سبد خرید
اسپیکینگ دولینگو Speaking Duolingo 2024

اسپیکینگ دولینگو Speaking Duolingo 2024

2/5 - (3 امتیاز)

در این صفحه تمامی بخش های اسپیکینگ دولینگو مورد ارزیابی قرار گرفته است و توضیح داده شده است که برای کسب نمره بالا در آزمون دولینگو باید چه کارهایی انجام شود. حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و درصورتی که منابع کامل اسپیکینگ دولینگو نیازمند هستید شما را راهنمایی خواهیم کرد.

معرفی اسپیکینگ آزمون دولینگو

در آزمون بین المللی دولینگو که توسط مرکز تخصصی دولینگو برگزار می شود قسمت های مختلف و حتی جدیدی که در آزمون های دیگر بین المللی وجود نداشته به این آزمون اضافه شده است. در این صفحه به صورت اختصاصی درباره اسپیکینگ دولینگو که در سال های گذشته چندین مرتبه تغییر پیدا کرده است و در این صفحه اخرین تغییرات اسپیکینگ دولینگو به همراه توضیحات و نمونه سوالات دقیق برای این آزمون را به شما معرفی کرده ایم.

بنر کلاس دولینگو
بنر کلاس دولینگو

آزمون اسپیکینگ دولینگو ترکیبی از سوالات مختلف برای سنجش و توانایی سطح مکالمه داوطلب می باشد. در قسمت اسپیکینگ شما باید تمام مهارت هایی که در ریدینگ، لیسنینگ و گرامر کسب کرده اید را با هم تلفیق کنید و قالب گفتار روان و صحیح به examiner عرضه کنید.

بخش گفتاری می تواند یکی از دلهره آورترین بخش دولینگو برای داوطلبان باشد، زیرا هم زمان با اینکه باید منظور سوال و موضوع اسپیکینگ را متوجه شوند، در آن واحد بتوانند پاسخی مناسب با رعایت تمام گرامر و تلفظ صحیح و لهجه مناسب و به صورت fluent و با آرامش را در کوتاه ترین زمان در ذهن خود برنامه ریزی کرده و به زبان بیاورند.

در بخش گفتاری دولینگو که شامل انواع مختلفی از سوالات می شود، اگر بتوانید با آرامش و دقت و سرعت عمل، بهترین گفتار را ارائه دهید، بی شک می توان گفت که نمره over all شما در آزمون دولینگو جهش بسیاری خواهید یافت.

معرفی اسپیکینگ آزمون دولینگو
معرفی اسپیکینگ آزمون دولینگو

در این قسمت به بخش های مختلف آزمون دولینگو سرک میکشیم و هر بخش را برای شما عزیزان مورد ارزیابی قرا می یدهیم.

بررسی سوالات اسپسکینگ آزمون دولینگو

بخش گفتاری آزمون دولینگو شامل 3 قسمت بسیار مهم و ضروری آزمون دولینگو که 25 درصد نمره کلی داوطلب را به خود اختصاص میدهد. پس یکی از بخش های مهم این آزمون به حساب می رود. به این بخش ها دقت کنید.

  • بخش اول سوالات اسپیکینگ

در بخش اول سوالات اسپیکینگ دولینگو ارائه Q_CARD که دقیقا شبیه آزمون اصلی آیلتس می باشد انجام خواهد شد. در این بخش داوطلب 30 ثانیه زمان برای تفکر و خواندن سوال و 2 دقیقه زمان برای صحبت کردن درباره موضوع مورد نظر خواهد داشت.

تکنیک های توصیه شده برای این بخش توسط اساتید برجسته زبان انگلیسی و مرکز زبان ایارن بریتانیا این است که از آنجایی که داوطلب زمان زیادی را برای تفکر نخواهد داشت ( برخلاف آزمون آیلتس که 1 دقیقه زمان تفکر خواهید داشت) به طور حتم  باید یک قالب کاملا حرفه ای و آماده شده از قبل را تهیه کنید و کلمات کلیدی مورد نظر را در این قالب جایگزاری کنید.

نکته دوم درباه این بخش از آزمون دولینگو استفاده از تنوع لغات، گرامر و ساختار زبان می باشد تا اگزمینر (داور آزمون) قانع سازید که تمامی بخش های زبانی شما حرفه ای  می باشد. از این رو دانستن این که در بخش کلمات چه کلماتی و گرامر چه گرامری را استفاده کنید بسیار حائز اهیمت می باشد.

از این رو مرکز زبان ایران بریتانیا برای اولین بار در ایران تمامی این نکات طلایی و همراه تکنیک های اسپیکینگ دولینگو را در قالب منابع آزمون دولینگو تهیه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی منابع آزمون دولینگو کلیک کنید.

بررسی سوالات اسپسکینگ آزمون دولینگو
بررسی سوالات اسپسکینگ آزمون دولینگو

این بخش بسیار طراحی شده است و سوالات این بخش نیز بیشتر تمایل به سوالات عمومی و روزمره و تجربه شخصی هر فرد دارد.

  • بخش دوم اسپسکینگ دولینگو

در این بخش که داوطلب 30 ثانیه حداقل و حداکثر 1 دقیقه زمان برای صحبت کردن پیدا خواهد کرد. یک ویس حرفه ای با لهجه های مختلف (امریکایی_بریتانیایی و یا کانادایی و حتی اخیرا مشاهده شده که لهجه استرالیایی را نیز در این بخش استفاده کرده اند) پخش می شود و داوطلب باید به سوالی که از او پرسیده شده است با دقت گوش دهد و پاسخ کامل و جامعی را درباره سوال به اگزمینر بدهد.

بخش دوم اسپسکینگ دولینگو
بخش دوم اسپسکینگ دولینگو

این قسمت هم لیسینیگ و هم اسپیکینگ داوطلب را مورد ارزیابی قرار می دهد. سوال به صورت خودکار یک بار پرسیده خواهد شد و برای داوطلبی که بخواهد دوبار به متن گوش بدهد دوبار دیگر نیز  امکان تکرار را دارد.

برای سوال های طولانی امکان پخش دوباره سوال وجود نخواهد داشت. توجه داشته باشید اینگونه سوال دومرتبه در آزمون می آید که یک مرتبه بعد از رایتینگ 50 کلمه ای و بار دوم قبل از پخش INTERVIEW خواهد بود.

این سوال از سوال بخش اول سخت تر خواهد بود و این قسمت به سوالات چالش برانگیز معروف است چون که از داوطلب سوالی پرسیده خواهد شد که داوطلب را در موقعیتی قرار خواهد داد که تا به حال در این موقعیت نبوده است.

استفاده از تکنیک طلایی گام به گام یک روش موثر برای پاسخ دهی به این سبک سوالات خواهد بود. از این رو مرکز ایران بریتانیا برای پاسخ به این نوع سوالات روش های موثر و حرفه ای را تهیه کرده است  که همه داوطلبین عزیز می توانند با شرکت در کلاس های بی نظیر این مجموعه (کلاس های 5 جلسه ای اختصاصی دولینگو) نمره بالایی در این آزمون کسب کنند.

  • بخش سوم خواندن یک جمله با صدای بلند

این بخش ادغام خواندن (READING)  و اسپیکینگ در آزمون دولینگو می باشد.  در این قسمت  20 ثانیه به داوطلب زمان داده خواهد شد تا متن داخل تصویر را باصدای بلند و با تلفظ درست و با استرس دقیق خوانده و ضبط و ارسال کند.

داشتن نمونه سوالات این بخش برای مطالعه می تواند کمک شایانی به تمامی داوطلبین عزیز برای کسب نمره بالا در این قسمت کند. برای کسب اطلاعات درباره نمونه سوالات این بخش به صفحه پکیج خودآموز دولینگو مراجعه کنید.

تذکر: در این قسمت 5 ثانیه وقت برای خواندن متن بگذارید تا در زمان خواندن متن دچار مکث و لکنت نشوید که از نمره شما کاسته شود و این کلمات 5 مرتبه تکرا خواهند شد

 

بخش سوم اسپیکینگ دولینگو خواندن متن
بخش سوم اسپیکینگ دولینگو خواندن متن

بخش چهارم اسپیکینگ دولینگو توصیف یک عکس به صورت کلامی

در این قسمت از اسپیکینگ دولینگو که کاملا جدید می باشد و در هیچ آزمون دیگری مشاهده نشده است به شما تصویری داده می شود و شما باید نسبت به تصویر داده شده حداقل 30 ثانیه صحبت کنید.

بخش چهارم اسپیکینگ دولینگو توصیف یک عکس به صورت کلامی
بخش چهارم اسپیکینگ دولینگو توصیف یک عکس به صورت کلامی

در این بخش از اسپیکینگ دولینگو رعایت برخی از نکات کلیدی بسیار مهم می باشد که برخی از این نکات در توصیف تصویر اسپیکینگ دولینگو اشاره شده است که شامل:

  • روان و فصیح صحبت کردن
  • ارتباط معانی و کلامی جملات به هم
  • استفاده از جملات توصیفی برای توصیف افراد و اشیاء

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه حرفه ای توصیف شده تصویر در اسپیکینگ دولینگو به بخش توصیف تصاویر دولینگو مراجعه فرمایید.

 

پکیج دولینگو بسته خودآموز DUOLINGO
پکیج دولینگو بسته خودآموز DUOLINGO

روش های کسب نمره بالا در بخش اسپیکینگ دولینگو که توصیه شده توسط مرکز زبان ایران بریتانیا یم باشد شامل:

  • خرید بسته خودآموز دولینگو

مرکز زبان ایران بریتانیا برای تمامی داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون مهم دولینگو را دارند پکیج خودآموز دولینگو را تهیه کرده که به صورت کاملا خودخوان و بدون نیاز به استاد می باشد و نمره داوطلب را بسیار افزایش خواهد داد.

بنر فروش پکیج دولینگو
بنر فروش پکیج دولینگو

همچنین این پکیج شامل منابع امتحانی سالهای گذشته و تدریس بی نظیر استاد رحمانی عزیز یکی از بزرگترین مدرسین دولینگو می باشد.

این پکیج باعث بالا بردن سطح زبانی و آشنایی با تکنیک های اسپیکینگ دولینگو و مصاحبه و قدرت گرامری و ترکیب کلمات داوطلب خواهد شد.

یکی از راه ها برای افزایش بالابرده نمره اسپیکینگ استفاده از واژگان متعدد در جملات پیچیده است. که در این پکیج ها گنجاده شده است.

  • شرکت در کلاس های تخصصی دولینگو

شرکت در کلاس های تخصصی تهیه شده برای آزمون دولینگو یکی از را کارهای کارآمد برای افزایش نمره دولینگو خواهد بود. مرکز زبان ایران بریتانیا برای اولین بار کلاس های تخصصی دولینگو به مدیریت استاد رحمانی برای افزایش نمره در همه بخش های اسپیکینگ دولینگو و دیگر بخش های آزمون را کرده است که برای اطلاع از نحوه برگزاری کلاس ها و شرایط کلاس ها با مرکز زبان ایران بریتانیا تماس حاصل فرمایید.

کلاس دولینگو در مرکز ایران بریتانیا
دوره های تخصصی آزمون دولینگو

کلاس های تخصصی یکی از بهترین روش های بالا بردن تسلط شما در همه بخش های آزمون به خصوص اسپیکینگ دولینگو می باشد. همچنین عزیزانی که فقط نیاز به اسپیکینگ دولینگو برای تقویت زبان انگلیسی دارند به صورت تخصصی کلاس ها ما برگزار می گردد.

  • مطالعه نمونه سوالات سالهای گذشته دولینگو

نمونه سوالات سالهای گذشته یکی از راه های کارآمد در رسیدن به نمره بالای دولینگو می باشد. از این رو مرکز زبان ایران بریتانیا با تهیه نمونه سوالات 7 سال گذشته دولینگو و دسته بندی آنها بر اساس اهمیت توانسته است کمک شایان ذکری به تمامی داوطلبین عزیز کند. این نمونه سوالات بی نظیر می باشد و به صورت اختصاصی برای این آزمون تهیه و تدارک دیده شده است. برای کسب اطلاعات کافی به صفحه نمونه سوالات آزمون دولینگو مراجعه کنید.

برخی از نمونه سوالات دولینگو را در قسمت زیر مشاهده می کنید:

1.Describe a performance you have watched. Please say

– Where was it?

– What kind of performance was it?

– What did you like the most about it?

2.Talk about a challenge you encountered. Please say

– What was the challenge?

– When and where was the challenge?

– How did you overcome it?

– What made it unforgettable?

3.Talk about a special, memorable moment. Please say

– When it was

– What happened

– Why it was special

– How you felt at the time.

4.Talk about a time when you have visited a crowded place. Please say

– What the place was

– Why you went there

– With whom you went there

– And whether or not you enjoyed your visit.

5.Talk about an article you read online that was about healthy living. Please say

– When you read it

– What in particular it was about

– What you learnt from it

  1. Talk about an occasion when you couldn’t use your mobile phone. Please say

– when it happened

– what happened to your phone

– how it made you feel

  1. Talk about an occasion when you were forced to change your plans because of the weather. Please say

– When did this happen?

– Where were you?

– What kind of weather was?

– Explain why you had to change your plans

  1. Talk about something you bought that was difficult to use at first. Please say

– What is it?

– When did you buy it?

– What does it do?

مهمترین عوامل بالابرنده نمره اسپیکینگ دولینگو

  • سرعت صحبت کردن یا همان FLOW SPEAKING
  • مدت مکث و لکنت
  • صدا و لهجه

رعایت تمامی موارد ذکر شده در بالا برای کسب نمره مناسب در اسپیکینگ دولینگو بسیار ضروری می باشد. حتما برای برنامه ریزی برای کسب نمره بالا در ازمون دولینگو با مرکز زبان ایران بریتانیا برای مشاوره کاملا رایگان در تماس باشید.

مشاوره با مرکز زبان ایران بریتانیا

شما عزیزان می توانید ما را در اینستاگرام ایران – بریتیش جستجو نمایید. حتما از فروشگاه دوره های آموزش زبان انگلیسی هم دیدن نمایید. همچنین حتما از مقاله های موجود برای آزمون سلپیپ استفاده کنید. مجموعه ایران بریتانیا بهترین امکانات و مجموعه های آموزش زبان انگلیسی را برای شما عزیزان تدارک دیده است.  در ادامه میتوانید برای کسب بسته های خودآموز سلپیپ که پکیج سلپیپ می باشد. مرکز زبان ایران بریتانیا تمامی کتاب های زبان انگلیسی را به صورت کاملا رایگان در اختیار داوطلبین عزیز قرار می دهد. با بالاترین کیفیت آموزشی.

کانال تلگرامی ایران بریتانیا
کانال تلگرامی ایران بریتانیا

برای شرکت در کلاس های تخصصی آزمون های بیین المللی مانند آیلتس و یا تافل و دولینگو و غیره با مرکز زبان ایران بریتانیا تماس حاصل فرمایید. مرکز زبان ایران بریتانیا برای تعیین سطح رایگان تمامی کاربران مواردی گنجانده شده است که به صورت کاملا رایگان میتوانید در آزمون آزمایشی شرکت کرده و همچنین برای مشاوره با مرکز ایران بریتانیا میتوانید با این مرکز تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی و مشاوره این مرکز و مشاوران دلسوز ما برخوردار شون.

28 comments

  1. من کلاس آزمون بخوام ثبت نام کنم کجا باید اقدام کنم؟

    1. درود به شما کاربر گرامی با شماره های مرکز در تماس باشید و یا به صورت آنلاین کلاس را ثبت نام کنید و همکاران با شما برای هماهنگی تماس خواهند گرفت.

  2. MEHRDAD KARIMI

    MERCI AZ RAHNAMAI KHOBTON.

  3. الهام بصیری

    من 3 بارشرکت کردم ملی نتونستم نمره خوب کسب کنم لطفا راهنماییم کنید.

  4. زهرا صفا

    سلام من تو اسپیکینگ ضعیف هستم برای دولینگو چیکار کنم؟

    1. با درود به شما. حتما از کتاب دولینگو انگلیش تست استفاده کنید.

  5. کیسان عبدی

    برای کلاس زبان مکالمه عمومی چکار کنم؟

    1. با درود به شما. با مرکز ایران بریتانیا در ارتباط باشید.

  6. ابراهیم سخن پرور

    من تو قسمت ایده درباره موضوعات مختلف مشکل دارم چکار کنم؟

    1. با دورد به شما. حتما مقاله قالب آماده آزمون دولینگو را مطالعه کنید.

  7. المیرا سجادی

    کدوم بخش آزمون دولینگو نمره بیشتری داره؟

    1. با دورد به شما. اسپیکینگ و رایتنگ ضریب 2 دارند. برای اطلاعات دقیق مقاله بارم بندی آزمون دولینگو مطالعه کنید.

  8. سیاوش خسروی

    عالی بود.

  9. شهلا میری

    مطلب سازنده بود

  10. محمد سامان درشتی

    من تو اسپیکینگ ضعف زیادی دارم

  11. سلام میشه تو آزمون تقلب کرد؟

    1. با درود به شما. با توجه به شرایط سخت گیرانه احتمال لو رفتن بسیار زیاد هست

  12. جمشید محمدی

    نمونه سوالات اسپیکینگ جدید از کجا تهیه کنیم؟

    1. با سلام از سایت ایران بریتانیا بسته خودآموز دولینگو

  13. کایرین

    برای ترکیه هم کلاس دولینگو دارین؟

    1. با دورد به شما بله. با مرکز ایران بریتانیا در ارتباط باشید.

  14. ابراهیم حسنی

    من میخوام تو کلاس شما شرکت کنم چکار کنم راهنمایی میکنید؟

    1. با دورد به شما با شماره آموزشگاه در ارتباط باشید.

  15. سید مرتضی حسینی

    مرسی از سایت خوب شما.

  16. من اسپیکینگم ضعیف هست برای آزمون دولینگو چکار کنم؟

    1. با درود به شما. حتما برای مشاوره رایگان با مرکز ایران بریتانیا در تماس باشید.

  17. امیر صادقی

    من 2 ماه پیش توی آزمون کسی دیگه به جای من امتحان داد من اسپیکینگ صحبت کردم چون خیلی نوشته با اسپیکینگ سطحش متفاوت بود تقلب گرفتن ودیگه محروم شدم برای شرکت در آزمون

  18. KELAS BARAI TAJIKESTAN DARID?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *