سبد خرید
ثبت نام آزمون سلپیپ

ثبت نام آزمون سلپیپ با 12 متد

امتیاز post

تمامی مراحل ثبت نام آزمون سلپیپ از صفر تا 100 در این مقاله به صورت کامل توضیح داده شده است لذا با مطالع این مقاله هر کاربری با هر دانش زبانی با ثبت نام آزمون سلپیپ به صورت کاملا حرفه ای آشنا خواهد شد. در این مسیر ثبت نام آزمون سلپیپ  تمامی مراحل پرداخت آزمون نیز به صورت کامل تشریح شده است تا تمامی مشکلات در پرداخت آزمون نیز مرتفع شود.

مراحل ثبت نام آزمون سلپیپ

1-مرحله اول از مراحل ثبت نام آزمون سلپیپ، برای ثبت نام آزمون سلپیپ باید وارد سایت سلپیپ دات کو شوید و تمامی قوانین ثبت نام و تمامی قوانین به روز شده آزمون را با دقت مطالعه کنید چون شرایط آزمون هر چند ماه تغییر پیدا میکند و حتما داوطلب باید از تمامی مراحل و شرایط آزمون سلپیپ آگاه باشد.

خرید پکیج سلپیپ
خرید پکیج سلپیپ

2-مرحله دوم از مراحل ثبت نام آزمون سلپیپ، وارد بخش register شده و ثبت نام اولیه را انجام میدهد. حساب کاربری اولیه شامل ایمیل تایید شده و نام و نام کاربری (یوزر- پس) می باشد که باید انتخاب بفرمایید. در ادامه باید پاسپورت خود را به همراه داشته باشید و تمامی اطلاعات مورد نظر را با توجه به اطلاعات پاسپورت، نام و نام خانوادگی دقیق، تاریخ تولد به میلادی و محل تولد به انگلیسی به درستی وارد شود.

3-مرحله سوم از مراحل ثبت نام آزمون سلپیپ باید تمامی قوانین وب سایت که در قبل از شروع ثبت نام مطالعه شده است را به صورت مختصر در پایین این صفحه آورده شده که باید تیک تائید بزنید تا به صورت کلی تائید شود. پس از تایید کردن ثبت نام اولیه شما در وب سایت کامل شده و باید مراحل بعدی برای ثبت نام آزمون را انجام دهید.

مراحل ثبت نام آزمون سلپیپ
مراحل ثبت نام آزمون سلپیپ

4- مرحله چهارم از مراحل ثبت نام آزمون سلپیپ باید وارد انتخاب مراحل ثبت نام آزمون سلپیپ شوید همان طور که میدانید آزمون سلپیپ شامل 2 آزمون جنرال و LS می باشد که باید با توجه به نیاز کاربر انتخاب شود. پس از انتخاب نوع آزمون وارد مرحله بعد می شوید.

5- مرحله پنجم از مراحل ثبت نام آزمون سلپیپ دلیل شرکت در آزمون را از کاربر پرسش می شود که 5 گذینه از کاربر پرسش خواهد شد که مهاجرت دائم ویا مهاجرت موقت و غیره می باشد. که حتما یک گذینه را باید انتخاب کنید اگر دلیل شرکت در آزمون برای شما در این گذینه ها وجود ندارد گذینه دیگر را انتخاب بفرمائید.

6- مرحله ششم از مراحل ثبت نام آزمون سلپیپ انتخاب مرکز آزمون می باشد. برای کاربران ایرانی که قصد ثبت نام دارند نزدیک ترین کشور امارات متحده عربی و شهر دبی می باشد و برای کاربران خارج از ایران و کانادا شهر های مختلفی وجود دارد که میتوانند در لیست نمایش داده شده انتخاب کنند.

7- مرحله هفتم از مراحل ثبت نام آزمون سلپیپ به مشخصات فردی و مشخصات پاسپورت اشاره می کند اگر کاربر در مرحله اول ثبت نام مشخصات کاملی از خود که شامل (نام- نام خانوادگی و ملیت و غیره ) را تکمیل نکرده باشد در این مرحله باید همه مشخصات فردی را با توجه به پاسپورت کامل کند.

8- مرحله هشتم از مراحل ثبت نام آزمون سلپیپ شامل پرکردن اطلاعات شخصی که میزان تحصیلات، داشتن مهارت در رشته مورد نظر، تجربه تحصیل و یا کار در کانادا، وضعیت شغل فعلی که کاربر دارد میزان مکالمه انگلیسی در هفته با دیگران و همچنین نحوه آماده سازی برای آزمون را از شما سوال پرسیده خواهد شد.

9-مرحله نهم از مراحل ثبت نام آزمون سلپیپ نوع اعلام نتیجه برای آزمون سلپیپ که 2 نوع اصلی اشاره شده است.

  • عادی که 8 روز کاری به طول می انجامد
  • فرم اکسپرس که 3 روزه انجام می شود. اما هزینه مازاد برای کاربر خواهد داست.

اخیرا برای تمامی کاربران بدون نیاز به انتخاب نوع پاسخ دهی تمامی پاسخ ها اکسپرس شده و روی قیمت اصلی حساب می گردد.

10-مرحله دهم از مراحل ثبت نام آزمون سلپیپ یکی از قسمت ای مهم می باشد. کاربر با وارد شدن در این قسمت تمامی مراحل اولیه را گذرانده و به مراحل پایانی نزدیک می شود. در این قسمت از کاربر سوال پرسده می شود که آیا نیاز به کتاب ها و منابع جدید آزمون سلپیپ دارد یا خیر. هزینه بسیار بالایی برای کتاب ها و منابع و همچنین آزمون آزمایشی برای داوطلبین عزیز تعیین شده است که بسیار گران می باشد.

تمامی این منابع را مرکز آزمون ایران بریتانیا به صورت کاملا رایگان خریداری کرده است و به تمامی داوطلبین شرکت در کلاس های خصوصی آزمون سلپیپ ارئه می شود. همچنین برای کاربرانی که قصد خرید بسته تکمیلی منابع و کتاب های آزمون سلپیپ را دارند نیز به صورت رایگان ارائه میوشد.

در صورت که تمایل به خرید کتاب ها و منابع را ندارید گزینه PROCEED TO CHECKOUT  را انتخاب کنید و وارد مرحله بعدی شوید.

11-مرحله یازدهم از مراحل ثبت نام آزمون سلپیپ مربوط به آدرس دهی برای ارسال مدارک و کارنامه پرکردن مشخصات فردی ( شماره تلفن- کد پستی- آدرس دقیق) و همچنین تمامی اطلاعاتی که مربوط به کاربر است می باشد. همچنین در سمت راست اگر آدرسی در کانادا برای اقامت یا تحصیل و یا اقوامی دارید می توانید در سمت راست وارد کنید.

در مرحله بعد تمامی اطلاعاتی را که وارد شده است در یک صفحه نمایش داده می شود که کاربر میتواند در این قسمت ارگ اشکالی وجود دارد از دکمه بک استفاده کند و اطلاعات را تکمیل نماید.

نکته: تا این مرحله که قبل از پرداخت می باشد میتوان تمامی اطلاعات شخصی و آدرس و تلفن و غیره را اطلاح کرد درصورتی که وارد مرحله بعد (پرداخت ) شوید هیچ اصلاحی قابل انجام نیست پس با دقت تمامی نکات و گذینه های را چک کرده و گذینه های درست را انتخاب نمائید.

12-مرحله دوازدهم از مراحل ثبت نام آزمون سلپیپ مربوط به پرداخت می باشد. اگر تمامی کاربران کارت اعتباری بین المللی دارند می توانند مشخصات آن را وارد کرده ثبت نام خود را نهایی کنند. اما اگر کاربری در ایران دسترسی به کارت اعتباری بین المللی ندارد می تواند با مرکز زبان ایران بریتانیا تماس حاصل فرماید.

تمامی کاربرانی که توانایی ثبت نام آزمون سلپیپ را ندارند مرکز زبان ایران بریتانیا تمامی مراحل ثبت نام کاربر را از صفر تا 100 برای کاربر انجام می دهد و در کمترین زمان و بالاترین کیفیت خدمات ثبت نام آزمون سلپیپ را ارائه میدهد.

نکات کلیدی در مورد ثبت نام آزمون سلپیپ
نکات کلیدی در مورد ثبت نام آزمون سلپیپ

هزینه آزمون سلپیپ در ایران

برای اطلاعات کامل درباره هزینه آزمون سلپیپ در ایران و نحوه پرداخت و تمامی شرایط اصلی آزمون سلپیپ مقاله هزینه آزمون سلپیپ را به صورت کامل مطالعه کنید. تمامی سوالات کاربران درباره پرداخت هزینه و محدودیت های پرداخت برای کاربران ایرانی تشریح شده است و راه کارهای اساسی توضیح داده شده است.

نکات کلیدی در مورد ثبت نام آزمون سلپیپ

زمان ثبت نام آزمون سلپیپ

هنگام ثبت نام آزمون سلپیپ حتما به تعداد افراد حالی در مرکز آزمون دقت بفرمایید. هر چقدر تعداد افراد کمتر باشد احتمال پر شدن مرکز به سرعت میباشد لذا توصیه می شود که حداقل 10 روز قبل از آزمون اصلی ثبت نام انجام شود.

بررسی شرایط محل آزمون

آزمون سلپیپ در 2 نوبت صبح و بعدظهر انجام می شود لطفا در انتخاب روز و ساعات به دقت انجام شود درصورتی که اشتباهی در روز یا ساعات آزمون انجام شود قابل ویرایش نمی باشد. معمولا کاربران صبح را برای آزمون انتخاب میکنند که این خود امتباز بزرگ می باشد.

امتیازات آزمون سلپیپ نسبت به دیگر آزمون های

آزمون سلپیپ دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد که در هیچ آزمون دیگری مشاهده نمی شود سوالات این آزمون به صورت انحصاری توسط دانشگاه بریتیش کلمبیا با استانداردهای جهانی تنظیم می شود که در قسمت زیر به برخی از این سوالات اشاره شده است.

1-سوالات کامپیوتری و تکراری

2-روانی سوالات در بخش ریدینگ

3-دامنه منابع محدود برای مطالعه

4-نمره دهی سریع و آنالیز کاربردی کاربر در آزمون سلپیپ

تمامی داوطلبینی که قصد شرکت در آزمون سلپیپ را دارند بدانند ک این آزمون بهترین انتخاب برای کاربران به جای آزمون های دیگر می باشد.

 

سوالات متداول درباره ثبت نام آزمون سلپیپ
سوالات متداول درباره ثبت نام آزمون سلپیپ

آزمون سلپیپ چند مرتبه در ماه برگزار میشود؟

آزمون سلپیپ در هر هفته در شهر دبی 2مرتبه بگذار می شود و در صورتی که در روز های شلوغ سال و ثبت نام کنند زیاد باشد 3 الی 4 مرتبه در هفته افزایش می یابد. برای ثبت نام آزمون سلپیپ

درصورت اعتراض به آزمون آیا بررسی می شود؟

در صورت اعتراض به نحوه برگزاری آزمون سلپیپ در مرکز مورد نظر و همچنین شرایط خاصی که امکان دارد اتفاق بیفتد می توانید با ایمیل ساپورت آزمون سلپیپ در ارتباط باشید.

درصورت تقلب در آزمو سلپیپ چه اتفاقی می افتد؟

در صورتی که تقلب از کاربر شناسایی شود داوطلب برای همیشه از آزمون سلپیپ محروم خواهد شد ایمیلی شامل متقلب بودن کاربر برای سفارت کانادا ارسال می شود و پروژه مهاجرت لغو می شود.

درصورتی که ثبت نام نیمه کاره باشد چکار باید کرد؟

درصورتی که نیمی از مراحل ثبت نام آزمون سلپیپ را طی کرده باشید و با ارور روبرو شوید میتوانید در زمان دیگر ادامه مراحل را طی کنید و پرداخت را انجام داده و ثبت نام در آزمون سلپیپ را تکمیل کنید.

آیا مرکز آزمون سلپیپ بعد ثبت نام قابل تغییر می باشد؟

خیر پس از ثبت نام نهایی و تایید و دریافت کد رهگیری دیگر نه اطلاعات شخصی و یا اطلاعات مرکز و روز آزمون قابل تغییر نمی باشد.

آیا روز آزمون سلپیپ را میتوان تغییر داد؟

بله هر کاربری میتواند درصورتی که آمادگی لازم برای آزمون را ندارد روز و ساعت امتحان را تغییر دهد اما مبلغی بایت این تغییر باید بپردازد که تقریبا 50 دلار کانادا می باشد.

بهترین فصل برای شرکت در آزمون سلپیپ چه فصلی است؟

در تمامی فصل ها آزمون سلپیپ برگزار می شود در برخی از فصول تعداد شرکت کنندگان بیشتر و در برخی از فصول کمتر است. معمولا در فصل پاییز و بهار تعداد شرکت کنندگان به حداکثر می رسد.

آیا تغییر تاریخ آزمون سلپیپ ممکن است؟

بله، اگر برنامه‌های شما تغییر کرده و نمی‌توانید در تاریخ آزمون CELPIP شرکت کنید، می‌توانید تاریخ آزمون را تغییر دهید. اما باید توجه داشت که برای تغییر تاریخ آزمون، باید مراحل ثبت نام را دوباره طی کنید و هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید برای ثبت نام در آزمون CELPIP، قابل استرداد نیست. به عبارت دیگر، اگر تاریخ آزمون CELPIP را تغییر دهید، باید هزینه ثبت نام خود را دوباره پرداخت کنید.

برای تغییر تاریخ آزمون CELPIP، به وب‌سایت رسمی CELPIP به آدرس celpip.ca مراجعه کنید و با استفاده از حساب کاربری خود، وارد پنل کاربری شوید. سپس بر روی گزینه “Change Test Date” کلیک کنید و تاریخ آزمون CELPIP خود را تغییر دهید. در نهایت، برای تأیید تغییر تاریخ آزمون، باید مجدداً هزینه ثبت نام خود را پرداخت کنید.

آیا میتوان آزمون سلپیپ را لغو کرد؟

بله، در صورتی که بخواهید آزمون CELPIP خود را لغو کنید، می‌توانید هزینه ثبت نام خود را استرداد کنید. با این حال، باید توجه داشت که شرایط لغو آزمون CELPIP و استرداد هزینه ثبت نام، به تاریخ و مرکز آزمون شما بستگی دارد و ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد.

برای لغو آزمون CELPIP و استرداد هزینه ثبت نام، باید با مرکز آزمون CELPIP تماس بگیرید. برای این کار، می‌توانید به وب‌سایت رسمی CELPIP به آدرس celpip.ca مراجعه کنید و با استفاده از حساب کاربری خود، با مرکز آزمون تماس بگیرید. در بعضی از موارد، ممکن است برای لغو آزمون CELPIP باید حداقل یک هفته قبل از تاریخ آزمون اقدام کنید تا بتوانید هزینه ثبت نام خود را استرداد کنید.

توجه داشته باشید که در صورتی که با کارشناسان مرکز آزمون CELPIP تماس بگیرید، ممکن است بخواهید اطلاعات شخصی خود را ارائه دهید تا هویت خود را تأیید کنید. همچنین برخی مراکز آزمون CELPIP ممکن است هزینه لغو آزمون را کمی کمتر از هزینه ثبت نام در نظر بگیرند.

آیا می‌توانم هزینه‌های ثبت نام را در صورت لغو آزمون CELPIP استرداد کنم؟

بله، در صورتی که بخواهید آزمون CELPIP خود را لغو کنید، می‌توانید هزینه ثبت نام خود را استرداد کنید. با این حال، باید توجه داشت که شرایط لغو آزمون CELPIP و استرداد هزینه ثبت نام، به تاریخ و مرکز آزمون شما بستگی دارد و ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد.

برای لغو آزمون CELPIP و استرداد هزینه ثبت نام، باید با مرکز آزمون CELPIP تماس بگیرید. برای این کار، می‌توانید به وب‌سایت رسمی CELPIP به آدرس celpip.ca مراجعه کنید و با استفاده از حساب کاربری خود، با مرکز آزمون تماس بگیرید. در بعضی از موارد، ممکن است برای لغو آزمون CELPIP باید حداقل یک هفته قبل از تاریخ آزمون اقدام کنید تا بتوانید هزینه ثبت نام خود را استرداد کنید.

توجه داشته باشید که در صورتی که با کارشناسان مرکز آزمون CELPIP تماس بگیرید، ممکن است بخواهید اطلاعات شخصی خود را ارائه دهید تا هویت خود را تأیید کنید. همچنین برخی مراکز آزمون CELPIP ممکن است هزینه لغو آزمون را کمی کمتر از هزینه ثبت نام در نظر بگیرند.

سخن پایانی با کاربرانی که قصد ثبت نام آزمون سلپیپ دارند.

شما عزیزان می توانید ما را در اینستاگرام ایران – بریتیش جستجو نمایید. همچنین حتما از مقاله های موجود برای آزمون سلپیپ استفاده کنید. مجموعه ایران بریتانیا بهترین امکانات و مجموعه های آموزش زبان انگلیسی را برای شما عزیزان تدارک دیده است. حتما از فروشگاه دوره های آموزش زبان انگلیسی هم دیدن نمایید. در ادامه شما عزیزان همچنین می توانید پکیج خودآموز آزمون سلپیپ را برای آموزش خود خوان آزمون سلپیپ را تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *