلی جذابی بود.)

Such همچنین با that قبل از فعل برای بیان علت و نتیجه استفاده میشود. برای مثال:

– It was such a hot day that we decided to go swimming (روزی خیلی گرم بود که تصمیم گرفتیم شنا کنیم.)

در قسمت بعدی تمامی تفاوت های گرامر so و such را با دقت به همراه مثال بیان میکنیم.

تفاوت گرامر so و such

تفاوت عمده بین گرامر so و such در انگلیسی این است که so برای شدت یک صفت یا قید به کار میرود، در حالی که such برای بیان شدت یک اسم استفاده میشود.

به طور دقیق تر، so به عنوان یک قید برای نشان دادن شدت یک صفت یا قید به کار میرود. به مثال گرامر so و such دقت کنید:

تفاوت گرامر so و such
تفاوت گرامر so و such

– She is so beautiful (او خیلی زیباست.)
– He speaks English so fluently (او به انگلیسی خیلی روان صحبت میکند.)

Such همچنین به عنوان یک قید به کار میرود، اما برای نشان دادن شدت یک اسم به کار میرود. برای مثال:

– She is such a beautiful woman (او یک زن خیلی زیباست.)
– That was such an interesting movie (فیلم خیلی جذابی بود.)

همچنین، so معمولاً با صفتها و قیدها همراه است، در حالی که such با اسمها همراه است. در جملاتی که such به کار میرود، معمولاً بعد از such یک اسم و یک صفت قرار داده میشود، به عنوان مثال:

– She is such a kind person (او یک نفر خیلی مهربان است.)

کاربرد such as در زبان انگلیسی

عبارت “such as” در انگلیسی به معنای “مانند” یا “شامل” است و برای نشان دادن مثالها و یا لیست کردن چیزهایی که به عنوان نمونه مطرح میشوند، به کار میرود. به طور مثال:

– I like fruits such as apples, bananas, and oranges. (من میوه هایی مانند سیب، موز و پرتقال را دوست دارم.)

برای دسترسی رایگان به تمامی گرامر آموزش زبان انگلیسی حتما از این صفحه بازدید کنید.

کاربرد so  در آزمون آیلتس

گرامر so و such در آزمون آیلتس کاربرد متنوعی دارند و میتوانند نمره داوطلبین را به شدت افزایش دهند برای مثال برای کلمه So در نوشتار آیلتس به عنوان یک قید مفید است که برای بیان تفاوتهای شدید بین دو موضوع یا نقطه نظر به کار میرود.

کاربرد so  در آزمون آیلتس
کاربرد so  در آزمون آیلتس

برای مثال، در بخش نوشتار آیلتس Task 2، که معمولاً به صورت پرسش و پاسخ است، so میتواند به عنوان یکی از کلمات اصلی برای بیان تفاوتهای شدید در نظرات مختلف استفاده شود. به عنوان مثال:

– Some people believe that social media has a positive impact on society, while others think it has a negative impact. I believe that social media can have both positive and negative effects, but the negative effects are so severe that we need to take action to mitigate them.

همچنین، در نوشتار آیلتس، so همچنین میتواند برای بیان شدت یک صفت یا قید در نظرات مختلف استفاده شود. برای مثال:

– The problem of air pollution in cities is so severe that immediate action must be taken to address it
– The benefits of traveling are so numerous that everyone should try to travel as much as possible

به علاوه، “so” میتواند به عنوان یک کلمه اتصالی بین دو جمله مستقل در نوشتار آیلتس استفاده شود. در این حالت، so برای بیان نتیجهای که از جمله قبل بدست آمده استفاده میشود. برای مثال:

– The government should invest more in renewable energy sources. So, we can reduce our dependence on fossil fuels and help protect the environment

در هر صورت، برای استفاده صحیح از so در نوشتار آیلتس، بهتر است که در مورد استفاده واژه به صورت منظم تمرین کنید.

کاربرد such در آزمون آیلتس

در آزمون آیلتس، such به عنوان قید استفاده میشود تا شدت یک صفت را افزایش دهد. همچنین، such برای بیان شدت یک اسم هم استفاده میشود.

به عنوان مثال، در نوشتار آیلتس، میتوانید از such برای تأکید بر شدت یک مسئله و یا برای بیان تفاوت بین دو موضوع استفاده کنید. به علاوه، با استفاده از such میتوانید جملات خود را بهبود بخشید و آنها را به صورت قطعیتری بیان کنید.

در ادبیات آیلتس، میتوانید such را به عنوان یک کلمه اضافی استفاده کنید تا جملات خود را بهبود بخشید. به عنوان نمونه، میتوانید از such برای بیان تفاوت بین دو موضوع در جملات Essay استفاده کنید، مانند:

– Some people think that technology is helpful for children’s education. However, others believe that technology has such a negative impact on children’s learning ability that it should be limited in schools.

همچنین، such را میتوانید برای بیان شدت یک صفت در نظرات خود استفاده کنید. به عنوان نمونه:

– The environmental problems we face today are such complex issues that they require a global effort to solve them
– The benefits of regular exercise are such numerous and varied that everyone should incorporate some form of physical activity into their daily routine

بنر آزمون دولینگو
بنر آزمون دولینگو

در هر صورت، برای استفاده درست از “such” در آزمون آیلتس، بهتر است با تمرین و مطالعه جملات نمونه واژه را به عنوان قید در جملات بکار ببرید. امید واریم از گرامر so و such که یکی از گرامر های کاربردی زبان انگیسی می باشد نهایت استفاده را برده باشید. برای مطالعه گرامر جملات شرطی در زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید.

اشتباهات در به کارگیری گرامر so و such

در زبان انگلیسی بیساری از دانش پژوهان اشتباهات رایج را برای کاربرد گرامر so و such در زبان انجام میدهند برای مثال such قبل از اسم قرار میگیرد و so قبل از قید که این فرم در کاربرد و نوشتار اکثر زبان آموزان گرامر so و such را به نادرستی استفاده میکنند.

مشاوره با مرکز زبان ایران بریتانیا

شما عزیزان می توانید ما را در کانال تلگرامی ایران بریتیش که زبان آموزان مختلفی عضو هستن و انتقال تجربه در آزمون های مختلفی وجود دارد مشاهده کنید همچنین در  اینستاگرام ایران – بریتیش جستجو نمایید.  حتما از فروشگاه دوره های آموزش زبان انگلیسی هم دیدن نمایید. همچنین حتما از مقاله های موجود برای آزمون سلپیپ استفاده کنید. مجموعه ایران بریتانیا بهترین امکانات و مجموعه های آموزش زبان انگلیسی را برای شما عزیزان تدارک دیده است.  در ادامه میتوانید برای کسب بسته های خودآموز سلپیپ که پکیج سلپیپ می باشد و همچنین پکیج دولینگو به صفحه های مورد نظر مراجعه فرمایید. مرکز زبان ایران بریتانیا تمامی کتاب های زبان انگلیسی را به صورت کاملا رایگان در اختیار داوطلبین عزیز قرار می دهد. با بالاترین کیفیت آموزشی.

برای شرکت در کلاس های تخصصی آزمون های بیین المللی مانند آیلتس و یا تافل و دولینگو و غیره با مرکز زبان ایران بریتانیا تماس حاصل فرمایید. مرکز زبان ایران بریتانیا برای تعیین سطح رایگان تمامی کاربران مواردی گنجانده شده است که به صورت کاملا رایگان میتوانید در آزمون آزمایشی شرکت کرده و همچنین برای مشاوره با مرکز ایران بریتانیا میتوانید با این مرکز تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی و مشاوره این مرکز و مشاوران دلسوز ما برخوردار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *