سبد خرید
قیمت آزمون آیلتس در 7 سال گذشته

قیمت آزمون آیلتس در 7 سال گذشته

امتیاز post

در این مقاله درباره قیمت آزمون آیلتس و همچنین مقایسه قسمت این آزمون با آزمون های دیگر بین المللی مانند تافل و دولینگو نحوه پرداخت و ساختار های دیگر در این آزمون مربوط به پرداخت توضیح داده شده است. برای کسب اطلاعات کافی درباره آزمون قیمت و نحوه پرداخت آیلتس این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید.

به کسب اطلاعات بیشتر درباره بسته خودآموز آیلتس روی عکس بالا کلیک بفرمایید و از تدریس بی نظیر استاد مطلع شوید. این بسته کمک شایانی به تمامی داوطلبین عزیز در کسب نمره بالا کرده است.

قیمت آزمون آیلتس در ایران

اگر بخواهید برای اقامت، کار یا تحصیل به یک کشور انگلیسی‌ زبان مهاجرت کنید، باید یک مدرک معتبر و بین‌المللی زبان انگلیسی را دریافت نمایید. آیلتس یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی است. این آزمون در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود و 4 مهارت ریدینگ، اسپیکینگ، لیسنینگ و رایتینگ را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید، باید از قبل اطلاعاتی در مورد آن داشته باشید.

قیمت آزمون آیلتس در ایران
قیمت آزمون آیلتس در ایران

شما باید مراکز برگزاری آزمون را بشناسید، در مورد چگونگی برگزاری آزمون تحقیق کنید و اطلاعاتی در مورد قیمت آزمون آیلتس در ایران به دست آورید. در این مقاله توضیحاتی در مورد قیمت آزمون آیلتس در ایران ارائه می‌دهیم و به مقایسه آن با دیگر آزمون‌های بین‌المللی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مقایسه قیمت آزمون آیلتس در مراکز مختلف آزمون در ایران

مراکز مختلفی در ایران وجود دارند که در زمینه برگزاری آزمون آیلتس فعالیت می‌کنند. این مراکز تحت نظر سازمان سنجش و آموزش کشور هستند. در واقع تنها مراکزی می‎توانند آزمون آیلتس را برگزار کنند که مجوز انجام این کار را از سازمان سنجش ایران دریافت کرده باشند. سازمان سنجش همه ساله قیمت آزمون آیلتس در ایران را با توجه به قیمت ارز محاسبه می‌کند و آن را به اطلاع این مراکز می‌رساند.

قیمت آزمون آیلتس
قیمت آزمون آیلتس

در نتیجه تمامی مراکزی که آزمون آیلتس را در ایران برگزار می‌کنند، مبنای قیمت آزمون آیلتس را اطلاعیه سازمان سنجش قرار می‌دهند و به همان اندازه هزینه از مراجعه‌کنندگان خود دریافت می‌کنند. بخش عمده‌ای از قیمت آزمون آیلتس دریافتی به مؤسسه IDP استرالیا  تعلق دارد و قسمت دیگر آن به عنوان سود به مرکز برگزار کننده آزمون می‌رسد.

نحوه پرداخت هزینه آزمون آیلتس

قیمت آزمون آیلتس در ایران در حال حاضر 220 دلار است. این هزینه توسط سازمان سنجش ایران به ریال محاسبه می‌گردد و به صورت علی‌الحساب اعلام می‌شود. قیمت آزمون آیلتس با توجه به نوسان قیمت ارز تغییر می‌کند و با توجه به نرخ روز محاسبه می‎گردد.

پکیج آیلتس IELTS
پکیج آیلتس IELTS

متقاضی در روز ثبت نام قیمت آزمون آیلتس اعلام شده را به صورت علی‌الحساب پرداخت می‌کند. اگر با توجه به تغییرات نرخ ارز قیمت آزمون آیلتس افزایش داشته باشد، مرکز برگزار کننده مبلغ باقی‌مانده را از فرد متقاضی دریافت می‌کند و اگر قیمت آزمون آیلتس کاهش داشته باشد، مرکز برگزارکننده موظف است اضافه مبلغ را به حساب فرد متقاضی برگرداند.

قیمت آزمون آیلتس در کشورهای مختلف

قیمت آزمون آیلتس همه‌ساله توسط سازمان IDP استرالیا به دلار تعیین می‎شود. قیمت آزمون آیلتس در ایران در سال 1401 برای هر دو نوع آزمون آکادمیک یا جنرال، 220 دلار است. اگر بخواهید برای شرکت در آزمون آیلتس به کشورهای همسایه ایران سفر کنید، باید قیمت آزمون آیلتس اعلام شده در آن کشور را بپردازید. قیمت آزمون آیلتس در دیگر کشورها به صورت زیر می‌باشد:

 

نام کشور

هزینه آزمون نام کشور هزینه آزمون

افغانستان

240 دلار عراق

265 دلار

آذربایجان

350 مانات عمان

85 ریال عمان

گرجستان

462 لاری بحرین

100 دینار

ارمنستان

92,400 درام کویت

80 دینار کویت

ترکیه

990 لیره قطر

1000 ریال قطر

مالزی 795 رینگیت لبنان

205 دلار

اندونزی

2,900,000 روپیه امارات

1092 درهم

آزمون آیلتس در ایران همه روزه برگزار نمی‌شود. بسیاری از افراد در آزمون شرکت می‌کنند و موفق به دریافت نمره قبولی نمی‌شوند. این افراد باید مجددا ثبت نام کنند و آزمون را تکرار نمایند تا بتوانند نمره قبولی را به دست آورند. گاهی اوقات شرایط طوری رقم می‌خورد که باید آزمون را سریعا تکرار کنید و نمی‌توانید منتظر تاریخ بعدی بمانید.

این شرایط اغلب برای دانشجویانی اتفاق می‌افتد که پذیرش دانشگاه مورد نظر خود را دریافت کرده‌اند و فرصت کمی برای ثبت نام دارند. این افراد باید برای آزمون مجدد به یکی از کشورهای همسایه مراجعه کنند. برای این کار کافیست در وب سایت ثبت نام آیلتس، کشور و شهر مورد نظر خود را انتخاب کنید و قیمت آزمون آیلتس را نیز مطابق با آن کشور پرداخت نمایید.

برای پرداخت قیمت آزمون آیلتس می‌توانید از سرویس‌های ارزی که در ایران فعالیت می‎کنند کمک بگیرید و با دریافت کارت اعتباری پرداخت خود را در کمترین زمان ممکن و به راحتی از طریق وب سایت انجام دهید. منابع آیلتس و آیلتس جنرال هم بسیار خواندنی هستند.

نحوه بازپرداخت قیمت آزمون آیلتس در صورت انصراف

گاهی اوقات ممکن است به هر دلیل از انجام آزمون منصرف شوید. شما هزینه نسبتا بالایی بابت آزمون پرداخت کرده‌اید و طبیعتا تمایل دارید این هزینه را پس بگیرید. در این مواقع، اگر 5  هفته قبل از تاریخ آزمون انصراف خود را اعلام کنید، می‌توانید 75 درصد از قیمت آزمون آیلتس را پس بگیرید. 25 درصد قیمت آزمون آیلتس پرداختی بابت کارهای اداری کسر خواهد شد.

دقت داشته باشید که انصراف شما باید به صورت حضوری یا با ایمیل اعلام شود. در غیر این صورت به هیچ عنوان قابل قبول نیست. اگر زمان اعلام انصراف کمتر از 5 هفته قبل از تاریخ آزمون باشد، به عنوان مثال 4 هفته قبل از تاریخ آزمون اعلام کرده باشید، نمی‌توانید هزینه پرداخت شده را پس بگیرید. در این صورت، اگر بخواهد در تاریخ دیگری در آزمون شرکت کنید، باید دوباره مراحل ثبت نام  را انجام دهید و قیمت آزمون آیلتس را به طور کامل پرداخت کنید. منابع آیلتس و آیلتس جنرال هم بسیار خواندنی هستند.

نحوه بازپرداخت قیمت آزمون آیلتس در صورت انصراف
نحوه بازپرداخت قیمت آزمون آیلتس در صورت انصراف

اگر در جلسه آزمون حاضر نشوید و برای این کار دلیل موجه و قابل قبولی داشته باشید، با ارائه مدرک حداکثر پس از 5 روز، می‌توانید هزینه را پس بگیرید. دلایل موجه برای بازپرداخت قیمت آزمون آیلتس شامل مواردی چون بیماری یا آسیب جدی، بستری شدن در بیمارستان، مرگ یکی از نزدیک‌ترین اعضای خانواده، سوانح رانندگی یا مانند آن که باعث وقوع جرم شده باشد، آسیب‌های روحی بسیار جدی و خدمت سربازی می‌باشد. در این صورت شما باید فرم “درخواست بازپرداخت” را پر کنید و مدرک را نیز به آن ضمیمه نمایید. مدارک قابل قبول شامل گواهی پزشکی، گزارش پلیس یا گواهی فوت می‎باشد.

قیمت آزمون آیلتس در مقایسه با سایر آزمون‌های بین‌المللی

آیلتس یکی از آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی است که می‌توانید در آن شرکت کنید. علاوه بر این، آزمون‌های دیگری نیز وجود دارند که معتبر هستند و در کشورهای مختلف جهان قابل قبول می‌باشند. این آزمون‌ها عبارتند از:

  • آزمون آیلتس (IELTS)

این آزمون در دو نوع عمومی و آکادمیک برگزار می‌شود و مدرک آن تا 2 سال اعتبار دارد. قیمت آزمون آیلتس در حال حاضر 220 دلار است که با توجه به نوسان قیمت ارز هزینه ریالی آن محاسبه می‌گردد.

  • آزمون تافل (TOEFL)

تافل یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی دنیاست. این آزمون در بیش از 130 کشور جهان برگزار می‌شود و برای مهاجرت تحصیلی و شغلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیش از 9 هزار دانشگاه در سراسر دنیا مدرک این آزمون را می‌پذیرند. مدرک تافل تا 2 سال اعتبار دارد. آزمون تافل با قیمت ۲۴۵ دلار در ایران برگزار می‌شود و هزینه آن بیشتر از قیمت آزمون آیلتس می‌باشد.

  • آزمون استاندارد زبان پیرسون (PTE)

پی تی ای، یک آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی است. این آزمون توسط انتشارات پیرسون برگزار می‌شود و مدرک آن تا 2 سال اعتبار دارد. آزمون زبان پیرسون در ایران برگزار نمی‌شود. برای شرکت در این آزمون می‌توانید به یکی از کشورهای ترکیه یا امارات بروید. هزینه آزمون پیرسون در ترکیه 880 لیر و در دبی 1050 درهم است.

  • آزمون زبان سلپیپ (CELPIP)

آزمون سلپیپ اصلی‌ترین آزمون زبان انگلیسی در کشور کاناداست. اداره مهاجرت کانادا تنها دو آزمون آیلتس و سلپیپ را معتبر می‌داند. بنابراین، افرادی که برای اقامت دائم یا کاری به این کشور مهاجرت می‌کنند باید مدرک یکی از این دو آزمون را داشته باشند. نزدیک‌ترین کشور برگزار کننده آزمون زبان سلپیپ به ایران، کشور امارات می‌باشد. آزمون سلپیپ در دبی ۳۴۰ دلار کانادا هزینه دارد.

آزمون زبان انگلیسی سطح پیشرفته دانشگاه کمبریج (CAE)

این آزمون توسط بخش آزمایش و ارزیابی زبانی دانشگاه کمبریج برگزار می‌شود و برای مهاجرت، کار یا تحصیل اعتبار دارد. این آزمون در ایران برگزار نمی‌شود. اعتبار این مدرک مادام‌العمر می‌باشد و حدود ۱۵۴ تا ۱۵۸یورو هزینه دارد.

آزمون اف سی ای (FCE)

این آزمون توسط دپارتمان زبان انگلیسی دانشگاه کمبریج برگزار می‌شود و یکی از معتبرترین آزمون‎های زبان انگلیسی می‏باشد. اعتبار این مدرک مادام‌العمر می‌باشد و حدود 160 یورو هزینه دارد.

آزمون تافل و آیلتس دو آزمون بین‌المللی هستند که در ایران نیز برگزار می‌شوند. قیمت آزمون آیلتس و تافل نسبتا بالاست و ممکن است پرداخت آن برای برخی افراد کمی سخت باشد. ضمن این که احتمال دارد در آزمون اول موفق به دریافت نمره قبولی نشوید و مجبور باشید آزمون را مجددا تکرار کنید.

همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم، آزمون‌های معتبر دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید و مدرک بین‌المللی دریافت نمایید. البته هزینه این آزمون‌ها نیز کمتر از قیمت آزمون آیلتس یا تافل نیست. علاوه بر این، با توجه به این‌که آزمون‌های دیگر در ایران برگزار نمی‌شوند، باید برای شرکت در آزمون به کشورهای دیگر سفر کنید که در این صورت هزینه سفر شامل بلیط هواپیما، اقامت‌گاه و غیره نیز به آن اضافه می‌شود.

توصیه می‌کنیم برای این که هزینه کمتری بابت قیمت آزمون آیلتس بپردازید و این آزمون را چندین بار تکرار نکنید، قبل از شرکت در آزمون اصلی خود را به خوبی آماده کنید و با شرکت در کلاس‌ها و مطالعه بیشتر، دانش کافی برای قبولی در آزمون را به دست آورید. برای تست نیز می‌توانید در آزمون‌های آزمایشی که برخی از مراکز برگزار می‎‏کنند شرکت نمایید و قبل از شرکت در آزمون اصلی دانش خود را بسنجید.

مشاوره ثبت نام آزمون آیلتس

برای آمادگی آزمون آیلتس حتما نیازمند مطالعه منابع دقیق و کتاب های با ارزشی هستید. همچنین داشتن برنامه دقیق برای رسیدن به هدف شما را یاری خواهد کرد. برای این منظ.ر حتما با مرکز آزمون آیلتس ایران بریتانیا تماس حاصل فرمایید و از مشاوره کاملا رایگان و نظر اساتید این مجموعه درباره ازمون آیلتس مطالع شوید. همچنین برای انتخاب بهترین مرکز آزمون با ما در تماس باشید.

بنر آموزش زبان
بنر آموزش زبان

شما عزیزان می توانید ما را در اینستاگرام ایران – بریتیش جستجو نمایید. همچنین حتما از مقاله های موجود برای آزمون سلپیپ استفاده کنید. مجموعه ایران بریتانیا بهترین امکانات و مجموعه های آموزش زبان انگلیسی را برای شما عزیزان تدارک دیده است. حتما از فروشگاه دوره های آموزش زبان انگلیسی هم دیدن نمایید. در ادامه شما عزیزان همچنین می توانید پکیج خودآموز آزمون سلپیپ را برای آموزش خود خوان آزمون سلپیپ را تهیه نمایید

2 comments

  1. آیلتس تو ایران بسته شده چکار کنم؟

    1. با دورد به شما. حتما آزمون های جایگزینی مانند تافل و یا سلپیپ و یا دولینگو را شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *