سبد خرید
لیسنینگ دولینگو در 2024

لیسنینگ دولینگو در 2024

4/5 - (2 امتیاز)

در این صفحه توضیحات کاملی درباره لیسنینگ دولینگو LISTENING DUOLINGO در 2023 به همراه تمامی نکات کلیدی برای ارتقا نمره در لیسنینگ دولینگو داده شده است. حتما با ما همراه باشید و توضیحات مربوط به این بخش را بادقت مطالعه کنید.

معرفی لیسنینگ دولینگو

همه ی تسک های دولینگو بسیار آسانتر از دیگر آزمون های بین المللی می باشد به خصوص بخش شنیداری در این آزمون بسیار آسان تر از آزمون هایی مثل تافل و آیلتس و یا PTE می باشد.

بنر فروش پکیج دولینگو
بنر فروش پکیج دولینگو

آزمون دولینگو به منظور  ارزیابی دانش زبان انگلیسی هر داوطلب در بخش لیسنینگ برگزار می شود که به دلیل ترکیبی بودن از چند آزمون معتبر دنیا راحت تر است و داوطلبان فقط با کمی تسلط بر گرامر و افزایش دامنه لغات زبان انگلیسی به راحتی می توانند در این قسمت نمره مورد نظر را کسب نمایند.

به دلیل اینکه آین آزمون جزو آزمون های آنلاین زبان انگلیسی می باشد و تمامی مراحل توسط یک هوش مصنوعی کاملا کامپیوتری اداره می شود در سوالات بخش لیسنینگ دولینگو از نوع سوالات  انطباقی می باشد، یعنی داوطلب با هر سوال درست یا غلطی که جواب می دهید سطح سخت یا آسان تر سوال بعدی برای شما تنظیم می شود.

آزمون لیسنینگ دولینگو متکی به توانایی فهم تلفظ و معنی لغات و همچنین توانایی حافظه داوطلب در به خاطر سپردن آن چه شنیده است، می باشد. بنابرین سوالات این بخش امکات تکرار بودن بسیار زیاد است و از همه مهمتر این بخش از آزمون دولینگو توسط سیستم تصحیح می شود. همان طور که میدانید برخی از بخش های آزمون توسط اگزمینر و برخی از بخش ها توسط سیستم تصحیح می شود.

معرفی لیسنینگ دولینگو
معرفی لیسنینگ دولینگو

در این بخش به معرفی تمامی بخش های لیسنینگ دولینگو میپردازیم و نکات کلیدی برای بالابردن قدرت گوش دادن و تفهیم آزمون دولینگو برای شما داوطلبین عزیز بیان شده است.

لیسنینگ دولینگو شامل 4 قسمت اصلی

قسمت  اول

در این قسمت داوطلب لغات با تلفظ های متفاوت خوانده می شود که داوطلب باید تلفظ صحیح را انتخاب نماید. در این بخش کلماتی با لهجه های بریتانیایی و آمریکایی و حتی استرالیایی خوانده می شود که داوطلب باید تشخیص درستی برای کلمات داشته باشد.

مرکز ایران بریتانیا برای بالا بردن قدت آشنایی و لهجه زبان انگلیسی داوطلبان پکیج لهجه زبان انگلیسی را ارائه کرده است که شما را با تمامی لهجه های زبان انگلیسی 100 درصد آشنا خواهد کرد.

قسمت  دوم 

در این قسمت  داوطلب لغات زیادی پخش خواهد شد که باید املای صحیح آن را بنویسید مزیت این بخش از آزمون این است که بلافاصله بعد از بخش تلفظ این بخش ارائه می شود و اگر داوطلب لغت را تابحال نشنیده باشد با کمک تلفظ آن می تواند لغت را بنویسد. هر داوطلب برای هر کلمه سه مرتبه  امکان شنیدن لغات مورد نظر را خواهد داشت.

قسمت سوم

در این قسمت  هر آنچه که برای داوطلبان خوانده خواهد شد و می شنود را باید تایپ کند. این بخش یکی از بخش هایی است  که به تمرکز و قدرت فهم کلمات برمیگردد. توصیه مرکز زبان ایران بریتانیا به داوطلبان عزیز پکیج پادکست زبان انگلیسی می باشد. این پکیج معجزه ای در تقویت گوش دادن داوطلبان در سالهای گذشته ایجاد کرده است.

داوطلب با خرید این مجموعه به تمامی پادکست های معروف و پرکاربرد زبان انگلیسی با هزینه اندک دست خواهد یافت.

قسمت چهارم

در این قسمت به داوطلبان سوالی داده خواهد شد که داوطلب با درک صحیح از سوال باید به سوال مطرح شده پاسخ بدهد. اگر پاسخ اضافه تر به سوال بدهید، نمره بالاتری دریافت نخواهید کرد. پس توجه داشته باشید که باید جواب شما کاملا متناسب با سوال شما باشد، در غیر این صورت اگزمینر جواب شما را به معنای متوجه نشدن از سوال تلقی کرده و از شما نمره کم خواهد کرد.

اکثر ویس هایی که برای مخاطب پخش می شود شامل گوش دادن به مکالمات روزمره بین 2 یا چند نفر درباره بحث های داغ روز می باشد. که داور در تلاش است توانایی داوطلب را برای درک درست مطالب روزمره مورد ارزیابی قرار دهد.

بنر کلاس دولینگو
بنر کلاس دولینگو

در قسمت بعدی از این ویس ها صداهای با لهجه های مختلفی بیان می شود که توانایی تشخیص داوطلب بر لهجه های مختلف زبان انگلیسی مانند بریتانیایی و آمریکایی و حتی لهجه کانادایی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

در قسمتی از متن های موضوعات فرهنگی و ورزشی و غیره نیز پخش می شود که دامنه لغات داوطلب در این زمینه ها را نیز مورد ارزیابی قرار دهید.

روش های ارتقا مهارت لیسنینگ دولینگو

روش های زیادی برای افرادی که سطح لیسنینگ دولینگو  ار حالت پایه و یا ضعیفی دارند ویشنهاد شده است که به برخی از مهمترین های آنها در قسمت زیر شاره میکنیم که شامل:

تهیه پکیج لیسنینگ مرکز زبان ایران بریتانیا

این بسته شنیداری برای عزیزانی  که به صورت خودخوان قصد تقویت مهارت شنیداری خود را دارند، طراحی شده است که به صورت جامع و کامل شامل تمام نمونه سوالات لیسنینگ آزمون دولینگو می باشد و نکات مهمی که برای تقویت لهجه و مهارت به حافظه سپاری لغات شنیداری شده را به شما آموزش می دهد.

روش های ارتقا مهارت لیسنینگ دولینگو 
روش های ارتقا مهارت لیسنینگ دولینگو

گوش دادن به موزیک انگلیسی

گوش فرا دادن به موسیقی انگلیسی به این صورت که ابتدا بدون نگاه کردن به متن شعر یا lyric، تلاش کنید هر آن چه که شنیده اید را تکرار کنید، حتی اگر دقیق متوجه نشوید. در مرحله بعد همان موسیقی را با نگاه کردن به متن زیرنویس و تکرار آن ها تمرین کنید. در این مرحله اگر به لغت جدیدی برخوردید که معنی آن را نمی دانستید، آن واژه و معنی و مترادفش را در جایی برای تکرار و تمرین بنویسید و هرروز با آن جمله سازی کنید تا تلفظ و معنی اش ملکه ذهنتان شود.

تماشای فیلم های انگلیسی و اخبار انگلیسی

تماشای فیلم ها و اخبار انگلیسی با زیرنویس انگلیسی نیز یکی از بهترین روش های تقویت مهارت لیسنینگ دولینگو و آمادگی برای آزمون دولینگو می باشد. شما با تماشای فیلم های انگلیسی و آشنا شدن با انواع جملات ساختار رسمی و غیر رسمی که در فیلم با آن ها برمیخورید، می توانید با تلفظ و کاربردهای مختلف لغات آشنا شوید. علاوه بر این تماشای فیلم با زیرنویس انگلیسی و هم چنین گوش دادن به موزیک، یکی از بهترین راه های تقویت حافظه شما برای به خاطر سپاری لغات است.

گوش دادن به داستان های انگلیسی صوتی

گوش فرادادن به داستان های انگلیسی صوتی نیز یکی از راه های افزایش مهارت شنیداری محسوب می شود. به خصوص اگر در حین گوش دادن به متن نوشتاری آن نگاه کنید تا با دیکته و تلفظ آن ها آشنا شوید. همچنین پادکست های مهم زبان انگلیسی توانسته اند کمک بسیار خوبی برای بالا بردن نمره در قسمت لیسنینگ دولینگو داشته باشند.

به طور کلی گوش دادن و تکرار لغات یکی از مهم ترین راه های تقویت مهارت شنیداری است که بتوانید در کنار تقویت حافظه، به تقویت مهارت فهم واژگان کمک بسیاری می کند.

نمونه های ویس های آزمون دولینگو

در اینجا به برخی از لیسنینگ دولینگو  که در سال های گذشته تکرار شده است برای نمونه آورده شده است. حتما برای داشتن تمامی ویس های کامل مجموعه ایران بریتانیا بسته خودآموز را تهیه کنید.

 

 

روش نمره دهی در بخش لیسنینگ دولینگو

نمره دهی در آزمون دولینگو متناسب به پاسخی است که شما به سوال می دهید یعنی میزان صحیح بود پاسخ شما سنجیده خواهد شد و مقدار زمان باقی مانده در آزمون هیچ تاثیری  بر نمره شما نخواهد داشت. نمره آزمون دولینگو از 0 تا 160 تعین شده است که اکثر دانشگاه های معروف دنیا نمره بالای 120 را مدنظر قرا داده اند که معادل 7 آیلتس و یا 65 PTE  می باشد.

لیسنینگ دولینگو یکی از ساده ترین و در این حال امتیاز بیارترین قسمت های آزمون دولینگو است حتما با دقت در این قسمت کار شود این قسمت 13 درصد نمره کلی شما را به خود اختصاص می دهد.

مشاوره با مرکز زبان ایران بریتانیا

شما عزیزان می توانید ما را در اینستاگرام ایران – بریتیش جستجو نمایید. حتما از فروشگاه دوره های آموزش زبان انگلیسی هم دیدن نمایید. همچنین حتما از مقاله های موجود برای آزمون سلپیپ استفاده کنید. مجموعه ایران بریتانیا بهترین امکانات و مجموعه های آموزش زبان انگلیسی را برای شما عزیزان تدارک دیده است. و همچنین پکیج دولینگو به صفحه های مورد نظر مراجعه فرمایید. مرکز زبان ایران بریتانیا تمامی کتاب های زبان انگلیسی را به صورت کاملا رایگان در اختیار داوطلبین عزیز قرار می دهد. با بالاترین کیفیت آموزشی.

کانال تلگرامی ایران بریتانیا
کانال تلگرامی ایران بریتانیا

برای شرکت در کلاس های تخصصی آزمون های بیین المللی مانند آیلتس و یا تافل و دولینگو و غیره با مرکز زبان ایران بریتانیا تماس حاصل فرمایید. مرکز زبان ایران بریتانیا برای تعیین سطح رایگان تمامی کاربران مواردی گنجانده شده است که به صورت کاملا رایگان میتوانید در آزمون آزمایشی شرکت کرده و همچنین برای مشاوره با مرکز ایران بریتانیا میتوانید با این مرکز تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی و مشاوره این مرکز و مشاوران دلسوز ما برخوردار شون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *