سبد خرید
صفر تا 100 آزمون EPT

صفر تا 100 آزمون EPT

امتیاز post

در این صفحه توضیحات کاملی درباره آزمون EPT نحوه برگزاری این آزمون و شرایط برگزاری این آزمون با توجه ساختارهای جدید و همچنین معرفی منابع کلی این آزمون انجام شده است. برای کسب اطلاعات کافی درباره آزمون EPT تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی آزمون EPT

از سال 86 دانشگاه برای برطرف کردن نیاز زبان انگلیسی دانش پژوهان اقدام به برگزاری آزمون زبان انگلیسی با نام آزمون EPT کرده است. این آزمون برای داوطلبین کارشناسی ارشد که در مقطع دکتری قبول شده اند و همچنین برای داوطلبانی که در مقطع دکتری در آزمون جامع قصد شرکت کردند مناسب می باشد.

ساختار آزمون EPT

این آزمون همانند دیگر آزمون های داخلی ( MSRT, TOLIMO..) زبان داوطلب را در 3 قسمت مهم مانند دامنه واژگان، ساختار های گرامری و همچنین درک مطلب مورد سنجش قرار میدهد. نمره کلی این آزمون از 100 محاصبه می شود که حداقل قبولی در این آزمون 50 می باشد و برای هر سازمان و یا دانشگاه نمره قبولی بالاتر خواهد بود. برای بررسی ساختار این آزمون به موارد زیر در بخش نمره دقت بفرمایید:

ساختار آزمون EPT 
ساختار آزمون EPT

بخش واژگان

در این بخش آزمون EPT که شامل 25 تست چهار گذینه ای می باشد. این قسمت نمره منفی ندارد و دامنه لغاتی که استفاده می شود در 3 سطح مقدماتی، نمیه حرفه ای و سطح حرفه ای می باشد.

بخش گرامر

این بخش آزمون EPT شامل 40 تست حرفه ای می باشد. گرامر های مبتدی 10 الی 15 تست را شامل می شود. گرامر نمیه حرفه ای 10 الی 15 تست را شامل می شود و گرامر کاملا حرفه ای 10 تست سخت را شامل می شود. سبک این نوع سوالات بسیار جالب می باشد شما باید در 3 بخش ارزیابی را انجام دهید

  • انتخاب سوالات اشتباه
  • انتخاب گرامر درست
  • انتخاب بهترین گرامر برای جمله

بخش درک مطلب

در این بخش آزمون EPT متن های از سبک های علمی و اکادمیک به فردا داده می شود و باید بهترین گذینه را انتخاب کنید. تعداد این سوالات 20 سوال می باشد. این بخش جزو قسمت های اخر آزمون می باشد و باید با توجه به ساختارهای که بررسی میکنید بهترین گذینه را انتخاب کنید.

پاسخ به جای خالی

اخرین قسمت آزمون EPT پاسخ به جای خالی می باشد. در این قسمت یک متن طولانی به شما داده می شود که باید در انتهای آن فسمتی جای خالی داشته که باید با توجه به بهترین گذینه را انتخاب کنید.

منابع آزمون EPT

لیست کاملی از تمامی کتاب های مورد نیاز به صورت زیر می باشد:

کتاب تافل لانگمن

کتاب (جامع تافل لانگمن) یکی از بهترین منابع آموزشی برای آزمون‌های زبان دکتری، از جمله MSRT، MHLE، TOLIMO، EPT و UTEPT، محسوب می‌شود. این کتاب از سال ۲۰۰۳ به عنوان یکی از مطرح‌ترین و اصلی‌ترین منابع برای آزمون‌های تافل PBT در سطح جهان شناخته شده است. این کتاب جامع‌ترین منبع درسنامه و تست برای داوطلبان آزمون‌های TOLIMO، MSRT، MHLE، آزمون EPT و آزمون‌های زبان دکترا و تافل محسوب می‌شود.

فلش ریدینگ تافل

(TOEFL Reading Flash) یک کتاب آموزشی برای آمادگی در بخش ریدینگ و درک مطلب آزمون تافل است. این کتاب به ویژه برای داوطلبان آزمون تافل و زبان‌آموزانی که قصد پیشرفت در مهارت خواندن و درک مطلب را دارند، مناسب است. کتاب شامل متدها و استراتژی‌های ضروری برای بهبود مهارت خواندن است و با تمرین‌هایی که در آن وجود دارد، به افزایش توانمندی‌های زبانی فرد کمک می‌کند.

منابع آزمون EPT
منابع آزمون EPT

برای دانلود رایگان کتاب (TOEFL Reading Flash PETERSON) که مطالبی در خصوص تطابق با آزمون‌های تافل و آزمون‌های زبان دکتری مانند EPT، MSRT، MHLE تولیمو و UTEPT نیز دارد، می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

کتاب 504 واژه

(504 Absolutely Essential Words) یک کتاب یادگیری زبان انگلیسی است که به طور خاص بر روی 504 واژه و اصطلاح ضروری تمرکز دارد. این واژه‌ها در مکالمات روزمره، متون عمومی و آزمون‌های زبان انگلیسی بسیار کاربرد دارند. کتاب حاوی متن‌های کوتاهی است که به شما کمک می‌کند این واژه‌ها را در متن‌ها ببینید و مهارت خود در درک مطلب را تقویت کنید. این کتاب برای تقویت مهارت‌های زبانی بسیار مفید است.

کتاب 1100 واژه

(1100 Words You Need to Know) یک کتاب یادگیری لغات انگلیسی است که به طور خاص بر روی 1100 واژه ضروری تمرکز دارد. این کتاب به صورت دسته‌بندی شده واژگان را ارائه می‌دهد تا به زبان‌آموزان کمک کند لغات مهم را به طور موثر یاد بگیرند. هر واژه با ترجمه فارسی و جملات نمونه آورده شده است تا درک بهتری از معانی و کاربردهای آنها ایجاد شود.

کتاب لغات ضروری تافل

کتاب جامع تافل لانگمن” یک منبع آموزشی برتر برای آزمون‌های زبان دکتری و تافل محسوب می‌شود. این کتاب به عنوان یکی از مهمترین و مطرح‌ترین منابع آزمون‌های تافل PBT در سطح جهان شناخته شده است. با ترجمه دکتر رضا خیرآبادی، این کتاب جامع تافل لانگمن شامل درسنامه و تست برای داوطلبان آزمون‌های TOLIMO، MSRT، MHLE، EPT، و آزمون‌های زبان دکترا می‌شود.

نحوه ثبت نام آزمون EPT

برای ثبت نام آزمون EPT به وب سایت دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنید و در بخش شرایط آزمون را مطالعه کنید. مهلت ثبت نام در این آزمون 6 روز می باشد. این آزمون دارای مزایای بسیار زیادی است که شامل:

  • سهمیه رزمندگان
  • سهمیه ایثارگران

که باید توسط ارگان های مربوطه صحت سنجی شود. شروع آزمون روزهای جمعه در مراکز آزمون ساعت 8.30 خواهد بود.

برخی از قوانین آزمون EPT اعلان شده در سایت

ثبت نام آزمون EPT این آزمون روز جمعه هم زمان در شهرهای تهران , تبریز , مشهد , اهواز , اصفهان , شیراز , کرمانشاه , رشت , کرمان , کرج و ساری
جمعا ۱۱ حوزه برگزار خواهد شد.

تنها دانشجویان دوره دکتری تخصصی شاغل به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی مجاز به شرکت در آزمون می باشند بدین منظور لازم است داوطلبان شماره دانشجویی ۹ رقمی خود را به منظور ورود به سامانه در اختیار داشته باشند.
– داوطلب گرامی از ثبت نام هم زمان دو نفر یا بیشتر در یک سیستم کامپیوتری خودداری نمائید. – ثبت نام شما در آزمون زمانی قطعی و تکمیل خواهد شد که پرداخت مالی صورت گرفته و تائید نهایی پرداخت انجام شده باشد و از سیستم شناسه پرداخت حتما دریافت نمائید.

قسمت دوم
به اطلاع داوطلبان گرامی شرکت در آزمون می رساند هیچ یک از کارکنان و اعضای هیات علمی بدون توجه به نوع و نحوه همکاری، اعم از رسمی قطعی،رسمی آزمایشی،پیمانی،حق التدریس، قراردادی،ساعتی،شرکتی،تمام وقت،نیمه وقت و غیره مجاز به شرکت در آزمونهای زبان (EPT و اشتمال) در محل اشتغال خود نمی باشند.چنانچه این موضوع رعایت نشود ضمن ابطال آزمون، وفق مقررات و ضوابط با ایشان برخورد خواهد شد.

برای کسب اطلاعات حتما بسته خودآموز کامل و طلایی پکیج خودآموز EPT کنید.

مشاوره با مرکز زبان ایران بریتانیا

امیدواریم که از مقاله آزمون EPT نهایت استفاده را برده باشید. شما عزیزان می توانید ما را در کانال تلگرامی ایران بریتیش که زبان آموزان مختلفی عضو هستن و انتقال تجربه در آزمون های مختلفی وجود دارد مشاهده کنید همچنین در  اینستاگرام ایران – بریتیش جستجو نمایید. حتما از کانال تلگرام ما درباره آموزش های رایگان دیدن کنید.

کانال تلگرامی ایران بریتانیا
کانال تلگرامی ایران بریتانیا
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *