سبد خرید
تجربه آزمون دولینگو

تجربه آزمون دولینگو از 7 سال گذشته

4.2/5 - (8 امتیاز)

در زبان های خارجه مثل انگلیسی علاوه بر اینکه ما باید 4 مهارت شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتاری را فرابگیریم، باید درعمل نیز اثبات کنیم که بر این مهارتها تسلط داریم. یکی از مواردی که ما می توانیم این کار را انجام دهیم، شرکت در آزمون های بین المللی مثل دولینگو و یا تافل و… می باشد. در این مقاله ما می خواهیم آزمون دولینگو را مورد بررسی قرار دهیم همچنین تجربه آزمون دولینگو برای کاربران ایرانی و تجربه آزمون دولینگو خارج ایران بررسی شود و بیان شود که این آزمون مناسب چه افرادی است و آیا این آزمون بر تحصیلات افراد تاثیر گذاراست. پس در ادامه با ما همراه باشید تا در این زمینه نکاتی را برای شما مطرح سازیم.

معرفی دولینگو

آزمون دولینگو که یکی از آزمون های بین المللی در زبان انگلیسی می باشد، آزمونی است که مبتنی بر رایانه و فضای رایانه است و می تواند به شما کمک کند تا مهارت خودتان را در زبان انگلیسی به طور کامل بسنجید. همچنین در سراسر دنیا افراد باید برای پذیریش  در برخی رشته های دانشگاهی، در این آزمون شرکت کنند و حتی در برخی دانشگاه ها نیز یکی از شرایط پذیرش افراد در دانشگاه های بین المللی شرکت در آزمون دولینگو می باشد تا مهارت و تسلط افراد در زبان انگلیسی به اثبات برسد.

راهنمای آزمون دولینگو

برای کسب اطلاعات کامل درباره راهنمای آزمون دولینگو و نحوه برگزاری سوالات آزمون دولینگو به مقاله کامل راهنمای آزمون دولینگو مراجعه بفرمائید.

تجربه آزمون دولینگو در ایران

همان طور که مطرح ساختیم آزمون دولینگو یک آزمون مبتنی بر کامپیوتر می باشد که شما  می توانید به صورت آنلاین دراین آزمون شرکت کنید تا نمرات مربوطه و موارد مربوط به آن را بدست آورید. در صورتی که قصد شرکت در آزمون دولینگو را در ایران داشته باشید.

کاربران ایرانی پس از شرکت و یا قبل از شرکت در آزمون دارای تجربه متفاوت در آزمون دولینگو می باشند که به برخی از تجربه آزمون دولینگو در سال های گذشته اشاره شده است.

کاربرای ایرانی به دلیل اطلاعات کم از آزمون دولینگو و نداشتن اطلاعات کافی به برخی از نوشته های غیر قابل اعتماد در کانال های بی نام و نشان و همچنین شبکه های اجتماعی درباره تجربه آزمون دولینگو دیگر کاربران بسنده می کنند در صورتی که تمامی اطلاعات کافی صفرتا 100 را توسط کاربران مرکز زبان ایران بریتانیا مورد ارزیابی قرار گرفته است.

مرکز زبان ایران بریتانیا تمامی تجربه آزمون دولینگو سال های گذشته کاربران را جمع آوری می کند و به صورت کاملا رایگان در اختیار تمامی داوطلبین عزیز قرار میدهد.

خرید پکیج دولینگو
خرید پکیج دولینگو

تجربه آزمون دولینگو در جهان

در کشورهای جهان نیز افراد زیادی هستند که قصد شرکت در آزمون دولینگو را دارند. به دلیل اینکه کاربران زیادی در آزمون دولینگو شرکت می کنند تجربه آزمون دولینگو در بسیاری از بخش ها متفاوت است.

برای مثال در برخی از قسمت ها کاربران بسیار قوی ظاهر می شود و در برخی از قسمت ها کاربران بسیار ضعیف ظاهر می شوند از این رو باید به ضرایب نمره ها در هر بخش دقت بالایی کرد.

تجربه آزمون دولینگو  برای کاربران ایرانی در بخش های اسپیکینگ و رایتینگ نشان دهنده این است که در این بخش ها نمره کمی دریافت می کنند

تجربه آزمون دولینگو برای کاربرانی که در خارج از ایران مانند شرق آسیا هستند این است که قسمت های real word و c-test بسیار سخت تر است.

تجربه آزمون دولینگو درباره مشکلات سال های گذشته

چون آزمون دولینگو یک آزمون تطبیقی می باشد، می تواند دشواری های خاصی را برای شرکت کنندگان و کاربران این آزمون ایجاد کند. و این خود یک تجربه آزمون دولینگو بسیار جدید و منحصر به فرد برای تمامی افرا باشد.

مهمترین نکته در این خصوص تجربه کاربرانی است که در آزمون دولینگو شرکت داشته اند. خیلی از کاربران بیان کرده اند که معمولا سوالات سخت و آسان به صورت نسبی در آزمون آمده است و نتیجه آزمون هم در اکثر مواقع مطابق با خواسته کاربران می باشد.

برخی از کاربران نیز در صدمه زیادی از تطبیقی بودن آزمون خوده اند. با توجه به تجربه آزمون دولینگو برای اکثر کاربران ایرانی روند آزمون توسط هوش مصنوعی اداره می شود لذا دانستن تکنیک این که چطور می توان هوش مصنوعی را قانع کرد که کاربر زبان بسیار خوبی دارد میطلبد که از تجربه آزمون دولینگو دیگر کاربران استفاده شود.

تجربه آزمون دولینگو کاربران برتر سال های گذشته

در خصوص برتری آزمون دولینگو باید بگوییم که درجه سختی این آزمون نسبت به آزمونهای بین المللی مثل آیلتس و تافل به مراتب کم تر است. البته باید در نظر داشته باشید که سختی و یا آسانی آزمون های بین المللی زبان انگلیسی بیشتر به دانش افراد بستگی دارد. همچنین باید متذکر شویم که ماهیت دولینگو آنلاین است ولی سایر آزمون ها به صورت حضوری برگزار می شوند. پذیرش آزمون دولینگو در بسیاری از کشورهای جهان مثل کانادا و یا آمریکا و حتی کشور های اقیانوسیه بسیار نسبت به سایر آزمون های بین المللی بالا می باشد و شما می توانید در این آزمون نمرات بالایی را کسب کنید.

تجربه آزمون دولینگو کاربران در قسمت ثبت نام
تجربه آزمون دولینگو کاربران در قسمت ثبت نام

تجربه آزمون دولینگو کاربران در قسمت ثبت نام

در صورتی که شما قصد داشته باشید در آزمون دولینگو شرکت کنید باید در ابتدا ثبت نام خود را برای شرکت در این آزمون تکمیل کنید. ابتدا شما می توانید به سایت Englishtest.duolingo بروید و یک حساب کاربردی برای خودتان بسازید و بعد از ایجاد حساب باید در این سایت مراحلی را طی کنید و در طول آن مشخصات مثل سن و یا آدرس ایمیل از شما خواسته می شود.

سپس به برخی سوالات مثل اینکه قصد دارید برای کدام مقطع پذیریش بگیرید و یا اینکه هدفتان از این آزمون چیست سوالاتی از شما پرسیده می شود که باید به تمامی آنها پاسخ کامل دهید. سپس به طور کامل هم حساب کاربری خود را می سازید و هم می توانید با خیال راحت در آزمون بین المللی دولینگو شرکت کنید.

تجربه آزمون دولینگو کاربران از نمونه سوالات سال های گذشته

معمولا نوع سوالات و دسته بندی آنها در آزمون دولینگو با سال های گذشته تفاوتی دارد چون سوالات به طور تطبیقی می باشند. تنها تفاوتی که ممکن است وجود داشته باشید درجه سختی و آسانی سوالات خواهد بود. به عنوان مثال شما باید در این آزمون بتوانید از دایره لغات گسترده ای استفاده کنید. همچنین تسلط برمهارت های زبان انگلیسی مثل شنیداری و گفتاری و خواندن و نوشتاری در آزمون دولینگو بسیار اهمیت دارد.

معمولا چالش های موجود در سوالات آزمون دولینگو هر ساله توانسته بر محبوبیت این آزمون بیفزاید و همانطور که قبلا مطرح کردیم دانش زبانی  و تجربه افراد برای شرکت در این آزمون مهم است.

تجربه آزمون دولینگو و دلیل شرکت کردن در آزمون دولینگو

معمولا آزمون دولینگو چون به صورت آنلاین انجام می شود و شما بدون اینکه در ترافیک و یا  مشکل دیگری باشید می توانید سروقت در دولینگو شرکت کنید. همچنین شیوه آزمون دهی در این آزمون نسبت به سایر آزمون های دیگر بسیار آسان است و افراد به همین دلایل است که شرکت در آزمون دولینگو را به سایر آزمون ها ترجیح می دهند.

تجربه آزمون دولینگو از کاربران خارج از ایران
تجربه آزمون دولینگو از کاربران خارج از ایران

تجربه آزمون دولینگو از کاربران خارج از ایران

افرادی که در خارج از کشور در دولینگو شرکت می کنند معمولا با چالش هایی مواجه می شوند یکی از این چالش ها بیشتر در کشورهایی مثل بنگلادش و مالزی است که در برخی مواقع افراد از نظر لهجه نمی توانند مطابق با آزمون و سوالاتی که مطرح می شود پیش روند که این مورد با تمرین قابل حل است.

حتما لهجه مورد پذیرش در این آزمون باید آمریکایی باشد چون مرکز این آزمون در آمریکا می باشد.

همچنین در برخی از کشورها بیان شده که تصویر کاربر با پاسپورت وی متفاوت بوده به همین دلیل آزمون برای کاربر رد شده است.

تفاوت دولینگو در ایران و خارج از ایران

تفاوت دولینگو در ایران و خارج از ایران بیشتر بر سرمنابعی است که افراد برای شرکت در آزمون دولینگو از آن استفاده می کنند. همچنین در خصوص هزینه ها نیز باید در نظر بگیریم که چون هزینه ها به دلار حساب می شود افراد در داخل ایران باید هزینه های بیشتری کنند تا مطابق با 49 دلار اجازه شرکت در آزمون دولینگو را داشته باشند. البته باید در نظر داشته باشید که درهر جای دنیا که باشید باید به صورت آنلاین در آزمون دولینگو شرکت کنید و این امر از اهمیت بسیار مهمی برخوردار می باشد.

روش های کسب نمره بالای 120 در تجربه آزمون دولینگو سال های گذشته

در صورتی که شما بخواهید نمره بالایی در آزمون دولینگو کسب کنید باید در ابتدا دانش زبانی خودتان را در چهار مهارت اصلی تقویت نمایید.

در قسمت مکالمه

برای بالا بردن سطح زبانی داوطلبین در قسمت مکالمه مرکز زبان ایران بریتانیا یه سری تمارین ویژه ای تهیه کرده است که طبق دستور زیر باید انجام شود

1_استفاده از قالب آماده

2_تمارین موضوعات کاربردی آمون دولینگو

3_تمرین مکالمه در منزل توسط داوطلب

تمامی این برنامه ها توسط مرکز زبان ایران بریتانیا به داوطلب طی برنامه منظم داده می شود. و یک تجربه آزمون دولینگو برای کاربران به حساب می آید.

در قسمت نوشتاری

در بخش نوشتاری تمارین مختلفی به کاربران داده می شود که شامل

1_نوشتن موضوعاتی شبیه به آزمون دولینگو

2_کاربردن گرامرهای حرفه ای به صورت ویژه در رایتنگ

3-ارتباط با تجربه آزمون دولینگو دیگر داوطلبین گذشته در آزمون

در قسمت لغتی

در قسمت لغات ضروری آزمون داوطلین میتوانند از 800 الی 1000 لغات ضروری آزمون دولینگو که توسط مرکز دولینگو طی کتابی به نام Duolingo English test  به چاپ رسیده است استفاده کنند. تجربه آزمون دولینگو نشان داده است که این لغات بی نظیر می باشند.

تجربه کاربرانی که در سال های گذشته در آزمون دولینگو شرکت کردند؟

افرادی که در سال های قبل در این آزمون شرکت کردند بیشتر نوع سوالات برای آنها چالش برنگیز بود و در برخی مواقع دانش لغاتی آنها ممکن بود به برخی سوالات به اشتباه پاسخ دهند در صورتی که با یک اشتباه، سوال بعدی برایشان آسان می گشت ولی بیشتر موارد به دانش زبانی کاربران ارتباط داشت.

سوالات بخش های مختلف آزمون دولینگو به چند بخش تقسیم می شود

اسپیکینگ

در قسمت اول اسپیکینگ به کاربران سوالاتی داده می شود که به سوالات چالش برانگیز معروف است: یعنی کاربر تا به حال در باره این سوالات فکر نکرده است و کاربر را در موقعیتی قرار می دهد که برای اولین بار اتفاق افتاده است مانند:

آیا به نظر شما ادویه برای غذا ها ضرورت دارد؟

 تجربه آزمون دولینگو برای کاربران در این قسمت بسیار سخت است و اکثرا در این قسمت دچار استرس و در برخی از مواقع از موضوع مورد نظر خارج می شوند.

بخش رایتینگ دولینگو

تجربه آزمون دولینگو در بخش رایتینگ آزمون دولینگو بسیار جالب است اکثر کاربرانی که در سال های گذشته در آزمون شرکت کرده اند عنوان کرده اند در رایتنگ 50 کلمه ای مقدار بیشتر 20 الی 30 کلمه نوشته اند یعنی 70 الی 90 کلمه نمره آنها به شدت افزایش پیدا کرده است.

بخش real word

برای بیان  تجربه آزمون دولینگو برای کاربرانی که در بخش real word  شرکت کرده اند با تهیه نمونه سوالات سال های گذشته و تسلط کامل بر آنها توانسته اند نمره بالایی در این آزمون کسب کنند این تجربه آزمون دولینگو در این بخش نشان دهنده این است که سوالات آزمون در بخش بسیار تکراری می باشد.

بخش c-test

برای بیان تجربه آزمون دولینگو کاربرانی که در این قسمت نمره بالایی کسب کرده اند میتوان به تجربه بیش از 2000 کاربر آزمون دولینکو در مرکز ایران بریتانیا اشاره کرد که با تمرکز بر جزوه استاد رحمانی و به عمل به آنها توانسته اند نمره بالایی در این آزمون کسب کنند.

سوالات متداول از تجربه آزمون دولینگو
سوالات متداول از تجربه آزمون دولینگو

سوالات متداول از تجربه آزمون دولینگو

1-هزینه آزمون دولینگو چه قدر است؟ 49 دلار

2- نمرات دولینگو به چند بخش تقسیم می شوند؟ نمرات دولینگو چندین مقدار را فرا میگیرند که به ترتیب زیر آنها را بیان می کنیم

  • 10تا60
  • 65تا90
  • 95 تا 120
  • 125-160

3- ماهیت آزمون دولینگو چگونه است؟ شما باید در آزمون دولینگو به صورت آنلاین ثبت نام و شرکت کنید و به صورت تطبیقی می باشد. به دلیل اینکه نمونه سوالات از قبل طراحی شده است با در دست داشتن نمونه سوالات سال های گذشته و همچنین با دردست داشتن کتاب های دولینگو و همچنین با استفاده از تجربه آزمون دولینگو اساتید و کاربران سال های گذشته نمره خوبی در این آزمون می توان کسب کرد.

تجربه رد شدن در آزمون دولینگو

بسیاری از داوطلبین عزیزی که به تازگی با آزمون دولینگو آشنا شده اند و از ساختار کلی آزمون دولینگو اطلاعات کافی ندارند در آزمون دولینگو شرکت کرده و نمره آنها به دلیل حساسیت های بالای آزمون رد می شود. لذا دانستن قوانین به خصوص به روز ترین قوانین میتواند کمک بسیاری به شما داوطلبین عزیز داشته باشد.

تنظیمات لپ تاب

تنظیمات لپ تاب به دو قسمت کنترل پنل و همچنین بخش desktop لپ تاب مربوط می شود.

  1. غیر فعال کردن دیواره آتش firewall
  2. غیر فعال کردن آنتی ویروس لپ تاب

پاک کردن تمامی برنامه های ارتباطی

تمامی برنامه های ارتباطی مانند اسکایپ و وات ساپ و انستاگرام و یا تلگرام و غیره و همچنین تمامی فیلتر شکن های نصصب شده در لپ تاب را باید غیر فعال کنید.

تجربه بد اکثر کاربرنی که در سال های گذشته در آزمون شرکت کرده اند و به دلیل رعایت نکردن موارد بالا آزمون آنها رد شده است میتوان تجربه خوبی برای دیگر داوطلبین عزیز برای شرکت در آزمون باشد.

تجربه کاربران در اعتراض به نمره

برای اعتراض به نمره آزمون باید حتما باید دلایل قانع کننده داشته باشید و بدانید که این آزمون در دو مرحله تصحیح می شود مرحله اول توسط هوش مصنوعی و در مرحله دوم توسط اگزمینر انسان که تمامی موارد آزمون را در نظر میگیرند. اعتراض به آزمون دولینگو کاملا رایگان می باشد ولی تجربه اکثر کاربران آزمون دولینگو این بوده که اکثر اعتراض ها رد می شود و مورد قبول قرار نمیگیرد.

کلام آخر درباره درس گرفتن از تجربه آزمون دولینگو کاربران

آزمون دولینگو آزمون بسیار ساده ایست تنها نیاز به استفاده از تجربه دیگران در این آزمون دارد. لطفا با اطمینان خاطر برای کسب نمره بالای آزمون دولینگو با مجموعه ایران بریتانیا در تماس باشید.

شما عزیزان می توانید ما را در اینستاگرام ایران – بریتیش جستجو نمایید. همچنین حتما از مقاله های موجود برای دولینگو استفاده کنید. مجموعه ایران بریتانیا بهترین امکانات و مجموعه های آموزش زبان انگلیسی را برای شما عزیزان تدارک دیده است. حتما از فروشگاه دوره های آموزش زبان انگلیسی هم دیدن نمایید. در ادامه شما عزیزان همچنین می توانید پکیج دولینگو بسته خودآموز DUOLINGO را برای آموزش خود خوان دولینگو تهیه نمایید.

2 comments

  1. fatteme hamaze

    با سلام من توپرداخت دولینگو مشکل دارم میتونین برای من پرداخت انجام بدین؟

    1. درود به شما کاربر گرامی پرداخت های مرکز ایران بریتانیا تنها برای عزیزانی است که در کلاس ها ثبت نام کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *