سبد خرید
منابع آزمون MSRT

منابع آزمون MSRT منابع ام اس ار تی

امتیاز post

در این مقاله سعی شده است بر اینکه تمامی منابع آزمون MSRT به همراه توضیحات کاملی درباره اهمیت هر کدام بر بالا بردن نمره آزمون ام اس ار تی توضیحات کاملی بیان شده است. لطفا برای تسلط کامل بر این بخش مقاله منابع آزمون MSRT تا به انتها مطالعه بفرمایید.

معرفی کوتاه آزمون MSRT

آزمون MSRT به معنی آزمون ملی ثبت نامی دوره‌های تکمیلی (Meli Systematized Register Test) است و یکی از مهمترین آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های ایران می‌باشد. این آزمون به صورت ملی و سالیانه برگزار می‌شود و برای دانشجویانی که می‌خواهند در دوره‌های تکمیلی دانشگاهی (لیسانس، فوق لیسانس و دکترا) ثبت نام کنند، الزامی است.

مهمترین اهداف و کاربردهای آزمون MSRT

انتخاب دانشجویان برای ورود به دوره‌های تکمیلی: این آزمون به دانشگاه‌ها کمک می‌کند تا دانشجویان مناسبی را برای ورود به دوره‌های تکمیلی انتخاب کنند.

ارزیابی مهارت‌های عمومی دانشجویان: آزمون MSRT شامل مباحث علمی و مهارت‌های عمومی نظیر تفکر منطقی، مهارت‌های زبان، تاریخ و فرهنگ عمومی است.

مهمترین اهداف و کاربردهای آزمون MSRT 
مهمترین اهداف و کاربردهای آزمون MSRT

انصاف در انتخاب دانشجویان: این آزمون به عنوان یک ابزار برای انتخاب دانشجویان از تمام نقاط کشور عمل می‌کند.

منابع آزمون MSRT به طور معمول شامل سوالات چند گزینه‌ای (تستی) می‌شود و در مواردی سوالات نهایی ممکن است به توجه به رشته تحصیلی مورد نظر دانشجوها تعدیل شوند. دقت در آمادگی و مطالعه دقیق مباحث اساسی ریاضی، علوم انسانی و زبان انگلیسی به دانشجویان کمک می‌کند تا به عملکرد خوبی در این آزمون دست یابند.

معرفی منابع آزمون MSRT

منابع آزمون MSRT را می‌توانند به دانشجویان کمک کنند تا در این آزمون عملکرد بهتری داشته باشند. منابع مطالعاتی معمولاً شامل کتب، جزوات، منابع آموزشی، و وب‌سایت‌های مختلف می‌شوند. در زیر، منابعی که برای آمادگی به آزمون MSRT مفید هستند را معرفی می‌کنم:

کتب آموزشی مرجع

کتب مرجعی که موضوعات اصلی آزمون MSRT را پوشش می‌دهند، مفیدند. مثلاً کتب ریاضی، علوم انسانی، زبان، و فرهنگ عمومی.

جزوات دانشگاهی

بسیاری از دانشگاه‌ها جزوات خود را برای آزمون MSRT تهیه می‌کنند. این جزوات ممکن است مطالب مورد نیاز برای آزمون را به صورت خلاصه و کاربردی ارائه کنند.

منابع آموزشی آنلاین

وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های آموزش آنلاین می‌توانند منابع مفیدی برای آمادگی به آزمون MSRT باشند. مثلاً ویدئوهای آموزشی، تمرین‌های تعاملی و تست‌های آزمون تمرینی. یکی از بهترین وب سایت های زبان برای منابع آزمون MSRT ایران بریتانیا می باشد. تمامی کتاب های و نمونه سوالات و تدریس استاد را به صورت رایگان دسته بندی کرده است.

کتب مخصوص MSRT

برخی ناشران کتب مخصوصی برای منابع آزمون MSRT تهیه می‌کنند که به دانشجوها در آمادگی کمک می‌کنند. این کتب به صورت خاص بر روی مباحث و نکاتی که در منابع آزمون MSRT مورد سوال قرار می‌گیرند، تمرکز دارند.

تست‌های تمرینی

تست‌های تمرینی مشابه به منابع آزمون MSRT می‌توانند به دانشجوها در فهم بهتر ساختار آزمون و مهارت‌های لازم کمک کنند. می‌توانید تست‌های تمرینی از منابع آزمون‌های گذشته یافته یا از منابع مخصوص آزمون MSRT استفاده کنید.

گروه‌های مطالعه و دوره‌های آمادگی

برخی دانشجویان به گروه‌های مطالعه پیوسته و یا به دوره‌های آمادگی مشترک می‌پیوندند. این امکان فراهم می‌کند تا با دیگران در موارد مشترک آزمون آماده شوید.

همچنین، مطالب مربوط به منابع آزمون MSRT و منابع آمادگی ممکن است به تغییرات و تحولات در سال‌های مختلف تحت پوشش آزمون تطابق دهند. بنابراین، مطمئن شوید که از منابع به‌روز و معتبر استفاده می‌کنید و در صورت امکان از منابعی که توسط دانشگاه‌ها تأیید شده‌اند استفاده نمایید.

منابع یخش شنیداری آزمون MSRT

منابعی که برای این بخش به شما توصیه می شود بسیار گسترده می باشد لذا برخی از آنها را اینجا شاره می شود:

کتاب TOEFL Test Preparation Kit ETS

استفاده از پادکست های آموزشی مانند EASY LEARN ENGLISG

استفاده از تست های سال های گذشته

منابع یخش شنیداری آزمون MSRT
منابع یخش شنیداری آزمون MSRT
  • برای بخش های مکالمه کوتاه میتوان به

مصاحبه های کوتاه و صحبت های روزمره پادکست های گوش داد

  • برای بخش های بلند شنیداری

به سخنرانی های مختلف در ضمینه های گوناگون میتواند به شما در این بخش کمک شایانی کند.

منابع بخش گرامری آزمون MSRT

در این بخش که حدودا 30 درصد سوالات را به خود اختصاص میدهد میتوان به کتاب های گرامری مقدی همچون:

  • کتاب گرامر لانگمن
  • کتاب گرامر خانم بتی آذر
  • گتاب گرامر GRAMMAR IN USE
  • کتاب گرامر LOWIS
  • کتاب گرامر OXFORD

اشاره کرد. البته که با خرید بسته خودآموز MSRT تمامی بخش های گرامری توسط استاد تدریس شده است و شما نیازی به مطالعه کتاب های متنوع و مختلف نخواهید داشت.

منابع بخش لغات آزمون MSRT

برای این قسمت از منابع آزمون MSRT میتوان به کتاب های بسیار بی نظیری همچون:

  • 504 لغات ضروری
  • 1100 لغات ضروری
  • لغات ضروری تافل
  • 4000 لغات ضروری آزمون
  • لغات کاربردی اکسفورد
  • لغات کاربردی MSRT

تمامی موارد اشاره شده در بالا برای منابع آزمون MSRT که از مهمترین ها می باشند مطالعه زمان بر و طولانی را نیاز دارند. لذا برای مطالعه تمامی لغات ضروری که توسط استاد جمع آوری شده و در سال های گذشته به شدت تکرار شده اند می توانید بسته خودآموز پکیج MSRT را تهیه کرده و در مدت 1 ماه آماده آزمون مورد نظر شوید.

منابع بخش جای خالی آزمون MSRT

برای بالا بردن درک مطلب شما به چند مهارت نیزا دارد.

1- داشتن دامنه لغات مناسب

2- تسلط بر متن و خواندن متن و تست زدن

لذا برای تلط بر این 2 بخش میتوانید کتاب بسیار کاربردی TOEFL reading flash که مرحله به مرحله به شما تست زدن را می آموزد در این بخش را می آموزد تهیه کرده و تست بزنید.

بهترین ساختار برای این بخش داشتن متن های سال های گذشته می باشد تا بتوان تمامی ساختار های مهم را دسته بندی شده داشت و تحلیل کلی از سوالات انجام شود.

مشاوره با مرکز زبان ایران بریتانیا

امیدواریم که از مقاله روزهای هفته به انگلیسی نهایت استفاده را برده باشید. شما عزیزان می توانید ما را در کانال تلگرامی ایران بریتیش که زبان آموزان مختلفی عضو هستن و انتقال تجربه در آزمون های مختلفی وجود دارد مشاهده کنید همچنین در  اینستاگرام ایران – بریتیش جستجو نمایید. حتما از کانال تلگرام ما درباره آموزش های رایگان دیدن کنید.

کانال تلگرامی ایران بریتانیا
کانال تلگرامی ایران بریتانیا

برای مطالعه مقالات بیشتر حتما ضمایر تاکیدی یا انعکاسی در انگلیسی را مطالعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *