سبد خرید
حروف اضافه زمان و مکان در انگلیسی at in on

حروف اضافه زمان و مکان در انگلیسی at in on

امتیاز post

در این صفحه به صورت کامل و به زبان روان و شفاف حروف اضافه زمان و مکان در انگلیسی که شامل at- in-on  می شوند به صورت کاملا واضح توضیح داده شده است. کاربردهای این حروف اضافه به همراه مثال های جذاب و کاربردی در حروف اضافه زمان و مکان در انگلیسی در این صفحه بیان شده است لطفا تا انتهای این صفحه با ما همراه باشید.

تعریف حرف اضافه

در زبان انگلیسی برخی از کلمات وجود دارند که به تنهایی معنای مستقل ندارند و حتما باید همراه کلمات دیگر بیایند تا معنایی کامل دهند به این حروف در زبان انگلیسی  حروف اضافه (Preposition) گفته می شوند. این حروف در تمامی قسمت های فرمول زبان انگلیسی بر اساس نیاز ظاهر می شوند که به این حروف منایی جدید می بخشند.

در این صفحه به طور اختصاصی درباره حروف اضافه زمان و مکان در انگلیسی که شامل AT- IN- ON  می باشند صحبت شده است و تمامی مشکلات کاربران که این حروف در چه شرایط استفاده می شود بیا شده است.

کاربردهای حرف اضافه در زبان انگلیسی

اگر بخواهیم نقش های حروف اضافه در جمله را بررسی کنیم میتوانیم نقش های متنوعی از قبیل:

  • حرف ربط
  • حرف نشانه
  • و حرف اضافه اختصاصی بیان کنیم.

برخی از حروف اضافه در زبان انگلیسی به صورت ثابت وجود دارند و برخی دیگر از حروف اضافه ساختار ساختگی دارند و در مکالمات و نوشتار بسیار زیاد استفاده می شوند.

انواع حرف اضافه برای زمان

هر سه حرف اضافه AT-IN-ON  برای مکان و زمان کاربرد دارند که در اینجا بررسی میکنیم در چه شرایطی برای زمان و مکان استفاده می شوند.

  • حرف اضافه IN

این حرف اضافه برای مکان هایی که خیلی بزرگ هستند مانند کشور، شهر و استان و حتی روستا استفاده می شوند. مانند مثال های زیر

I am in Iran

I am in Tehran

در کل برای مکان هایی که خیلی بزرگ باشند حتما باید از حرف اضافه in استفاده کرد. در ادامه به دیگر حروف اضافه زمان و مکان در انگلیسی اشاره شده است.

  • حرف اضافه AT

حرف اضافه at برای مکان برای مکان های خیلی کوچک مانند هتل، رستوران، خانه و غیره بکار می رود. به مثال های زیر با دقت نگاه کنید.

I am at home

I am at resturant

  • حرف اضافه ON

این حرف اضافه برای مکان به منای در روی می باشد و برای هر چیزی که روی چیز دیگری قرار میگیرد مورد استفاده قرار میگیرد. برای مثال:

Cat walks on the wall

Ali layes on the sand

انواع حرف اضافه برای مکان

  • حرف اضافه IN

این حرف اضافه برای زمانهایی که بازه داشته باشند مورد استفاده قرار میگیرد. این بازه میتواند از 1 دقیقه باشد تا چندین سال به مثال های زیر با دقت توجه فرمایید.

I work in 2 hours

She helps me in 3 weeks

حرف اضافه in  برای به کاربردن روز- فصل- ماه و سال نیز استفاده می شود چون تمامی این موارد بازه دارند.

انواع حرف اضافه برای مکان
انواع حرف اضافه برای مکان

The conference will be held in winter

Marry is going to the UK in June

برای گفتن صبح و بعدظهر نیز از حرف اضافه in  استفاده میکنیم چون بازه داشته و طول میکشد.

we go to park in the morning

  • حرف اضافه AT

از این حرف اضافه برای زمان هایی استفاده می شود که عمل و یا کار در یک لحظه اتفاق بیفتد یعنی باید از یک ساختار لحظه ای مورد نیاز باشد. با دقت به مثال های زیر توجه کنید.

I will go to park at 6

برای گفتن ساعت دقیق از at  استفاده میکنیم و همچنین برای گفتن جشن هایی مانند سال نو میلادی و همچنین سال نو شمسی از at  استفاده میکنیم به خاطر اینکه این اتفاقات در لحظه انجام می شوند.

حرف اضافه at می تواند با ساعت یا کلمات night, noon و midnight بکار برود. چونکه این زمانهای در یک لحظه انجام می شوند. به مثال های زیر دقت کنید:

Bat comes out at night

از حرف اضافه at  در مواقعی که درباره فعالیت های گروهای و یا مباحثی مانند مهمانی و غیره صحبت میکنیم میتوان استفاده کرد برای مثال:

at a party, at a meeting, at a play, at a concert, at the family group

تفکرات رایج و اشتباه درباره حرف های اضافه AT-IN-ON

  • نکته اول

برخی از افعال رایج زبان انگلیسی مانند resemble, discuss, lack, meet, approach, marry و enter هیچگاه با حروف اضافه at-in-on استفاده نمی شوند به دلیل اینکه معنای حرف اضافه در این کلمات وجود دارند و دیگر نیاز به حروف اضافه نیست.

  • نکته دوم

برخی از حرف اضافه که در زیر به آنها اشاره شده است اگر در جمله مورد استفاده قرار گیرند بعد از آنها حتما باید فعا با ing همراه شود به حروف اضافه زیر دقت کنید:

بعد از after, before, against, at, by, on, of, about, instead of و without از ing برای افعال استفاده می شود.

  • حرف اضافه ON

از این حرف اضافه برای گفتن تاریخ ها و روزهای هفته و همچنین اتفاقات خاص و اعیاد و روزهای تعطیل استفاده می شود. به مثال های زیر دقت فرمایید:

The soccer match will be on September 12

?we are going to visit a friend of mine on sunday, do you want to come with me

Marry graduated from university on March 10, 2018

حرف اضافه برای مکان on
حرف اضافه برای مکان on

برای دسترسی رایگان به تمامی گرامر آموزش زبان انگلیسی حتما از این صفحه بازدید کنید.

حروف اضافه زمان و مکان در انگلیسی at in on در یک نگاه

در نگاه کلی برای در عکس زیر تمامی تفوت های at- in-on آورده شده است. با دقت به عکس زیر نگاه کنید.

حروف اضافه زمان و مکان در انگلیسی at in on در یک نگاه
حروف اضافه زمان و مکان در انگلیسی at in on در یک نگاه

حرف اضافه in در بسیاری موارد به معنای داخا نیز معنی میدهد و برای موارد مورد استفاده قرار میگیرد که داخل چیزی را میخوایم اشاره کنیم. برای مثال به موراد زیر دقت کنید:

The key is in the car

I put my car in the parking

مشاوره با مرکز زبان ایران بریتانیا

شما عزیزان می توانید ما را در اینستاگرام ایران – بریتیش جستجو نمایید. حتما از فروشگاه دوره های آموزش زبان انگلیسی هم دیدن نمایید. همچنین حتما از مقاله های موجود برای آزمون سلپیپ استفاده کنید. مجموعه ایران بریتانیا بهترین امکانات و مجموعه های آموزش زبان انگلیسی را برای شما عزیزان تدارک دیده است.  در ادامه میتوانید برای کسب بسته های خودآموز سلپیپ که پکیج سلپیپ می باشد و همچنین پکیج دولینگو به صفحه های مورد نظر مراجعه فرمایید. مرکز زبان ایران بریتانیا تمامی کتاب های زبان انگلیسی را به صورت کاملا رایگان در اختیار داوطلبین عزیز قرار می دهد. با بالاترین کیفیت آموزشی.

بنر آزمون دولینگو
بنر آزمون دولینگو

برای شرکت در کلاس های تخصصی آزمون های بیین المللی مانند آیلتس و یا تافل و دولینگو و غیره با مرکز زبان ایران بریتانیا تماس حاصل فرمایید. مرکز زبان ایران بریتانیا برای تعیین سطح رایگان تمامی کاربران مواردی گنجانده شده است که به صورت کاملا رایگان میتوانید در آزمون آزمایشی شرکت کرده و همچنین برای مشاوره با مرکز ایران بریتانیا میتوانید با این مرکز تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی و مشاوره این مرکز و مشاوران دلسوز ما برخوردار شون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *