سبد خرید
تافل یا آیلتس با 9 کلید طلایی

تافل یا آیلتس با 9 کلید طلایی

امتیاز post

در این مقاله درباره اهمیت تافل یا آیلتس و تفاوت ها و شباهت هایی که این 2 آزمون با یکدیگر دارند صحبت کردیم. همچنین دلیل انتخاب تافل یا آیلتس برای پذیرش های کاری و تحصیلی و اهمیت کاربردی این 2 آزمون در پذیرش بحث شده است. اگر تا به حال در انتخاب آزمون تافل یا آیلتس دچار تردید شده اید و نمیدانید مابین تافل یا آیلتس کدام را انتخاب کنید ما اینجاییم تا تمامی جوانب را بررسی کرده و یک راهنمایی درست و اصولی به شما داده شود.

تافل یا آیلتس؟ کدام بهتر است؟

اگر به قصد ادامه تحصیل، کار یا اقامت به یک کشور انگلیسی زبان مهاجرت می‌کنید، نیاز به مدرک زبان انگلیسی بین‌المللی دارید. برای دریافت این مدرک باید در یکی از آزمون‌های معتبر شرکت کنید.  چندین آزمون معتبر در دنیا وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تافل یا آیلتس اشاره کرد. تافل یا آیلتس دو آزمون بین‌المللی معتبر هستند و در ایران نیز برگزار می‎شوند. فرقی نمی‌کند در کدام آزمون شرکت می‌کنید. هرکدام از دو آزمون تافل یا آیلتس را که انتخاب کنید، در صورت موفقیت می‌توانید مدرک آن را کسب کنید و برای مهاجرت، کار یا تحصیل اقدام نمایید.

پکیج آیلتس IELTS
پکیج آیلتس IELTS

اگر بین انتخاب تافل یا آیلتس مردد هستید، ادامه مطلب را دنبال نمایید. در این مقاله به معرفی هر دو آزمون می‌پردازیم و تفاوت بین آن‌ها را نیز بیان می‌کنیم. با بررسی موارد عنوان شده راحت‌تر می‌توانید تصمیم بگیرید و بین تافل یا آیلتس یکی را انتخاب کنید.

آیلتس چیست؟

آیلتس (IELTS) یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی در دنیاست. آزمون آیلتس در بیش از 140 کشور دنیا برگزار می‏شود و در کشورها و دانشگاه‌های مختلف اعتبار دارد. کافیست در این آزمون شرکت کنید و مدرک آیلتس خود را دریافت نمایید. با این مدرک می‌توانید برای اقامت در یک کشور انگلیسی زبان، مهاجرت تحصیلی یا شغلی اقدام کنید و هدف خود را دنبال نمایید.

آزمون آیلتس توسط دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود و دارای 2 نوع جنرال و آکادمیک است.

آیلتس چیست؟
آیلتس چیست؟
  • آزمون آیلتس جنرال (General)

اگر به قصد اقامت یا کار به یکی از کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت می‎کنید، باید در آزمون جنرال شرکت کنید. که به مراتب آیلتس جنرال آسانتر از آزمون آیلتس اکادمیک می باشد.

  • آزمون آیلتس آکادمیک (Academic)

آزمون آکادمیک برای افرادی مناسب است که به قصد تحصیل مهاجرت می‌کنند. ساختاری اکادمیک داشته و متن های که برای این قسمت استفاده می شود کاملا تخصصی تر از جنرال است.

هر دو نوع آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک به 4 بخش لیسنینگ، رایتینگ، ریدینگ و اسپیکینگ تقسیم می‌شوند. آزمون‌ها در بخش‌های لیسنینگ و اسپیکینگ مشابه هم هستند و در دو بخش رایتینگ و ریدینگ تفاوت‌هایی باهم دارند.

  • آزمون لیسنینگ (Listening)

آزمون لیسنینگ یا مهارت شنیداری، شامل 4 بخش است و هر بخش 10 سوال دارد. ابتدا 4 فایل صوتی در مدت زمان 30 دقیقه برای داوطلب پخش می‌شود. پس از اتمام پخش فایل‌ها، به مدت 10 دقیقه زمان دارید تا به سوالات پاسخ دهید. دقت داشته باشید، علاوه بر فهم و درک مطلب، املاء و گرامر پاسخ‌ها نیز بسیار مهم است و در نمره شما تأثیر دارد. سوالات این بخش شامل مواردی چون سوالات چند گزینه‌ای، پاسخ‌های کوتاه، تطبیق بین دو لیست، کامل کردن جمله، تکمیل جدول، نقشه، طرح، دیاگرام و … می‌باشد.

  • آزمون ریدینگ (Reading)

دومین بخش آزمون کتبی شامل مهارت ریدینگ یا خواندن است. بخش ریدینگ شامل 40 سوال است و مدت زمان پاسخ‌گویی به آن 60 دقیقه می‌باشد. همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم، بخش ریدینگ دو آزمون جنرال و آکادمیک تفاوت‌هایی باهم دارند. بخش ریدینگ آیلتس آکادمیک دارای 3 متن بلند با موضوعات علمی و دانشگاهی‎ است و ریدینگ آیلتس جنرال به مسائل روزمره، شرایط کاری و متون مجلات معتبر می‌پردازد.

  • آزمون رایتینگ (Writing)

آخرین بخش آزمون کتبی مربوط به مهارت رایتینگ یا نوشتاری است. رایتینگ 2 بخش دارد و زمان آن یک ساعت است. در این دو بخش مهارت نگارش داوطلب و توانایی نوشتاری او مورد ارزیابی قرار می‎گیرد. دو بخش رایتینگ در موضوع و سبک نوشتن متفاوت هستند. تفاوت آزمون رایتینگ آکادمیک و جنرال در موضوع آن است. موضوع مقالات در آزمون جنرال عمومی‌تر از آکادمیک است.

  • آزمون اسپیکینگ (Speaking)

آزمون اسپیکینگ به صورت شفاهی است و معمولا یک هفته قبل از آزمون کتبی برگزار می‌شود. این آزمون بین 11 تا 15 دقیقه طول می‎کشد و میزان مهارت داوطلب در صحبت کردن را می‌سنجد. در این‌جا یک فرد با عنوان ممتحن با داوطلب گفتگو می‌کند. اسپیکینگ شامل 3 بخش می‌باشد. بخش اول شامل سوالاتی در مورد خانواده، رشته تحصیلی، کار، علایق و … است. در بخش دوم موضوعی مطرح می‌گردد و سوالاتی در مورد آن موضوع پرسیده می‌شود.  بخش سوم یک گفتگو بین ممتحن و داوطلب انجام می‌شود.

همان‌طور که مشاهده کردید، آزمون آیلتس دارای 3 بخش کتبی است که در مدت زمان 2 ساعت 30 دقیقه انجام می‌شود و بخش شفاهی نیز حدود 15 دقیقه طول می‌کشد. نمرات هر بخش در بازه عددی 0 تا 9 محاسبه می‎گردد. نمره نهایی میانگین این 4 نمره است که به سمت بالا گرد می‎شود و با عنوان Band Score ثبت می‎گردد. نتایج آزمون معمولا دو هفته پس از انجام آزمون بر روی سایت قرار می‌گیرد و قابل دسترسی است. روش های کسب نمره آیلتس 7 یا 8 در این مقاله بیان شده است.

تافل چیست؟

تافل (TOEFL)، یکی از معروف‌ترین و معتبرترین آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی در دنیاست. این آزمون در بیش از 130 کشور دنیا برگزار می‎شود و تقریبا در تمامی کشورها و دانشگاه‌ها نیز اعتبار دارد. اگر بتوانید مدرک آزمون تافل را با نمره قابل قبولی دریافت نمایید، این فرصت را دارید که برای مهاجرت تحصیلی یا شغلی اقدام کنید و یک قدم بزرگ برای رسیدن به آرزوها و اهداف خود بردارید.

تافل چیست؟
تافل چیست؟

آزمون تافل نیز مانند آیلتس از 4 بخش ریدینگ، لیسنینگ، رایتینگ و اسپیکینگ تشکیل می‌شود:

  • بخش ریدینگ تافل

این بخش شامل 3 قسمت است و هر قسمت 10 سوال دارد. سوالات ارائه شده شامل چندگزینه‌ای‌ها، جایگذاری در متن و تمرینات درک مطلب هستند. زمان تعیین شده برای این بخش 54 دقیقه است.

  • بخش لیسنینگ تافل

این بخش الگوی مشخصی ندارد، اما در حالت استاندارد شامل 28 سوال از 3 سخنرانی و 2 مکالمه می‎باشد و زمان آن نیز 41 دقیقه است. در برخی مواقع نیز ممکن است 39 سوال از 4 سخنرانی و 3 مکالمه در نظر گرفته شود که در آن صورت مدت آزمون 57 دقیقه خواهد بود. این بخش شامل سوالات چند گزینه‌ای و سوالات طبقه‌بندی شده است.

  • بخش اسپیکینگ تافل

بخش اسپیکینگ یا گفتاری تافل برخلاف آیلتس در همان روز برگزاری آزمون‌های کتبی انجام می‌شود. پس از برگزاری لیسنینگ و ریدینگ، داوطلب یک استراحت 10 دقیقه‌ای دارد و بعد از آن سوالات بخش گفتاری آغاز می‌گردد. این بخش شامل 3 قسمت است و در هر قسمت دو سوال مطرح می‌شود. بخش اسپیکینگ حدود 17 دقیقه طول می‌کشد.

  • بخش رایتینگ تافل

رایتینگ ساده‌ترین بخش تافل است. این بخش 2 قسمت دارد و 50 دقیقه طول می‌کشد. در قسمت اول یک متن 200 یا 300 کلمه‌ای به داوطلب نشان داده می‌شود و پس از آن یک سخنرانی پخش می‌شود. در قسمت دوم یک سوال با موضوع عمومی در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد. داوطلب باید در یک متن حداقل 300 کلمه‌ای به این سوال پاسخ دهد و اصول نوشتاری را نیز در پاسخ خود رعایت نماید.

در آزمون تافل 120 امتیاز در نظر گرفته شده است. هر کدام از 4 بخش، 30 امتیاز دارند و از 0 تا 30 نمره‌دهی می‌شوند. جمع نمرات، امتیاز کل داوطلب از آزمون می‌باشد. داوطلبان می‌توانند یک هفته بعد از آزمون نمره خود را در حساب کاربری خود دریافت نمایند. منابع آیلتس و آیلتس جنرال هم بسیار خواندنی هستند.

تفاوت اصلی تافل با آیلتس

اگر بخواهید بین تافل یا آیلتس یکی را انتخاب کنید، باید شباهت‌ها و تفاوت‌های دو آزمون را بشناسید و آن‌ها را باهم مقایسه کنید. البته دقت داشته باشید که برخی کشورها یا دانشگاه‌ها برای صدور ویزای مهاجرتی یا تحصیلی فقط مدرک آیلتس را قابل قبول می‌دانند. در این صورت شما انتخابی بین تافل یا آیلتس ندارید و تنها می‌توانید در آزمون آیلتس شرکت کنید. اگر این محدودیت را ندارید، بهتر است اطلاعاتی در مورد تفاوت‌های دو آزمون داشته باشید تا بین تافل یا آیلتس راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید.

تفاوت اصلی تافل با آیلتس
تفاوت اصلی تافل با آیلتس
  • شرایط آزمون 

آزمون آیلتس در دو روز متفاوت برگزار می‌شود. یک روز به آزمون شفاهی اختصاص داده می‌شود و یک هفته بعد آن آزمون کتبی برگزار می‌گردد. این کار باعث می‌شود تا بخش اسپیکینگ، که یکی از پر استرس‌ترین بخش‌های آزمون آیلتس است را پشت سر بگذارید و با خیال آسوده‌تر به بخش کتبی بپردازید. در آزمون تافل هر 4 مهارت در یک روز ارزیابی می‌شوند.

  • زمان آزمون

مدت زمان برگزاری آزمون آیلتس به طور کلی برای هر 4 مهارت 2 ساعت و 45 دقیقه می‌باشد و این زمان در آزمون تافل 4 ساعت است. در مدت زمان برگزاری آزمون آیلتس هیچ وقت استراحتی وجود ندارد، اما بین دو بخش لیسنینگ و اسپیکینگ در آزمون تافل یک استراحت 10 دقیقه‌ای به داوطلب داده می‌شود.

  • نحوه برگزاری آزمون

در آیلتس بخش گفتاری به صورت شفاهی بین داوطلب و ممتحن برگزار می‎شود، اما در تافل بخش گفتاری به صورت کامپیوتری بوده و فرد در میکروفون صحبت می‎کند. اگر در امتحانات شفاهی دچار استرس می‌شوید، بین تافل یا آیلتس، تافل را انتخاب کنید. در این صورت لازم نیست به صورت رو در رو انگلیسی صحبت کنید.

  • مقایسه بخش های مهم آزمون

بسیاری از داوطلبان طبیعی‌ بودن بخش مکالمه در آزمون آیلتس را یکی از ویژگی‌های مثبت آن عنوان می‌کنند و ترجیح می‌دهند بین تافل یا آیلتس، آیلتس را انتخاب کنند. در آیلتس با یک شخص مکالمه می‌کنید و می‌توانید از او بخواهید تا سوال را تکرار کند. در تافل مکالمه شما ضبط می‌شود و در اختیار داوران آمریکایی قرار می‎گیرد. در واقع بخشی از نمره شما از طریق هوش مصنوعی محاسبه می‎گردد.

  • تفاوت عمده آزمون 

تفاوت دیگر دو آزمون در بخش شنیداری آن است. در آزمون آیلتس شما هم زمان با گوش دادن به فایل صوتی‌ می‌توانید به سوالات نیز پاسخ دهید، اما در تافل ابتدا باید فایل صوتی را به طور کامل گوش کنید و سپس به سوالات پاسخ دهید.

  • مفهوم دو آزمون

تفاوت ششم بین دو آزمون که در انتخاب بین تافل یا آیلتس به شما کمک می‌کند، نحوه وارد کردن متن در بخش رایتینگ است. در تافل شما متن را تایپ می‌کنید، اما در آیلتس آن را بر روی برگه می‌نویسید. اگر تایپ کندی دارید، بهتر است بین دو آزمون تافل یا آیلتس، آیلتس را انتخاب کنید.

آزمون آیلتس در بیش از ۱۱۰۰ مرکز در ۱۴۰ کشور جهان برگزار می‌شود، اما تعداد مکان‌های برگزاری آزمون تافل بسیار بیشتر بوده و بی‌شمار می‌باشد.

سیستم نمره‌دهی در آزمون آیلتس بین 0 تا 9 است و برای هر مهارت به صورت جداگانه محاسبه می‌گردد. در نهایت میانگین نمرات به عنوان نمرات نهایی ثبت می‌گردد. در تافل سبک نمره‌دهی با آیلتس متفاوت است. در این‌جا هر مهارت از 0 تا 30 نمره‌گذاری می‌شود و نمره نهایی از 120 می‌باشد.

اگر بر اساس هزینه آزمون قصد انتخاب بین تافل یا آیلتس را دارید، باید بگوییم دو آزمون تافل یا آیلتس از لحاظ هزینه تفاوت چندانی باهم ندارند. هزینه آزمون تافل در حال حاضر 240 دلار کانادا و هزینه آیلتس 220 دلار است.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های آیلتس با تافل، لهجه آزمون است. لهجه آزمون آیلتس بریتیش و لهجه آزمون تافل امریکن می‎باشد. اگر با لهجه امریکن آشنایی بیشتری دارید، در انتخاب بین تافل یا آیلتس، تافل را انتخاب کنید. در غیر این صورت آیلتس انتخاب بهتری است.

شباهت های آزمون تافل با آیلتس

تا این‌جا تفاوت‌های دو آزمون را برشمردیم. برای انتخاب بهتر بین تافل و آیلتس بهتر است شباهت‌های دو آزمون را نیز در نظر بگیرید.

شباهت های آزمون تافل با آیلتس
شباهت های آزمون تافل با آیلتس
  • هر دو آزمون تافل یا آیلتس در ایران برگزار می‎شوند و دارای 4 بخش اسپیکینگ، لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ هستند.
  • تافل یا آیلتس هر دو جزو معتبرترین آزمون‌های دنیا هستند و از این لحاظ برتری بر یکدیگر ندارند.
  • مدرک هر دو آزمون تافل یا آیلتس تنها 2 سال اعتبار دارد و پس از آن مدرک برای هیچ مرکز یا دانشگاهی صادر نمی‌شود.

کسب نمره بالا در کدام آزمون آسان‌تر است تافل یا آیلتس؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که داوطلبان می‌پرسند، این است که بین تافل یا آیلتس کدام‌یک آسان‌تر است. به طور کلی می‌توان گفت هیچ پاسخ درست و منطقی برای این سوال وجود ندارد. اگر آمادگی کافی برای شرکت در آزمون را نداشته باشید، فرقی نمی‌کند که تافل یا آیلتس را انتخاب کنید. در هر حال در هر دو آزمون شکست می‌خورید.

اگر قصد مقایسه دو آزمون را دارید، باید تفاوت‌های بین دو آزمون تافل با آیلتس را در نظر بگیرید و با توجه به توانمندی‌های خود، میزان سختی و راحتی آن را تعیین کنید.  میزان راحتی و سختی تافل یا آیلتس برای اساس توانمندی‌های داوطلب عبارتند از:

برای موفقیت در آزمون تافل باید بتوانید به راحتی با کامپیوتر کار ‌کنید و مشکلی در استفاده از نرم‌افزار، میکروفون و دیگر تجهیزات موردنیاز نداشته باشید.

برای شرکت در آزمون تافل باید سرعت تایپ کردن بالایی داشته باشید. اگر این توانایی را ندارید، آیتلس برای شما راحت‌تر است. می‌توانید با خودکار بنویسید و نیازی به تایپ ندارید.

تافل بیشتر بر روی لهجه امریکن تأکید دارد. اگر انگلیسی را با لهجه امریکن یاد گرفته‌اید، بین تافل یا آیلتس، تافل را انتخاب کنید و اگر با هر دو لهجه راحت هستید، می‌توانید در آزمون آیلتس شرکت کنید.

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم­، اغلب سوالات آزمون تافل چهارگزینه‌ای هستند. اگر پاسخگویی به این سوالات را راحت‌تر می‌دانید، بین تافل یا آیلتس، تافل را انتخاب کنید. آیلتس در ساختار سوالات تنوع بیشتری دارد و علاوه بر سوالات چهارگزینه‌ای، پر کردن جای خالی، تطبیق دادن، درست و غلط و غیره را نیز در آزمون می‌گنجاند.

اگر مصاحبه رو در رو را بیشتر می‌پسندید، بین تافل یا آیلتس، آیلتس را انتخاب کنید. در غیر این صورت، تافل برای شما راحت‌تر است. بخش اسپیکینگ تافل به صورت کامپیوتری و با میکروفون انجام می‌شود.

منابع آزمون آیلتس بیشتر سرگرم‌کننده هستند. اگر با این نوع آموزش راحت‌تر هستید، بین تافل یا آیلتس، آیلتس را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات لازم درباره منابع آیلتس این مقاله را مطالعه کنید.

تافل یا آیلتس کدام سخت تر هستند؟

تافل و آیلتس دو آزمون مختلف هستند که هر دو برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی غیر بومی زبانان استفاده می‌شوند. هر کدام از این دو آزمون دارای ویژگی‌های خاصی هستند که باید برای انتخاب بین آنها در نظر گرفته شوند. در مورد سختی هر یک از این آزمون‌ها، باید گفت که هر کدام از آنها می‌توانند برای داوطلبانی که کیفیت زبان انگلیسی آن‌ها در سطح متوسط تا بالاست، قابل قبول باشند و هر کدام دارای سطح سختی متوسط هستند. با این حال، تافل و آیلتس تفاوت‌هایی در ساختار آنها دارند که می‌تواند برای داوطلبان تحت الشعاع قرار گیرد.

به عنوان مثال:

– بخش شنیداری آیلتس شامل تنوع بیشتری از آواها، لهجه‌ها و سرعت‌های مختلف است، در حالی که بخش شنیداری تافل شامل بیان‌های استاندارد آمریکایی است.

– بخش خواندن تافل به صورت مکتوب و با ابعاد دانشگاهی‌تر است، در حالی که بخش خواندن آیلتس شامل متونی با موضوعات عمومی‌تر است.

– بخش نوشتن در تافل شامل دو تمرین مشخص است که داوطلبان باید به آنها پاسخ دهند، در حالی که بخش نوشتن در آیلتس شامل دو تمرین مختلف است که به شکل مهارت‌های مختلفی از داوطلبان می‌خواهد که استفاده کنند.

– بخش مکالمه تافل شامل سوالات کوتاه و زمان بیشتری برای پاسخ است، در حالی که بخش مکالمه آیلتس شامل موضوعات مختلفی است که به شکل مصاحبه با داوطلبان پرسیده می‌شود.

در کل، باید گفت که هر کدام از این دو آزمون دارای ویژگی‌های خاصی هستند که باید برای انتخاب بین آنها در نظر گرفته شوند. بهترین راه برای تصمیم‌گیری درباره آزمون مورد نظر، آشنایی با جزئیات آنها و تجربه شخصی در هر آزمون است.

تفاوت هزینه تافل و ایلتس

هزینه آزمون‌های تافل و آیلتس بسته به کشور و محل برگزاری آن‌ها متفاوت است و می‌تواند تغییر کند. همچنین، هزینه آن‌ها برای داوطلبانی که بار اول درخواست ثبت نام می‌کنند و هزینه آن‌ها برای داوطلبانی که از قبل درخواست ثبت نام داده‌اند و می‌خواهند دوباره آن را بدهند ممکن است متفاوت باشد. با این حال، به طور کلی می‌توان گفت که هزینه آزمون تافل معمولاً بیشتر از هزینه آزمون آیلتس است. اما در ایران هزینه تافل در هنگام نوشتن این مقاله 9 میلوین و سی صد هزار تومان و هزینه شرکت در آزمون آیلتس 12 میلیون ششصد هزار تومان می باشد.

برای مثال، در ایالات متحده، هزینه ثبت نام در آزمون تافل در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار است، در حالی که هزینه ثبت نام در آزمون آیلتس در حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار است. در کشورهای دیگر، هزینه آزمون‌ها ممکن است کمی متفاوت باشد، به عنوان مثال در بریتانیا، هزینه آزمون تافل حدود ۱۷۵ تا ۲۰۰ پوند و هزینه آزمون آیلتس حدود ۱۲۵ تا ۱۶۵ پوند است.

همچنین، برای آنهایی که می‌خواهند برای آزمون‌های بعدی ثبت نام کنند، هزینه ثبت نام مجدد نیز ممکن است متفاوت باشد. به طور کلی، توصیه می‌شود که قبل از ثبت نام، هزینه آزمون‌ها را در کشور و محل برگزاری مورد نظر بررسی کنید.

مقایسه نحوه برگزاری آزمون آیلتس و تافل

هر دو آزمون تافل و آیلتس برای ارزیابی مهارت های زبان انگلیسی افرادی که نیتیو نیستند مورد استفاده قرار می گیرد، اما نحوه برگزاری آن‌ها با هم متفاوت است. در زیر تفاوت‌های نحوه برگزاری آزمون‌های تافل و آیلتس را بررسی می‌کنیم:

1. برگزاری آیلتس:

– آیلتس به صورت کاغذی یا آزمون آنلاین برگزار می‌شود. در هر صورت، داوطلبان باید به محل برگزاری آزمون بروند. در ایران اکثرا آزمون آیلتس را به صورت کاغذی یا همانpaper مشاهده می شود. و مجدودیت های زیادی در برگزاری آزمون آیلتس آنلاین در ایران وجود دارد.

– آزمون شامل چهار بخش شنیداری، خواندن، نوشتن و مکالمه است.

– برای بخش شنیداری و خواندن، داوطلبان به طور معمول 40 دقیقه زمان دارند. در بخش نوشتن، داوطلبان باید دو تمرین نوشتاری را در 60 دقیقه انجام دهند. در بخش مکالمه، داوطلبان با یک ممتحن زبان انگلیسی مصاحبه می‌کنند و این بخش به طور معمول 11 تا 14 دقیقه طول می‌کشد.

2. برگزاری تافل:

– تافل به صورت آزمون کامپیوتری یا آزمون آنلاین برگزار می‌شود. در هر صورت، داوطلبان باید به محل برگزاری آزمون بروند.

– آزمون شامل چهار بخش شنیداری، خواندن، نوشتن و مکالمه است.

– برای بخش شنیداری و خواندن، داوطلبان به طور معمول 60 تا 80 دقیقه زمان دارند. در بخش نوشتن، داوطلبان باید دو تمرین نوشتاری را در 50 دقیقه انجام دهند. در بخش مکالمه، داوطلبان با یک ممتحن زبان انگلیسی مصاحبه می‌کنند و این بخش به طور معمول 20 دقیقه طول می‌کشد.

در کل، باید گفت که هر دو آزمون تافل و آیلتس دارای ویژگی‌های خاصی هستند و نحوه برگزاری آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. بهترین راه برای انتخاب بین آنها، آشنایی با جزئیات هر آزمون و تجربه شخصی در هر آزمون است.

مقایسه پذیرش دانشگاه ها و مراکز بر اساس تافل یا آیلتس

دریافت مدرک تافل یا آیلتس، یکی از مهم‌ترین پیش‎نیازهای مهاجرت تحصیلی است. برای این‌که بتوانید پذیرش دانشگاه موردنظر خود را دریافت کنید، باید حداقل نمره را در یکی از دو آزمون تافل یا آیلتس کسب نمایید. یکی از سوالاتی که اغلب دانشجویان می‎پرسند، این است که بین تافل یا آیلتس کدام را انتخاب کنیم؟

آزمون‌های معتبر متعددی وجود دارند که از طرف دانشگاه‌ها و مراکز علمی قابل قبول هستند، اما بین همه این آزمون‌ها تافل یا آیلتس بیشترین متقاضی را دارند و در ایران نیز برگزار می‌شوند. اغلب دانشگاه‌ها هر دو مدرک تافل یا آیلتس را قابل قبول می‌دانند و حداقل نمره قبولی را نیز مشخص می‌کنند. بنابراین، قبل از این‌که ثبت نام خود را انجام دهید، به وب‌سایت دانشگاه مراجعه کنید و اطلاعات لازم در این مورد را به دست آورید. باید بدانید دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید چه مدرکی را مورد قبول می‌داند و چه نمره‌ای را از شما می‌پذیرد. به طور کلی در مورد مقایسه پذیرش دانشگاه‌ها و مراکز بر اساس تافل یا آیلتس می‌توان گفت:

  1. مدرک تافل در دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و مراکز علمی آمریکا اعتبار بیشتری دارد.
  2. مدرک آیلتس در کشورهایی چون انگلیس، استرالیا و نیوزیلند معتبرتر است.
  3. دانشگاه‌های کانادا بین تافل یا آیلتس تفاوتی قائل نیستند و هر دو را معتبر می‌دانند، اما در سازمان مهاجرتی کانادا، آیلتس اعتبار بیشتری دارد.
  4. سایر کشورها و دانشگاه‌ها هر دو مدرک تافل یا آیلتس را معتبر می‌دانند و می‌پذیرند.

مجموعه ایران بریتانیا تمامی کتاب منابع آزمون را به صورت دانلود رایگان در اختیار داوطلبین عزیز قرار داده است لذا برای دانلود مجموعه کتاب های آزمون آیلتس حتما از دسته کتاب آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید

کدام مدرک تافل یا آیلتس برای استرالیا مناسب است؟

انگلیسی، زبان رسمی مردم استرالیاست. از این رو، اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید، باید به این زبان مسلط باشید تا بتوانید با استرالیایی‌ها ارتباط برقرار کنید. فرقی نمی‌کند برای اقامت ویزا دریافت می‌کنید یا قصد کار و تحصیل در استرالیا را دارید. در هر حال باید مدرک زبان خود را نیز به همراه سایر مدارک به سفارت تحویل دهید.

کدام مدرک تافل یا آیلتس برای استرالیا مناسب است؟
کدام مدرک تافل یا آیلتس برای استرالیا مناسب است؟

تافل یا آیلتس هر دو در دانشگاه‌های استرالیا قابل قبول هستند و از لحاظ ارزش در یک سطح قرار دارند، اما با توجه به این‌که استرالیا یکی از برگزار کنندگان آزمون آیلتس می‌باشد، به نظر می‌رسد تمایل این کشور بیشتر به سمت آیلتس باشد.

کدام مدرک تافل یا آیلتس برای کانادا مناسب است؟

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، در انتخاب بین تافل یا آیلتس مردد هستند و نمی‌دانند بین این دو مدرک کدام را انتخاب کنند. قبل از این‌که برای دریافت مدرک اقدام کنید، باید هدف خود از مهاجرت را مشخص نمایید.  اگر برای تحصیل در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی به کانادا مهاجرت می‌کنید، می‌توانید بین دو آزمون تافل یا آیلتس آکادمیک یکی را انتخاب کنید. دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی کانادا هر دو آزمون را معتبر می‌دانند و تفاوتی بین آن‌ها قائل نمی‌شوند. کافیست توانایی‌های خود را در نظر بگیرید و با توجه به تفاوت‌های بیان شده در بالا، یکی از دو آزمون تافل یا آیلتس را انتخاب نمایید.

کدام مدرک تافل یا آیلتس برای کانادا مناسب است؟
کدام مدرک تافل یا آیلتس برای کانادا مناسب است؟

اگر برای کار یا زندگی به کانادا مهاجرت می‌کنید، باید بین تافل یا آیلتس، آیلتس را انتخاب نمایید. اداره مهاجرت کانادا در مواردی غیر از تحصیل مدرک تافل را نمی‌پذیرد و تنها آزمون آیلتس، سلپیپ، TEF و TCF را قابل قبول می‌داند. به طور کلی می‌توان گفت اگر برای تحصیل به کانادا مهاجرت می‌کنید، مدرک تافل و در غیر این صورت برای دریافت مدرک آیلتس جنرال اقدام نمایید.

تافل یا آیلتس در ایران

دریافت مدرک تافل یا آیلتس تنها برای مهاجرت نیست. این مدرک در ایران نیز کاربرد دارد. از مدرک تافل یا آیلتس می‌توانید برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا استفاده کنید. مدرک تافل یا آیلتس برای ورود به بازار کار نیز بسیار مفید است و برای کسب درآمد مورد استفاده قرار می‎گیرد. هر شغلی را که انتخاب می‌کنید، اگر با زبان انگلیسی در سطح حرفه‌ای آشنایی داشته باشید، می‎توانید در مورد شغل موردنظر خود به خوبی تحقیق کنید، بازار کار را بسنجید و با اطلاعات کامل وارد این عرصه شوید.

انگلیسی یک زبان بین‌المللی است. اگر در تجارت فعال هستید، زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند تا با هم‌صنف های خود در دیگر نقاط جهان ارتباط برقرار کنید و تجارت خود را در خارج از مرزهای ایران نیز گسترش دهید. اگر به دنبال شغل هستید و قصد استخدام در یک شرکت را دارید، با مدرک تافل یا آیلتس راحت‌تر می‌توانید شغل ‌موردنظر خود را پیدا کنید. مدرک زبان انگلیسی تافل یا آیلتس یک ویژگی مثبت در رزومه شما محسوب می‌شود و می‌تواند رقیبانتان را به راحتی کنار بزند.

دریافت مدرک تافل یا آیلتس به شما کمک می‌کند تا بتواند تدریس کنید و در آموزشگاه‌های زبان مشغول به کار شوید. بسیاری از افراد هستند که دوست دارند با ترفندها و تاکتیک‌های یادگیری مهارت‌های چهارگانه آزمون تافل یا آیلتس آشنا شوند و نمره بالایی کسب کنند. می‌توانید تجربیات و دانسته‌های خود را با این افراد در میان بگذارید و از این راه کسب درآمد نیز داشته باشید.

تافل یا آیلتس در ایران
تافل یا آیلتس در ایران

در هر حال دریافت مدرک تافل یا آیلتس مزیت‌های بسیاری دارد. حتی اگر قصد مهاجرت ندارید نیز می‌توانید از مدرک خود برای ادامه تحصیل در ایران، اخذ شغل مورد علاقه‌تان و کسب درآمد بیشتر استفاده کنید و به اهداف خود نزدیک‌تر شوید. در حال حاضر دو آزمون تافل و آیلتس تنها آزمون‌های بین‌المللی هستند که در ایران برگزار می‌شوند. تافل یا آیلتس، هرکدام را که انتخاب کنید، امتیاز دریافت مدرک زبان انگلیسی را دارید و می‌توانید در موارد عنوان شده از آن استفاده نمایید.

یکی از بهترین نمونه سوالات برای دانشگاه کمبریج است دانشگاه کمبریج یکی از سه دانشگاه طراح سوالات آیلتس می باشد. همچنین سایت های مانند IELTS BODY و همچنین IELTS ONLINE که شامل رایتینگ های نمونه و همچنین ریدینگ ها و لغات پرتکرار و مفهوم زبان انگلیسی می باشند قرار داده شده است.

آیلتس کمبریج ( CAMBRIDGE IELTS ) هر چند وقت اقدام به انتشار برگه های امتحان آزمون های آیلتس می کند که بهترین منبع برای آشنایی با سوالات می باشد تا کنون ۱۴ عدد از کتب را ارائه داده اند.

تمامی منابع که در بالا به آنها اشاره شده است در قالب یک پکیج آیلتس توسط مرکز زبان ایران برتانیا به همراه تدریس بهترین استاد آیلتس ایران قرار داده شده است که نمره ۷ به بلای ایلتس را برای شما به ارمغان خواهد آورد. مطالعه آزمون دولینگو فراموش نشود.

مشاوره جهت شرکت در آزمون تافل یا آیلتس

داشتن مشاور خبره برای کسب نمره بالا در آزمون آیلتس و کسب مدرک آزمون آیلتس کمک بسیار زسادی به شما خواهد داشت. ما همراه شما هستین تا نمره ۶ الی ۷ شما را تضمین کنیم.

شما عزیزان می توانید ما را در اینستاگرام ایران – بریتیش جستجو نمایید. همچنین حتما از مقاله های موجود برای آزمون سلپیپ استفاده کنید. مجموعه ایران بریتانیا بهترین امکانات و مجموعه های آموزش زبان انگلیسی را برای شما عزیزان تدارک دیده است. حتما از فروشگاه دوره های آموزش زبان انگلیسی هم دیدن نمایید. در ادامه شما عزیزان همچنین می توانید پکیج خودآموز آزمون سلپیپ را برای آموزش خود خوان آزمون سلپیپ را تهیه نمایید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله تردید شما در انتخاب آزمون تافل یا آیلتس برطرف شده باشد ولی اگر بازهم در انتخاب دو آزمون تافل یا آیلتس دچار تردید هستید با مرکز زبان ایران بریتانیا تماس حاصل فرمایید تا با مشاوره دقیقی که اساتید برجسته زبان خدمت شما ارائه میدهند انتخاب درستی مابین تافل یا آیلتس داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *