سبد خرید
آزمون سلپیپ کانادا در 5 دوره

آزمون سلپیپ کانادا در 5 دوره

امتیاز post

در این مقاله درباره شروع آزمون سلپیپ کانادا و همچنین رود تغییر آزمون از ابتدا تا به امروز و نحوه دسترسی به این آزمون در کشور کانادا از ثبت نام تا شرکت در آزمون را بیان شده است. لطفا با مقاله آزمون سلپیپ کانادا با همراه باشید.

تارخچه شروع آزمون سلپیپ کانادا

گروهی از نخبه های دانشگاه بریتیش کلمیبیا UBC به درخواست اداره مهاجرت کانادا IRCC آزمونی را به نام سلپیپ که مخفف نام Canadian English Language Proficiency Index Program طراحی کردند که ابزار سنجش زبان برای تمامی افرادی که قصد اقامت کانادا را دارند طراحی شده است. سلپیپ در ابتدا به صورت LS و سپس آزمون جنرال نیز به آن اضافه شد.

خرید پکیج سلپیپ
خرید پکیج سلپیپ

این آزمون در بیش از یک دهه برگزاری چندین بار در ساختار و در زمان بندی تغییر کرد تا به شکل امروزی انتشار یابد. ساختار آزمون سلپیپ کانادا تا حدودی در برخی از قسمت ها شبیه به آزمون آیلتس در برخی از قسمت ها شبیه به آزمون دولینگو و در برخی از قسمت ها شبیه به آزمون PTE  می باشد. در برخی از قسمت ها نوآوری جدیدی در این آزمون شده است که منحصر به فرد خود آزمون است.

چرا آزمون سلپیپ کانادا

دلیل شرکت در  این آزمون برای افرادی که در کانادا زندگی می کنند بسیار زیاد است و علت محبوبیت این آزمون در بین غیر کانادایی های مقیم کانادا را میتوان اشاره کرد:

  • قیمت مناسب آزمون سلپیپ کانادا

هزینه این آزمون در کانادا به همراه پرداخت مالیات تقریبا یک سوم ارزانتر از آزمون آیلتس یا تافل می باشد لذا از نظر اقتصادی به صرفه تر است.

  • ساختار چرا آزمون سلپیپ کانادا

ساختار آزمون به نحوه ای طراحی شده است که همه افراد حداقل نمره را در این آزمون کسب کنند. به خصوص اینکه تمامی سوالات ریدینگ و لیسنینگ چهار گذینه ای بدون نمره منفی می باشد که حتی شانس هم با شما باشد نمره عالی کسب خواهدی کرد.

  • منابع دسته بندی شده در چرا آزمون سلپیپ کانادا

آزمون سلپیپ کانادا برخلاف دیگر آزمون ها که منابع گسترده و حتی بی فایده زیادی دارند 4 منبع اصلی را برای آزمون معرفی کرده که تنها با مطالعه این چهار مهارت میتوان نمره بالایی در این آزمون کسب کرد.

تمامی موارد اشاره شده در بالا و حتی بسیاری از موارد دیگر داوطلبین را مجاب می کند که در آزمون سلپیپ شرکت کنند. آزمون سلپیپ کانادا برتری های دیگری نیز بر آزمون های بین المللی دارد.

تفاوت اساسی آزمون سلپیپ کانادا با آیلتس و یا تافل

در یک مقایسه کوتاه و سریع نسبت به آزمون سلپیپ کانادا و آزمون آیلتس و تافل میتوان به چند نکته اساسی در این مقاله اشاره کرد که برتری آزمون سلپیپ را نسبت به دیگر آزمون های هم رده خود نشان میدهد به دلیل اینکه وقتی آزمون سلپیپ طراحی شد آزمون های بین المللی دیگری همچون تافل و یا آیلتس وجود داشند و طراحان این آزمون برای برتری دادن این آز

تفاوت اساسی آزمون سلپیپ کانادا با آیلتس و یا تافل
تفاوت اساسی آزمون سلپیپ کانادا با آیلتس و یا تافل

مون نسبت به دیگر آزمون های دیگر ساختارهای را استفاده کردند که برتری آزمون سلپیپ کانادا را نسبت به دیگر آزمون های دیگر داشته باشد که از قبیل:

  • قابل درک بودن این آزمون
  • کنترل سوالات توسط هوش مصنوعی
  • چینش سوالات از آسان به سخت
  • استفاده از لغات روزمره و کاربردی در آزمون
  • به کارگیری از سوالات دسته بندی شده استاندارد

تمامی موارد اشاره شده در بالا از برتری های مهم آزمون سلپیپ نسبت به آزمون های بین المللی دیگر می باشد.

شهرهای برگزار کننده آزمون سلپیپ کانادا

آزمون سلپیپ کانادا در برخی از کشورهای از پیش تعیین شده توسط مرکز آزمون برگزار می شود. اما در خود کشور کانادا مناطق و شهرهای برگزار کننده به صورت زیر می باشند.

  • Ontario
  • Quebec
  • British Columbia
  • Newfoundland
  • Alberta
  • New Brunswick
  • Northwest Territories
  • Saskatchewan
  • Nova scotia
  • Manitoba
  • Prince Edward Island
  • Yukon Territory
شهرهای برگزار کننده آزمون سلپیپ کانادا
شهرهای برگزار کننده آزمون سلپیپ کانادا

در هر یک از این مناطق اشاره شده چندین مرکز برای شرکت در آزمون سلپیپ کانادا وجود دارد. اما ظرفیت برخی از این مرکز برگزار کننده آزمون بسیار کم است و سریعا پر می شوند. لذا توصیه می شود هر چه سریع تر تقریبا 1 ماه قبل از زمان برگزاری آزمون ثبت نام خود را انجام دهید.

روش های کسب نمره بالای 7 در آزمون سلپیپ کانادا

3 روش اصلی برای کسب نمره بالا در آزمون سلپیپ کانادا وجود دارد که به برخی از این موارد اشاره میکنیم.

  • تسلط کامل بر منابع آزمون سلپیپ کانادا
  • آشنایی کامل با تکنیک های آزمون
  • شرکت در آزمون های آزمایشی
  • داشتن برنامه منظم و دقیق

مرکز زبان ایران بریتانیا با توجه به ساختار های آزمون و منابع جدیدی که از دانشگاه بریتیش کلمبیا به صورت انحصاری دریافت کرده است و آشنایی کامل مدرسین این مجموعه نسبت به آزمون سلپیپ در سال های گذشته و همچنین تدریس بی نظیر اساتید این مجموعه در تکنیک های آزمون سلپیپ کانادا میتوان گفت که تقریبا با شرکت در کلاس های تخصصی مرکز زبان ایران بریتانیا تقریبا نمره بالای شما تضمین شده است.

لهجه داوطلب برای شرکت در آزمون سلپیپ کانادا

هر داوطلبی می تواند با هر لهجه ای در آزمون سلپیپ شرکت کند. (لهجه های بریتانایی آمریکایی استرالیایی و حتی آسیایی و هندی و غیره) اما لهجه فایل های صوتی پخش شده در آزمون اصلی غالبا کانادایی و آمریکایی می باشد. ساختار صحبت در آزمون سلپیپ در اسپیکینگ مورد ارزیابی قرار میگیرد به این معنا که 3 پارامتر مهم در قسمت اسپیکینگ به ترتیب زیر می باشد:

  • روانی صحبت کردن
  • دامنه لغات به کاررفته
  • دامنه گرامر هدف مند
  • ساختار جمله بندی
  • و استفاده از لهجه درست
لهجه داوطلب برای شرکت در آزمون سلپیپ کانادا
لهجه داوطلب برای شرکت در آزمون سلپیپ کانادا

در موارد بالا بیشترین قسمتی که از اهمیت بالا برخوردار است استفاده از روان صحبت کردن است در مرحله بعد ساختار های بعدی مورد ارزیابی قرار میگیرند.

مشکلات آزمون سلپیپ کانادا

از برخی از مشکلات عمده آزمون سلپیپ کانادا برای ایرانیان داخل ایران می توان به مشکلات زیر به صورت عمده و اساسی اشاره کرد:

  • پرداخت هزینه آزمون سلپیپ
  • اطلاعات کم درباه آزمون
  • دسترسی نداشتن به منابع کامل و جامع و آبدیت
  • نداشتن مرکز آزمون در ایران

و همچنین از بزرگترین مشکلات آزمون سلپیپ کانادا برای تمامی افرادی که در کانادا زندگی می کنند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه بالا منابع آزمون برای خریداری کردن
  • و هزینه بالا آزمون های آزمایشی
  • و همچنین هزینه بالا مدرسین سلپیپ در کانادا

اشاره کرد. تمامی مشکلاتی که در بالا ذکر شده است را مرکز زبان ایران بریتانیا به راحتی حل کرده است به نحوی که ثبت نام آزمون سلپیپ کانادا را از صفر تا 100 به صورت اختصاصی انجام داده و تمامی منابع و کتاب های به روز و حتی آزمون های آزمایشی را با بالاترین کیفیت ممکنه در اختیاران دانش پژوهان عزیز قرار خواهد داد و لازم به ذکر است مدریسن مجمعه ایران بریتانیا با تجربه بالایی در آزمون سلپیپ دارند با هزینه های متعادل کمک به کسب نمره بالا برای تمامی داوطلبین عزیز کرده اند.

مدت اعتبار آزمون سلپیپ کانادا

آزمون سلپیپ نیز مانند تمامی آزمون های بین المللی زبان انگلیسی از زمان دریافت مدرک 2 سال اعتبار دارد. این مدرک را میتوان به چند مرکز دانشگاهی و یا مراکز کاریابی و اداره مهاجرت کانادا ارائه داد. برخی از موارد مشاهده شده است برخی از مراکز با گذشت یک یا 2 سال از مدت اعتبار آزمون سلپیپ کانادا به دلیل نمره بالایی که داوطلب کسب کرده است نیاز به شرکت مجدد در آزمون نمی باشد و هنمان مدرک مورد قبولشان می باشد.

مدرک سلپیپ هم به صورت دیجیتالی و هم به صورت کاغذی می باشد درصورت درخواست مجدد برای دریافت مدرک مجدد در صورت گم شدن مدک هزینه ای را باید بابت چاپ مجدد مدک سلپیپ به مرکز آزمون پرداخت شود و در مدت 2 الی 4 روز کاری مدرک صادر می شود.

سوالات متداول درباره آزمون سلپیپ کانادا

آیا سوالات در مراکز مختلف آزمون سلپیپ کانادا متفاوت است؟

خیر- تمامی سوالات که در آزمون سلپیپ کانادا طرح می شود در روز مورد نظر در تمامی مرکز یکی است و هیچ تفاوتی از نظر آسانی و سختی با یکدیگر ندارد.

آیا برای کسب نمره بالا در آزمون سلپیپ حتما باید در کلاس های سلپیپ شرکت کنیم؟

درصورتی که نمره 5 مورد نیاز شما باشد خیر نیازی به شرکت در کلاس ها نیست و میتوانید با مطالعه کتاب ها و منابع و نمونه سوالات سال های گذشته به سادگی در آزمون شرکت کنید اما اگر نیاز به نمره 7 یا 9 در این آزمون دارید حتما برای برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز زبان ایران بریتانیا جهت مشاوره و راهنمایی کاملا رایگان تماس حاصل فرمایید.

مدت اعتبار آزمون سلپیپ

آزمون CELPIP اعتبار بسیار خوبی در کانادا دارد و به عنوان یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی برای مهاجرت به کانادا شناخته می شود. این آزمون توسط دولت کانادا به عنوان یکی از آزمون‌های مورد قبول جهت اثبات مهارت زبان انگلیسی برای مهاجرت، تحصیل و کار در کانادا تأیید شده است.

در بسیاری از موارد، نمره CELPIP توسط سازمان‌ها و مؤسسات مختلف در کانادا برای اثبات مهارت زبان انگلیسی مورد قبول قرار می‌گیرد، از جمله:

– برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های مهاجرتی فدرال و استانی

– برای ثبت نام در دوره‌های آموزشی و دانشگاه‌ها معتبر در خاک کانادا

– برای اخذ مجوز حرفه‌ای مانند مجوز پرستاری و مهندسی و بسیاری دیگر از مشاغل مهم

-راه اندازی بیزینس و یا شرکت

اعتبار نمره CELPIP از تاریخ آزمون تا دو سال (مانند دیگر آزمون های بین الملی مانند تافل و یا آیلتس و حتی دولینگو) بعد ادامه دارد. پس از دو سال، نمره CELPIP منقضی شده و برای استفاده مجدد، باید دوباره آزمون CELPIP را بگذرانید.

هدف از آزمون سلپیپ چیست؟

هدف اصلی آزمون CELPIP ارزیابی مهارت‌های زبان انگلیسی افراد است که قصد دارند در کانادا زندگی، تحصیل و کار کنند. این آزمون توسط شرکت Paragon Testing Enterprises در کانادا برگزار می‌شود و به عنوان یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی برای مهاجرت به کانادا شناخته می‌شود.سعی بر این شده است که تمامی اطلاعات آزمون مانند اسپیکینگ و لیسنینگ و حتی ریدینگ و غیره را از کشور کانادا و حتی از شبکه های خصوصی و دولیتی کانادا گرفته شود.

همچنین، آزمون CELPIP به افراد کمک می‌کند تا میزان مهارت زبان انگلیسی خود را در مقایسه با سطح زبان انگلیسی لازم برای موفقیت در محیط کاری و زندگی روزمره بهبود بخشند و از طریق آن، می‌توانند برای بهبود مهارت زبان انگلیسی خود تلاش کنند.

موارد کاربرد آزمون سلپیپ

آزمون CELPIP برای ارزیابی مهارت‌های زبان انگلیسی افراد در محیط کاری و زندگی روزمره به کار می‌رود و برای بسیاری از موارد کاربرد دارد، از جمله:

  1. مهاجرت: آزمون CELPIP به عنوان یکی از آزمون‌های مورد قبول برای ثبت نام در برنامه‌های مهاجرتی فدرال و استانی در کانادا شناخته شده است. با پاس کردن آزمون CELPIP، افراد می‌توانند مهارت زبان انگلیسی خود را برای مهاجرت به کانادا اثبات کنند.
  2. تحصیل: برای ثبت نام در دوره‌های آموزشی و دانشگاه‌ها در کانادا، بسیاری از دانشگاه‌ها از نمره‌های آزمون CELPIP به عنوان شرط لازم برای قبولی در دوره‌های تحصیلی استفاده می‌کنند.
  3. کار: بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های کانادایی از نمره‌های آزمون CELPIP به عنوان شرط لازم برای استخدام کارمندان خود استفاده می‌کنند.
  4. اخذ مجوز حرفه‌ای: برای اخذ مجوز حرفه‌ای مانند مجوز پرستاری و مهندسی در کانادا، بسیاری از موسسات و سازمان‌ها از نمره‌های آزمون CELPIP به عنوان شرط لازم برای اخذ مجوز استفاده می‌کنند.
  5. بهبود مهارت زبان انگلیسی: با شرکت در آزمون CELPIP، افراد می‌توانند میزان مهارت زبان انگلیسی خود را در مقایسه با سطح زبان انگلیسی لازم برای موفقیت در محیط کاری و زندگی روزمره بهبود بخشند و از طریق آن، برای بهبود مهارت زبان انگلیسی خود تلاش کنند.

به طور کلی، آزمون CELPIP برای افرادی که در کانادا زندگی، تحصیل و کار می‌کنند یا قصد دارند به کانادا مهاجرت کنند، بسیار مفید است.

تمامی تلاش آزمون سلپیپ بر این است که نیاز های داوطلبینی که در کشور کانادا هستند را برطرف کنند برای مثال:

در این آزمون در بخش لیسنینگ لهجه کانادایی و مهاجرینی که به کانادا مهاجرت کرده اند بسیار اهمیت بالایی دارد.

در بخش رایتنگ موارد و اتفاقات روزمره کانادا مطرح میگردد.

در بخش اسپیکینگ تمامی چالش های و توصیه های که یک فرد کانادایی میتواند به افراد دیگر داشته باشد ارزیابی می شود.

سخن پایانی درباره آزمون سلپیپ در کانادا

مقاله بررسی و دلایل انتخاب آزمون سلپیپ یا آیلتس را مطالعه کردیم. در آخر سخن پایانی برای تمامی عزیزانی که قصد شرکت در آزمون سلپیپ را دارند این است که لطفا با بررسی دقیق و مشاوره درست اتخاب درستی مابین آزمون سلپیپ یا آیلتس و یا دیگر آزمون ها داشته باشند تا هر چه سریع تر به هدف خود برسند.

منابع آزمون سلپیپ و آزمون سلپیپ یا آیلتس و هزینه آزمون سلپیپ مطالب بسیار مفیدی را به عزیزان خواهند داد. تمامی مقالات مربوط به سلپیپ را نیز می توانید در این بخش مطالعه نمایید.

شما عزیزان می توانید ما را در اینستاگرام ایران – بریتیش جستجو نمایید. همچنین حتما از مقاله های موجود برای نمونه سوالات آزمون سلپیپ استفاده کنید. مجموعه ایران بریتانیا بهترین امکانات و مجموعه های آموزش زبان انگلیسی را برای شما عزیزان تدارک دیده است. حتما از فروشگاه دوره های آموزش زبان انگلیسی هم دیدن نمایید. در ادامه شما عزیزان همچنین می توانید پکیج خودآموز آزمون سلپیپ را برای آموزش خود خوان آزمون سلپیپ را تهیه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *