سبد خرید
رایتینگ دولینگو Duolingo تغییرات 2024

رایتینگ دولینگو Duolingo تغییرات 2024

امتیاز post

در این صفحه درباره رایتینگ دولینگو Duolingo تمامی توضیحات به صورت کامل داده شد است و مواردی که باید رعایت شود تا نمره یک کاربر بالای 120 شود به تشریح بیان شده است. برای کسب نمره بالا در رایتینگ دولینگو Duolingo حتما با ما تا انتهای صفحه همراه باشید و نمونه رایتینگ دولینگو نوشته شده را با دقت مطالعه کنید.

معرفی رایتینگ دولینگو

رایتینگ دولینگو کمی متفاوت تر از آزمون های دیگر می باشد به این شکل که ساختار رایتینگ دولینگو را نباید با تمامی آزمون های بین المللی مقایسه کرد. 23 درصد از نمره کلی آزمون را بخش رایتینگ دولینگو اختصاص داده شده است. لذا دقت به این بخش میتواند نمره شما را تا 20 الی 30 نمره ارتقا دهد.

بنر فروش پکیج دولینگو
بنر فروش پکیج دولینگو

در قسمت زیر بخش های مختلف رایتینگ دولینگو به صورت حرفه ای توضیح داده شده است.

معرفی بخش های مختلف رایتینگ دولینگو

رایتینگ دولینگو به 3 بخش مهم تقسیم می شود که شامل:

  • توصیف تصویر
  • نوشتار رایتنگ 50 کلمه ای
  • پرکردن جای خالی

هر یکی از بخش های اشاره شده دارای قوانین خاصی در رایتینگ دولینگو می باشند که در اینجا به برخی از آنها اشاره میکنیم.

  • توصیف تصویر

یک تصویر برای داوطلب نمایش داده خواهد شد که باید با بکار گیری واژگان و ساختار گرامری درست تصویر را توصیف کند و حس کامل تصویر را انتقال بدهد. تصویر داده شده همیشه بسیار ساده خواهد بود که برای آنالیز تصویر داوطلب حتما باید 3 نکته را در نظر بگیرد:

  • چه اتفاقی افتاده است
  • چه اتفاقی در حال انجام است
  • چه اتفاقی در آینده نزدیک رخ خواهد داد.
معرفی بخش های مختلف رایتینگ دولینگو
معرفی بخش های مختلف رایتینگ دولینگو

این قسمت یکی از قسمت های آسان آزمون می باشد و قابلیت کسب نمره بالا در آزمون دولینگو وجود دارد. لذا برای کسب نمره عالی در این قسمت حتما راهنمای آزمون دولینگو را با دقت مطالعه کنید.

  • رایتینگ دولینگو بخش 50 کلمه ای

در این قسمت به شما موضوعی داده می شود و از شما درخواست می شود که درباره موضوع داده شده حداقل 50 کلمه تایپ کنید. استفاده از قوانین مهم و اساسی در این قسمت بسیار مهم است. قوانینی که باید در این قسمت رعایت شود شامل:

  • قوانین گرامری

استفاده از گرامر های پیچیده و ساختار های متنوع در این قسمت برای نشان دادن قدرت گرامری ضروری است.

  • تنوع لغتی

استفاده از کلمات متنوع و ساختار های غیر تکراری در این قسمت بسیار ضروری می باشد.

  • استفاده از قوانین نگارشی

استفاده از قوانین نگارشی و قوانین پاراگراف بندی در این قسمت بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • استفاده از تعدد کلمات

با توجه به توضیحی که در کتاب دولینگو انگلیش تست بیان شده است دقیقا باید طبق همان در اینجا رفتار شود.

قوانین رایتنگ دولینگو در مرکز زبان ایران بریتانیا
قوانین رایتنگ دولینگو در مرکز زبان ایران بریتانیا
  • استفاده تنکنیک رندوم شماری

یکی از تکنیک های پرکردن جای خالی تکنیک رندوم شماری که بهترین و کاربردی ترین تکنیک پر کردن جای خالی C_TEST می باشد. مرکز زبان ایارن بریتانیا به عنوان اولین اکادمی آموزشی پوشش دهنده این تکنیک آموزشی در ایران این مژده را به تمامی داوطلبین می دهد که با این روش می توان نمره بالایی در این بخش کسب کرد.

قوانین اختصاصی برای توصیف تصویر که در رایتینگ دولینگو توسط اگزمینر آزمون بیان شده است به صورت زیر می باشد.

  • Start the description with your immediate impression of the picture.
  • Tell in a sentence what the picture is about.
  • Start writing as soon as you get the first impression, you only have one minute.
  • Discuss what is in the background and foreground. Discuss if the colors in the pictures are dull or sharp.
  • Talk about the expressions of people in the picture; discuss if they are happy, sad, bored, excited, etc.
  • Try to write at least three sentences and use punctuation accurately.
  • Use Adjectives to describe a person, object, or situation in the image.
  • A well-built person, a famous musician, a dense forest, a breath-taking.
  • Use predictions or judgments about the picture, for example, It looks like this is a historical building, It seems that the people are enjoying it very much. I believe that the picture has been taken in the evening etc.
  • تایپ کلمات شنیداری

در این قسمت برای داوطلب کلماتی خوانده خواهد شد که او باید کلمات خوانده شده را تایپ کند . این قسمت به منظور تشخیص لهجه سرعت شنیداری و نوشتاری و درست نوشتن بکار می رود. داوطلب می تواند 2 بار به متن رکورد شده گوش دهد و با دقت متن را بنویسد.

مرکز ایران بریتانیا برای تقویت گوش دادن و آشنایی داوطلب با لهجه انگلیسی پکیج لهجه انگلیسی که لهجه های کانادایی استرالیایی و هندی بریتانیایی و حتی آمریکایی غلیط گنجانده است که به داوطلب برای مطالعه بیشتر توصیه می شود.

رایتینگ مصاحبه آزمون دولینگو
رایتینگ مصاحبه آزمون دولینگو

این بخش از رایتینگ دولینگو در گذشته نمره نداشته ولی اخیرا پر یک سال اخیر رایتینگ دولینگو در قسمت مصاحبه دارای نمره می باشد. و 4 درصد نمره اصلی شما را تشکیل میدهد.

بخش نوشتاری مصاحبه INTERVIEW

  • تسک اول

دو موضوع به داوطلب داده می شود و از او خواسته خواهد شد تا یک موضوع را به دلخواه انتخاب کرده و در مدت زمان 1 تا 3 دقیقه ای که مصاحبه ی او ضبط می شود، درمورد موضوع صحبت کند. عملکرد داوطلب در بخش های اول تعیین کننده سوالات بخش مصاحبه ویدئویی است.

یعنی هر چقدر در مراحل ابتدایی راحت تر و روان تر بنویسد در بخش های آتی سوالات ساده تری به صورت رندوم برای او انتخاب خواهد شد.

  • تسک دوم

در این بخش نیز مانند تسک اول دو موضوع داده خواهد شد که داوطلب بازهم موضوعی را به دلخواه انتخاب کرده و این بار درمورد موضوع در مدت زمان 3 تا 5 دقیقه بنویسد.

نکته: به داوطلب توصیه می شود تا حداکثر زمان ممکن برای نوشتن استفاده کرده و متن بلند تری بنویسد، نه اینکه در مدت زمان کوتاه دست از نوشتن بکشد.

در بخش رایتینگ دولینگو باید به این موضوع توجه کرد که سوال چیست (تاپیک یا همان CORE اصلی درست انتخاب شود تا HIGHT تاپیک ننویسید) و با توجه به سوال به آن پاسخ داد یعنی نباید مطلبی اضافه تر از آنچه که خواسته شده بیان کرد. اگر داوطلب سوال را متوجه بشود و در راستای آن جواب بنویسد هم زمان کم نمی آورد و هم جواب خود را به صورت شفاف و واضح بیان خواهد کرد.

برای نوشتن این مقاله داوطلبان زمان 5 دقیقه ای خواهند داشت که باید متنی با 50 تا 70 کلمه بنویسند.

نکته: حتما برای خواندن سوال و فکر کردن بر روی جواب به داوطلبان 30 ثانیه زمان داده خواهد شد. در نوشتن عجله نکنید و سعی کنید ساختار نوشته ها در ذهن شما شکل گرفته و سپس شروع به نوشتن کنید.

برای نوشتن بخش نوشتاری داوطلب باید از مهارت نگارشی و نوشتاری درست بکار بگیرد و حتما باید از قبل با آن آشنایی کامل را داشته باشد تا بتواند در این قسمت موفق باشد.

این آزمون به دلیل اینترنتی بودن و بخش نوشتاری به خاطر نوشتن مقاله داوطلب باید حتما سرعت تایپ کلمات خود را افزایش دهد تا در آزمون بتواند به سوالات پاسخ سریع بدهد و زمان آزمون را از دست ندهد.

بنر کلاس دولینگو
بنر کلاس دولینگو

نکات مهم در رایتینگ دولینگو:

* قبل از شرکت در آزمون واقعی، حداقل  در دو یا سه آزمون آزمایشی شرکت کنید که آمادگی خود را بسنجید.

* در گروه های آنلاین انگلیسی زبان شرکت کنید و در مورد  وقایع روزانه و پرسش و پاسخ های متدوال را به انگلیسی یادداشت کنید.

* هر روز در مورد یکی از موضوعات دلخواه خود مثل ورزش، خرید، روابط اجتماعی و غیره حدود 15 دقیقه وقت بگذارید و یادداشت کنید.

* با موارد مهم در آزمون آنلاین کامپیوتر محور اطلاعات کسب کنید.

* درمورد انواع نمونه سوالات رایتینگ دولینگو تحقیق کنید.

  • Write about a topic: to make an argument.
  • Write about a topic: to describe, discuss, or explain.
  • Write about a topic: to recount past experiences.

نمونه واقعی رایتینگ آزمون دولینگو

نمونه های مختلفی از رایتینگ دولینگو به صورت پیش فرض نوشته شده و کاملا حرفه ای در قالب بسته کامل زبان انگلیسی در اختیار واوطلبین عزیز قرار خواهد گرفت. در این قسمت به چند رایتینگ دولینگو نمونه که دانش پژوهان مرکز زبان ایران بریتانیا نوشته و نمره بالایی در این آزمون کسب کرده اند قرار گرفته است.

1. If you have children, What would you do differently from your parents while bringing them up.

Parenting can be a challenging responsibility. We cannot undermine the struggle and hard work of our parents who
brought us up. I am thankful to my parents for their unconditional love and care,
though I would like to change something for my kids, and that is making them more confident to meet the challenges of the changing world. My parents want me to choose a single field of study. While I think it is important for kids to be multi-skilled. Today’s world has more opportunities for people who are skillful in more than one field.

2. Why some friendships last longer than others? Give your opinion

Friendship is all about trust, sincerity, and sharing. Many times people are together to share good times. After the fun time is over, they are never seen with each other again. Idiomatically, such friends are called fair-weather friends. Many people make friends as part of socializing but only a few friendships have the potential to last for a lifetime. People who genuinely like the other person want to have him or her in their lives for a long time. If two persons are equally sincere and mentally compatible, their friendship will last longer. It is also a good luck factor, in my opinion, to find sincere or long-lasting friends.

3. What was the time when someone was treated unfairly? What happened?

I remember an incident from my school when a student was suspected of stealing other students’ notebooks. His name was Brian. He was a grade 9 student and was very sociable and outgoing. Some students complained about their missing notebooks. One also alleged that he witnessed Brian stealing someone’s notebook. The teachers and the principal launched an inquiry and Brian had to deal with many questions from the teachers and the principal. They could not find out anything but the teacher started keeping an eye on the students closely. One day he found one of the students hiding someone’s notebook in Brian’s drawer. That day the teacher realized that Brian might have been a victim of a conspiracy from a classmate and that the school has been unfair in his treatment.

4. What is the importance of cars and airplanes in modern life? Explain

I would say that life is unimaginable without the fast modes of transport like cars and airplanes in today’s fast-paced world. Think of a place without personal cars. It would be extremely hard to get to work. Maybe public buses are an option but most of the commuters to work rely on personal vehicles. There would be no travel possible between the far-off places or countries if there are no airplanes. There would be no tourism and no trade. The economy of the world will decline to the earliest centuries of human civilization. All the progress that has been made in the world so far is mostly dependent on the means of transport that connect us to other regions.

مشاوره با مرکز زبان ایران بریتانیا

شما عزیزان می توانید ما را در اینستاگرام ایران – بریتیش جستجو نمایید. حتما از فروشگاه دوره های آموزش زبان انگلیسی هم دیدن نمایید. همچنین حتما از مقاله های موجود برای آزمون سلپیپ استفاده کنید. مجموعه ایران بریتانیا بهترین امکانات و مجموعه های آموزش زبان انگلیسی را برای شما عزیزان تدارک دیده است.  مرکز زبان ایران بریتانیا تمامی کتاب های زبان انگلیسی را به صورت کاملا رایگان در اختیار داوطلبین عزیز قرار می دهد. با بالاترین کیفیت آموزشی.

کانال تلگرامی ایران بریتانیا
کانال تلگرامی ایران بریتانیا

برای شرکت در کلاس های تخصصی آزمون های بیین المللی مانند آیلتس و یا تافل و دولینگو و غیره با مرکز زبان ایران بریتانیا تماس حاصل فرمایید. مرکز زبان ایران بریتانیا برای تعیین سطح رایگان تمامی کاربران مواردی گنجانده شده است که به صورت کاملا رایگان میتوانید در آزمون آزمایشی شرکت کرده و همچنین برای مشاوره با مرکز ایران بریتانیا میتوانید با این مرکز تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی و مشاوره این مرکز و مشاوران دلسوز ما برخوردار شون.

2 comments

  1. علی علیزاده

    سلام من چندين بار از بخش رایتمگ انوالیت شدم بشکلی که گفته رایتنگ شما توسط کسی دیگه اجرا شده درصورتکه چنین نبوده
    راه حل چیست؟

    1. دورد به شما کاربر گرامی. شرایط و قوانین نوشتار را در آزمون باید رعایت کنید. برای مثال شانه های شما هنگام نوشتن باید تحرک داشته باشد و دیگر قوانی حتما از صفحه بزرگترین مشکلات آزمون دولینگو دیدن کنید.
      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *