سبد خرید
تقلب در آزمون دولینگو با 10 روش ساده

تقلب در آزمون دولینگو با 10 روش ساده

4.2/5 - (10 امتیاز)

در مقاله حاضر تقلب در آزمون دولینگو را برایتان بصورت کامل قرار داده ایم. در آزمون های آنلاین به خصوص در آزمون آنلاین دولینگو به دلیل اینکه داوطلب در منزل خود آزمون را با لپ تاب شخصی  شرکت می کند انگیزه های بسیار زیادی برای تقلب  دارد. در این مقاله تمام راه های تقلب در آزمون دولینگو و همچنین عواقب تقلب در آزمون را مورد ارزیابی قرار گرفته است.

معمولا افرادی که ازسطح زبان نامناسب برخورداراند و همچنین افرادی که زمان کافی برای شرکت در کلاس و دوره ها را ندارند، انگیزه بالایی برای تقلب دارند. داوطلب گرامی لطفا این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

آیا تقلب در آزمون دولینگو شدنی است ؟

برای اینکه بدانیم آیا می توان تقلب در آزمون دولینگو انجام شود یا خیر باید باید با سیستم امنیتی برگزاری آزمون کاملا آشنا شد تا پاسخ این سوال به صورت دقیقی داده شود. تمامی نکات کلیدی برای تقلب در آزمون دولینگو توسط اگزمینرها شناسایی می شود و راهکارهای اجرایی جلوگیری آن تعبیه می شود.

آیا تقلب در آزمون دولینگو شدنی است ؟
آیا تقلب در آزمون دولینگو شدنی است ؟

بزرگترین اشتباه این است که کاربر فک کند تقلب در آزمون دولینگو بسیار ساده است و به راحتی می تواند به اگزمینر در آزمون کلک بزند درصورتی که تمامی موارد طراحی شده در آزمون از سیستم امتحان گرفته و چه خود اگزمینر و چه سایت آزمون دولینگو به گونه ای طراحی شده اند که جلوی تقلب در آزمون دولینگو را بگیرند.

باگ های مهم در آزمون دولینگو

در سال های گذشته افراد زیادی با نصب برنامه ای مختلفی روی دکستاپ خود و با به اشتراک گذاشتن صفحه آزمون با کاربر دیگر می توانستند در آزمون تقلب کنند. همچنین با گریم کردن افراد به جای داوطلب مربوطه آزمون می دادند. همچنین با نت برداری و یا خواندن متن از روی یک نوشته می توانستند در بخش اسپیکینگ تقلب کنند.

همچنین برخی از کاربران به جای کاربر دیگر در بخش اسپیکینگ صحبت میکردند که این خود در آزمون دولینگو بسیار رواج پیدا کرده بود. و یا اینکه با قرار دادن ایرپاد در داخل گوش به خصوص برای خانم ها می توانستند شخص دیگری مطالب را به داوطلب انتقال دهد.

دولینگو چطور تقلب کاربر را تشخصی میدهد ؟

مرکز آزمون دولینگو روش های امنیتی ویژه ای را برای جلوگیری تقلب در آزمون پیش گرفته است تا اولا هیچ داوطلبی به جای شخص دیگری در آزمون شرکت نکند و دوما این شخص در طی آزمون نتواند مرتکب عمل تقلب شود.

روش امنیتی آزمون دولینگو برای جلوگیری از تقلب در آزمون دولینگو

  • شناسایی صدا کاربر از چند صداهای مختلف
  • فرایند تشخص چهره داوطلب یا توجه به عکس پاسپورت
  • فرایند ضبط فیلم از صفحه نمایش کاربر
  • وضع قوانین مهم درباره حرکات بدن و نحوه نگاه کردن به تصور در آزمون
  • استفاده از ربات تشخصی برنامه های کاربردی برای کمک در آزمون
  • مشخص بودن کامل گوش ها به خصوص برای خانم ها

تمامی مواردی که در بالا اشاره شده جزو امنیت های بالای تقلب در آزمون دولینگو در یک سال اخیر می باشد حتی باید به مشاهده فیلم آزمون توسط یک اگزمینر اشاره کرد که اگزمینر فیلم های آزمون را چک می کند تا کوچکترین تقلب در آزمون دولینگو رخ ندهد صدایی فرد دیگری از اتاق آزمون نیاید و کاربر به اطراف نگاه نکند.

عواقب تقلب در آزمون دولینگو

اگر اگزمینر حرکات شما و یا برنامه های سیستم شما را به عنوان تقلب در آزمون دولینگو تشخص دهد در ابتدا نمره آزمون شما را رد میکند و سپس دسترسی شما به آزمون دولینگورا برای همیشه و برای همه اکانت های که داوطلب ثبت نام کرده است لغو می نماید.

عواقب تقلب در آزمون دولینگو
عواقب تقلب در آزمون دولینگو

در مرحله آخر ایمیلی مبنی بر اینکه تقلب در آزمون دولینگو برای مرکز آموزشی و یا  دانشگاه مربوطه ارسال میگردد و داوطلب را به عنوان فرد متقلب در آزمون دولینگو معرفی می شود.

خرید مدرک دولینگو

امروزه بسیار شنیده می شود که مدرک آزمون دولینگو توسط افراد و یا موئسسه های به فروش میرسد و  با پرداخت مبلغ میتونید این مدرک را داشته باشید. خرید مدرک دولینگو کاملا امری دروغ می باشد و اصلا امکان پذیر نیست به این دلیل که برای مدرک دولینگو هیچ مدرک فیزیکی صادر نمی شود تنها یک دیجیتال کد اختصاصی به کاربر تعلق میگیرد که این کد قابل استناد و استعلام می باشد.

تنطیمات امنیتی سیستم برای جلوگیری از تقلب در آزمون دولینگو

برخی از تنظیمات امنیتی سیستم باید طبق دستور زیر انجام شود تا مرکز آزمون دولینگو نتیجه اصلی آزمون را تقلب تشخیص ندهد.

  • غیر فعال کردن آنتی ویروس

حتما آنتی ویروس سیستم را غیر فعال یا حذف نمایید تا به نتیجه آزمون اسیبی وارد نشود.

  • غیر فعال کردن فایر وال ویندوز (اگر ویندوز شما 10 می باشد حتما این کار را انجام دهید)
  • پاک کردن تمامی برنامه های موجود در دکستاپ به صورتی که فقط سطل اشغال و مای کامپیوتر در صفحه موجود باشد.
  • حذف برنامه ای ارتباطی مانند اسکایپ،وات ساپ و همچنین هر برنامه ارتباطی دیگری که در سیستم شما نصب می باشد.

الزامات رعایت قوانین آزمون دولینگو توسط کاربر برای جلوگیری از تقلب در آزمون دولینگو

کاربر برای اینکه مرکز زبان دولینگو آزمونش را بپذیرد باید الزامات زیر را رعایت نماید که به ترتیب زیر می باشد. تمامی موارد زیر برای جلوگیری از تقلب در آزمون دولینگو است.

  • گوش های داوطلب باید قابل مشاهده باشند و با مو یا کلاه پوشانده نشوند
  • داوطلبان در  زمان آزمون اجازه استفاده از عینک آفتابی یا هدفون را ندارند
  • نمی توانند از هیچ وسیله نوشتاری یا کاغذی و برای نکته برداری  استفاده کنند
  • نباید با هیچ شخص دیگری در طول آزمون چه در اتاق و چه با مبایل صحبت کند
  • داوطلبان اجازه دور شدن از جلو دوربین به صورتی که در دیدرس نباشند را ندارند
  • همچنین اجازه مینیمایز کردن صفحه آزمون را ندارند
  • موس را نباید به سمت گوشه های کادر ببرید
  • نگاه کردن به اطراف حتی به صورت حرکت چشم ممنوع است
  • حرکات بدن و سر و دست ها به صورت غیر معمولی باعث رد شدن آزمون میگردد.
  • نور ناکافی محیط برای تصویر باعث رد آزمون میگردد
  • حرکات لب ها در هنگامی که نیاز اسپیکینگ نیست
  • نگاه به کیورد هنگامی که نیاز به تایپ کردن نیست

انواع پیغام های عدم تائید نمره آزمون دولینگو

  • Your test couldn’t be certified

عدم تائید نتیجه به دلیل مشکلات به وجود آمده (این مورد مواقعی مشاهده صورت داوطلب به مدت زمان طولانی با دوربین در فاصله می باشد و سیستم قادر به تشخصی چهره نمی باشد.)

  • We could not verify the security

این پیغام هنگامی نمایش داده می شود که کاربر علائم و نکات امنیتی برای آزمون را رعایت نکرده باشد.

  • Your test is not available

این پیغام مربوط به زمانی است که کاربر تمامی موارد آزمون را کامل نکرده و یا آپلود فایل به درستی انجام نشده باشد.

الزام استفاده از آینه در هنگام برگزاری آزمون

آیا برای برگزاری آزمون نیاز به آینه پشت سر کاربر می باشد؟ خیر. اصلا نیاز به هیچ آینه برای برگزاری آزمون نیست به دلیل اینکه آزمون دولینگو به نحوه ای طراحی شده است که تمامی نیاز های داوطلب بدون شرکت در مرکز آزمون برطرف شود و این تبلیغات فقط توسط مراکزی برگزار میگردد که تمایل به گرفتن پول از داوطلبان از داوطلبین را دارند.

شرایط مورد نیاز برای آزمون دولینگو

  • اینترنت ثابت (حداقل اینترنت مورد نیاز برای آزمون اینترنت4G مبایل/ و یا 3 مگابایت اینترنت وای فای ثابت وبدون نوسان می باشد.)
  • لپ تاب (لپ تاب با دوربین وب کم و مکروفون لپ تاب سالم)
  • دیوار سفید رنگ (حدال امکان رنگی نباشد) پشت سر کاربر

سوالات رایج درباره آزمون دولینگو

1- آیا میتوان از برنامه خاصی مانند گرامر لی و یا شبیه این در نوشتن رایتنگ آزمون استفاده کرد؟

خیر در صورتی که از برنامه جانبی درهر قسمت آزمون استفاده شود بعد از برررسی توسط مرکز آزمون و اگزمینر آزمون به عنوان تقلب فرض می شود.

2- آیا می توان در آزمون دولینگو از کیبورد و موس اکسترنال استفاده کرد؟

تمامی پرت های سیستم شما توسط مرکز زبان بررسی می شود و درصورتی که پورت اضافه متصل باشد به عنوان تقلب قلمداد می شود.

3- آیا با تقلب در آزمون می توان در دیگر آزمون های بین المللی مانند آیلتس و تافل شرکت کرد؟

بله درصورتی که در آزمون دولینگو اکانت شما مسدود شود کاربر میتواند در آزمون های دیگر بین المللی همچون آیلتس وبا تافل شرکت کند.

4- آیا با بلاک شدن در آزمون دولینگو پذیرش دانشگاه منتفی می شود؟

درصورتی که آزمون شما تقلب قلمداد شود پذیرش دانشگاه منتفی و ایمیلی حاوی تقلب کاربر هم برای سفارت و هم برای دانشگاه مربوطه ارسال می شود.

5- آیا استفاده از عینک در آزمون مجاز است؟

استفاده از عینک طبی هیچ مشکلی برای داوطلب ایجاد نمی کند اما عینک آفتابی و چیزهای دیگر جایز نیست.

مرکز آزمون دولینگو به دلیل تقلب بالایی که توسط کاربران ایرانی صورت گرفته بود به مدت 6 ماه تمامی داوطلبانی که کشور مبدا را ایران انتخاب میکردند اجازه شرکت در آزمون داده نمی شد. اما اخیرا این محدودیت رفع شده ولی حساسیت های بالایی در این آزمون نسبت به کاربران ایرانی و چینی وجود دارد و کوچکترین حرکت به عنوان تقلب لحاظ می شود.

خرید مدرک دولینگو

بسیاری از افراد به دلیل مهارت زبانی واسسن به دنبال خرید مدرک دولینگو هستند لذا در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام و حتی تویتر وغیره مدارک افرادی را مشاهده میکنند که خریداری شده است.

نکته اول: هیچ مرکزی توانایی فروش مستقیم مدرک آزمون دولینگو را ندارد لذا افرادی که به شما وعده فروش مدرک را می دهند کلاه بردار می باشند و لطفا به این افراد اعتماد نکنید.

نکته دوم: شرکت در آزمون دولینگو به جای شخص دیگری: اگر شما تمایل دارید که شخص دیگری به جای شما آزمون را شرکت کند به این نکته توجه کنید که در سال 2023 آزمون دولینگو امنیت بسیار بالایی را به خود گرفته است به طوری که در هر مرحله از آزمون بدون اعلان قبلی دوربین لپ تاب روی چهره شما زوم می شود و حرکات شما رازیر نظر میگیرد حتی حرکت شانه های شما را نیز کنترل میکند.

همچنین روبات آزمون دولینگو صفحه اول و همچنین پرت های سیستم شما را چک کرده درصورت مشاهد هر برنامه غیر عادی شما را از آزمون خارج کرده و نمره شما را رد میکند.

لذا برای کسب نمره آزمون دولینگو به تمامی عزیزان پیشنهاد می شود تنها با شرکت در کلاس های تخصصی آزمون دولینگو با 5 جلسه در این آزمون نمره مورد نظر خود را کسب کنید. حتما از تجریبات آزمون دولینگو مرکز زبان ایران بریتانیا استفاده کنید.

سخن پایانی در تقلب در آزمون دولینگو

آزمون دولینگو یکی از آزمون های بین المللی مهم برای سنجش زبان انگلیسی کاربران می باشد لذا دانستن تکنیک های این آزمون و نمونه تدریس و نمونه سوالات آزمون دولینگو از سال های گذشته که توسط داوطلب مطالعه شود بسیار مهم است.

سخن پایانی در تقلب در آزمون دولینگو
سخن پایانی در تقلب در آزمون دولینگو

لذا توصیه مرکز زبان ایران بریتانیا به تمامی داوطلبان عزیز که قصد شرکت در آزمون را دارند به جای اینکه مسیر بسیار خطرناک تقلب در آزمون دولینگو و یا خرید مدرک دولینگو را پیش بگیرند در دوره های تخصصی آزمون دولینگو و همچنین بسته خودآموز صفر تا 100 دولینگو که توسط مرکز زبان ایران بریتانیا تهیه شد استفاده نمایند.

شما عزیزان می توانید ما را در اینستاگرام ایران – بریتیش جستجو نمایید. همچنین حتما از مقاله های موجود برای دولینگو استفاده کنید. مجموعه ایران بریتانیا بهترین امکانات و مجموعه های آموزش زبان انگلیسی را برای شما عزیزان تدارک دیده است. حتما از فروشگاه دوره های آموزش زبان انگلیسی هم دیدن نمایید. در ادامه شما عزیزان همچنین می توانید پکیج دولینگو بسته خودآموز DUOLINGO را برای آموزش خود خوان دولینگو تهیه نمایید.

26 comments

  1. مرضیه اندرزگو

    مطلب خوبی بود من آیلتس 6 دارم میتونم دولینگو 125 کسب کنم؟

    1. درود به شما کاربر گرامی. صرفا داشتن گرامر و لغات خوب نمیتواند به شما کمک کند تا نمره بالای کسب کنید حتما تکنیک ها و ساختار اصولی و اخرین تغییرات آزمونر ا جویا شوید.

  2. عبدالقادر علیزاده

    عالی بود معلومات تون
    یه سوال داشتم اینکه که من چندین بار تو آزمون دولینگو اشتراک کردم ولی از سایت پیام اومده که بخش رایتینگ ره به کمک کسی دیگه کار کردید در صورتیکه چنین نبوده
    پس چگونه میتوانم جلو رد این اتهام رو گرفت؟؟

    1. درود و وقت بخیر حتما به سمی نگاه کرده ایده و یا نرم افزار ارتباطی در لپ تاب شما فعال بدوده است.

  3. Sayed faisal

    سلام ع محترم/محترمه شما کدام اموزشگاه برای مراجعین که حضوری تدریس کند دارید میخواهم شرکت کنم در دوره آزمون

    1. دورد به شما وقت بخیر
      برای آزمون دولینگو به دلیل اینکه استاد در کانادا هستن امکان کلاس حضوری امکان پذیر نست و تنها کلاس های خصوصی آنلاین برگزار میشه متاسفانه ولی برای کلاس های آیلتس و تافل کلاس های حضوری برگزار میشه.

  4. با سلام امیدوارم صحتمند باشید
    سوالی داشتم آیا اگر دولینگو شخصی رو در امتحان بلاک کرده باشه راهی برای جبران این موضوع است ؟!

    1. با درود به شما. خیر متاسفانه شما برای همیشه از شرکت در آزمون محروم شدید.

  5. کاوه خداشناس

    عالی بود.

  6. علی والایی

    من کلاس دولینگو میخوام شرکت کنم باید چکار کنم

    1. درود به شما با مرکز در تماس باشید.

  7. روزبه صفاری

    مطلب خوبی بود مرسی.

  8. آوار لاسمی

    سلام آزمون ازم تقلب گرفتن اکانت من بسته شده چطور میتونم دوباره شزکت کنم؟

    1. با درود به شما. متاسفانه دیگر برای شما شرکت در آزمون ممکن نخواهد بود.

  9. الهام حیدری

    میشه راهنماییم کنید.

    1. با درود بله حتما برای مشاوره رایگان با مرکز ایران بریتانیا در تماس باشید.

  10. مبین اصلانی

    من زبانم خوبه. مشاوره میخوام. لطفا راهنمایی کنید.

    1. درود به شما. حتما با مرکز ایران بریتانیا در تماس باشید.

  11. سامانتا

    سلام. آیا میشه آزمون دولینگو را با موس وایرلس برای لپ تاپ انجام داد؟ و اگه پشت سرمون برای خاطر جمعی یک آینه بذاریم مشکلی پیش میاد یا باید حتما دیوار سفید باشه؟

    1. با درود به شما.
      موس با سیم و یا بی سیم مشکلی خاصی ایجاد نمیکند.
      نیازی به آینه نیست.

  12. سامانتا

    ممنون از پاسختون. ببخشید یک سوال دیگه دارم ممنون میشم جواب بدین. واسه روز امتحان برنامه هایی مثل تلگرام و اسکایپ باید از رو لپ تاپ پاک بشه؟ یا از قسمت پایین صفحه quit بشه کافیه؟

    1. با درود به شما. نیازی به حذف نیست فقط از حالت run خارج بشه.

  13. سلام
    وقتتون بخیر
    اسپیکر لب تاب من مشکل داره
    من میتونم از اسپیکر جانبی که با سیم به لب تاب وصل میشه استفاده کنم؟

    1. با درود به شما خیر اصلا امکان نداره و حتما تقلب حساب میشه

  14. سارا راد

    سلام وقت بخیر من دوسال پیش ازمون دولینگو دادم شش ماهه اکسپایر شده وهمون موقع ازطریق سایت دولینگو نمرمو برای دانشگاه ارسال نکردم الان ازمون دادم نمیدونم بخاطر اسپکینگم خیلی بامکس گفتم یا موقع تایپ سرم پایین بوده یا یجایی حواسم نبود متن یواش براخودم میخوندم الان ایمیل زدن فکرکنیم تقلب نمیتونید ازمون بدید آینه هم گذاشتم پشت سرم ایمیل زدم گفتم بهشون بررسی کنن هنوزجواب ندادن
    الان بازم برای دانشگاه یاسفارت میفرستن من که امتحان اولم نفرستادم ازطریق سایت برای دانشگاه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. با درود به شما کاربر گرامی این مشکل برای بسیاری از دوستان که اطلاع از قوانین آزمون را ندارند پیش آمده است. برای این منظور ایمیلی دقیق طبق سرفصل ها باید نوشته شود و توضیح داده شود. برای این منظور و راهنمایی حتما با مرکز زبان ایران بریتانیا در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *