سبد خرید
لیسنینگ دولینگو در 2024

جدیدترین لیسنینگ دولینگو در 2024

4.5/5 - (4 امتیاز)

در این صفحه توضیحات کاملی درباره لیسنینگ دولینگو LISTENING DUOLINGO امسال به همراه تمامی نکات کلیدی برای ارتقا نمره در لیسنینگ دولینگو داده شده است. حتما با ما همراه باشید و توضیحات مربوط به این بخش را بادقت مطالعه کنید.

معرفی لیسنینگ دولینگو

همه ی تسک های دولینگو بسیار آسانتر از دیگر آزمون های بین المللی می باشد به خصوص بخش شنیداری در این آزمون بسیار آسان تر از آزمون هایی مثل تافل و آیلتس و یا PTE می باشد.

بنر فروش پکیج دولینگو
بنر فروش پکیج دولینگو

آزمون دولینگو به منظور  ارزیابی دانش زبان انگلیسی هر داوطلب در بخش لیسنینگ برگزار می شود که به دلیل ترکیبی بودن از چند آزمون معتبر دنیا راحت تر است و داوطلبان فقط با کمی تسلط بر گرامر و افزایش دامنه لغات زبان انگلیسی به راحتی می توانند در این قسمت نمره مورد نظر را کسب نمایند.

به دلیل اینکه آین آزمون جزو آزمون های آنلاین زبان انگلیسی می باشد و تمامی مراحل توسط یک هوش مصنوعی کاملا کامپیوتری اداره می شود در سوالات بخش لیسنینگ دولینگو از نوع سوالات  انطباقی می باشد، یعنی داوطلب با هر سوال درست یا غلطی که جواب می دهید سطح سخت یا آسان تر سوال بعدی برای شما تنظیم می شود. برای کسب اطلاعات کامل درباره قالب دولینگو اینجا کلیک کنید.

آزمون لیسنینگ دولینگو متکی به توانایی فهم تلفظ و معنی لغات و همچنین توانایی حافظه داوطلب در به خاطر سپردن آن چه شنیده است، می باشد. بنابرین سوالات این بخش امکات تکرار بودن بسیار زیاد است و از همه مهمتر این بخش از آزمون دولینگو توسط سیستم تصحیح می شود. همان طور که میدانید برخی از بخش های آزمون توسط اگزمینر و برخی از بخش ها توسط سیستم تصحیح می شود.

معرفی لیسنینگ دولینگو
معرفی لیسنینگ دولینگو

در این بخش به معرفی تمامی بخش های لیسنینگ دولینگو میپردازیم و نکات کلیدی برای بالابردن قدرت گوش دادن و تفهیم آزمون دولینگو برای شما داوطلبین عزیز بیان شده است.

لیسنینگ دولینگو شامل 4 قسمت اصلی

لیسنینگ آزمون دولینگو شامل چهار بخش اصلی است:

1. تشخیص تلفظ:

  • در این بخش، جملات کوتاهی با لهجه های مختلف انگلیسی (آمریکایی، بریتانیایی و استرالیایی) پخش می شود.
  • شما باید با توجه به شنوایی خود، لهجه صحیح را از بین گزینه های موجود انتخاب کنید.

برای مثال:

فرض کنید جمله (I like coffee) با لهجه آمریکایی، بریتانیایی و استرالیایی پخش می شود.

شما باید با توجه به شنوایی خود، لهجه صحیح را از بین گزینه های American English، British English و Australian English انتخاب کنید.

2. املای کلمات:

  • در این بخش، کلمات مختلفی به زبان انگلیسی پخش می شود.
  • شما باید املای صحیح هر کلمه را از بین گزینه های موجود انتخاب کنید.
  • برای هر کلمه، سه بار فرصت شنیدن دارید.

3. نوشتن جمله:

  • در این بخش، جملاتی به زبان انگلیسی پخش می شود.
  • شما باید جمله را به طور کامل و دقیق بشنوید و سپس آن را به صورت کتبی بنویسید.
  • برای هر جمله، یک بار فرصت شنیدن دارید و حداکثر 60 ثانیه برای نوشتن آن زمان دارید.

برای مثال:

فرض کنید جمله (The man is walking the dog in the park) پخش می شود.

شما باید جمله را به طور کامل و دقیق بشنوید و سپس آن را به صورت کتبی بنویسید.

برای نوشتن جمله، حداکثر 60 ثانیه زمان دارید

4. پاسخ به سوالات:

  • در این بخش، مکالمات یا متن های کوتاه انگلیسی پخش می شود.
  • سپس سوالاتی در مورد محتوای شنیده شده مطرح می شود و شما باید به آنها به صورت کتبی پاسخ دهید.
  • برای هر سوال، یک بار فرصت شنیدن دارید و حداکثر 60 ثانیه برای پاسخ دادن به آن زمان دارید.

برای مثال:

فرض کنید مکالمه ای کوتاه بین دو نفر در مورد برنامه های آخر هفته آنها پخش می شود.

سپس سوالاتی در مورد محتوای مکالمه مطرح می شود، به عنوان مثال (What are the two people planning to do this weekend)

شما باید به این سوال به صورت کتبی پاسخ دهید.

برای پاسخ به هر سوال، حداکثر 60 ثانیه زمان دارید.

نکاتی در مورد لیسنینگ دولینگو:

  • سطح سوالات در لیسنینگ دولینگو به تدریج سخت تر می شود.
  • نمره لیسنینگ بر اساس تعداد پاسخ های صحیح شما محاسبه می شود.
  • شما می توانید در هر بخش از لیسنینگ به سوالات برگردید و دوباره به آنها گوش دهید.
  • استفاده از هدفون یا هندزفری در حین انجام آزمون لیسنینگ توصیه می شود.
بنر کلاس دولینگو
بنر کلاس دولینگو

در قسمت بعدی از این ویس ها صداهای با لهجه های مختلفی بیان می شود که توانایی تشخیص داوطلب بر لهجه های مختلف زبان انگلیسی مانند بریتانیایی و آمریکایی و حتی لهجه کانادایی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

در قسمتی از متن های موضوعات فرهنگی و ورزشی و غیره نیز پخش می شود که دامنه لغات داوطلب در این زمینه ها را نیز مورد ارزیابی قرار دهید.

روش های ارتقا مهارت لیسنینگ دولینگو

روش های زیادی برای افرادی که سطح لیسنینگ دولینگو  ار حالت پایه و یا ضعیفی دارند ویشنهاد شده است که به برخی از مهمترین های آنها در قسمت زیر شاره میکنیم که شامل:

  • تهیه پکیج لیسنینگ مرکز زبان ایران بریتانیا

این بسته شنیداری برای عزیزانی  که به صورت خودخوان قصد تقویت مهارت شنیداری خود را دارند، طراحی شده است که به صورت جامع و کامل شامل تمام نمونه سوالات لیسنینگ آزمون دولینگو می باشد و نکات مهمی که برای تقویت لهجه و مهارت به حافظه سپاری لغات شنیداری شده را به شما آموزش می دهد.

روش های ارتقا مهارت لیسنینگ دولینگو 
روش های ارتقا مهارت لیسنینگ دولینگو
  • با فرمت آزمون لیسنینگ آشنا شوید

قبل از شروع آزمون، با فرمت و نحوه نمره دهی لیسنینگ دولینگو آشنا شوید. می توانید نمونه سوالات و توضیحات مربوط به لیسنینگ را در وب سایت Duolingo یا منابع دیگر پیدا کنید.

  • به طور مرتب به زبان انگلیسی گوش دهید

سعی کنید تا حد امکان به زبان انگلیسی گوش دهید. می توانید به پادکست ها، موسیقی، فیلم ها و سریال های انگلیسی گوش دهید. این کار به شما کمک می کند تا به لهجه ها و اصطلاحات مختلف زبان انگلیسی عادت کنید.

  • روی لهجه آمریکایی تمرکز کنید

آزمون دولینگو از لهجه آمریکایی استفاده می کند، بنابراین مهم است که به این لهجه عادت کنید. می توانید به منابعی که به طور خاص بر روی لهجه آمریکایی تمرکز دارند، مانند پادکست ها و فیلم های آموزشی، گوش دهید.

  • به اصطلاحات رایج توجه کنید

در آزمون دولینگو از اصطلاحات رایج انگلیسی استفاده می شود. سعی کنید این اصطلاحات را یاد بگیرید و به آنها توجه کنید. می توانید لیست هایی از اصطلاحات رایج را در وب سایت ها و کتاب های مختلف پیدا کنید.

  • تمرین نوشتن سریع

در لیسنینگ دولینگو زمان محدودی برای نوشتن پاسخ ها دارید، بنابراین باید بتوانید سریع بنویسید. می توانید با نوشتن متن های کوتاه به زبان انگلیسی به صورت منظم، مهارت نوشتن سریع خود را تمرین کنید.

  • از نمونه سوالات استفاده کنید

نمونه سوالات زیادی از لیسنینگ دولینگو به صورت آنلاین در دسترس است. می توانید از این نمونه سوالات برای تمرین استفاده کنید و با نحوه پاسخگویی به سوالات در آزمون آشنا شوید.

حین آزمون:

  • به دقت به سوالات گوش دهید

قبل از شروع به پاسخگویی به سوالات، به دقت به سوالات گوش دهید تا مطمئن شوید که منظور سوال را متوجه شده اید.

  • کلمات کلیدی را یادداشت کنید

در حین گوش دادن به سوالات، کلمات کلیدی را یادداشت کنید تا به شما در به خاطر سپردن اطلاعات مهم کمک کند.

  • به دنبال پاسخ ها باشید

در حین گوش دادن به متن، به دنبال پاسخ های سوالات در متن باشید.

  • از حدس زدن نترسید

اگر مطمئن نیستید پاسخ سوالی چیست، حدس بزنید. حدس زدن بهتر از خالی گذاشتن سوال است.

  • از تمام زمان خود استفاده کنید

به تمام سوالات پاسخ دهید، حتی اگر مطمئن نیستید که پاسخ آنها را می دانید. تا زمانی که زمان تمام نشده است به پاسخگویی به سوالات ادامه دهید.

نمونه های ویس های آزمون دولینگو

در اینجا به برخی از لیسنینگ دولینگو  که در سال های گذشته تکرار شده است برای نمونه آورده شده است. حتما برای داشتن تمامی ویس های کامل مجموعه ایران بریتانیا بسته خودآموز را تهیه کنید.

روش نمره دهی در بخش لیسنینگ دولینگو

نمره دهی در آزمون دولینگو متناسب به پاسخی است که شما به سوال می دهید یعنی میزان صحیح بود پاسخ شما سنجیده خواهد شد و مقدار زمان باقی مانده در آزمون هیچ تاثیری  بر نمره شما نخواهد داشت. نمره آزمون دولینگو از 0 تا 160 تعین شده است که اکثر دانشگاه های معروف دنیا نمره بالای 120 را مدنظر قرا داده اند که معادل 7 آیلتس و یا 65 PTE  می باشد.

لیسنینگ دولینگو یکی از ساده ترین و در این حال امتیاز بیارترین قسمت های آزمون دولینگو است حتما با دقت در این قسمت کار شود این قسمت 13 درصد نمره کلی شما را به خود اختصاص می دهد.

مشاوره با مرکز زبان ایران بریتانیا

شما عزیزان می توانید ما را در اینستاگرام ایران – بریتیش جستجو نمایید. حتما از فروشگاه دوره های آموزش زبان انگلیسی هم دیدن نمایید. همچنین حتما از مقاله های موجود برای آزمون سلپیپ استفاده کنید. مجموعه ایران بریتانیا بهترین امکانات و مجموعه های آموزش زبان انگلیسی را برای شما عزیزان تدارک دیده است. و همچنین پکیج دولینگو به صفحه های مورد نظر مراجعه فرمایید. مرکز زبان ایران بریتانیا تمامی کتاب های زبان انگلیسی را به صورت کاملا رایگان در اختیار داوطلبین عزیز قرار می دهد. با بالاترین کیفیت آموزشی.

کانال تلگرامی ایران بریتانیا
کانال تلگرامی ایران بریتانیا

برای شرکت در کلاس های تخصصی آزمون های بیین المللی مانند آیلتس و یا تافل و دولینگو و غیره با مرکز زبان ایران بریتانیا تماس حاصل فرمایید. مرکز زبان ایران بریتانیا برای تعیین سطح رایگان تمامی کاربران مواردی گنجانده شده است که به صورت کاملا رایگان میتوانید در آزمون آزمایشی شرکت کرده و همچنین برای مشاوره با مرکز ایران بریتانیا میتوانید با این مرکز تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی و مشاوره این مرکز و مشاوران دلسوز ما برخوردار شون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *